Jagtleje priser - hvad giver I?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Jagtleje priser - hvad giver I?

Indlæg af Bobo » 9. maj 2016, 08:22

Hvad giver de af jer der lejer jagt pr ha og hvad er det for et tærren ?

http://www.guloggratis.dk/sport/jagt-og ... gt-udlejes

denne her synes jeg er sindsyg dyr men det kan være mig der ikke er fulgt med prisudviklingen
Senest rettet af Lycon 7. mar 2024, 14:32, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.
Bobo ------ Igen uden billeder

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Jagtleje priser

Indlæg af YoungDane » 9. maj 2016, 08:33

Jeg giver 116,- DKK pr/ha og det er inkl 500 kg. korn til foder.

Det er nu på 28. år vi har det...

SimonGL
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 22. sep 2011, 18:58
Interesser: jagt!!!
Geografisk sted: København
Been thanked: 7 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af SimonGL » 9. maj 2016, 08:38

Så snart der bare er strejf af kronvildt, så stiger prisen helt vanvittigt. Jeg har 6 hektar skov som jeg har lejet af et familiemedlem, hvor der er også kronvildt. For 3 år siden blev huset vurderet af en fra kreditforeningen og han tilbød hende 14.000 kr. i jagtleje pr. år! Jeg kan også høre hvordan folk får overbudt deres jagt rundt omkring. Langt hen af vejen er vi selv skyld i de høje priser og jeg kunne aldrig finde på at give mere end 200 kr. pr. hektar, medmindre det er i et større konsortie.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af TheDarkSide » 9. maj 2016, 11:11

Jeg giver 200 pr ha. Godt terræn med lidt remiser og skov. Harer, fasaner, råvildt og masset af ræve. Lidt strejf af kronvildt og lidt dådyr.

Sendt fra min GT-S7580 med Tapatalk

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Jagtleje priser

Indlæg af YoungDane » 9. maj 2016, 12:06

SimonGL skrev:Så snart der bare er strejf af kronvildt, så stiger prisen helt vanvittigt. Jeg har 6 hektar skov som jeg har lejet af et familiemedlem, hvor der er også kronvildt. For 3 år siden blev huset vurderet af en fra kreditforeningen og han tilbød hende 14.000 kr. i jagtleje pr. år! Jeg kan også høre hvordan folk får overbudt deres jagt rundt omkring. Langt hen af vejen er vi selv skyld i de høje priser og jeg kunne aldrig finde på at give mere end 200 kr. pr. hektar, medmindre det er i et større konsortie.

Jaaaae... Det er nok også derfor farmeren ikke ved at der var spidshjort på vildtcam sidste år, og fast fod af hind med kalv omkring mosen. Vi befinder os lige i yderområdet på norddjursland, men i takt med at bestanden vokser, er det kun et spørgsmål om tid før vi også har noget kronvildt på fast basis.

Det skal da så også lige med, at vi næsten kun har marker på de mange hektar. Rigtigt meget råvildt, godt med harer og agerhøns, lidt for langt imellem fasanerne de sidste par år - men et par gode håndfulde får vi da hver sæson. (Og vi jager ikke så meget)

Økobonden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13. aug 2013, 14:39
Interesser: Markvildt og fodermarker
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Økobonden » 9. maj 2016, 12:21

Bliver det lejet ud er prisen jo rigtig for den der lejer det !
Udbud og efterspørgsel gør at der findes en ligevægtspris
Hvis der en hel flok der ønsker at leje, er prisen for lav. Hvis der ingen er som vil leje er prisen for høj !
Ikke raketvidenskab :biggrin:

Vi er jo også klar til at betale mere for en Mercedes end en Dacia :fun:

Normen her i det vestjyske er vel fra 200/ha og opefter, alt efter kvalitet og muligheder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Bobo » 9. maj 2016, 22:25

Økobonden skrev:Bliver det lejet ud er prisen jo rigtig for den der lejer det !
Udbud og efterspørgsel gør at der findes en ligevægtspris
Hvis der en hel flok der ønsker at leje, er prisen for lav. Hvis der ingen er som vil leje er prisen for høj !
Ikke raketvidenskab :biggrin:

Vi er jo også klar til at betale mere for en Mercedes end en Dacia :fun:

Normen her i det vestjyske er vel fra 200/ha og opefter, alt efter kvalitet og muligheder
Nu er det ikke fordi jeg ikke kender kapitalismens mekanismer. Jeg tænker bare hvis folk betaler for en Mercedes og får en Dacia kan det jo tænkes de vil skyde 4 Daciaer og det kan naboerne jo godt blive lidt kede af for så har de jo ikke nogen Dacia

Min pointe er kort og godt at det må da være en grisk bonde der giver fanden i godt naboskab - jeg kender heldigvis ikke manden
Bobo ------ Igen uden billeder

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af TheDarkSide » 10. maj 2016, 10:40

Ja høje priser opfordrer da lejere til at skyde mere. Måske ville det hjælpe hvis mad lejede ud for minimum 5 år.

Sendt fra min GT-S7580 med Tapatalk

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Bobo » 23. mar 2018, 22:37

Jeg var lige inde at søge på jagtleje og kan se der er en tråd oprettet af en meget fornuftig bruger så jeg ser ikke nogen grund til at lave en ny :smile:
Hvad vil man prissætte relativ god bukkejagt (dvs mose og skov omgivet af marker hvor der ikke jages) hvor der også er krav om en vis afskydning af råer og lam om efteråret - og Dåvildt for den sags skyld. 20 ha af det gode - 150 ialt.
hagljagt er ikke med og det er Østjylland
Bobo ------ Igen uden billeder

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Taby » 24. mar 2018, 09:39

knap 300000 for 850 ha skov med fast bestand af dåvildt og råvildt. De er også lidt kronvildt.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Bobo » 24. mar 2018, 11:58

Taby skrev:
24. mar 2018, 09:39
knap 300000 for 850 ha skov med fast bestand af dåvildt og råvildt. De er også lidt kronvildt.
= 353 kr pr ha
er det hvor man kun har riffeljagten ?
jeg vil selv beholde hagljagten på fasaner, ænder, mm
Bobo ------ Igen uden billeder

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Taby » 24. mar 2018, 17:19

Hej Bobo.

Vi har hele jagtretten. Vi arrangerer dog en lille trykjagt for skovens ejere, hvor vi bestemmer parole og dato. De kommer primært for hyggen og middagens skyld.

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Taby » 24. mar 2018, 17:22

Hej Bobo

Vi har hele jagten. Arrangerer dog en lille trykjagt for skovens ejere hvor vi bestemmer parole og hvilke dele af skoven der drives.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af KKA » 25. mar 2018, 07:26

Ca1500 ha statsskov til en pris a 306kr/ha. Alle 3 traditionelle hjortevildtarter(strejf af ulv), incl jagthus med køjepladser el, vand og toilet.

SKBHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:03
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af SKBHunter » 30. mar 2018, 22:43

20 ha for 8000 kr = 400 kr pr ha

Kuperet økologisk agerjord med remiser, brede læhegn, mose med tagrør, 3 små søer og ca 200m kyststrækning ud til lavvandet Nor.
Rigtig god bestand af råvildt og fasaner og mange trækkende ande- og gåsefugle.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtleje priser

Indlæg af Peter » 7. mar 2024, 14:29

Tråden er sidst opdateret for 6 år siden, hvor der siden er udbrudt krig, været inflation, pandemi osv., så verden ser nok helt anderledes ud nu!

Min gode jagtkammerat og jeg har noget jagt (Sydsjælland), hvor vi har talt om, at der er områder vi ikke får brugt nok, så vi går med overvejelser om at leje haglbøssejagten alene ud i ét af områderne (vi går en del op i forvaltning af hjortevildt, så den del vil vi beholde). Udlejer er ok med det. Det drejer sig om et område på 100 ha, hvor det overvejende er ager, men der er noget godt levende hegn, 7-8 små remiser/vandhuller og ca. 5 ha mose. Der er mange harer, lidt fasaner og agerhøns, en ok duejagt og fra tid til anden ænder i vandhullerne. Sidst på sæsonen kan man være heldig at der er trækkende gæs. Vi har fodertønder og vi kan være behjælpelige med at så vildtager.

Det er som sagt kun på tankestadie endnu, men er der nogen her på forum, der har erfaring med hvad det bør koste? Vi er ikke interesserede i at det skal blive alt for dyrt hvor vi risikerer, at det kan blive overrendt af mange jægere hver weekend i sæsonen.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Jagtleje priser - hvad giver I?

Indlæg af HR » 7. mar 2024, 17:24

... hvis i lejer halvdelen af jagtretten ud (udlejer hagljagten og beholder riffeljagten) så er det vil halvdelen af jagtlejen for det hele? Lidt mindre hvis i begynder at stille krav, uanset hvor rimelige disse end måtte være (fks hvis i har en mening om afskydning af råvildt med hagl, eller en mening om hvor tit der må drives igennem osv). Mange konsortier er skruet sammen så hagljagt og riffeljagt afregnes separat, og her er prisen ofte den samme for de to typer jagt.
/HR

P.S. Jeg havde ikke gjort det, jeg vil ikke have fremmede på min jagt. Jeg havde heller ikke lejet jagt jagt under vilkår hvor nogen ville beholde en del af det. Så hellere et mindre areal og fuld hånds og halsret.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtleje priser - hvad giver I?

Indlæg af Peter » 9. mar 2024, 07:35

HR skrev:
7. mar 2024, 17:24
... hvis i lejer halvdelen af jagtretten ud (udlejer hagljagten og beholder riffeljagten) så er det vil halvdelen af jagtlejen for det hele? Lidt mindre hvis i begynder at stille krav, uanset hvor rimelige disse end måtte være (fks hvis i har en mening om afskydning af råvildt med hagl, eller en mening om hvor tit der må drives igennem osv). Mange konsortier er skruet sammen så hagljagt og riffeljagt afregnes separat, og her er prisen ofte den samme for de to typer jagt.
/HR

P.S. Jeg havde ikke gjort det, jeg vil ikke have fremmede på min jagt. Jeg havde heller ikke lejet jagt jagt under vilkår hvor nogen ville beholde en del af det. Så hellere et mindre areal og fuld hånds og halsret.
Nej, det er heller ikke sikkert, at det er optimalt.
Vi har nu ikke tænkt os at pålægge nogle specifikke krav udover at råvildt ikke skydes med hagl (sådan er det de fleste steder på Sjælland, hvorfor det nok ikke vil komme som nogen overraskelse for eventuelle lejere).

Besvar