Våben på fly - jagtrejse

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Våben på fly - jagtrejse

Indlæg af The Cleaner » 16. aug 2015, 10:16

Lidt usikker på om dette er det rigtige forum men ellers må admin flytte indlægget.

Jeg skal om en måneds tid på min første jagtrejse hvor jeg skal have mine egne våben med på fly og er blevet en kende usikker på hvad man må og ikke mindst bør gøre baseret på folks erfaringer med at rejse med våben og fly. Jeg skal til Skotland og flyver med SAS.

1) Jeg har en specialbygget Pelicase til riffel m.m. og går ud fra at denne skal behørigt låses efter check-in og inspektion?
2) Som jeg læser det må ammunition IKKE være i riffelkufferten men skal være i separat kuffert/boks som også checkes ind - er det korrekt og hvordan håndterer i det?
3) På trods af at Pelicasen er lavet til at der kan stå en elefant på den er jeg ikke begejstret over udsigten til at have min riffelkikkert og håndkikkert i den....særligt når jeg ved hvordan bagagen bliver behandlet i lufthavnen....og overvejer derfor at have kikkerter i håndbagagen. Hvad gør i andre?
4) Tegner i ekstra separat forsikring til at dække våben og udstyr hvis det bliver væk eller beskadiget?

Venligst del jeres erfaringer...the good, the bad and the ugly.....

Dbh,
N

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Våben på fly - jagtrejse

Indlæg af Raptor357 » 16. aug 2015, 15:23

1, ja og bundstykker skal formentligt i din kuffert sammen med patroner, hvis du må have det med. et billede af kufferten forfra og bagfra efter plombering kan være en fordel hvis de knækker kufferten eller de beskadiger den.
2, din almindelige kuffert er fin nok
3, i håndbagagen og vær beredt på at sikkerheden formentligt gerne vil undersøge det for narko.
4, spørg din forsikring hvordan du er dækket og få det på skrift.

et lille fif, husk en rensestok/boresnake. det skal lige passe at der kommer snavs i piben
Husk at vente med at remontere kikkerten til riffel og kikkert har samme temperatur. og så skal det kontrol indskydes.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 639
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 316 times
Been thanked: 175 times

Re: Våben på fly - jagtrejse

Indlæg af Lars M. L. » 16. aug 2015, 16:26

Stil spørgsmålene vedr kuffert, bundstykket og ammunitionen til SAS og få svaret på skrift! Der er en tendens til, at reglerne kan ændre sig med meget kort varsel...

Mvh Lars

Besvar