Hektarpriser for jagtadgang

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Hektarpriser for jagtadgang

Indlæg af The Cleaner » 26. maj 2015, 22:55

Jeg har et lidt specielt spørgsmål vedr. priser for jord der giver jagtadkomst.

Jeg har fået muligheden for at købe noget jord som vil give mulighed for at give jagtadkomst til et samlet fælles jagtareal. Jorden der er tale om er i sig selv ikke meget værd da der ikke må/kan dyrkes på den og den kun i begrænset omfang i sig selv er jagtrelevant (hede/marskjord).

Der er således stort set udelukkende tale om jord som giver mulighed for at opnå det hektarkrav der er for at opnå jagtadkomst til den lokale jagtforenings arealer.

Jeg er med på at det er svært at give præcise rammer for hvad noget sådant bør koste men nogen der har erfaring med eller har input til hvad noget sådant bør koste?

På forhånd tak.

Dbh,
N

Jensen84
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 467
Tilmeldt: 23. apr 2012, 09:35
Interesser: Hagljagt og PCP.
Geografisk sted: Syd og sønderjylland.
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Hektarpriser for jagtadgang

Indlæg af Jensen84 » 27. maj 2015, 05:33

Jeg synes nu det lyder lidt lusket. Hvis nu du skal købe den jord hede/marsk som du siger for at komme med på jagt hos en forening, så vil jeg mene at jorden er det samme værd som at leje en jagt anden steds.
Grunden til det er at den jord du køber skaber ikke indtægt og du vil formentlig ikke kunne sælge den igen når der nu ikker er agerjord i mellem.
Når nu den heller ikke er jagtrelevant så bliver det jo kun mere uinteressant da du jo er afhængig af foreningens jagt og din egen ikke er tilstede selvom du køber jord.
Det kan også være du skal bøvle med at få noget af jorden slået af eller græsset af hvert år afhængig af hvilke restriktioner der er de steder?

Jeg tror ikke du må give mange basseøre for det der ;) men nu er min vurdering jo også kun aflagt ud fra hvad du fortæller så du kan jo have nogen andre grunde til ar købe men jeg ville ikke selv købe sådan noget... Jeg er kun til agerjord / skov ;)

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Hektarpriser for jagtadgang

Indlæg af EMD » 28. maj 2015, 21:15

75.000 til 100.000 kr pr hektar for uanvendelig frijord. Mange uvidende mener at det burde være næsten gratis, men efterspørgslen holder prisen oppe, så den er god nok. Og det er selv om man kun må jage på sit eget stykke. Får man permanent jagtret til jagt på større areal, vil prisen måske være lidt højere.

Besvar