Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår....

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af Unknown » 31. okt 2015, 14:42

Du er Way OFF topic. Råvildt skydes bedst med hagl og bue.[emoji3]
Selvfølgelig skal vi have fasanjagt i dk. Men der er ingen grund til at bryde andre love for at skyde dem.
Nogle af de flinkeste mennesker jeg kender driver den mest intensive fasanjagt man kan forestille sig. Det er et arbejde og det har det været i en menneskealder. I alle andre henseender er deres jagtetik i mine øjne utroligt veludviklet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af LFuppen » 31. okt 2015, 16:18

Unknown skrev:Du er Way OFF topic. Råvildt skydes bedst med hagl og bue.[emoji3]
Hvad basere du det på ? Egne erfaringer ? :???:

Jeg har aldrig til dato skudt råvildt med bue, men en del både med hagl og riffel. Og vil helst skyde med riffel, da dyret intet opdager ( til dato :blink: ) før det var død. Dyr, som går stille og rolig rundt syntes jeg er nemmere at placere skuddet perfekt på :krydsser:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af Unknown » 1. nov 2015, 00:38

Ironi.
Jeg er indifferent om rådvildt skydes med hagl kugle eller pil. Korrekt gjort så dør dyret hurtigt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dragen
Banned
Banned
Indlæg: 41
Tilmeldt: 4. jun 2013, 16:48
Interesser: Jagt, 3D print og Vandring
Geografisk sted: MIdten af DjævleØen
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af Dragen » 5. nov 2015, 12:38

Sjovt at se den modvilje her i tråden mod de mennesker der levere flest resourcer og sikre at vores interesse bliver anerkendt på borgen. Hvis ikke eliten var så glad for jagt, var den med stor sikkerhed fjernet helt !

Prøv at tænk hvis Direktøren eller ejendomsspekulanten ikke brugte et par millioner hvert år på at købe disse jagter, at vi ville se langt mere land blive udlagt til landbrugsjord ! Og farvel til min elskede duejagt !

Måske skulle man anerkende de gode ting vi forskellige gør, istedet for småligt at se efter de andres fejl !

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3328 times
Been thanked: 414 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af Kalthoff » 5. nov 2015, 15:17

Dragen skrev:Sjovt at se den modvilje her i tråden mod de mennesker der levere flest resourcer og sikre at vores interesse bliver anerkendt på borgen. Hvis ikke eliten var så glad for jagt, var den med stor sikkerhed fjernet helt !

Prøv at tænk hvis Direktøren eller ejendomsspekulanten ikke brugte et par millioner hvert år på at købe disse jagter, at vi ville se langt mere land blive udlagt til landbrugsjord ! Og farvel til min elskede duejagt !

Måske skulle man anerkende de gode ting vi forskellige gør, istedet for småligt at se efter de andres fejl !
Helt enig.

Meget klart og tydeligt formuleret.

:numberone:

Pahawi
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. apr 2013, 22:13
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af Pahawi » 6. nov 2015, 21:28

Dragen skrev:Sjovt at se den modvilje her i tråden mod de mennesker der levere flest resourcer og sikre at vores interesse bliver anerkendt på borgen. Hvis ikke eliten var så glad for jagt, var den med stor sikkerhed fjernet helt !

Prøv at tænk hvis Direktøren eller ejendomsspekulanten ikke brugte et par millioner hvert år på at købe disse jagter, at vi ville se langt mere land blive udlagt til landbrugsjord ! Og farvel til min elskede duejagt !

Måske skulle man anerkende de gode ting vi forskellige gør, istedet for småligt at se efter de andres fejl !
Sikke dog noget pladder.

Min påstand vil være, at fordi din såkaldte elite er villig til at betale så meget for jagterne, så har det presset prisen på jagtleje så meget op, at mange må opgive drømmen om eget jagtareal. Jeg priser mig lykkelig for at min morfar var smart nok til at købe den lille skov jeg tøffer rundt i..... :-)

For mig kan folk gå på jagt klædt nøjagtig som de vil.....

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår...

Indlæg af C-X » 6. nov 2015, 21:44

Jo mere omsætning der er i en given sag, des større politisk værdi har den. Det er ikke bare de dyre jagter, men også alt det dyre udstyr, indlogeringen på kroen ved jagten osv. Det har politikerne bemærket. Samme gælder bl.a. lystfiskeri, golf og meget andet (ikke at golf fortjener at blive fremhævet i samme åndedrag som jagt og fiskeri). Jagt er så big business, at det er kommet for at blive. Alle de rådne politikere, til højre for EL (som er mindst lige så rådne) ved dette og kender nogen, for hvem det har betydning og det rykker noget. Tænk at få et telefonopkald af den lokale industrikonge, fordi man har ytret noget negativt om den jagt han nyder.
Så vær glade for alle pingerne, der også går på jagt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Jagtetik, drescode og andre ting som jeg ikke forstår....

Indlæg af Unknown » 7. nov 2015, 07:21

De køber så ikke mange rifler?

Der foregår selvfølgelig meget netværksarbejde på disse jagter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar