Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 1. sep 2016, 10:49

Jeg har en søn på 6 år, som er bidt af en gal jæger. Jeg har haft ham med på jagt flere gange, dog uden de store resultater, da ventetiden for en lille dreng ofte kan synes lang, når vi er på bukkejagt. Den største succes har været andetræk sidste år, hvor der er lidt mere action på.

Han har været meget nysgerrig og misundelig, når jeg har været udenlands på jagtrejser, så jeg tænker, om en hundyrsjagt i Polen ville være et godt sted at starte for at få ham med? Nu når han er så interesseret i jagt, vil jeg gerne "udnytte" det i tiden og få ham med. Jeg ser en del fordele:
1. Der sker noget på en hundyrsjagt, så succesraten er en del højere end herhjemme
2. Det er lidt nemmere at "sælge" idéen derhjemme, når sønnike skal med :blink:
3. Tænker på en termin midt i oktober, hvor sandsynligheden for ok vejr er tilstede, så han ikke mister lysten pga. kulde
4. En hundyrsjagt i Polen kan arrangeres i det nordlige Polen, så køreturen ikke bliver så lang
5. Nattesøvnen bliver ikke smadret (ligesom fx bukkejagt)

Med på turen skal min jagtkammerat, som tager sin 15-årige søn med, så han bliver ikke helt omgivet af fremmede mennesker, som han ikke forstår.

Mit spørgsmål til forum går så på, om det er for tidligt? Skal jeg vente et par år eller hvad?
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om andre har prøvet jagtrejse med så unge børn?

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 1. sep 2016, 22:41

Godt spørgsmål. Ud fra stort samme tanke har jeg lige booket en hundyrsjagt i Polen med min søn på 8 år og min svigerfar. Jeg ved ikke, hvem der glæder sig mest :eek:

Mvh Lars

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Gryphon » 3. sep 2016, 11:35

Peter skrev:Jeg har en søn på 6 år, som er bidt af en gal jæger. Jeg har haft ham med på jagt flere gange, dog uden de store resultater, da ventetiden for en lille dreng ofte kan synes lang, når vi er på bukkejagt. Den største succes har været andetræk sidste år, hvor der er lidt mere action på.

Han har været meget nysgerrig og misundelig, når jeg har været udenlands på jagtrejser, så jeg tænker, om en hundyrsjagt i Polen ville være et godt sted at starte for at få ham med? Nu når han er så interesseret i jagt, vil jeg gerne "udnytte" det i tiden og få ham med. Jeg ser en del fordele:
1. Der sker noget på en hundyrsjagt, så succesraten er en del højere end herhjemme
2. Det er lidt nemmere at "sælge" idéen derhjemme, når sønnike skal med :blink:
3. Tænker på en termin midt i oktober, hvor sandsynligheden for ok vejr er tilstede, så han ikke mister lysten pga. kulde
4. En hundyrsjagt i Polen kan arrangeres i det nordlige Polen, så køreturen ikke bliver så lang
5. Nattesøvnen bliver ikke smadret (ligesom fx bukkejagt)

Med på turen skal min jagtkammerat, som tager sin 15-årige søn med, så han bliver ikke helt omgivet af fremmede mennesker, som han ikke forstår.

Mit spørgsmål til forum går så på, om det er for tidligt? Skal jeg vente et par år eller hvad?
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om andre har prøvet jagtrejse med så unge børn?
Har selv været i afrika 3 gange som barn, på jagt safari. Den første gang blev jeg sendt alene derned som 7 årig, da min onkel bor dernede. Det var super spændende og sjovt. Så nej, jeg tror absolut ikke det er for tidligt.

Men har din søn været meget med på jagt ?? Er han vant til at side stille, gå langt, være ude hele dage ?
Jeg selv var altid med til vores egne "fasan" jagter, due træk, regulering af råger unger, og alt andet, der ikke inkluderede at sidde stille i 6 stive timer :blink:

Børn er fantastiske i den henseende, af det er for dem ligeså spændende at skyde en due eller krage, som hvis du skød en kronhjort. De er langt mere ummidelbare og suger viden som en svamp.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 3. sep 2016, 20:53

Gryphon skrev: Har selv været i afrika 3 gange som barn, på jagt safari. Den første gang blev jeg sendt alene derned som 7 årig, da min onkel bor dernede. Det var super spændende og sjovt. Så nej, jeg tror absolut ikke det er for tidligt.
Godt at høre. Jeg hælder faktisk også selv til det - især med tanken om "hvor galt kan det gå, når der er tale om en hundyrsjagt?".
Gryphon skrev: Men har din søn været meget med på jagt ?? Er han vant til at side stille, gå langt, være ude hele dage ?
Jeg selv var altid med til vores egne "fasan" jagter, due træk, regulering af råger unger, og alt andet, der ikke inkluderede at sidde stille i 6 stive timer :blink:
Han har været relativt meget med på jagt. Jeg har med omtanke taget ham med på jagtformer, hvor chancerne for "action" har været størst, fx har vi taget på andetræk sammen, gået en lille tur i mosen efter en fasan, en kort tur på haretramp osv. Desuden har vi gået et par gange på bukkejagt midt på dagen, dog uden resultat - mest for bare at være sammen. Han er derfor udmærket klar over, at alt hvad man ser ikke bare "skal pløkkes".
Grunden til jeg med omhu har valgt de små ture er, at jeg som helt lille (5-6 år) selv blev slæbt med af min egen far på bukkejagt i en tid, hvor der var meget længere mellem rådyrene end der er nu (jeg kan umiddelbart kun huske en enkelt udgang, hvor min far skød en buk). Det resulterede faktisk i, at det der jagt var umådeligt kedeligt og begyndte at hænge mig langt ud af halsen i nogle år, og den "fejl" ønsker jeg ikke selv at gentage.
Gryphon skrev: Børn er fantastiske i den henseende, af det er for dem ligeså spændende at skyde en due eller krage, som hvis du skød en kronhjort. De er langt mere ummidelbare og suger viden som en svamp.
Kan ikke være mere enig. For børn betyder medaljetrofæer ingenting!

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 8. sep 2016, 12:28

Så er turen bestilt, og så jeg håber at kunne vende tilbage med positive erfaringer om 1½ måneds tid.

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 8. sep 2016, 21:31

Peter skrev:Så er turen bestilt, og så jeg håber at kunne vende tilbage med positive erfaringer om 1½ måneds tid.
Knæk og bræk! Jeg tror, at det bliver vildt fedt. Hvem skal I rejse med? Vi valgte Gamekeeper. Henrik Mortensen fandt et godt revir tæt på grænsen til os med indkvartering på hotel med WiFi. Sidstnævnte er ikke helt uvæsentligt, når en dreng kommer træt hjem fra en dag i naturen.

mvh Lars

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 8. sep 2016, 23:23

Lars M. L. skrev:
Peter skrev:Så er turen bestilt, og så jeg håber at kunne vende tilbage med positive erfaringer om 1½ måneds tid.
Knæk og bræk! Jeg tror, at det bliver vildt fedt. Hvem skal I rejse med? Vi valgte Gamekeeper. Henrik Mortensen fandt et godt revir tæt på grænsen til os med indkvartering på hotel med WiFi. Sidstnævnte er ikke helt uvæsentligt, når en dreng kommer træt hjem fra en dag i naturen.

mvh Lars
Tak, og i lige måde, når det bliver jeres tur.
Vi rejser med Remodex - det har vi gjort før og tingene plejer at være i orden. God idé med wifi, det havde jeg ikke tænkt på, men kan se, at vores hotel også har det.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 26. okt 2016, 22:40

Så kom vi hjem, og jeg må sige, at det er fedt at have børn med på jagtrejse! Vi havde en fantastisk tur sammen, hvor knægten fik lært en masse om jagt, om at begå sig i en fremmed "dagligdag" + vi naturligvis havde en masse kvalitetstid sammen. Alt i alt synes jeg han klarede det flot - kun den sidste morgen, var han lidt træt.

Om selve jagten, stod det ret hurtigt klart for mig, at jeg nok måtte sætte mine jagtlige ambitioner lidt ned og slække lidt på etikken, for at knægten kunne få lidt jagtsituationer at se. Bl.a. måtte jeg skyde 3 stykker råvildt fra bilen, hvor han sad bagi og kunne se det hele. Men det betyder ikke så meget, når man er 6 år. Han var vildt stolt over ethvert stykke vildt, jeg nedlagde.
Vi havde heldigvis også en masse gode situationer, hvor vi måtte pürsche på råvildt. Her lærte han vigtigheden af at gå stille og have øjne og ører åbne. Kronvildt og vildsvin havde vi desværre ikke held med, men der vil jeg nok mene, at den jagtform er en dårlig kombi med en lille dreng.
Vores polske jagtfører havde nok ønsket lidt mere jagt, selvom jeg flere gange påpegede, at turen var på sønnikes præmisser - hvilket han i øvrigt tog pænt i mod og respekterede.

Det er i hvert fald ikke sidste gang, vi skal afsted sammen; jeg formoder, det nok bliver lettere i takt med han bliver ældre.

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Gryphon » 28. okt 2016, 14:44

Fantastisk at høre :rock:

Var det pürschen, knægten havde svært ved, eller var det også at sidde stille og vente ?

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Bobo » 28. okt 2016, 15:31

Peter skrev:Så kom vi hjem, og jeg må sige, at det er fedt at have børn med på jagtrejse! Vi havde en fantastisk tur sammen, hvor knægten fik lært en masse om jagt, om at begå sig i en fremmed "dagligdag" + vi naturligvis havde en masse kvalitetstid sammen. Alt i alt synes jeg han klarede det flot - kun den sidste morgen, var han lidt træt.


Det er i hvert fald ikke sidste gang, vi skal afsted sammen; jeg formoder, det nok bliver lettere i takt med han bliver ældre.
:thumbup:
men når de selv skal til at skyde forventer de skam også at farmand betaler :wall:
men kvalitetstid kan jo ikke gøres op i penge :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 28. okt 2016, 23:45

Gryphon skrev:Fantastisk at høre :rock:

Var det pürschen, knægten havde svært ved, eller var det også at sidde stille og vente ?
Det var faktisk begge dele. Ved første pürsch gik han ikke særligt stille, men kom egentligt ret hurtigt efter det, især da han selv oplevede, hvor stille jagtføreren og jeg gik. De sidste par pürsch gik rigtigt godt, hvor han både så råvildt og ræv blive skudt, og det var et hit! I tårnet første gang begyndte han hurtigt at kede sig, hvilket jeg fik forberedt mig på 2. gang med iPad (og hørebøffer) og slik. Det var lige en tand for koldt til, at han bare kunne lægge sig til at sove.

Næste gang vi skal af sted sammen til Polen (det bliver vi vist nødt til!), er både han og jeg klædt bedre på mht. forventninger, hvilket kun kan gøre jagten bedre.

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 4. nov 2016, 22:46

@Peter: dejligt at høre, at turen gik godt.
Vi kører til Polen næste lørdag meget tidligt. Jeg ved ikke, hvem, der glæder sig mest: Viggo på 8, bedstefar eller mig.

Mvh Lars

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 5. nov 2016, 06:35

Glæd dig, Lars! Det er fedt at have sin yngel med på jagtrejse, men forbered dig på, at du måske går glip af et par chancer, hvis han ikke helt er med på at begå sig. Ved du hvilket område I skal til? Vores lå ca. 3 kvarter fra Stettin, så køreturen var ingenting!
Set i bagklogskabens lys, ville jeg godt have haft et revir med knapt så meget skov (vi havde 12.000 ha hvoraf de 6.000 ha var skov), da det ikke er nemt for en 6-årig at bevæge sig lydløst i skoven, hvor man er tæt på vildtet.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 18. nov 2016, 12:46

Lars M. L. skrev:@Peter: dejligt at høre, at turen gik godt.
Vi kører til Polen næste lørdag meget tidligt. Jeg ved ikke, hvem, der glæder sig mest: Viggo på 8, bedstefar eller mig.

Mvh Lars
Hvordan gik turen?

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 18. nov 2016, 15:33

Peter skrev:
Lars M. L. skrev:@Peter: dejligt at høre, at turen gik godt.
Vi kører til Polen næste lørdag meget tidligt. Jeg ved ikke, hvem, der glæder sig mest: Viggo på 8, bedstefar eller mig.

Mvh Lars
Hvordan gik turen?
Turen gik rigtigt godt. Viggo syntes, at det var superspændende at være med på jagt. To stive timer i et jagttårn efter solnedgang den første aften var dog lidt for meget. Råvildtpürsch langs skovbryn, læbælter og brakmarker var perfekt for ham. Vi brugte også polsk "spot and stalk" dvs, at vi kørte rundt og ledte efter råvildt på de store vintersædsmarker fra bilen. Når vi fandt råvildt, parkerede vi bilen og indledte en pürsch.
Jeg var på vildsvinepürsch i måneskin en nat uden junior - ellers var han med til det hele.
Billede

Alt i alt skød bedstefar og jeg hver 6 rådyr og 1 gris på denne tur. Vi havde det utroligt sjovt og det var fantastisk for mig at have Viggo med på jagterne. Hvis jeg havde været afsted uden ham, ville jeg sandsynligvis havde jaget mere intensivt og muligvis med større udbytte på paraden - men helt sikkert en masse andre oplevelser fattigere.

mvh Lars

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Gryphon » 19. nov 2016, 18:51

Lars M. L. skrev:
Peter skrev:
Lars M. L. skrev:@Peter: dejligt at høre, at turen gik godt.
Vi kører til Polen næste lørdag meget tidligt. Jeg ved ikke, hvem, der glæder sig mest: Viggo på 8, bedstefar eller mig.

Mvh Lars
Hvordan gik turen?
Turen gik rigtigt godt. Viggo syntes, at det var superspændende at være med på jagt. To stive timer i et jagttårn efter solnedgang den første aften var dog lidt for meget. Råvildtpürsch langs skovbryn, læbælter og brakmarker var perfekt for ham. Vi brugte også polsk "spot and stalk" dvs, at vi kørte rundt og ledte efter råvildt på de store vintersædsmarker fra bilen. Når vi fandt råvildt, parkerede vi bilen og indledte en pürsch.
Jeg var på vildsvinepürsch i måneskin en nat uden junior - ellers var han med til det hele.
Billede

Alt i alt skød bedstefar og jeg hver 6 rådyr og 1 gris på denne tur. Vi havde det utroligt sjovt og det var fantastisk for mig at have Viggo med på jagterne. Hvis jeg havde været afsted uden ham, ville jeg sandsynligvis havde jaget mere intensivt og muligvis med større udbytte på paraden - men helt sikkert en masse andre oplevelser fattigere.

mvh Lars
:goodpost:

Fantastisk at høre :rock:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 20. nov 2016, 21:26

Lars M. L. skrev:
Peter skrev:
Lars M. L. skrev:@Peter: dejligt at høre, at turen gik godt.
Vi kører til Polen næste lørdag meget tidligt. Jeg ved ikke, hvem, der glæder sig mest: Viggo på 8, bedstefar eller mig.

Mvh Lars
Hvordan gik turen?
Turen gik rigtigt godt. Viggo syntes, at det var superspændende at være med på jagt. To stive timer i et jagttårn efter solnedgang den første aften var dog lidt for meget. Råvildtpürsch langs skovbryn, læbælter og brakmarker var perfekt for ham. Vi brugte også polsk "spot and stalk" dvs, at vi kørte rundt og ledte efter råvildt på de store vintersædsmarker fra bilen. Når vi fandt råvildt, parkerede vi bilen og indledte en pürsch.
Jeg var på vildsvinepürsch i måneskin en nat uden junior - ellers var han med til det hele.
Billede

Alt i alt skød bedstefar og jeg hver 6 rådyr og 1 gris på denne tur. Vi havde det utroligt sjovt og det var fantastisk for mig at have Viggo med på jagterne. Hvis jeg havde været afsted uden ham, ville jeg sandsynligvis havde jaget mere intensivt og muligvis med større udbytte på paraden - men helt sikkert en masse andre oplevelser fattigere.

mvh Lars

Fantastisk!
Ja, pyt med udbyttet, siger jeg også. Nu får du bare ikke lov at tage til Polen uden junior en anden gang! :smile:

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 31. okt 2017, 23:05

Er der andre, der skal på “børnejagt” i år? Jeg skal afsted til Polen med junior på 9 år og svigerfar igen i år. Vi kører på lørdag :eek:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 8. nov 2017, 15:12

Lars M. L. skrev:Er der andre, der skal på “børnejagt” i år? Jeg skal afsted til Polen med junior på 9 år og svigerfar igen i år. Vi kører på lørdag :eek:
Hvordan gik turen denne gang, Lars?

Min søn og jeg springer Polen over i år, da vi har talt om, det kunne være fedt med bukkejagten, selvom det kræver lidt mere af junior. Dog er intet besluttet endnu; måske bliver det noget helt andet.

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 9. nov 2017, 12:20

Peter skrev:
Lars M. L. skrev:Er der andre, der skal på “børnejagt” i år? Jeg skal afsted til Polen med junior på 9 år og svigerfar igen i år. Vi kører på lørdag :eek:
Hvordan gik turen denne gang, Lars?

Min søn og jeg springer Polen over i år, da vi har talt om, det kunne være fedt med bukkejagten, selvom det kræver lidt mere af junior. Dog er intet besluttet endnu; måske bliver det noget helt andet.

Jagten gik godt. Vi har indført børnearbejde...
Vedhæftede filer
2EDA0EFF-F04F-4DD9-A2DE-8A0E9828719E.jpeg

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Lars M. L. » 9. nov 2017, 20:51

Igen i år har vi haft en god tur til Polen. Vi blev mødt af en meget venlige værtsfamilie, som serverede god og rigelig mad. Vi blev guidet lidt på skift af værten og hans 2 brødre. Vi fik hurtigt forklaret, at vi gerne ville gå på pürsch, hvilket ikke var noget problem. ​Der blev taget meget hensyn til, at Viggo på 9 år også skulle opleve jagtens glæder, så alle tre generationer havde en pragtfuld tur. Hver dag så vi mange rådyr, men dyrene var svære at komme tæt på. Heldigvis havde vi stabile 4-benede skydestokke med hjemmefra, så vi kunne skyde ud til 150-200 meter. Det var overskyet 2 ud af 3 aftner, så måneskinsjagten var svær. Jeg var dog heldig og skød et vildsvin den første aften/nat.

mvh Lars

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Peter » 9. nov 2017, 22:58

Superfedt! :respekt:
Var sønnike med ude om aftenen/natten og hvis ja, hvordan klarede han den?

Brugeravatar
Alan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 16. mar 2008, 12:29
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Alan » 20. mar 2018, 10:14

Polen har indført ny jagtlov gældende fra 1 april 2018, hvor jagt er forbudt i nærværelse eller med deltagelse af børn op til 18 år.
If we shoot a boar three times with a 308 and it runs off, we blame the caliber. If we shoot a boar three times with a 9.3 and it runs off, we credit the boar. Just the way men's minds work.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af C-X » 20. mar 2018, 10:33

Er den vedtaget?
Damn... Det er simpelthen så klamt... Mange børns bedste minder, relaterer til at komme med på jagt, i en ung alder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Jagtrejser med børn - erfaringer søges

Indlæg af Greyberd63 » 20. mar 2018, 11:30

Alan skrev:
20. mar 2018, 10:14
Polen har indført ny jagtlov gældende fra 1 april 2018, hvor jagt er forbudt i nærværelse eller med deltagelse af børn op til 18 år.
Det må sgu da være fake news, det giver selv. for en ikke jæger, overhoved ingen mening.

Hvis det ikke er fake news, hvilke argumenter er der brugt ??

MVH
Grey

Besvar