Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Trident
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 329
Tilmeldt: 26. jan 2009, 10:33
Interesser: Jagt, sejlbåd, dykning
Geografisk sted: Sydsjælland
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Indlæg af Trident » 27. dec 2016, 21:53

Godaften,

Jeg har desværre måtte sande at mine planer om et skydetårn er droppet, jeg synes ikke placering kontra lovgivning giver gode muligheder for god jagt. Æv!

Nu påtænker jeg at bygge en lille lækker hytte, løftet fra jorden så man kan se langt ud over markerne ned til sundet. Men før jeg begynder, må jeg hellere høre om der er lovgivning på området der skal følges? Kan se flere har opsat en ældre campingvogn, så jeg tænker det kan lade sig gøre. Er der nogen som har lyst til at dele deres erfaringer? :smile:
Mvh. Christian

In Hoc Signo Vinces !!!

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Indlæg af Boryx » 27. dec 2016, 21:56

Under 10kvm og max 250 cm højt - så er du godt på vej...

BIG GUNS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 10. mar 2015, 13:32
Interesser: Jagt, våben og verdenshistorie
Geografisk sted: Sydlige Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 13 times

Re: Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Indlæg af BIG GUNS » 27. dec 2016, 22:11

Hytten er fast installation - campingvognen kan flyttes, så der kan være forskellige regler for hvad der må anvendes som jagthytte

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Indlæg af Boerge » 27. dec 2016, 22:34

Skovlovens § 11:

§ 11. På fredskovspligtige arealer må der ikke opføres bygninger, etableres anlæg, gennemføres terrænændringer eller anbringes affald.

Stk. 2. Stk. 1 gælder dog ikke for

1) byggeri, arbejdsskure på op til 10 m2, anlæg eller terrænændringer, som er nødvendige for skovdriften, og

2) spejderhytter, skovbørnehaver og lignende byggeri, der særligt tilgodeser børns og unges friluftsliv.

Stk. 3. Miljø- og fødevareministeren skal godkende udseende og beliggenhed af arbejdsskure nævnt i stk. 2, nr. 1.

Stk. 4. Ministeren skal fastsætte regler om opførelse af byggeri nævnt i stk. 2, nr. 2, herunder om, at beliggenheden skal godkendes.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Indlæg af Boerge » 27. dec 2016, 22:36

Og naturbeskyttelsesloven § 17:

§ 17. Der må ikke placeres bebyggelse, campingvogne og lignende inden for en afstand af 300 m fra skove. For privatejede skove gælder dette kun, hvis arealet udgør mindst 20 ha sammenhængende skov.

Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 gælder ikke for

1) bestående forsvarsanlæg,

2) havneanlæg og de landarealer, der ved lokalplan er udlagt til havneformål,

3) områder, der som led i frikommuneforsøg bliver omfattet af en lokalplan og efter § 24a i lov om frikommuner friholdes for efterfølgende at blive omfattet af forbuddet i stk. 1, så længe lokalplanen er gældende.

4) byggeri, der er erhvervsmæssigt nødvendigt for den pågældende ejendoms drift som landbrugs- eller skovbrugsejendom eller for udøvelse af fiskerierhvervet, og som opføres i tilknytning til ejendommens hidtidige bebyggelsesarealer,

5) bebyggelse, campingvogne og lign. i landzone, hvortil der er meddelt tilladelse efter § 35, stk. 1, i lov om planlægning,

6) bebyggelse, campingvogne og lign. i landzone, der er omfattet af undtagelserne fra kravet om tilladelse efter § 36, stk. 1, nr. 3, 5, 7-9 og 13-15, jf. dog § 36, stk. 2, i lov om planlægning,

7) placering af garager, carporte, udhuse, drivhuse og lignende bygninger på højst 50 m2 i byzone, når disse opføres i tilknytning til beboelseshuse og byggeriet ikke medfører oprettelse af en ny bolig, og

8) bygningsændringer på beboelseshuse i byzone og sommerhusområde, såfremt boligarealet ikke udvides.

Stk. 3. Forbuddet i stk. 1 gælder kun mellem bebyggelsen og skoven på strækninger, hvor der allerede findes væsentlig lovlig bebyggelse nærmere skoven end 300 m.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Trident
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 329
Tilmeldt: 26. jan 2009, 10:33
Interesser: Jagt, sejlbåd, dykning
Geografisk sted: Sydsjælland
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Regler for jagthytte på eget jagtrevir?

Indlæg af Trident » 28. dec 2016, 07:37

Godmorgen,

Herligt med hurtigt og kompetent tilbagemelding! Tak for det :smile:

Jeg har været inde og kontrollere, der er 0 kvm fredskov på matriklen, skønt! Så bliver det nok til en lille jagthytte på omkring 5 kvm. Der må straks laves planer :blink:
Mvh. Christian

In Hoc Signo Vinces !!!

Besvar