Jagtsæsonen 2014/2015

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Karlo » 1. nov 2014, 21:00

Jeg har været ude en del i denne sæson med riffel. Mit mål er en stor flot kronhjort, men han viser sig desværre kun på vildtkameraet. Turene har da ikke været helt uden udbytte. Jeg har nedlagt to fine rålam. Normalt vil jeg ikke skyde rålam så tidligt på sæsonen, men på dette revir er der ALT for mange hundyr. Det ene kom blæsende ud af remissen i mens jeg sad i tårnet, men stoppede ude på 60 meter og fik en perfekt kugle. Det andet rålam havde jeg længe studeret igennem kikkert inden skuddet blev afgivet. Den stod helt ude på 245 meter derfor skulle der korrigeres for vind og klikkes på kliktårnene inden skuddet blev afgivet. Skuddet sad perfekt trods den lange afstand.
Billede
Billede

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af MadsenRex » 1. nov 2014, 21:09

Karlo skrev:Jeg har været ude en del i denne sæson med riffel. Mit mål er en stor flot kronhjort, men han viser sig desværre kun på vildtkameraet. Turene har da ikke været helt uden udbytte. Jeg har nedlagt to fine rålam. Normalt vil jeg ikke skyde rålam så tidligt på sæsonen, men på dette revir er der ALT for mange hundyr. Det ene kom blæsende ud af remissen i mens jeg sad i tårnet, men stoppede ude på 60 meter og fik en perfekt kugle. Det andet rålam havde jeg længe studeret igennem kikkert inden skuddet blev afgivet. Den stod helt ude på 245 meter derfor skulle der korrigeres for vind og klikkes på kliktårnene inden skuddet blev afgivet. Skuddet sad perfekt trods den lange afstand.
Billede
Billede
Bare i orden skudt!

Alt for få kan håndværket i situationen, så stor ros til dig!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Slettes3 » 1. nov 2014, 22:24

Springbuk skudt på 389m i SA.
Kaliber .270Wea.
Flugtafstand. 0 meter.
Den blev nedlagt ved middagstid da solen stod højst. Det tog mig ca. 1½time at kravle albuer/mave før jeg kunne få den til et frit skud. De sidste 200m kunne den faktisk have set mig hvis den havde kigget i den rigtige retning. Jeg turde ikke kravle tættere på og fandt et termitbo til at lægge an riflen an på.
Kuglen var en Nosler Accubond Longrange på 150grain. VO= ca 1000 m/sek. Indskudt på 300m sidder den ca. 24cm under på 400m. Mit trådkors holdte jeg lige over ryggen. Jeg havde en stærk sidevind som jeg ligeledes kompenserede for. Det er mit længste skud på et stykke klovbærende vildt. Har skudt en SpurwingGoose på nok en +500 m med samme riffel.

Billede

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Slettes3 » 1. nov 2014, 22:38

Springbuk nedlagt i SA af min ældste søn på 14 år.
Riffel.Mauser98 i .22-250.
Afstand. 180-190m.
Flugtafstand: 0 meter.

Efter lang tids jagt lykkes det endelig Kasper at komme på skudhold. Vi havde prøvet en del gange på steinbuk og duiker ligeledes.

Hans første første afrikanske klovbærende vildt.
Billede

Brugeravatar
Reloadere
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 475
Tilmeldt: 21. maj 2010, 20:27
Interesser: genladning
Geografisk sted: østfyn
Has thanked: 108 times
Been thanked: 21 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Reloadere » 2. nov 2014, 07:50

Rigbymauser skrev:Springbuk nedlagt i SA af min ældste søn på 14 år.
Riffel.Mauser98 i .22-250.
Afstand. 180-190m.
Flugtafstand: 0 meter.

Efter lang tids jagt lykkes det endelig Kasper at komme på skudhold. Vi havde prøvet en del gange på steinbuk og duiker ligeledes.

Hans første første afrikanske klovbærende vildt.
Billede
sådan :numberone:
lækkert når ens sønner/døtre får same int

tillykke med de flotte dyr

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af MadsenRex » 2. nov 2014, 08:19

Rigbymauser skrev:Springbuk nedlagt i SA af min ældste søn på 14 år.
Riffel.Mauser98 i .22-250.
Afstand. 180-190m.
Flugtafstand: 0 meter.

Efter lang tids jagt lykkes det endelig Kasper at komme på skudhold. Vi havde prøvet en del gange på steinbuk og duiker ligeledes.

Hans første første afrikanske klovbærende vildt.
Billede
Super fedt, hils og sig tillykke! Jeg startede selv med jagt i en meget ung alder, og husker stadig hvor stolt og glad min far var over at vi nu delte interesse.

Min søn på snart 4 er lige så gal med det som jeg var, så det er fantastisk!

Men flot af knægten!

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: Sv: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af RKN » 2. nov 2014, 11:47

Så lykkedes det endelig at få skudt en hus skade. Har gået på jagt siden år 2000 men først nu prøvet at skyde hus skade. Ha ha.
Billede
Billede
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Karlo » 2. nov 2014, 19:34

MadsenRex skrev:
Karlo skrev: Bare i orden skudt!

Alt for få kan håndværket i situationen, så stor ros til dig!
Mange tak det var en vild oplevelse og et selvtillidboost.

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Michael9220 » 4. nov 2014, 10:35

Skal på riffeljagt for første gang på lørdag, jeg er spændt som en fjeder!

Er blevet inviteret på jagt sammen med en anden nyjæger efter rå og lam.

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Memphis » 8. nov 2014, 22:43

Var inviteret på fællesjagt i Tinning skov i dag. Skønt vejr og fik ild i bøssen for første gang i år. Det blev til en høne og det var jeg fint tilfreds med.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Boldsen » 9. nov 2014, 12:46

Jeg fordriver også tiden med lidt hagljagt.
Sidste weekend blev det til en gammel rå i en fantastisk mark med olieræddiker. Efterfulgt af guleærter, hygge, historier og generalforsamling i den lille nordjyskejagtforening. I alt blev de skudt en smalrå, en gammel rå, 2 fasankokke og en fasanerne høne.

I går stod en lille fællesjagt for døren. Igen i Nordjylland.
Der blev intet skudt før frokost - dog havde jeg mit første skud nogensinde efter en bekasin. Den faldt ikke ned fra himlen :oops:
Efter frokost blev det til en del mere vildt. Der blev skudt et bukkelam, en gammel rå, 1 gråand, 2 fasanhøner, 2 fasankokke og en ræv. Det meste blev fundet frem fra olieræddiker og roer.
Jeg skød selv bukkelammet i ét skud samt fasanhønen i ét skud.
I dagens anledning fik jeg følgeskab af kæresten som skulle på sin første jagt nogensinde. Jeg mente det var godt for hende at se arrangementet ved selvsyn. Hun stod hele tiden ved min side/bag mig, alt imens der stille blev forklaret hvordan og hvorledes det hele foregik.
Inden bukkelammet kom havde jeg sagt hvordan det skulle gøres såfremt der kom råvildt vores vej. Vi stod 10m inde i olieræddikerne og derfor var vi synlige. Skulle der komme råvildt/ræv så skulle vi stille gå ned i knæ. 5 minutter senere kommer bukkelammet løbende imod os - vi går stille ned i knæ og det kommer tæt nok på - jeg rejser mig og sender bukkelammet til himlen med et perfekt og omgående dræbende skud. Efter skuddet blev der hvisket lidt om hun var OK - det var hun ikke helt, og hun synes det var synd. Hurtigt fik jeg overbevist hende om at det naturligvis er HELT i orden at være rørstrømsk ved sådan en oplevelse. Inden dette havde hun ytret sin utilfredshed med at jeg intet havde skudt endnu - dét fik hun så lov at se :smile:
Alt i alt en rigtig god og vellykket dag!
image.jpg
image.jpg (59.78 KiB) Vist 6114 gange
Senest rettet af Boldsen 10. nov 2014, 07:43, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Kruffe » 9. nov 2014, 22:42

Det blev til et par fasaner for mit vedkommende i dag :)
ImageUploadedByTapatalk1415569182.530474.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415569182.530474.jpg (99.65 KiB) Vist 6047 gange
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af TheDarkSide » 10. nov 2014, 09:26

Endelig! Fodermarker, fodertønder, vildtvenlig markdrift og lidt udsætning har givet resultat. På et revir hvor vi ikke har set fasaner i 10 år, så vi i weekenden ca. 10 fasaner og skød en rigtig flot kok. Derudover blev det til et dyr, et par snepper og et lille bundt brunnakker.

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Michael9220 » 10. nov 2014, 14:55

Jeg var som tidligere skrevet på min første riffeljagt i lørdags og sikken en dag det blev.

Det hele startede for et par uger siden hvor en ung mand søgte riffeljægere til at få skudt rå eller lam på hans families gård på Mors. Betingelsen var at man ikke før havde skudt noget med riffel og så skulle man helst være over 30 år gammel. Jagten var gratis og dyr og kød tilfaldt skytten uden beregning.

Da jeg opfyldte begge kriterier, så tilkendegav jeg straks min interesse blandt mange andre. En uges tid senere var der svar og minsandten om ikke jeg var blandt de 3 heldige. Jeg skulle afsted sammen med værten og en anden nyjæger som jeg tilfældigvis kendte fra en anden jagt vi havde været på sammen.

Så lørdag morgen da klokken slog 04:40, der ringede mit vækkeur. Tingene var pakket dagen i forvejen så jeg kom hurtigt afsted. Jeg mødtes med den anden nyjæger på hans adresse og sammen kørte vi så mod Mors. Vejret var desværre ikke helt godt og da vi nåede over på Mors, så stod det ned i stænger, det så ikke godt ud. Klokken ca 07:00 nåede vi den store familiegård hvor vores vært tog imod os på gårdspladsen. Vi fik en kop kaffe og et rundstykke og en god fortælling om både gården og jagten i området hvorefter vi lagde en plan for dagen.

Personligt var jeg meget spændt og meget nervøs og 1000 tanker kørte igennem mit hoved og det blev ikke bedre da vi slog plat og krone om hvem der skulle skyde først og jeg så vandt. Nå, men vi skulle igang og vi aftalte så at køre en tur op ad den nærliggende markvej for at se om der var nogle dyr i læbælterne.

Ved det første læbælte fik vi øje på et dyr der stod 2-300 meter nede men helt ind i læbæltet på grund af den silende regn. Vi så desværre ikke flere dyr og parkerede derfor bilen bag en gylletank og besluttede at pürsche os ind på dyret. Desværre måtte vi konstatere at dyret ingen intentioner havde om at komme ud fra læbæltet så længe vejret var som det var og vi opgav og besluttede at kigge på det modsatte læbælte. Her havde værten tidligere set store spring med Rådyr, men markerne lå desværre øde hen og det var svært at bearbejde dyrene noget med det vejr.
Værten besluttede så at vi skulle prøve "Den sikre såt" som han kaldte den. Det var et engareal med lidt skrub og højt græs som grænsede op til en ikke høstet majsmark. På vejen mod engen fik vi øje på Mikkel der var på gnaver jagt, vores vært besluttede at tage chancen selvom afstanden var lang, skuddet gik og Mikkel løb grinene næsten arrogant væk. Heller ikke her var vejrguderne med os, regnen fortsatte ufortrødent og ingen dyr at se. Vi gjorde holdt et kvarters tid i kanten af et læbælte men der skete intet. Dernæst gik vi ned til kanten af majsmarken og tilbage mod læbælterne hvor vi startede. Pludselig kommer en stor flot rå gående ud af majsen kun 8-10 meter foran os, hun blev lige så overrasket som os og forsvandt hurtigt igen, satans!.

Humøret var nu ved at være ret dalende for vejret så absolut håbløst ud. Værten besluttede at tage ud til et sommerhusområde for at kigge nærmere på det, men vi kom ikke engang ud af bilen, der var intet liv udover den endeløse regn. Nå, hvad gør man så, vi besluttede at køre tilbage til gården og tage en kop kaffe og håbe på bedre vejr. Vi tjekkede ivrigt diverse vejrtjenester som meldte om sol men også nedbør, så det var svært at blive klog på.

Efter 20 minutters kaffepause stoppede regnen endeligt og vi tænkte at nu skulle det være. Vi fandt et nyt læbælte hvor vi lettede en sneppe men ellers intet så og som om det ikke var nok, så begyndte regnen igen. Vi vendte 180 grader og gik den anden vej ned mod et nyt engareal. Tilfældigvis på vej kommer vi til at kigge over mod det læbælte hvor vi havde forsøgt os først på dagen. Her stod råen igen ude i kanten af læbæltet og så fik vi travlt.

Tilbage til markvejen og op til læbæltet igen. Her pürschede vi os langsomt afsted på den modsatte side af læbæltet. Det føltes som en evighed for hvert skridt man tog, konstant stoppede vi op for at kigge ned langs læbæltet, intet at se. Pludselig træder dyret så 3-4 meter ud på marken godt 200 meter nede, vi væltede nærmest ind i læbæltet for at undgå at dyret skulle se os. Dyret fortrak sig kort efter ind i læbæltet igen. På dette tidspunkt regnede det stadigvæk og vinden var heller ikke med os. Vores vært skiftede nu til den anden side af læbæltet og vi to nyjægere fortsatte så ad vores side. Efter hvad der virkede som en evighed vinkede værten mig så over til ham. Jeg kom over og fik sat skydestokken op og lagt riflen op. Dyret var nu relativt tæt på, vi gættede på 70-80 meter, men det var ned ad bakke, så det var svært at vurdere. Dyret stod stadig i læbæltet med hovedet fremme og kiggede ud på marken. Herefter fulgte godt en halv time hvor dyret blev i læbæltet dog stadig så man kunne se det. Pludselig træder dyret frem på marken men inden jeg når at reagere er dyret tilbage i læbæltet, øv!. Pludselig træder dyret frem igen, men hov, nu er der sku opsats på, havde vi virkelig overset det eller var der 2 dyr dernede? Aftalen var fra start at vi måtte skyde rå eller lam, så det var lidt skidt hvis det nu viste sig at være en buk vi havde ventet så længe på. Værten var dog frisk og gav grønt lys til afskydning af den lille gaffelbuk hvis opsats bestemt ikke gav håb om nogen fremtidig medalje buk. Bukken holdt sig dog i læbæltet og forsvandt så ud af syne igen. Dernæst dukker den op igen, men nu er opsatsen væk, så der var virkelig 2 dyr. Råen står nu længere fremme i læbæltet og regnen er stoppet, solen brød langsomt frem bag skyerne og så træder råen ud på marken, nu er det nu. 3 meter ude fra læbæltet lader jeg skuddet gå. Dyret træder 3 skridt baglæns og falder død om i kanten af læbæltet, jeg ryster overalt og glemmer helt at repeterer indtil værten minder mig om det. Dyret var dødt, men det sluttede slet ikke her. Stik mod alle forventninger træder bukken frem lige ved siden af råen. Han kigger bare nysgerrigt ned på hende som om han tænkte "Hvad ligger du der for?". Dernæst sker det utrolige, bukken træder frem på marken og begynder at græsse. Hurtigt får jeg afsikret riflen og trækker mig langsomt ind i læbæltet. Den anden nyjæger kommer så igennem læbæltet og overtager hurtigt min plads ved skydestokken og 10-20 sekunder efter går skuddet. Bukken går 3-4 skridt og falder død om. Det var en fuldstændigt sindssyg oplevelse.

De to dyr lå forendt 6-7 meter fra hinanden, en flot smalrå og en gaffelbuk. En sjov detalje var i øvrigt at råen var begyndt at sætte opsats, der sad to små buler mellem de store øre, så nu vil jeg have den plademonteret. Vi gav hinanden hånden alle 3 for veludført arbejde. Mit dyr var skudt lidt bagtil, måske lidt mere end der var meningen, men det var død i skuddet, det var det vigtigste. Bukken var ramt perfekt. Skudtafstanden var i øvrigt 130 meter. Vi fik brækket dyrene og slæbt dem op til gården og fik dem skyllet med vandslangen. En helt fantastisk dag lakkede mod enden og hvilket antiklimaks det var med regnen der aldrig synes at stoppe. Men det jo charmen ved jagt.

Vi havde selvfølgelig medbragt gaver til vores vært, 4 lækre øl og en hjemmelavet oplukker, men det føltes som en ringe tak for så stor en oplevelse, men værten var heldigvis glad for gaven. Glade kørte vi hjem ad igen, i øvrigt med skyfri himmel for oven. Den dag glemmer jeg aldrig.

Jeg undskylder på forhånd for manglende og forkert satte kommaer og punktummer samt diverse stavefejl og usammenhængende tekst.

Billede

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Renico12 » 11. nov 2014, 15:34

Så er sæsonens 2 første skovduer klar til fryseren!

Udover disse måtte 2 krager også på paraden.
ImageUploadedByTapatalk1415716482.791632.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415716482.791632.jpg (29.54 KiB) Vist 5865 gange

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: Sv: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af RKN » 11. nov 2014, 16:21

Renico12 skrev:Så er sæsonens 2 første skovduer klar til fryseren!

Udover disse måtte 2 krager også på paraden.
ImageUploadedByTapatalk1415716482.791632.jpg
Lækkert. Spis dem nu, de er bare så gode . Synes det er synd at fryse dem, når du har mulighed for frisk skov duer. Det er virkelig det bedste fugle vildt, man kan få. [emoji106]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Sv: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Renico12 » 11. nov 2014, 16:32

RKN skrev:
Renico12 skrev:Så er sæsonens 2 første skovduer klar til fryseren!

Udover disse måtte 2 krager også på paraden.
ImageUploadedByTapatalk1415716482.791632.jpg
Lækkert. Spis dem nu, de er bare så gode . Synes det er synd at fryse dem, når du har mulighed for frisk skov duer. Det er virkelig det bedste fugle vildt, man kan få. [emoji106]
Ja de er sgu gode, men 2 er nok lige i underkanten til 4 pers :fun:

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Joffes » 12. nov 2014, 22:30

I går var jeg inviteret på fællesjagt af min nabo, og det var en af de bedre oplevelser!
Jeg kendte udelukkende min nabo, så jeg var meget spændt, da vi trådte ud af bilen klokken 6:30 for at mødes med 3 af de andre. Jagten skulle først starte klokken 10, men vi ville lige have et gåsetræk fra morgenen af.
Det ene af trækkene kom ind i den perfekte højde, og vi havde alle sammen mulighed for skud - Desværre var der kun to gæs der faldt ned, den ene skudt af min nabo, og den anden skudt af mig selv - sikke en morgen!

Selve fællesjagten skulle foregå med riffel, da der var mulighed for både råvildt og kronvildt. Det blev dog en tam fornøjelse, da intet blev skudt i løbet af dagen. Derfor så paraden ud som følger, da nogle af gæsterne skød en gråand aftenen før:
rsz_fællesjagt_11-11-2014.jpg
(94.78 KiB) Downloadet 1043 gange
Jeg selv skød den midterste kortnæbbede, og den ligger nu i fryseren, klar til juleaften :eating: :duckshot:
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af MadsenRex » 13. nov 2014, 15:20

Så venter man på dyrene i skoven, og Agamemnon der kommer senere. Kæft hvor vi skal jage!
ImageUploadedByTapatalk1415888407.682338.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415888407.682338.jpg (31.05 KiB) Vist 5763 gange

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Kleth » 13. nov 2014, 15:36

MadsenRex skrev:Så venter man på dyrene i skoven, og Agamemnon der kommer senere. Kæft hvor vi skal jage!
Det er vel ikke Agamemnon, du sidder i anstand efter? :sniper:
Knæk og bræk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af LFuppen » 13. nov 2014, 19:51

MadsenRex skrev:Så venter man på dyrene i skoven, og Agamemnon der kommer senere. Kæft hvor vi skal jage!
Kan du forskel ? :getout:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af MadsenRex » 13. nov 2014, 19:57

Kleth skrev:
MadsenRex skrev:Så venter man på dyrene i skoven, og Agamemnon der kommer senere. Kæft hvor vi skal jage!
Det er vel ikke Agamemnon, du sidder i anstand efter? :sniper:
Knæk og bræk
Det var de firbenet som jeg gik efter, Agamemnon havde travlt med noget strik der skulle gøres færdigt[emoji23]
Men nu er teltet sat op, aftensmaden venter og vi venter på at strikkekongen gider vise sig i skoven. Vi får forhåbentlig den fede tur ud af det med jagt hele dagen.

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af MadsenRex » 14. nov 2014, 07:50

Så er røv og hæmoride på plads tårnet igen. Denne gang et helt nyt sted i skoven, så vi er spændte. Egentligt ret vildt, at vi bliver ved med at få nye-aha, her har vi ikke været før- oplevelser.
ImageUploadedByTapatalk1415947866.235847.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415947866.235847.jpg (8.2 KiB) Vist 5621 gange

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Bigfed » 14. nov 2014, 09:50

MadsenRex skrev:Så er røv og hæmoride på plads tårnet igen. Denne gang et helt nyt sted i skoven, så vi er spændte. Egentligt ret vildt, at vi bliver ved med at få nye-aha, her har vi ikke været før- oplevelser.
ImageUploadedByTapatalk1415947866.235847.jpg
Slet ikke misundelig :(
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

Brugeravatar
Boban
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 337
Tilmeldt: 16. maj 2011, 14:02
Interesser: Riffeljagt på Bukke og svin
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 34 times

Re: Jagtsæsonen 2014/2015

Indlæg af Boban » 14. nov 2014, 10:55

Så går turen endnu engang til Sverige, efter elg, vildsvin, råvildt og ræv [emoji4] sidste gang jeg var afsted skød jeg denne gris Billede den vejede 38 kg med overfrakke [emoji4]
Knæk og bræk til alle som skal på jagt og god weekend til alle


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar