Bukkejagt 2015 i Danmark

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Sortseer » 17. maj 2015, 09:04

IMG_20150517_51557.jpg
IMG_20150517_51557.jpg (79.17 KiB) Vist 8441 gange
Bukken her er skudt kl. 06.45 efter et par kolde timer i regn, blæst og haglbyger, hvor jeg forbandede min umættelige jagtlyst og længtes efter varme dyner.
Klokken 06.30 kom solen frem og med den kom 4 råer og bukken, der faldt for et skud med 223'eren på kort hold. Skudt skråt fra oven med Sierra Game King 55 grain. Ingen gennemskud men død i knaldet.

Strandbygaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 35
Tilmeldt: 28. apr 2011, 15:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Been thanked: 2 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Strandbygaard » 17. maj 2015, 09:47

20150516-062235.jpg
(92.63 KiB) Downloadet 1356 gange
Faldt i skuddet kl 06.35.

Skudt på bare 15m med .308 9,7g Lapua Mega
Senest rettet af Strandbygaard 17. maj 2015, 14:08, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Mosc5 » 17. maj 2015, 11:23

Bukken nedlagt den 16. maj.

Var i stigen kl. 5.10, så ham kl. 5.12, skuddet gik kl. 5.14... :razz: Hader at vente :giggle:

Her er lidt video sammenklip, https://youtu.be/v6g0rPoTtKA desværre nåede jeg ikke at få filmet skuddet, da det hele gik lidt hurtigt :???:
Nedlagt med Hornady GMX 9,7g. kaliber .308Win. afstand ca 120-130m.
PS. på samme plads skød jeg sidste år, min første buk. den kom også for inden for få minutter efter jeg havde sat røven i sædet :numberone:

Hilsen fætter højben
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af LFuppen » 17. maj 2015, 11:29

Kan gætte mig til, hvor du befinder dig 16. maj 2016 kl. 05.10 :biggrin:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Mosc5 » 17. maj 2015, 12:09

LFuppen skrev:Kan gætte mig til, hvor du befinder dig 16. maj 2016 kl. 05.10 :biggrin:
Ahh, måske skulle man prøve noget nyt :fun: Vi trak lod om morgen pladserne, og jeg må da indrømme at heldet var med mig :Hug:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Maubla
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 363
Tilmeldt: 6. jan 2009, 19:33
Interesser: Riffel og ladning
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 22 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Maubla » 17. maj 2015, 14:26

308 W skrev:Vores nabo skød 2 gaffel bukke +1 knop buk i går... Han skyder 13-15 bukke hvert år i bukkejagten [emoji17]

Sendt fra min D5803
Hej 308W
Det din nabo gør er usmagelig, han skyder ikke fordi han mangler kød i fryseren, måden han skyder på, vil han aldrig opnå at skyde store bukke. Forstår ikke at han vil fortælle om hvor dum han er, når han skyder så mange bukke på kort til. :thumbdown:

Mvh Ole

Pholmer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 190
Tilmeldt: 5. aug 2008, 19:02
Interesser: Riffeljagt, jagthunde, natur
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Pholmer » 17. maj 2015, 17:36

I går aftes fik jeg denne ulige 6-ender - den største buk i området. Der går også en god gaffel, der ikke skal skydes, og så en lille spidsbuk i bast, der står til afskydning hvis muligt.
Her til morgen var jeg så på mit andet areal. Her kom - i stiv kuling og en del byger - en fin gaffelbuk frem, men jeg er ret sikker på (uden dog at have set den) at der må gå en større buk. Både fordi det plejer der :smile: , men også fordi ham her så meget nervøs ud i den lille halve time han var fremme. Billedet er ikke for godt (mobilkameraer virker ikke særlig godt på 40 m's afstand...), men håber I kan se ham (han står lige over riffelpibens spids).
Og bemærk lige de slåede spor. For et par år siden "klagede" jeg for sjov til min jagtvært (pensionist) over at det var svært at skyde et efterårsdyr i hans brak, fordi den altid bliver så høj. Det tog han alvorligt og siden har han slået spor i brakken hver uge :biggrin: Til højre uden for billedt er sporet 6 meter bredt og 80 m langt. Sikke en jagtvært - og så er jagten endda gratis! Bag mig er der 12 tdr. land skov, han selv har plantet gennem de sidste 20 år - bare for naturens skyld.
De findes endnu de gode mennesker - og man kan ikke takke dem for meget!
Vedhæftede filer
WP_20150516_001_ll.jpg
WP_20150516_001_ll.jpg (87.04 KiB) Vist 8268 gange
WP_20150517_002_ll.jpg
WP_20150517_002_ll.jpg (64.29 KiB) Vist 8268 gange

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af LFuppen » 17. maj 2015, 18:13

Giv ham en kølle som tak :smile:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

WilliamTaul
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. maj 2014, 12:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Helgenæs
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af WilliamTaul » 17. maj 2015, 18:21

Så fik jeg bukkemand her kl. 15:15, i dag :razz: Det pissede ned (for at sige det mildt), men da regnen stoppede efter godt 20 minutter, tog jeg tøjet på og tøffede afsted. Efter 2 minutter kom der 2 råer, som stillede sig og essede i 15 min cirka. Lige pludselig kommer bukken springene ud fra rapsene, og begynder at jage en af råerne. På godt 110meter pifter jeg, og han stopper op og kigger meget nysgerrigt, hvor efter han får en god kugle på bladet. Han tog et ordentligt spring, og løb godt 30 meter, hvor efter han forendede. Den kan godt være at 222 ikke er den største kaliber, men det må siges, at den pænt splittede hjertekammeret ad.

:eek: :numberone:
Vedhæftede filer
BUK5.jpg
BUK5.jpg (55.25 KiB) Vist 8245 gange
BUK6.jpg
Løb ca. 30 meter med en hjertekugle, fra 222 Vixen
BUK6.jpg (77.82 KiB) Vist 8245 gange

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Mosc5 » 17. maj 2015, 22:03

Så fik jeg bukkemand her kl. 15:15, i dag :razz: Det pissede ned (for at sige det mildt), men da regnen stoppede efter godt 20 minutter, tog jeg tøjet på og tøffede afsted. Efter 2 minutter kom der 2 råer, som stillede sig og essede i 15 min cirka. Lige pludselig kommer bukken springene ud fra rapsene, og begynder at jage en af råerne. På godt 110meter pifter jeg, og han stopper op og kigger meget nysgerrigt, hvor efter han får en god kugle på bladet. Han tog et ordentligt spring, og løb godt 30 meter, hvor efter han forendede. Den kan godt være at 222 ikke er den største kaliber, men det må siges, at den pænt splittede hjertekammeret ad.
Tillykke. en super flot buk. :numberone:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

WilliamTaul
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. maj 2014, 12:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Helgenæs
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af WilliamTaul » 17. maj 2015, 22:20

Mosc5 skrev:
Så fik jeg bukkemand her kl. 15:15, i dag :razz: Det pissede ned (for at sige det mildt), men da regnen stoppede efter godt 20 minutter, tog jeg tøjet på og tøffede afsted. Efter 2 minutter kom der 2 råer, som stillede sig og essede i 15 min cirka. Lige pludselig kommer bukken springene ud fra rapsene, og begynder at jage en af råerne. På godt 110meter pifter jeg, og han stopper op og kigger meget nysgerrigt, hvor efter han får en god kugle på bladet. Han tog et ordentligt spring, og løb godt 30 meter, hvor efter han forendede. Den kan godt være at 222 ikke er den største kaliber, men det må siges, at den pænt splittede hjertekammeret ad.
Tillykke. en super flot buk. :numberone:
Mange tak! :)

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af 308 W » 17. maj 2015, 22:21

Tillykke med bukkene [emoji106]

Sendt fra min D5803

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Elbæk » 17. maj 2015, 23:01

Billede

En hyggelig aften i et af tårnene på konsortiet. Ingen buk dog - det tætteste jeg kom på var at se spejlet af en rå ligesom jeg drejede om et hjørne.

Men der var varm kaffe, viber i luften... Og sørme også lige en hare (jeg må vist se at få købt en .17 HMR eller en .22 Hornet til efteråret).

Der blev skudt lystigt rundt omkring - selvom det regnede.

Desværre konstaterede vi også, ved både selvsyn og fra vores udlejer, at vi har ubudne gæster på konsortiet fra tid til anden. Vi og jordejeren har bl.a. observeret en sort firehjulstrækker samt folk, i jagttøj, til fods, på de private markveje som gennemskærer konsortiet (hvor det kun er jordejeren og os som har noget som helst at gøre). Desuden har vi fået tømt to fodertønder - og med mindre rådyr kan finde ud at åbne spændebånd, så er der ingen tvivl om at der har været tyve på spil. Det er kraftedemig lige til at få ondt i maven af, vi har i forvejen sparsomt med dyr - det sidste vi har brug for er hærværk og tyveri :mad:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Kleth » 18. maj 2015, 06:55

Sad gennemkold i højskoven 13t lørdag og 7t søndag. Så 3 råer og 2 harer. Jeg havde tyet til vinter beklædningen, men der var Koldt

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af LapuaMagnum » 18. maj 2015, 07:00

Elbæk skrev:
En hyggelig aften i et af tårnene på konsortiet. Ingen buk dog - det tætteste jeg kom på var at se spejlet af en rå ligesom jeg drejede om et hjørne.

Men der var varm kaffe, viber i luften... Og sørme også lige en hare (jeg må vist se at få købt en .17 HMR eller en .22 Hornet til efteråret).

Der blev skudt lystigt rundt omkring - selvom det regnede.

Desværre konstaterede vi også, ved både selvsyn og fra vores udlejer, at vi har ubudne gæster på konsortiet fra tid til anden. Vi og jordejeren har bl.a. observeret en sort firehjulstrækker samt folk, i jagttøj, til fods, på de private markveje som gennemskærer konsortiet (hvor det kun er jordejeren og os som har noget som helst at gøre). Desuden har vi fået tømt to fodertønder - og med mindre rådyr kan finde ud at åbne spændebånd, så er der ingen tvivl om at der har været tyve på spil. Det er kraftedemig lige til at få ondt i maven af, vi har i forvejen sparsomt med dyr - det sidste vi har brug for er hærværk og tyveri :mad:
Få et vildtkamera op med mms, så man har et bevis sæt nu det er en man kender. Og så kan I da lureminere området så der går en røggranat af når de tosser rundt på området. Jeg går udfra det er bedre med en røggranat end folk tramper rundt :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Elbæk » 18. maj 2015, 08:57

Det er måske lige voldsomt nok at lureminere området, omend lidt fristende :giggle:

Vi har sat kameraer op, men folk er - helt naturligt - bange for at miste dem.

Det er sådan en rigtig træls "Vi har en ret god idé om hvem det er, men vi kan ikke bevise det - og selv hvis vi en dag kan, så kommer det til at give en Helvedes ballade!" situation.

Én af de ting vi gør fremover er at fotodokumentere alle biler vi antræffer holdende ved adgangsvejene til jagten - samtidig med at vi øger (og varierer) vores egen besøgsfrekvens derude markant. Hvis det ikke er så forudsigeligt hvornår man kan forvente at træffe os derude, må det - alt andet lige - stresse de ubudne gæster.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af LapuaMagnum » 18. maj 2015, 09:06

Elbæk skrev:Det er måske lige voldsomt nok at lureminere området, omend lidt fristende :giggle:

Vi har sat kameraer op, men folk er - helt naturligt - bange for at miste dem.

Det er sådan en rigtig træls "Vi har en ret god idé om hvem det er, men vi kan ikke bevise det - og selv hvis vi en dag kan, så kommer det til at give en Helvedes ballade!" situation.

Én af de ting vi gør fremover er at fotodokumentere alle biler vi antræffer holdende ved adgangsvejene til jagten - samtidig med at vi øger (og varierer) vores egen besøgsfrekvens derude markant. Hvis det ikke er så forudsigeligt hvornår man kan forvente at træffe os derude, må det - alt andet lige - stresse de ubudne gæster.
Det er røvsygt at man skal tænke i de baner, og have en træls fornemmelse ved at skulle have fat i banditterne. Håber det løser sig.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Boban
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 337
Tilmeldt: 16. maj 2011, 14:02
Interesser: Riffeljagt på Bukke og svin
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 34 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Boban » 18. maj 2015, 18:46

5 X jagt uden chance til den buk som jeg har udset mig, han trækker lige det længste strå, hver gang [emoji1] en snu gammel buk som ikke lige lader sig overrumple [emoji106] men der er heldigvis længe endnu, så håber da at jeg får ramt på ham, forsat knæk og bræk derude [emoji4][emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

T-bone
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. dec 2013, 20:02
Interesser: Hagljagt og Riffeljagt
Geografisk sted: Øtjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af T-bone » 18. maj 2015, 19:38

Buk.jpg
Buk.jpg (72.6 KiB) Vist 7907 gange
I morges lykkes det lang om længe at skyde min første buk. Jeg tog riffelprøven i 2012 og har været på bukkejagt i alle sæsoner siden. Op til bukkejagten have jeg set en spidsbuk og gaffelbuk på mit revir, så jeg vidste at der måtte være mulighed for, at det kunne blive i år, at jeg skulle skyde min første buk. Den 16. maj om morgen hørte jeg en del skud rundt omkring, men der skete ikke noget på eller lige omkring mit revir, hverken morgen eller aften. Til gengæld begyndte tingene at blive en smule mere spændende d. 17 maj. Fem minutter før skydetid er jeg på vej i stigen, men da jeg mangler to trin fornemmer jeg bevægelse ud af øjenkrogen. Jeg får drejet hovedet stille og roligt, og til min store overraskelse står der en flot seksender ca. 40 meter fra mig. Den virker urolig og kigger i min retning, den har sikkert set, at jeg bevæget mig. Jeg bliver stående på stigen uden at bevæge mig, men efter få sekunder lunter bukken videre forbi mig, og kommer endda helt ind på 30 meter inden den forsvinder i nogle tagrør og videre mod nabostykket. Jeg så ikke mere til bukken den morgen, men det havde givet blod på tanden. Om aftenen var jeg på plads i stigen igen, jeg blev godt og grundigt gennemblødt af et ret kraftigt regnskyl, som væltede uafbrudt nedover mig i 20 minutter. Vejrudsigten havde dog lovet opklaring, som jeg forventede ville få rådyrene ud og esse inden solnedgang. Og endelig, en halv time inden lukketid, så jeg bukken igen. Denne gang var den dog omkring 350 meter væk ved et læhegn på et nabostykke, hvor den virkelig viste sig frem. Den fejede, skrabede i jorden, stangede ned i jorden, alt i mens den spurtede omkring. Efter fem minutters tid, vendte den pludselig og løb med stor fart direkte mod mit stykke. Men ak og ve, 150 meter før den nåede frem til skel drejede den fra og jeg så ikke mere til den. Så i morges måtte jeg på den i gang, jeg var ved godt mod, og var på plads i stigen 20 minutter før skydetid. Det var rigtig godt vejr og jeg var fuld af forventningens spænding. Efter fem minutters tid så jeg en gaffelbuk 10 meter inde på naboens stykke. Den gik og essede stille og roligt mens den bevægede sig om bag nogle birketræer og pilekrat. På bagsiden af det krat har jeg 10-15 meter bred og 120 meter langt stykke med græs, hvor det er muligt at afgive skud. Jeg vidste ikke hvornår jeg havde til til at komme afsted igen, så jeg besluttede mig at prøve at komme på skudhold af gaffelbukken. Sjovt som tingene hurtigt kan udvikle sig. Fem minutter i skydetid lister jeg ned af stigen og griber skydestokken for at liste over hvor gaffelbukken forsvandt. Jeg har når dog næppe at gå mere end 10 meter før jeg ser et rådyr i det læhegn, hvor den store buk gik aftenen før. Med det samme vidste jeg den var den store buk igen, og et hurtigt kig i kikkerten bekræftede det. Nå, men jeg besluttede mig at liste videre, og så se hvad der skete. Den store buk forsvandt hurtigt ud af syne, og jeg satsede på gaffelbukken. Et minut i skydetid står jeg klar til lige at træde rundt om hjørnet og fri af krattet. Da klokken rammer skydetid træder jeg nogle få skridt frem, får riflen op på skydestokken. Gaffelbukken er ud af syne. Jeg kigger ud over naboens åbne engstykke og ser ryggen af et par rådyr, som står lidt ned i en hulning. Pludselig rejser et tredje dyr hovedet og sprinter afsted mod mit stykke. Det er den store buk! En meter inde på mit stykke stopper den med siden til og løftede hoved. Jeg når lige at tænke, at hvis jeg skal skyde min første buk, så er det nu. Jeg finder bukken i trådkorset og trykker af. Bukken ligger sig, hvor den står. Alt dette sker lynhurtigt. Fra jeg har ligger riflen på skydestokke, til bukken falder går derunder et minut. Der er kun en tanke i mit hoved på det tidspunkt: Jeg har skudt min første buk!

Skudt kl. 05.01
Afstand: 110 meter, stående med skydestok
Flugtafstand: 0 meter
Træfpunkt: Høj lungekugle
Skudt med Sauer 101 classic XT i .270 WIN med Hornady Whitetail 9,7 gram
Senest rettet af T-bone 18. maj 2015, 20:57, rettet i alt 1 gang.

Jensen84
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 467
Tilmeldt: 23. apr 2012, 09:35
Interesser: Hagljagt og PCP.
Geografisk sted: Syd og sønderjylland.
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Jensen84 » 18. maj 2015, 20:04

Tillykke med den fine buk ;) og det lyder til du havde en god oplevelse ;) [emoji106]

Brugeravatar
Boban
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 337
Tilmeldt: 16. maj 2011, 14:02
Interesser: Riffeljagt på Bukke og svin
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 34 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Boban » 18. maj 2015, 20:50

Tillykke med bukken [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Zubra » 19. maj 2015, 00:12

T-bone skrev:
Buk.jpg
Jeg har skudt min første buk!

Skudt kl. 05.01
Afstand: 110 meter, stående med skydestok
Flugtafstand: 0 meter
Træfpunkt: Høj lungekugle
Skudt med Sauer 101 classic XT i .270 WIN med Hornady Whitetail 9,7 gram
Tak for din beretning om din første skudte buk.
Den oplevelse vil altid stå mejslet i dine erindringe uanset hvor gammel du bliver. Det er og bliver noget specielt at skyde den første buk.
Selv om det er mange år siden jeg skød den første, kan jeg stadig huske alle detaljer, lige som du nu har fortalt dine.
Fortsat knæk og bræk her i bukkejagten.
_____________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Googlekid
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 27. jan 2012, 14:17
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Googlekid » 19. maj 2015, 15:54

Tillykke til alle der har været så heldige at få en buk :razz:
Jeg har indtil videre ikke været så heldig. Har set 2 bukke, men langt inde hos naboen :mad:
Nu ser det dog ud til at vinden lægger sig, så mon ikke jeg tager et smut forbi terrænet i aften :smile:
Knæk og bræk :thumbup:

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af Zubra » 19. maj 2015, 18:03

Var af sted i morges. Flot vejr her i Østhimmerland, så kun en enkel rå.
Da jeg så her i eftermiddag skulle slå græsplæne blev jeg mødt med den her fejning på et af mine nye æbletræer.
________
Zubra
Vedhæftede filer
P5190028.JPG
P5190028.JPG (37.63 KiB) Vist 7732 gange
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

dksith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 28. sep 2009, 16:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: silkeborg
Has thanked: 28 times
Been thanked: 31 times

Re: Bukkejagt 2015 i Danmark

Indlæg af dksith » 19. maj 2015, 18:07

Zubra skrev:Var af sted i morges. Flot vejr her i Østhimmerland, så kun en enkel rå.
Da jeg så her i eftermiddag skulle slå græsplæne blev jeg mødt med den her fejning på et af mine nye æbletræer.
________
Zubra

Sikker på du ik bare har været for tæt på med havetraktoren..... :giggle: :biggrin:

Besvar