Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Lille
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 17. maj 2008, 07:30
Interesser: Jagt, genladning,madlavning
Geografisk sted: Plutøen
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland.

Indlæg af Lille » 26. okt 2014, 23:35

Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland.
Selv en lille en kan koste dyrt.
I dette tilfælde var den nok med en promille på 0,39% at miste storset alt hvad der vedrører jagt. I Tyskland findes de begreb "Zuverlässigkeit"(tilforladelighed) og de kan man miste.

Trafik forseelse(groft)hastigheds overskridelse <35%, skattegæld, vold. Ikke betalte bøder osv.Eller andet mindre domme som bliver dømt til bøde over en vist størrelse kan være nok. Ja de kigger efter om man har noget stående på papiret i Tyskland....

For danske jæger kan de medføre fremtidig nægtelse af jagttegne til Tyskland. Når en af disse ting er begåede i Tyskland.
De betyder at man sådan groft sagt skal holde sin sti 100% rent.


http://www.tagesschau.de/inland/waffeng ... l-101.html

Lille

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Carsten Bo » 27. okt 2014, 05:51

Tak for update. Selvfølgelig skal man opføre sig ordentligt. Især når man repræsenterer den danske jægerstand. Jeg ville ikke forvente noget mindre.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af LFuppen » 27. okt 2014, 06:35

Jægerens promille har været en del højre efter de 3 glas.
Gad vide, hvor længe han havde siddet på jagt før han satte sig ind i bilen ? Lidt havde han nok dampet af :neutral:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Kristian_J » 27. okt 2014, 08:01

Lyder fint. Jeg syntes at der skal være nul tolerance mht. alkohol, når det kommer til trafik og våben. :thumbup:
... assistance from a distance!

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Tonnytot » 27. okt 2014, 11:34

Jeg var ikke klar over at det åbenbart er helt forbudt at være påvirket af alkohol under jagt/skydning i Tyskland.

Har ikke engang så meget som tænkt over det, da jeg er typen som nærmest kun drikker alkohol til fester.
Gik vel bare ud fra at det nok var den samme promillegrænse som i trafikken, der generelt var gældende for hvornår noget er "forsvarligt".

(At jeg så selv foretrækker at være helt ædru, er jo på sin vis en anden sag)

Våben er farligere end biler, kan man konkludere. Om det så i praksis er sandt, kan man sikkert diskutere længe.

Men ret god og relevant viden at være i besiddelse af!
Frihed frem for alt

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af The Yeti » 27. okt 2014, 12:23

Kristian_J skrev:Lyder fint. Jeg syntes at der skal være nul tolerance mht. alkohol, når det kommer til trafik og våben. :thumbup:
Det lyder så simpelt, men hvornår er du nede på nul efter fredagens fest??? Eller kan du tillade dig et par glas vin og en whisky om lørdag aften i jagthytten hvis du skal ud søndag morgen.

Er der ikke nogen med forstand på leverens funktion der kan be- eller afkræfte følgende: Alkoholen forbrændes kun liniært så længe leveren forsynes til makskapasitet derefter vil forbrændingen være aftagende idet filtreringen af blodet bliver flaskehalsen. Der går dermed længere tid med at forbrænde den sidste genstand til nul end der går med at forbrænde fx genstand 3 af fem.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Woodleigh » 27. okt 2014, 12:40


C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af C-X » 27. okt 2014, 12:50

Alkoholtestere til privat brug er nede i priser, hvor det ikke skal afholde en, hvis man gerne nyder et par glas og gerne vil kunne køre/skyde forsvarligt. Ellers er der altid afholdenhed. Virker næsten hver gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Carsten Bo » 27. okt 2014, 12:58

Problemet er hvis man er blevet besoffen uden at have været på jagt og de så tager kortet.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af C-X » 27. okt 2014, 13:09

Carsten Bo skrev:Problemet er hvis man er blevet besoffen uden at have været på jagt og de så tager kortet.
Jeg er ikke lige med?... :???: :alcohol:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Lille
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 17. maj 2008, 07:30
Interesser: Jagt, genladning,madlavning
Geografisk sted: Plutøen
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Lille » 27. okt 2014, 13:38

C-X skrev:
Carsten Bo skrev:Problemet er hvis man er blevet besoffen uden at have været på jagt og de så tager kortet.
Jeg er ikke lige med?... :???: :alcohol:
tja.... En alkohol dom kan være nok at du ikke kan få tysk jagtetegn fordi den er regestret i Tyskland.. Spritkørsel i Tyskland som dansker.


Lille

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af HappyNanoq » 27. okt 2014, 13:40

Hvordan er det nu i sverige?!?
Mange af de våben der kommer herop, kommer også fra svenske politi-auktioner som jeg forstår det. Hvor ejeren af våbnene har mistet retten til at eje våben, som følge af en spiritus-dom.

Det kunne godt se ud til at man læner sig op af det eksempel.



Så hvis man skal til en fest - hvorfor så ikke holde sig på måtten, i stedet for at begynde at differentiere sig ud i et teoretisk "forbrændingstal".

Det kan variere meget fra person til person - og specielt hvis man ikke indtager alkohol så ofte. Derfor er det vel bedst bare at holde sig på måtten, da man ikke med sikkerhed kan sige hvad éns forbrændingstal vil være på det givne tidspunkt.

Kedeligt, jo, dog er jagt ikke en ret - men et privilegie. Så vil det være synd at skyde sig selv i sænk over noget så simpelt som en fest - ellers kan man håbe på at festerne ligger EFTER jagten i stedet, hvor der så måske ikke er nogen is på koen. ;)

Vi må i hvert fald indse at der bliver en mere reguleret tilgang til jagt, hvor man bør holde på formerne.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Lille
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 17. maj 2008, 07:30
Interesser: Jagt, genladning,madlavning
Geografisk sted: Plutøen
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Lille » 27. okt 2014, 13:42

Carsten Bo skrev:Problemet er hvis man er blevet besoffen uden at have været på jagt og de så tager kortet.
Ja og den går også til de danske myndigheder. + Du få ikke tysk jagttegn mere.

Lille

Lille
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 17. maj 2008, 07:30
Interesser: Jagt, genladning,madlavning
Geografisk sted: Plutøen
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Lille » 27. okt 2014, 13:46

En af de grimme ting som følger med når man som dansker har selv jagt der nede (pagtet) og mistet sin "Zuverlässigkeit" Man kan riskerer at man hænger på kontrakten i den hel aftalte tid og skal betale.. den hel aftalte tid. I Tyskland er de jo muligt at aftale op til 30 år... Jeg kan oplyse at de er næsten umuligt at komme ud af disse kontrakter hvis man er selv forskyld i denne tilstand.Ham der ejer jagtområde tjener jo uanset vel.. og betaler man ikke så er den næste tur i de tyske rets system bokket.(Kan jo også være man få lov til at slippe ved betale en afslags betaling"Stor sum") Som de næste storset alle jagtrevier har en afskuds plan som skal opfyldes.Du hæfter fortsæt for vildskaderne.
Kan man ikke dette.Kan man faktisk få bøder for dette. Så har man to muligheder finde folk der går på jagt for en eller så kommer der folk udefra og skyder for en.Derefter får du en regning... Men man kan håbe at man kan få tildelt "Zuverlässigkeit" efter 5 år igen...


Lille

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Carsten Bo » 27. okt 2014, 14:09

Så er det bedre at købe en jagtrejse gennem et bureau og betale lidt ekstra for at blive kørt rundt. Så mister man kun lidt kroner, men hverken jagttegn eller kørekort. I Polen undgår man så også at få smadret bilen. Undskyld undskyldundskyld
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af The Yeti » 27. okt 2014, 14:17

HappyNanoq skrev:Hvordan er det nu i sverige?!?
Mange af de våben der kommer herop, kommer også fra svenske politi-auktioner som jeg forstår det. Hvor ejeren af våbnene har mistet retten til at eje våben, som følge af en spiritus-dom.

Det kunne godt se ud til at man læner sig op af det eksempel.



Så hvis man skal til en fest - hvorfor så ikke holde sig på måtten, i stedet for at begynde at differentiere sig ud i et teoretisk "forbrændingstal".

Det kan variere meget fra person til person - og specielt hvis man ikke indtager alkohol så ofte. Derfor er det vel bedst bare at holde sig på måtten, da man ikke med sikkerhed kan sige hvad éns forbrændingstal vil være på det givne tidspunkt.

Kedeligt, jo, dog er jagt ikke en ret - men et privilegie. Så vil det være synd at skyde sig selv i sænk over noget så simpelt som en fest - ellers kan man håbe på at festerne ligger EFTER jagten i stedet, hvor der så måske ikke er nogen is på koen. ;)

Vi må i hvert fald indse at der bliver en mere reguleret tilgang til jagt, hvor man bør holde på formerne.
En dom for spirituskørsel i Sverige vil normalt medfører at man mister sine våben.

Jeg synes at den svenske grænse på 0,1 promille målt på udåningsluft svarende til ca. 0,2 promille målt i blodet er en fin grænse på dagen hvor man holder festen. Jeg er dog noget kritisk for om folk kan håndterer grænsen dagen efter når de skal hente den bil de lod stå aftenen før. Og så synes jeg også at det er relevant at diskuterer grænsen set i forhold til de øvrige risici ved bilkørsel. Er der fx ikke gode grunde for at grænsen skal være 0,2 i forhold til 0,3 synes jeg klart at det bør komme borgerne til gode og den højere grænse bør vælges. Dette ud fra et princip om at jeg ikke mener at borgeres gøren og laden må begrænses hvor der ikke er meget gode grunde til det. Omvendt er jeg stor tilhænger af at man har fået gjort op med spritbilismen så det nu er ilde set at kører bil efter man har drukket.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Tonnytot » 27. okt 2014, 14:45

The Yeti skrev:...Er der fx ikke gode grunde for at grænsen skal være 0,2 i forhold til 0,3 synes jeg klart at det bør komme borgerne til gode og den højere grænse bør vælges. Dette ud fra et princip om at jeg ikke mener at borgeres gøren og laden må begrænses hvor der ikke er meget gode grunde til det. Omvendt er jeg stor tilhænger af at man har fået gjort op med spritbilismen så det nu er ilde set at kører bil efter man har drukket.
Helt enig.
Selv om begrænsninger kan være nødvendige, skal alt heller ikke være så rigidt, at ingen kan vrikke med tæerne.
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Kruffe » 28. okt 2014, 19:18

Denne praksis med at fratage folk jagttegn og dermed deres jagtvåben, fordi de er blevet taget for hastighed eller spritkørsel er en misforstået praksis, der forhåbentlig aldrig vinder indpas i Danmark. Der bør være en korrelation mellem forseelse og straf - således hvis man bliver taget for hastighed, så bør straffen være i relation til kørekortet/retten til at føre motorkøretøj - og ikke have indflydelse på jagttegn.

Kunne man omvendt forestille sig at inddrage folks kørekort, såfremt de blev straffet for at overtræde jagtlovgivningen???

Nuvel skal en dom efter straffelovens bestemmelser, f.eks. vold, tyveri mv have indflydelse på folks vandel og dermed mulighed for jagttegn, våben mv. Men her har Tyskland/Sverige sat tærsklen for lavt....
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af The Yeti » 28. okt 2014, 19:40

Er der nogen der ved om der er lavet undersøgelser der viser om spritbillister oftere end andre begår kriminalitet med deres jagtvåben?





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Bobo » 28. okt 2014, 22:25

nu har jeg lige brygget en jægerdram - skal jeg bare hælde den i vasken eller hvad.
jeg havde tænkt vi skulle starte jagten med en lille en men det kan jeg forstå allerede er politisk ukorrekt udfra kommentarerne
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Caspian1911 » 28. okt 2014, 22:45

Bobo skrev:nu har jeg lige brygget en jægerdram - skal jeg bare hælde den i vasken eller hvad.
jeg havde tænkt vi skulle starte jagten med en lille en men det kan jeg forstå allerede er politisk ukorrekt udfra kommentarerne
Den skal overhovedet ikke hældes ud! Du skal altid starte jagten med en dram, hvis det hører sig til, hvor du kommer.

En genstand svarer til 3,6 - 4 cl stærk alkohol, så hvis i får to dram hver i de standard små plastikglas, så har du indtaget en genstand. Det gør dig under ingen omstændigheder uansvarlig eller ulovlig.

Der er ingen grund til at lade nypuritanismen fjerne al hyggen.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland.

Indlæg af Kruffe » 28. okt 2014, 22:47

Nej, drammen skal drikkes under parolen ;-) Det har man gjort siden ruder konge var knægt... Det skal ikke ofres på den "politiske korrektheds alter". Skal på jagt i weekenden - vi siger god morgen og knæk & bræk ifb parolen med en enkelt Dr. Nielsen.

EDIT: Caspian1911 kom mig i forkøbet :-)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Carsten Bo » 29. okt 2014, 09:54

Der hvor det går galt er når snapsen vandrer under frokosten efter jagten og øllene åbnes på Pollemaner.
http://www.youtube.com/watch?v=yx1_f_gc9pc
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af LapuaMagnum » 29. okt 2014, 10:01

Carsten Bo skrev:Der hvor det går galt er når snapsen vandrer under frokosten efter jagten og øllene åbnes på Pollemaner.
http://www.youtube.com/watch?v=yx1_f_gc9pc
At noget så plat kan få en til at trille ned af stolen med tårer i øjnene er ufatteligt men det er lige sket.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Vels
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 17. aug 2010, 00:14
Interesser: dit og dat
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 16 times

Re: Jagt og Alkohol er nu tæt på at være en No Go i Tyskland

Indlæg af Vels » 29. okt 2014, 14:47

Sej-gun skrev:
Kruffe skrev:Denne praksis med at fratage folk jagttegn og dermed deres jagtvåben, fordi de er blevet taget for hastighed eller spritkørsel er en misforstået praksis, der forhåbentlig aldrig vinder indpas i Danmark. Der bør være en korrelation mellem forseelse og straf - således hvis man bliver taget for hastighed, så bør straffen være i relation til kørekortet/retten til at føre motorkøretøj - og ikke have indflydelse på jagttegn.

Kunne man omvendt forestille sig at inddrage folks kørekort, såfremt de blev straffet for at overtræde jagtlovgivningen???

Nuvel skal en dom efter straffelovens bestemmelser, f.eks. vold, tyveri mv have indflydelse på folks vandel og dermed mulighed for jagttegn, våben mv. Men her har Tyskland/Sverige sat tærsklen for lavt....
Jeg vil påstå at hvis en jæger fx får en bøde for at urinere på offentlig vej (er vel sket for de fleste) så ryger denne sag forbi politiets våben/jagt sagkyndige og her vurdere man om forholdet kan have restriktiv indvirken på jagttegn, tilladelser osv. Jeg ved med sikkerhed at en person som er blevet straffet for vold (kender ikke graden) fik inddraget sine våbentilladelser, i hvert fald for en periode, om selve jagttegnet også røg ved jeg dog ikke. Om det så er rimeligt er nok et spørgsmål om hvad lovovertrædelsen er og hvor grov den har været. Et andet eksempel er at hvis en person der fx arbejder med jernbanedrift bliver snuppet for spritkørsel, så vurdere trafikstyrelsen om pågældende person forsat kan opretholde sin licens til fx at arbejde som lokofører - det er vel på en eller anden måde helt i orden? Personligt mener jeg dog at sagerne bør holdes adskilt langt hen ad vejen
Mvh Sej-gun
Og så alligevel ikke. I dit eksempel med en lokofører der kører spritkørsel privat, har vedkommende jo netop demonstreret manglende dømmekraft omkring alkohol og kørsel. En dømmekraft der bør være stærkt til stede i en lokofører.
Det samme med vold og våbentilladelser. Hvis man demonstrerer manglende besindighed og tyr til vold, så er det i orden at våbentilladelser ryger, da besindighed er noget af det der bør være stærkt til stede i en våbenejer.

Visse jobs/fritidsinteresser giver flere privilegier end de fleste borgere har, og så er man vel ansvarlig for tilsvarende at holde sin sti ren og leve det mere op til sit ansvar.

Besvar