Døde fasaner smidt i kanal ved Randers Fjord..(Desværre rigtigt)

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Døde fasaner smidt i kanal ved Randers Fjord..(Desværre rigtigt)

Indlæg af Timber » 29. okt 2016, 17:58

Ahmen for hulan da.. :mad: Nogle tåbelige personer har smidt en masse døde fasaner i en kanal ved Randers Fjord.. Desværre er det nok "jægere"...

Ikke alle kan se opslag på fjæsbogen, så jeg har kopieret billede og tekst herind...

Billede
Netop nu: Mange døde fasaner øjensynlig smidt i kanal ved Randers Fjord, der er EU-fuglebeskyttelsesområde og Natura 2000-område.
Efter at der i flere dage har været intensiv jagt i området ved Støvring nær Randers Fjord, fandt en lokal fugle- og naturinteresseret, Karen Billekop, i går mindst et halvt hundrede døde fasaner, der tilsyneladende er smidt i en kanal ud til fjorden. I dag flyder fasanerne fortsat rundt i vandet.
DOF Østjylland blev kontaktet, og sagen er anmeldt til Østjyllands Politi, da de mange døde fugle udgør en forurenings- og sygdomsrisiko. Det er jagttid på fasaner netop nu. I dag er der atter jagt i området, men der er offentlig adgang til stedet, hvor de mange fasaner blev fundet.
– her:

Edit... Overskrift rettet til, da der er tvivl om ægteheden af indlægget...

Edit edit... Overskrift rettet igen da det desværre viste sig at være rigtigt... :mad:
Senest rettet af Timber 1. nov 2016, 22:17, rettet i alt 2 gange.
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Boerge » 29. okt 2016, 18:17

Vi har jo haft det oppe og vende før, med "Jægere", der smider vildt fra sig på vej hjem fra jagten. Og jeg kan ved gud ikke begribe, at nogle kan finde på det. Hvis man ikke gider at gøre det vildt i stand man har skudt eller fået tilkendt på en større jagt -- ja så er man virkelig ikke værdig til at have jagttegn!!
I det mindste kunne man da forære det væk - evt. ved opslag på facebook og lign.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2229
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 463 times
Been thanked: 352 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Kenned » 29. okt 2016, 18:23

Boerge skrev:Vi har jo haft det oppe og vende før, med "Jægere", der smider vildt fra sig på vej hjem fra jagten. Og jeg kan ved gud ikke begribe, at nogle kan finde på det. Hvis man ikke gider at gøre det vildt i stand man har skudt eller fået tilkendt på en større jagt -- ja så er man virkelig ikke værdig til at have jagttegn!!
I det mindste kunne man da forære det væk - evt. ved opslag på facebook og lign.
Enig - eller lade være med at skyde det!

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af LapuaMagnum » 29. okt 2016, 18:37

Sikke noget svineri!!!!


mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Elbæk » 29. okt 2016, 18:54

Besynderlig adfærd...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Bobo » 29. okt 2016, 19:02

hmm - jeg sad og tænkte på om jeg kunne skrive et eller andet begavet, men jeg opgiver i denne situation
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Niisa » 29. okt 2016, 19:14

Jeg er rystet :shock:
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af PSindrup » 29. okt 2016, 19:14

Det er da helt grotesk hvis det er "jægere" der går på "jagt" for derefter at smide deres nedlagte bytte ud til ingen verdens nytte.

Hvis der er tale om "jægere" med jagttegn, så ville jeg håbe at de kunne findes/identificeres og få deres jagttegn inddraget.

Det de pågældende "jægere" har foretaget sig, er ikke andet end "lerdueskydning" mod levende mål.

Denne historie giver mig en ekstremt dårlig smag i munden, som (ny)jæger!!!

Peter

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af RKN » 29. okt 2016, 19:22

Puha. sikke noget forbandet svineri. :mad:
Ikke nogen god reklame , for jagten. :thumbdown:
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af ReneKJ » 29. okt 2016, 19:30

Jeg begriber ikke hvad motivet kan være, har fasaner slet ikke nogen salgsværdi?

Kunne man alternativt tænke sig at det er en opdrætter der har skilt sig af med en sygdomsramt bestand?

Det må være relativt nemt at se om dødsårsagen er skud eller noget andet.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af FrederikF » 29. okt 2016, 19:43

Rystende - jeg spiser ikke selv burhøns, men afholder mig så også fra at skyde dem.
Ufatteligt at nogen kan have så lidt respekt for vildtet/livet. Jeg har svært ved at tro der ikke ligger en eller anden forklaring bag. Hvem ville slå noget ihjel bare for at smide det ud? (Medmindre vi taler om skadevoldende vildt, eller syge dyr).

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Elbæk » 29. okt 2016, 21:03

Vedholdende røster på Facebook (så tag det for hvad det er) fastholder at billedet stammer fra USA - og at det har cirkuleret i lignende opslag, rettet mod danske jægere, før.

Ovenstående lader sig dog ikke verificere med hverken Google Image Search eller TinEye :inspect: Men, det ville, ifald ovenstående påstand holder, ikke være første gang medlemmer af DOF står fadder til et sådant stunt :hmm:

Ser man nærmere på billedet lader det forresten til at fasanerne har fået skåret brysterne af. Så helt til spilde er de ikke gået. At det så stadig er ulovlig og uetisk dumping af slagteaffald er så en anden sag - og slemt nok i sig selv.
14600935_1228502323854715_4896977480157401266_n.jpg
14600935_1228502323854715_4896977480157401266_n.jpg (644.31 KiB) Vist 9355 gange
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Timber » 29. okt 2016, 21:28

Elbæk skrev:Vedholdende røster på Facebook (så tag det for hvad det er) fastholder at billedet stammer fra USA - og at det har cirkuleret i lignende opslag, rettet mod danske jægere, før.

Ovenstående lader sig dog ikke verificere med hverken Google Image Search eller TinEye :inspect: Men, det ville, ifald ovenstående påstand holder, ikke være første gang medlemmer af DOF står fadder til et sådant stunt :hmm:

Ser man nærmere på billedet lader det forresten til at fasanerne har fået skåret brysterne af. Så helt til spilde er de ikke gået. At det så stadig er ulovlig og uetisk dumping af slagteaffald er så en anden sag - og slemt nok i sig selv.
Hmm, kunne man i så fald spørge Østjyllands Politi om de har modtaget nogen anmeldelse om dette... Eller relevante myndigheder??
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Bobo » 29. okt 2016, 21:38

Elbæk skrev:Vedholdende røster på Facebook (så tag det for hvad det er) fastholder at billedet stammer fra USA - og at det har cirkuleret i lignende opslag, rettet mod danske jægere, før.

Ovenstående lader sig dog ikke verificere med hverken Google Image Search eller TinEye :inspect: Men, det ville, ifald ovenstående påstand holder, ikke være første gang medlemmer af DOF står fadder til et sådant stunt :hmm:

Ser man nærmere på billedet lader det forresten til at fasanerne har fået skåret brysterne af. Så helt til spilde er de ikke gået. At det så stadig er ulovlig og uetisk dumping af slagteaffald er så en anden sag - og slemt nok i sig selv.

14600935_1228502323854715_4896977480157401266_n.jpg
Det var noget ala` det jeg ville skrive, så tak for indlæg, jeg er ikke på facebook og kunne ikke med nogen autoritet skrive det.

Jeg er bare lidt pikeret over at jægere (og nyjægere) her på forum er så hurtige til at dømme andre inden vi ved noget om, hvad det handler om.
Vi har oplevet det før hvor folk bliver meget oprørte over noget der ikke er særligt klart belyst og dømmer på forhånd.
Undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men jeg synes det er meget lidt kønt
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Bobo » 29. okt 2016, 21:41

Timber skrev:Hmm, kunne man i så fald spørge Østjyllands Politi om de har modtaget nogen anmeldelse om dette... Eller relevante myndigheder??
Tjae - det kunne du jo have startet med :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Timber » 29. okt 2016, 21:45

Bobo skrev:
Elbæk skrev:Vedholdende røster på Facebook (så tag det for hvad det er) fastholder at billedet stammer fra USA - og at det har cirkuleret i lignende opslag, rettet mod danske jægere, før.

Ovenstående lader sig dog ikke verificere med hverken Google Image Search eller TinEye :inspect: Men, det ville, ifald ovenstående påstand holder, ikke være første gang medlemmer af DOF står fadder til et sådant stunt :hmm:

Ser man nærmere på billedet lader det forresten til at fasanerne har fået skåret brysterne af. Så helt til spilde er de ikke gået. At det så stadig er ulovlig og uetisk dumping af slagteaffald er så en anden sag - og slemt nok i sig selv.

14600935_1228502323854715_4896977480157401266_n.jpg
Det var noget ala` det jeg ville skrive, så tak for indlæg, jeg er ikke på facebook og kunne ikke med nogen autoritet skrive det.

Jeg er bare lidt pikeret over at jægere (og nyjægere) her på forum er så hurtige til at dømme andre inden vi ved noget om, hvad det handler om.
Vi har oplevet det før hvor folk bliver meget oprørte over noget der ikke er særligt klart belyst og dømmer på forhånd.
Undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men jeg synes det er meget lidt kønt
Det er klart vi ikke skal dømme for meget på forhånd. Men nu var det kun fordi det var min nabo som havde kommenteret indlægget, at jeg blev opmærksom på det.. Og så tænkte jeg at jeg da ville dele det med jer andre... Men nej, jeg har ikke verificeret det, det indrømmer jeg gerne.. Det var egentlig først efter jeg havde postet det, jeg opdagede det var fra DOF..

Men viser det sig det er en and(hø hø), går jeg gerne i offensiven derinde, hvis det er...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Timber » 29. okt 2016, 21:52

Nåh, jeg kan se at der er gået til makronerne derinde... Jeg skal selvfølgelig beklage hvis jeg har rendt med en halv vind. Det er sgutte for at hænge alle mine gode og fornuftige medjægere ud, men kun de brådne kar... Vedkommende der har lagt billedet ud, er meget påståelig med at det stammer fra omtalte Randers Fjord. Dog er det ikke ham selv der har taget billedet..

Overskrift er forøvrigt rettet til.....

Fortsættelse følger........
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Gråskæg » 29. okt 2016, 21:58

Jeg mener, at det i alle tilfælde er i orden, at tage principiel afstand fra den slags svineri, men selvfølgelig er det bedst at forholde sig til konkrete faktiske forhold. Der er f.eks. blevet fundet bortkastede døde fasaner på en P-plads oppe ved Frederikssund for et par år siden.
Vi kan vel alle blive bedre og mere trænede i at gennemskue evt. manipulationer på Nettet og andre steder.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af LapuaMagnum » 29. okt 2016, 23:47

Bobo skrev:
Det var noget ala` det jeg ville skrive, så tak for indlæg, jeg er ikke på facebook og kunne ikke med nogen autoritet skrive det.

Jeg er bare lidt pikeret over at jægere (og nyjægere) her på forum er så hurtige til at dømme andre inden vi ved noget om, hvad det handler om.
Vi har oplevet det før hvor folk bliver meget oprørte over noget der ikke er særligt klart belyst og dømmer på forhånd.
Undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men jeg synes det er meget lidt kønt
Om det er danmark eller USA er vel ligegyldigt. Det er stadig noget svineri at dumpe jagtbytte. jeg gaar dog udfra at billedet er aegte :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af PSindrup » 30. okt 2016, 00:11

Elbæk skrev:
Ser man nærmere på billedet lader det forresten til at fasanerne har fået skåret brysterne af. Så helt til spilde er de ikke gået.
Godt spottet! :thumbup:

Peter

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved Randers Fjord..(Måske fup)

Indlæg af Timber » 30. okt 2016, 10:36

Nåh, det lader sig vente med beviser på det ikke er andet end en dårligt lavet shitstorm... Jeg kan se vi er mange der stiller spørgsmål til ægteheden af billedet, men der kommer ingen fakta på bordet..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved Randers Fjord..(Måske fup)

Indlæg af Robse » 30. okt 2016, 11:04

..... fjolsbog er sandheden...
:mrgreen:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved Randers Fjord..(Måske fup)

Indlæg af C-X » 30. okt 2016, 11:15

De lokale er opmærksomme på historien og jeg ved at flere gerne vil tjekke op på det. Både mht. ægtheden og eventuelle fjolser.

Jeg har egentlig ikke noget imod, at man lader naturens ådselsædere få del i rovet. Måske ikke lovligt, men jeg kan vitterlig ikke se det reelle problem, såfremt det er rester af vildt fra det pågældende område.

Derimod har jeg er problem med, at man ikke udnytter sit vildt bedst muligt og i denne situation smider man cirka halvanden af kødet ud.

At dumpe dem på så tankeløs en måde bryder jeg mig heller ikke om. Det sender de helt forkerte signaler, med mindre det er en foderplads til oddere...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved randers Fjord..

Indlæg af Centurion » 30. okt 2016, 12:18

ReneKJ skrev:Jeg begriber ikke hvad motivet kan være, har fasaner slet ikke nogen salgsværdi?
Oestjyskvildt.dk, (slagter Zacho) tilbyder 4/6 kr,- for henholdsvis fasanhøner og -haner, så rent økonomisk kan jeg godt forstå, hvis nogen lader sig friste til kun at snuppe brysterne. Men det er bestemt ikke noget kønt billede.
Senest rettet af Lycon 30. okt 2016, 13:21, rettet i alt 1 gang.
"In case of panic: don't panic"

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Døde fasaner smidt i kanal ved Randers Fjord..(Måske fup)

Indlæg af Uldsok » 30. okt 2016, 12:59

For en del år siden var der en lignende ballade over småbådsfiskerne i Øresund, der brillerede med at rense deres torskefangst i havnen i stedet for på havet og samtidig skar de kun fileterne af torsken og lod resten gå til "spilde" i havnebassinet.

Besvar