Randzone og adgang dertil

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Flakker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 19. nov 2010, 10:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Randzone og adgang dertil

Indlæg af Flakker » 28. dec 2014, 16:35

Godaften

Hvad jeg kan forstå er det fuldt lovligt at gå i randzonerne, så længe de støder op til offentlige arealer osv.

Men når der er marker på begge sider, ingen markvej eller anden form for stier langs randzonen, og den nærmeste vej, hvorfra man kan gå direkte ud på randzonen er 600-700 meter væk. Er dette så stadig gældende under de regler?

Jeg havde en episode her til eftermidddag / aften, hvor jeg stod med ryggen til et levendehegn og pludselig kommer 4 rådyr løbende bagfra. Desværre fulgte de to dyr foran mig med de andre, men det er jo hvad der kan ske.. Dog undrede jeg mig stadig en smule over, hvad der havde forårsaget dette.

Da jeg kigger tilbage igennem buskadset, kan jeg se et ægtepar med et par børn og en hund der er løber rundt og er glad. Da jeg ikke er så stærk i hvordan reglerne for randzoner er, var det eneste jeg kunne bede dem, var at tage deres hund i snor...

Men mit spørgsmål er så : Må de lovligt bevæge sig på dette stykke ?

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af LFuppen » 28. dec 2014, 16:48

Ligger den randzone på privat eller offentlig jord ?

Hvor mange m2 udgør den randzone ?
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Flakker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 19. nov 2010, 10:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Flakker » 28. dec 2014, 17:11

LFuppen skrev:Ligger den randzone på privat eller offentlig jord ?

Hvor mange m2 udgør den randzone ?
Det er en randzone der løber langs en å, så den er vel 9 meter bred. Går ud fra bonden har modtaget ekspropriation.
Så det er vel offentligt nu? Men skal ikke kunne sige det :/

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af LFuppen » 28. dec 2014, 17:21

Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Flakker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 19. nov 2010, 10:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Flakker » 28. dec 2014, 17:42

Så kom det da på det rene... Må se om jeg kan fange dem og høre om de har lyst til at gå på et andet tidspunkt :)

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Boerge » 28. dec 2014, 17:43

Randzonerne ikke ikke offentlige!!

Man må færdes på randzone, hvis man kan komme lovligt dertil - d.v.s. f.eks, hvis der er et udyrket areal, hvortil der er direkte adgang fra offentlig vej, og det udyrkede areal går helt op til randzonen, så man man færdes i randzonen UD FOR DET UDYRKEDE AREAL!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Flakker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 19. nov 2010, 10:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Flakker » 28. dec 2014, 18:36

Boerge skrev:Randzonerne ikke ikke offentlige!!

Man må færdes på randzone, hvis man kan komme lovligt dertil - d.v.s. f.eks, hvis der er et udyrket areal, hvortil der er direkte adgang fra offentlig vej, og det udyrkede areal går helt op til randzonen, så man man færdes i randzonen UD FOR DET UDYRKEDE AREAL!!

Så bare lige så jeg har forstået det rigtigt - der skal være direkte kontakt fra offentlig vej til det udtaler område der støder op til randzonen, ellers er det ikke lovligt at færdes i randzonen?

Det der går mig mest på er at jeg er nødt til at afbryde min jagt fordi de kommer til at gå i "yderkanter " af mit kuglefang :impatient:

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Boerge » 28. dec 2014, 20:07

Rigtigt forstået - stemmer også med oplysningerne i det link Lfuppen henviser til!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Kalthoff » 28. dec 2014, 21:12

Flakker skrev: Det der går mig mest på er at jeg er nødt til at afbryde min jagt fordi de kommer til at gå i "yderkanter " af mit kuglefang :impatient:
Hvis den slags spadserture bliver udbredte vil det påvirke jagtleje priserne i området.

Jeg vil ikke betale fuld pris for at kunne sidde på anstandsjagt eller pürsche efter f.eks. en sommerbuk, hvis hver anden jagtdag afbrydes eller bliver resultatløs pga. skovtursgæster med børn og hunde der støder vildtet, udlægger fært og går ind i mit skudfelt.

Priserne på jagtleje vil vel så dele sig i en prissænkning der hvor der er aktivt benyttede randzoner og en tilsvarende stigning der hvor man er fri for det.

Det er et mystisk system vi har her til lands, hvor Jægerne er eneste "naturbrugere" der betaler signifikante pengebeløb for adgangen til at udøve deres fritidsaktivitet på arealerne, mens de øvrige fritidsbrugere tiltvinges adgang eller indflydelse uden brugerbetaling.

Mike222
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:43
Interesser: Jagt med hagl og riffel
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Mike222 » 28. dec 2014, 22:00

Jeg har selv nogle hektar randzone udlagt langs vandløb. Jeg ønsker ikke uvedkommendes færdsel og har derfor undersøgt lidt om hvordan det kan undgåes. Det kolliderer desværre med mit ønske om også at give skjul og fødemulighed til vildtet.
Som der korrekt linkes til er der adgang til udyrkede arealer, defineret ved varieret plantedække. Min eneste mulighed er derfor at slå arealet jævligt, så der kun er lavt slået græs i randzonen, og ikke varieret plantedække.
Derfor:
Lader jeg græs og andet vokse frit, er det udyrket, og der er fri adgang for alle.
Slår jeg græsset,er arealet dyrket. Så er der ikke adgang for alle, men der er heller ingen skjul eller fødemulighed.
Det er altså ikke nemt både at give fred,føde og skjul til vildtet.

Økobonden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13. aug 2013, 14:39
Interesser: Markvildt og fodermarker
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Økobonden » 29. dec 2014, 10:20

Staten har udpeget 4 ha. = 40.000 m2 langs å og søer hos mig, som giver mig et årligt tab på 40.000 kr og fra 2015 vil der ikke længere være nogen form for kompensation, for tabet.

Hvis folk kommer og spørg om de må gå en tur på mit jord får de lov; men at staten tvinger mig til at alle bare kan komme vadende ind på min ejendom er mig meget imod. :evil:

Det kan man dog forhindre meget enkelt, det kræver blot at du indhegner arealet, det skal blot opfylde de alm. krav til indhegning til kreaturer : en enkelt ståltråd og max. 10 m mellem pælene, så er der ikke længer lovlig adgang. :smile:

Flakker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 19. nov 2010, 10:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Flakker » 29. dec 2014, 21:40

Kalthoff skrev:
Flakker skrev: Det der går mig mest på er at jeg er nødt til at afbryde min jagt fordi de kommer til at gå i "yderkanter " af mit kuglefang :impatient:
Hvis den slags spadserture bliver udbredte vil det påvirke jagtleje priserne i området.

Jeg vil ikke betale fuld pris for at kunne sidde på anstandsjagt eller pürsche efter f.eks. en sommerbuk, hvis hver anden jagtdag afbrydes eller bliver resultatløs pga. skovtursgæster med børn og hunde der støder vildtet, udlægger fært og går ind i mit skudfelt.

Priserne på jagtleje vil vel så dele sig i en prissænkning der hvor der er aktivt benyttede randzoner og en tilsvarende stigning der hvor man er fri for det.

Det er et mystisk system vi har her til lands, hvor Jægerne er eneste "naturbrugere" der betaler signifikante pengebeløb for adgangen til at udøve deres fritidsaktivitet på arealerne, mens de øvrige fritidsbrugere tiltvinges adgang eller indflydelse uden brugerbetaling.
Kan ikke rigtig klage over prisen, da jeg udøver jagt gratis i bytte mod 1 rådyr + 5 ænder/fasaner årligt :smile:

Men at alle mine jagtmuligheder bliver begrænset pga. hr. og fru Danmark, skal ud og nyde den danske natur gør dog denne ordning lidt svær at overholde :wall:

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Wildlife » 31. dec 2014, 16:01


"For aktiviteter for skoleklasser, spejdere, foreninger og lignende skal deltagerantallet dog overstige 50, før det kræver ejerens tilladelse"

Så... 50 spejdere kan slå sig ned i en randzone fuldt lovligt og hygge sig der hele dagen uden at ejeren kan gøre en skid ved det? :what:

P.S. Hvis du møder løse hunde på din jagt og de jager vildtet er du jo i din gode ret til at skyde den da den jo udgør en fare for vildtet, så er jeg ret sikker på at du ikke møder samme familie på vandretur der. :modbat:
P.P.S. Du kommer sikkert også på forsiden af avisen og i landsdækkende nyheder på TV.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Lars M. L. » 2. jan 2015, 12:10

Økobonden skrev:Staten har udpeget 4 ha. = 40.000 m2 langs å og søer hos mig, som giver mig et årligt tab på 40.000 kr og fra 2015 vil der ikke længere være nogen form for kompensation, for tabet.
Nu har jeg ikke meget forstand på landbrug. Er 1,00 kr/kvm den normale fortjeneste ved økologisk landbrugsdrift? Det vil i så fald give et pingerpeg om prisen, hvis man vil lave fodermarker, beplantning m.m. på agerjord.

mvh Lars

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af YoungDane » 5. jan 2015, 11:03

Hvis man stopper randzonen fx 5 meter før offentligt vej eller andet areal med offentlig adgang - så kan ingen vel lovligt komme til randzonen, og derfor heller ikke færdes der? For mit vedkommende kan det lade sig gøre på det ene areal.

Men så er der vel noget med, at det ikke er min udlejer der selv bestemmer hvor og hvor langt randzonen skal gå? Det er vel dikteret - og et tilsvarende areal i samme størrelse, selv i sammenhæng med det dikterede, er vel ikke nok til at man kan lave den løsning på lovlig vis?!?

Økobonden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13. aug 2013, 14:39
Interesser: Markvildt og fodermarker
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Økobonden » 5. jan 2015, 17:29

YoungDane skrev:Hvis man stopper randzonen fx 5 meter før offentligt vej eller andet areal med offentlig adgang - så kan ingen vel lovligt komme til randzonen, og derfor heller ikke færdes der? For mit vedkommende kan det lade sig gøre på det ene areal.

Men så er der vel noget med, at det ikke er min udlejer der selv bestemmer hvor og hvor langt randzonen skal gå? Det er vel dikteret - og et tilsvarende areal i samme størrelse, selv i sammenhæng med det dikterede, er vel ikke nok til at man kan lave den løsning på lovlig vis?!?
Hvis der bliver opsat kreaturhegn, er der ikke lovlig adgang og der behøver ikke at være kreaturer på arealet.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Langenge » 5. jan 2015, 17:34

Det var da pokkers så meget i gør ud af, at forhindre andre menneskers lovmæssige ret til at færdes i de randzoner, som der er adgang til :???:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af EMD » 6. jan 2015, 01:42

Langenge skrev:Det var da pokkers så meget i gør ud af, at forhindre andre menneskers lovmæssige ret til at færdes i de randzoner, som der er adgang til :???:
Det kan godt være, men som ejer af sådan en randzone / 100 procent privat jord og uden normale adgangsforhold som stier eller veje, så er det forkasteligt hvor lidt en privat ejer kan bestemme over sin egen jord. Det er kun blevet en lovmæssig ret, fordi det på uanstændig vis er blevet trukket ned over hovedet på ejere af randzoner. Private ejere burde på privat jord til en hver en tid at kunne nægte andre at færdes uden for stier og veje.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Kenned » 6. jan 2015, 13:07

Wildlife skrev:

"For aktiviteter for skoleklasser, spejdere, foreninger og lignende skal deltagerantallet dog overstige 50, før det kræver ejerens tilladelse"

Så... 50 spejdere kan slå sig ned i en randzone fuldt lovligt og hygge sig der hele dagen uden at ejeren kan gøre en skid ved det? :what:

P.S. Hvis du møder løse hunde på din jagt og de jager vildtet er du jo i din gode ret til at skyde den da den jo udgør en fare for vildtet, så er jeg ret sikker på at du ikke møder samme familie på vandretur der. :modbat:
P.P.S. Du kommer sikkert også på forsiden af avisen og i landsdækkende nyheder på TV.
Det markeret med fed er efter min bedste overbevisning en misforståelse. Det er så vidt jeg ved kun ved angreb på husdyr at den paragraf kan bruges. Derudover er vildt som sådan ikke din ejendom(førend det falder på din jord). Det er naturligvis en anden sag hvis du har en dyrehave.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Vels
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 17. aug 2010, 00:14
Interesser: dit og dat
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 16 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Vels » 6. jan 2015, 14:16

Kenneth Jensen skrev:
Wildlife skrev:

"For aktiviteter for skoleklasser, spejdere, foreninger og lignende skal deltagerantallet dog overstige 50, før det kræver ejerens tilladelse"

Så... 50 spejdere kan slå sig ned i en randzone fuldt lovligt og hygge sig der hele dagen uden at ejeren kan gøre en skid ved det? :what:

P.S. Hvis du møder løse hunde på din jagt og de jager vildtet er du jo i din gode ret til at skyde den da den jo udgør en fare for vildtet, så er jeg ret sikker på at du ikke møder samme familie på vandretur der. :modbat:
P.P.S. Du kommer sikkert også på forsiden af avisen og i landsdækkende nyheder på TV.
Det markeret med fed er efter min bedste overbevisning en misforståelse. Det er så vidt jeg ved kun ved angreb på husdyr at den paragraf kan bruges. Derudover er vildt som sådan ikke din ejendom(førend det falder på din jord). Det er naturligvis en anden sag hvis du har en dyrehave.

Hilsen Kenneth
Og så kan man under alle omstændigheder (om det er vildt eller husdyr hunden jagtede) diskutere om det er en god ide at skyde en hund.

Det at have ret betyder ikke at det er en god ide - forestil jer en shitstorm mod jægere den dag en familiehund bliver skudt på en mark under påsyn af ejerne.

Husk eksempelvis Ingelise Wagner sagen - uanset at hun ikke blev dømt, gav det hende så megen negativ publicity i befolkningen.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af YoungDane » 8. jan 2015, 14:17

Langenge skrev:Det var da pokkers så meget i gør ud af, at forhindre andre menneskers lovmæssige ret til at færdes i de randzoner, som der er adgang til :???:

Ja, men helt ærligt Langenge, så er det altså røvsygt at være stået tidligt op, kørt de 100 km op til jagten, og når man så kommer ned til pågældende stykke, så er der en kvinde der lufter sine to store hunde i min randzone. ideen med at sætte sig der med riffel, er ligesom forsvundet.

Jeg betaler 18.500,- om året for at gå der, hun betaler nul og nix.

Så ja, i de områder hvor det er til gene, der vil jeg faktisk gå ret langt for at forhindre de personers misforståede eksproprierede ret til at færdes et sted som Staten har udvalgt efter en helt igennem mystisk metode. Og det bliver så med et kreaturhegn kan jeg forstå. Tak for indspark :thumbup:

Der er faktisk mange stier, også igennem min jagt, og jeg har intet mod at folk færdes der - heller ikke når jeg er på jagt. Men at de render rundt midt ude i markerne via randzonekanterne, det er sgu ret uhensigtsmæssigt! Specielt kan man forestille sig den situation, hvor vi driver et levende hegn af, med et 90 graders knæk, skytten på indersiden afgiver måske et skud efter en kok der letter - fordi vi ved vi går hver mand på hver sin side og derfor kan skyde fremad - hvis det haglskud så tager toppen af hegnet og nogle af haglene rettes af - jaaaaa, så er det noget lort, at der gik en bag svinget på den anden side af læhegnet.

Vels
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 17. aug 2010, 00:14
Interesser: dit og dat
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 16 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Vels » 8. jan 2015, 15:44

YoungDane skrev:... hvis det haglskud så tager toppen af hegnet og nogle af haglene rettes af - jaaaaa, så er det noget lort, at der gik en bag svinget på den anden side af læhegnet.
Så tager man vel ikke skuddet, hvis ikke man er 100% sikker ?

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Langenge » 8. jan 2015, 15:54

YoungDane skrev:
Langenge skrev:Det var da pokkers så meget i gør ud af, at forhindre andre menneskers lovmæssige ret til at færdes i de randzoner, som der er adgang til :???:

Ja, men helt ærligt Langenge, så er det altså røvsygt at være stået tidligt op, kørt de 100 km op til jagten, og når man så kommer ned til pågældende stykke, så er der en kvinde der lufter sine to store hunde i min randzone. ideen med at sætte sig der med riffel, er ligesom forsvundet.

Jeg betaler 18.500,- om året for at gå der, hun betaler nul og nix.

Så ja, i de områder hvor det er til gene, der vil jeg faktisk gå ret langt for at forhindre de personers misforståede eksproprierede ret til at færdes et sted som Staten har udvalgt efter en helt igennem mystisk metode. Og det bliver så med et kreaturhegn kan jeg forstå. Tak for indspark :thumbup:

Der er faktisk mange stier, også igennem min jagt, og jeg har intet mod at folk færdes der - heller ikke når jeg er på jagt. Men at de render rundt midt ude i markerne via randzonekanterne, det er sgu ret uhensigtsmæssigt! Specielt kan man forestille sig den situation, hvor vi driver et levende hegn af, med et 90 graders knæk, skytten på indersiden afgiver måske et skud efter en kok der letter - fordi vi ved vi går hver mand på hver sin side og derfor kan skyde fremad - hvis det haglskud så tager toppen af hegnet og nogle af haglene rettes af - jaaaaa, så er det noget lort, at der gik en bag svinget på den anden side af læhegnet.
Det forstår jeg godt, jeg synes blot, det er en forkert måde at gribe det an på.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af BentxBetjent » 8. jan 2015, 16:07

Langenge skrev:Det var da pokkers så meget i gør ud af, at forhindre andre menneskers lovmæssige ret til at færdes i de randzoner, som der er adgang til :???:
:giggle: :goodpost:

Det er måske de samme mennesker der ikke kan forstå hvorfor der er sådan en modstand mod fuldt lovlige skydebaner. :getout:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Pahawi
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. apr 2013, 22:13
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Randzone og adgang dertil

Indlæg af Pahawi » 9. jan 2015, 15:02

EMD skrev:
Langenge skrev:Det var da pokkers så meget i gør ud af, at forhindre andre menneskers lovmæssige ret til at færdes i de randzoner, som der er adgang til :???:
Det kan godt være, men som ejer af sådan en randzone / 100 procent privat jord og uden normale adgangsforhold som stier eller veje, så er det forkasteligt hvor lidt en privat ejer kan bestemme over sin egen jord. Det er kun blevet en lovmæssig ret, fordi det på uanstændig vis er blevet trukket ned over hovedet på ejere af randzoner. Private ejere burde på privat jord til en hver en tid at kunne nægte andre at færdes uden for stier og veje.
Du har helt ret EMD, men held og lykke med at få folk til at fatte det mærkelige i det. Næh, ud over du kan hygge dig med gøende køtere (uden snor selvfølgelig), opsamling af dåser og madpakkerester, kan du også få lov betale ejendomsværdiskatten for de arealer staten tvinger sig gratis adgang til. :evil:

Besvar