Herlig grisevideo

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Herlig grisevideo

Indlæg af Slettes3 » 16. jan 2015, 18:58


Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af BentxBetjent » 16. jan 2015, 19:08

:puke: Det er usmageligt, uanset om man kalder det jagt, eller skadedyrs udryddelse..

Edit: Det eneste postive er at de ikke skyder tilbage.. :???: eller noget.. :impatient:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Lycon » 16. jan 2015, 19:18

Jeg er forundret over at de ikke er mere skudstærke, den ene bruger en MP5 med fuldkappet 9mm Parabellum, og de vælter som Dominobrikker!
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af TheDarkSide » 16. jan 2015, 19:28

I den første video rammer de da rimelig godt! Slet ikke så mange anskydninger, som på en polsk drivjagt, hvor de fleste aldrig har trænet i skydning til løbende vildt.
Det er jo skadedyrsbekæmpelse. Man får helt sikkert et ordenlig læs kæmpe adrenalinkicks af det :smile: Etisk eller ej. Det er jo lidt ligesom at skyde vildt fra bil: Ikke rigtig jagt, men kan være meget ophidsende.

Brugeravatar
Guns&Tits
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 564
Tilmeldt: 19. nov 2008, 19:17
Interesser: ........
Geografisk sted: ........
Geografisk sted: ..........
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Guns&Tits » 16. jan 2015, 19:54

Det der svineri har absolut intet med jagt at gøre :mad: mojn
..........

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Slettes3 » 16. jan 2015, 20:04

Guns&Tits skrev:Det der svineri har absolut intet med jagt at gøre :mad: mojn
Præcis..det er et arbejde!. Så der er ikke så meget at være sur over. Just another day at the office...

Brugeravatar
Guns&Tits
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 564
Tilmeldt: 19. nov 2008, 19:17
Interesser: ........
Geografisk sted: ........
Geografisk sted: ..........
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Guns&Tits » 16. jan 2015, 20:08

Sur nej! Men alle har har altid fortalt mig at jagt og regulering ikke er det samme. Det der er regulering af en caliber der ihvertfal ikke egner sig under jagt
..........

Vesterby
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. apr 2010, 15:14
Interesser: jagt
Geografisk sted: sdr omme
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Vesterby » 16. jan 2015, 20:18

AHHh ahhhh ved nu ikke lige om det er helt iorden... :blowingup: De spiser jo ikke mere end hvad de skal bruge.. :alcohol: Og jo det koster landmanden penge. Med de avler ikke ret meget pr ha i det tøre klima.. :evil:

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Slettes3 » 16. jan 2015, 20:20

Guns&Tits skrev:Sur nej! Men alle har har altid fortalt mig at jagt og regulering ikke er det samme. Det der er regulering af en caliber der ihvertfal ikke egner sig under jagt
Præcis. Jagt og regulering er to forskellig ting.

Jeg tror også som Lycon at der anvendes 9mm og .223 til reguleringen. Det er godt nok. Det er det der holder laveste omkostning. Helikopterne koster til gengæld så noget af omkostningen må holdes lidt tilbage. Vi ved heller ikke hvad en farmer i Texas midste p.gra af markskader fra svin?. jeg tror det er der det hele berør sig på. Er det 9mm der anvendes får de bare et par skud mere...no big deal. ned skal de nok komme.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Lycon » 16. jan 2015, 20:35

Rigbymauser skrev:
Guns&Tits skrev:Sur nej! Men alle har har altid fortalt mig at jagt og regulering ikke er det samme. Det der er regulering af en caliber der ihvertfal ikke egner sig under jagt
Præcis. Jagt og regulering er to forskellig ting.

Jeg tror også som Lycon at der anvendes 9mm og .223 til reguleringen. Det er godt nok. Det er det der holder laveste omkostning. Helikopterne koster til gengæld så noget af omkostningen må holdes lidt tilbage. Vi ved heller ikke hvad en farmer i Texas midste p.gra af markskader fra svin?. jeg tror det er der det hele berør sig på. Er det 9mm der anvendes får de bare et par skud mere...no big deal. ned skal de nok komme.
Det er finansieret af skytterne, det er virksomheden HeliHunt som sælger disse jagter. Ja ud fra et etisk synspunkt er det lige så smagsløst som at sætte fugle ud, for så at skyde dem ned.
Men nu skal man nok ikke blande etik og Disney ind i en nødvendigt regulering, som smart nok bliver finansieret af betalende jægere der ønsker en WAUW oplevelse.
Lad mig sige det med det samme, fik jeg en invitation, så var jeg ikke for fin til at takke ja.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Lassescout » 16. jan 2015, 20:37

Gad godt
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Slettes3 » 16. jan 2015, 20:44

Det ville bare være super fedt. En kasse 30-skuds mags og rock n`roll....Yeeeehaaa... :mrgreen:

Jeg tror faktisk det vil give én et adrenalin kick...

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Woodleigh » 16. jan 2015, 23:44

Der er vis en der har set for mange film https://www.youtube.com/watch?v=ung_mzjyqps :oops:

Det har sguette noget med jagt at gøre.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af TheDarkSide » 16. jan 2015, 23:45

Rigbymauser skrev:Det ville bare være super fedt. En kasse 30-skuds mags og rock n`roll....Yeeeehaaa... :mrgreen:

Jeg tror faktisk det vil give én et adrenalin kick...
Jeg har (mildt sagt :oops: ) været skeptisk overfor at skyde fra bil om natten. Men efter at have oplevet det, så har jeg ændret holdning gevaldigt. Det er virkelig ophidsende, når man rigtig får åbnet ild. Tænker det er lidt det samme fra en helikopter og fullauto, bare meget mere action og adrenalin (man hænger jo for pokker ud af en helicopter med en fullauto) :biggrin:

Det er jo i grunden ikke værre end en drivjagt eller en fasanjagt, hvor fasanerne helst skal over 50 meters højde før det er rigtig sjovt.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Kalthoff » 17. jan 2015, 01:13

Jeg er imponeret over skytternes evne til at ramme under de konditioner.

Rigtigt mange af dyrene går jo ned i første skud.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Kalthoff » 17. jan 2015, 01:16

Jeg ved godt fartøjschefen i en helikopter traditionelt sidder til højre, modsat af i et fastvingefly, men lige netop når der skydes med halv-automat ville det være smart at bytte rundt, så de varme hylstre røg ud af den manglende højre dør i stedet for over i skødet på piloten.

Så tæt på jorden er der ikke mange sekunder at give af hvis piloten mister koncentrationen et øjeblik af at få et varmt hylster ind et følsomt sted på kroppen.

Brugeravatar
Kambiri
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. apr 2012, 20:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aalborg - Opland
Has thanked: 88 times
Been thanked: 26 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Kambiri » 17. jan 2015, 06:38

Når nu i skriver at jagt og regulering ikke er det samme, betyder det så at ved jagt der sætter man skuddet det dræbende sted så man efterstræber at bruge så få skud som muligt for at dyret skal dø hurtigt og skånsomt og jægeren skal have så meget kød med hjem som muligt? Og ved regulering så gælder det om at sætte sin riffel over på fisse og så fylde dyret med bly, uden hensyn til om det første skud er dræbende eller det er skud nr 12-13-25 der er dræbende?

Jeg har egentlig ikke så meget imod ideen om at hænge ud at en heli og pløkke løs, lad os nu være ærlige, det er sku da en drengedrøm (jeg ville helst gøre det med en minigun) det der bringer mit pis i kog i forhold til videoen er at de ikke bliver hængende ved den enkelte gris for at sikre sig at den er død inden de skyder den næste, næ, de tager en hel stribe af dyr og flyver videre, det er satme ikke iorden i min verden! At en gris falder i første skud, med støv omkring sig er jo ikke det samme som at sige den er forendt, men det tager de sig ikke tid til at kontrollere.
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Johs » 17. jan 2015, 08:38

Kalthoff skrev:Jeg ved godt fartøjschefen i en helikopter traditionelt sidder til højre, modsat af i et fastvingefly, men lige netop når der skydes med halv-automat ville det være smart at bytte rundt, så de varme hylstre røg ud af den manglende højre dør i stedet for over i skødet på piloten.

Så tæt på jorden er der ikke mange sekunder at give af hvis piloten mister koncentrationen et øjeblik af at få et varmt hylster ind et følsomt sted på kroppen.
At kusken (piloten) sider i højre side skylles at de fleste mennesker er højrehåndet, så kan kusken holde tømmen i venstrehånd, og forsvare sig med sit våben i højrehånd.

Det er også grunden til at en vindeltrappe er højresnoet, så har forsvaren højerhånd fri af mitter søjlen, og kan svinge sit våben.

Selv om det ikke længere har den praktiske betydning som i gamle dage så hænger traditionerne tit ved.
Et par eksempler hvor traditionerne er brudt.

Vi køre i højre side af vejen, og sider i venstreside af bilen.
Post Giro flyttede til Høje Taastrup i 1990 i nye bygninger, var der på begge sider af indgangspartiet, en vindeltrappe op til førstesal, og minsandten om ikke den ene trappe ikke er venstresnoet :twisted:
– hilsen Johs

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af LFuppen » 17. jan 2015, 08:41

Helicopter Hog Hunting with Machine Guns
Venter stadig på at se de Machine Guns. Har p.t. kun set automatgevær :wall: :wall:
Det er finansieret af skytterne, det er virksomheden HeliHunt som sælger disse jagter. Ja ud fra et etisk synspunkt er det lige så smagsløst som at sætte fugle ud, for så at skyde dem ned.
Men nu skal man nok ikke blande etik og Disney ind i en nødvendigt regulering, som smart nok bliver finansieret af betalende jægere der ønsker en WAUW oplevelse.
Lad mig sige det med det samme, fik jeg en invitation, så var jeg ikke for fin til at takke ja.
Jeg kunne også være fristet hvis jeg fik tilbuddet, men ville selv vælge jagtområdet :tmg:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Herlig grisevideo

Indlæg af Kruffe » 17. jan 2015, 21:21

Da jeg boede i Texas, måtte vi nedlægge Hogs med riffel, haglgevær, pistol, revolver, bue, kniv, spyd, gift og hvad vi ellers havde lyst til. De måtte jages hele året på alle døgnets 24 timer og om det var til fods, i bil eller helikopter var ligegyldigt...Jeg foretrak at skyde dem med slugs :-)

Man skal lige have for øje, at der er massive problemer med disse grise/Hogs mange steder i USA - og at de derfor regnes for skadedyr, der skal bekæmpes med alle midler.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Refraktorius » 17. jan 2015, 21:50

Kruffe skrev:.......

Man skal lige have for øje, at der er massive problemer med disse grise/Hogs mange steder i USA - og at de derfor regnes for skadedyr, der skal bekæmpes med alle midler.

Præcis!
Det er skadedyrsbekæmpelse.


Derudover tror jeg det er herresjovt!
:biggrin:
Jeg ville heller ikke sige nej til tilbuddet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af LapuaMagnum » 17. jan 2015, 23:19

Kalthoff skrev:Jeg ved godt fartøjschefen i en helikopter traditionelt sidder til højre, modsat af i et fastvingefly, men lige netop når der skydes med halv-automat ville det være smart at bytte rundt, så de varme hylstre røg ud af den manglende højre dør i stedet for over i skødet på piloten.

Så tæt på jorden er der ikke mange sekunder at give af hvis piloten mister koncentrationen et øjeblik af at få et varmt hylster ind et følsomt sted på kroppen.
De genlader :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af EGJ » 18. jan 2015, 12:58

Om det er jagt, regulering, slagtning, bekæmpelse, aflivning... you name it, er det vel altid skyttens/jægerens/slagterens fremmeste opgave, at sikre, at dyret lider mindst muligt. En maskingeværsalve fra en helikopter hen over en flok grise der stormer afsted, kan måske (kun måske:) imødekomme dette krav, men kæden hopper helt af, fordi man bare flyver videre, uden at vide om dyret ligger skamskudt eller forendt.

Som Nick Livorno afslutter sin artikel - så har vi forskellige opfattelser af moral og etik. For mig er det dog sikkert, at dårlig etik ikke bliver mere spiselig, fordi den udføres af hensyn til effektivitet og økonomi.
Målet helliger ikke midlet i dette tilfælde - og uden at ville fornærme nogen, tror jeg bestemt, at jeg har rygrad og mandsmod nok, til at begrundet et nej-tak til en evt. invitation. :smile:

Vesterby
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. apr 2010, 15:14
Interesser: jagt
Geografisk sted: sdr omme
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af Vesterby » 18. jan 2015, 13:46

EGJ:
Om det er jagt, regulering, slagtning, bekæmpelse, aflivning... you name it, er det vel altid skyttens/jægerens/slagterens fremmeste opgave, at sikre, at dyret lider mindst muligt. En maskingeværsalve fra en helikopter hen over en flok grise der stormer afsted, kan måske (kun måske:) imødekomme dette krav, men kæden hopper helt af, fordi man bare flyver videre, uden at vide om dyret ligger skamskudt eller forendt.

:respekt: :respekt:

Bedere kan det vist ikke siges. :thumbup:

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Herlig grisevideo

Indlæg af LFuppen » 18. jan 2015, 17:44

Vesterby skrev:EGJ:
Om det er jagt, regulering, slagtning, bekæmpelse, aflivning... you name it, er det vel altid skyttens/jægerens/slagterens fremmeste opgave, at sikre, at dyret lider mindst muligt. En maskingeværsalve fra en helikopter hen over en flok grise der stormer afsted, kan måske (kun måske:) imødekomme dette krav, men kæden hopper helt af, fordi man bare flyver videre, uden at vide om dyret ligger skamskudt eller forendt.
Og fra hvilket civiliseret del af verden er det lige de laver den slags skydning ? :puke:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Besvar