Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
PeterS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 3. jan 2014, 13:08
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af PeterS » 5. jan 2014, 23:35

Jeg har over et dealsite købt Jagttegn og riffelkursus, til jagtministeriet.eu.. Jeg har desværre efterfølgende læst flere steder at det stort set er snyd og humbug, samt at man ikke får det der er betalt for.
Er der nogle der har erfaringer med dem ? Jeg har endnu ikke fået svar på mine spørgsmål via mail til dem, eller bekræftelse på min tilmelding til kurset.

Venlig hilsen Peter

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af JPedersen » 6. jan 2014, 00:38

Ved ikke helt5 hvad jeg skal sige, jeg kender ikke firmaet, men en hurtig søgning på google gav mig dette.

http://www.trustpilot.dk/review/jagtteg ... isning.com
Den er samme person der har der hvor du har købt. Men de nye prøver ville jeg ikke være særlig sikker på at kunne består, hvis jeg skulle tage det der. Du har desværre nok købt katten i sækken og enten får det bedste ud af det og/eller finde noget aftenundervisning.


Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Jensor
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 27. maj 2010, 15:51
Interesser: Jagt og dimser
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 6 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Jensor » 6. jan 2014, 08:47

Der er vel 14 dages returret på alt købt på internettet. Hvis du er i tvivl, så lad købet gå tilbage.

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Lasse68 » 6. jan 2014, 08:58

Universel lære nr. 1 :
Hvis noget er meget billigere end normalt, så er der nok en grund til det.

Jeg ved ikke hvad du har givet for dit kursus, og aner heller ikke hvad et dealsite er, så det er bare mine fordomme der driller lidt.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af 308 W » 6. jan 2014, 09:32

Alt skal være så billigt som muligt i dagens Danmark :|

Sendt fra min GT-I9100

PeterS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 3. jan 2014, 13:08
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af PeterS » 6. jan 2014, 10:26

Jeg forsøger at bruge min returret.. For det virker godt nok uprofessionelt.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af JPedersen » 6. jan 2014, 10:47

Lasse68 skrev:Universel lære nr. 1 :
Hvis noget er meget billigere end normalt, så er der nok en grund til det.

Jeg ved ikke hvad du har givet for dit kursus, og aner heller ikke hvad et dealsite er, så det er bare mine fordomme der driller lidt.
Efter mere søgning på Google og dealsites tror jeg han har betalt omkring 750kr? Normalpris skulle være omkring 1500kr.

Et dealsite er et sted hvor man kan finde alle mulige tilbud, det er meget brugt blandt studerende, da der tit er mange penge at spare. Jeg har efterhånden købt en del mad gennem det og sparet mange penge. Et site kunne fx være dealhunter.dk
Idéen er sådan set god nok, man skal bare være lidt vågen.

Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

PeterS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 3. jan 2014, 13:08
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af PeterS » 6. jan 2014, 11:17

JPedersen skrev:
Lasse68 skrev:Universel lære nr. 1 :
Hvis noget er meget billigere end normalt, så er der nok en grund til det.

Jeg ved ikke hvad du har givet for dit kursus, og aner heller ikke hvad et dealsite er, så det er bare mine fordomme der driller lidt.
Efter mere søgning på Google og dealsites tror jeg han har betalt omkring 750kr? Normalpris skulle være omkring 1500kr.

Et dealsite er et sted hvor man kan finde alle mulige tilbud, det er meget brugt blandt studerende, da der tit er mange penge at spare. Jeg har efterhånden købt en del mad gennem det og sparet mange penge. Et site kunne fx være dealhunter.dk
Idéen er sådan set god nok, man skal bare være lidt vågen.

Sendt fra min Galaxy S4
De 750 kr er for riffelkursus. Et jagttegn med riffelkursus koster 2200 kr.
jeg har lige fået brugt min returret og annulleret købet.
Derudover har jeg netop snakket med Preben fra jagtkursus.dk og fået lov til at komme med på holdet der starter i aften. Så det er jo super. Og jeg glæder mig til at komme i gang!

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af JPedersen » 6. jan 2014, 13:03

PeterS skrev: De 750 kr er for riffelkursus. Et jagttegn med riffelkursus koster 2200 kr.
jeg har lige fået brugt min returret og annulleret købet.
Derudover har jeg netop snakket med Preben fra jagtkursus.dk og fået lov til at komme med på holdet der starter i aften. Så det er jo super. Og jeg glæder mig til at komme i gang!
okay det var så bare det jeg fandt :smile:
Det lyder godt, så er det ikke så slemt alligevel
Knæk og Bræk :razz:

Du går desværre en dyr fremtid i møde :numberone: :giggle:
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

PeterS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 3. jan 2014, 13:08
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af PeterS » 6. jan 2014, 13:59

JPedersen skrev:
PeterS skrev: De 750 kr er for riffelkursus. Et jagttegn med riffelkursus koster 2200 kr.
jeg har lige fået brugt min returret og annulleret købet.
Derudover har jeg netop snakket med Preben fra jagtkursus.dk og fået lov til at komme med på holdet der starter i aften. Så det er jo super. Og jeg glæder mig til at komme i gang!
okay det var så bare det jeg fandt :smile:
Det lyder godt, så er det ikke så slemt alligevel
Knæk og Bræk :razz:

Du går desværre en dyr fremtid i møde :numberone: :giggle:
Jeg håber da ikke på desværre.. ;)
Men dyr ja.. Det tør siges.. Men sådan er det med hobbyer.. De koster sgu..

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Michael9220 » 6. jan 2014, 14:18

Når folk skriver dyr hobby, hvad mener i så? Hvad bruger i typisk på jagtrelaterede ting hver måned?

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af 308 W » 6. jan 2014, 15:16

15k i 2013..

Sendt fra min GT-I9100

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Michael9220 » 6. jan 2014, 15:25

308 W skrev:15k i 2013..

Sendt fra min GT-I9100
Okay, men det er vel også hvad man gør det til, hvis det bare er lidt hyggeture med den lokale forening, så koster det vel ikke alverden.

AKWRater
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 121
Tilmeldt: 25. maj 2013, 22:55
Interesser: Jagt, tennis og astronomi
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af AKWRater » 6. jan 2014, 15:27

PeterS skrev:
JPedersen skrev:
Lasse68 skrev:Universel lære nr. 1 :
Hvis noget er meget billigere end normalt, så er der nok en grund til det.

Jeg ved ikke hvad du har givet for dit kursus, og aner heller ikke hvad et dealsite er, så det er bare mine fordomme der driller lidt.
Efter mere søgning på Google og dealsites tror jeg han har betalt omkring 750kr? Normalpris skulle være omkring 1500kr.

Et dealsite er et sted hvor man kan finde alle mulige tilbud, det er meget brugt blandt studerende, da der tit er mange penge at spare. Jeg har efterhånden købt en del mad gennem det og sparet mange penge. Et site kunne fx være dealhunter.dk
Idéen er sådan set god nok, man skal bare være lidt vågen.

Sendt fra min Galaxy S4
De 750 kr er for riffelkursus. Et jagttegn med riffelkursus koster 2200 kr.
jeg har lige fået brugt min returret og annulleret købet.
Derudover har jeg netop snakket med Preben fra jagtkursus.dk og fået lov til at komme med på holdet der starter i aften. Så det er jo super. Og jeg glæder mig til at komme i gang!
Så ses vi i aften - jeg er tilmeldt samme hold ;)

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af 308 W » 6. jan 2014, 15:35

Michael9220 skrev:
308 W skrev:15k i 2013..

Sendt fra min GT-I9100
Okay, men det er vel også hvad man gør det til, hvis det bare er lidt hyggeture med den lokale forening, så koster det vel ikke alverden.
Man bestemmer selvfølgelig selv hvor meget man bruger.

Jeg bruger slet ikke penge på det hver måned, men køber man nyt våben mm løber det op...

Sendt fra min GT-I9100

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af YoungDane » 6. jan 2014, 15:37

Jaeh, hmhm, hvis jeg nu får sikkerhed for at konen ikke læser med, så er det nok, forsigtigt bud, omkring 2500,- om måneden i 2013 - og så har jeg IKKE købt noget nyt udstyr overhovedet.
(Altså, dvs. ikke noget til over 1500 kroner. Alt derunder falder i kategorien nødvendige investeringer og/eller vedligehold) og jeg har kun været ude og jage i udlandet to gange. (Men det var gratis hos brormand, så det tæller ikke, og transportudgifterne og ophold er dækket af fælles budgetkontoen :giggle: )

Men det er jo hvad man selv gør det til, jagtlejen alene for mit vekommende render da op i lidt mere end tusinde DKK pr. måned - men man kan nemt nøjes med meget meget mindre.

Der sker bare det mystiske, at skydning og jagt går totalt i blodet på en, og så får pengene meget nemt ben at gå på...

Brugeravatar
Jef
This member is
This member is
Indlæg: 238
Tilmeldt: 22. nov 2009, 22:25
Interesser: jagt, lerduer
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Sv: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Jef » 6. jan 2014, 15:42

JPedersen skrev:
Lasse68 skrev:Universel lære nr. 1 :
Hvis noget er meget billigere end normalt, så er der nok en grund til det.

Jeg ved ikke hvad du har givet for dit kursus, og aner heller ikke hvad et dealsite er, så det er bare mine fordomme der driller lidt.
Efter mere søgning på Google og dealsites tror jeg han har betalt omkring 750kr? Normalpris skulle være omkring 1500kr.

Et dealsite er et sted hvor man kan finde alle mulige tilbud, det er meget brugt blandt studerende, da der tit er mange penge at spare. Jeg har efterhånden købt en del mad gennem det og sparet mange penge. Et site kunne fx være dealhunter.dk
Idéen er sådan set god nok, man skal bare være lidt vågen.

Sendt fra min Galaxy S4
Der er (alt for)ofte en god ide at tjekke sælger!
Har "han" er cvr nummer
Er der anført en adresse
Passer anførte navne

Sider som :
http://www.proff.dk/
http://www.cvr.dk/
Er gode opslagsværker - når man skal tjekke baggrund på "de billigste & førende" som ofte ikke altid er det :-(
Prøv også at google indehaverens navn - google er din ven, eller fjende hvis du ikke har opført dig ordentligt
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør

- - If it Ain´t Broke - Fix it....

jpvj
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. nov 2013, 20:13
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af jpvj » 25. mar 2014, 18:32

Selv om denne tråd er lidt gammel, vil jeg lige give min oplevelse videre.

Jeg købte kurset til kr. 1.500,- sidste år og bestod. Så langt så godt.
Husk at prisen ikke inkluderer bog, skydebanedag og evt. prøveeksamen, men det fremgik også af beskrivelsen.

eLearning værdien er ca. det samme værd som et hylster fra 1 stk. afskudt AMA ammunition, der efterfølgende er kørt over af en kampvogn samtidig med at man står foran en præmibuk på 50 meters afstand med siden til i jagtsæsonen og opdager at man har glemt æsken med patroner.

De "ugentlige" emails med materiale, var praktisk talt næsten værdiløse. "Lær alle spm. på CD'en uden ad - så kan du bestå teoriprøven".

Skydning og afstandsvurdering var - på nær total mangel på planlædning og dermed timers ventetid - udemærket. Instruktørerne var dygtige og engangerede.

For mig er det værste P.B. personlige fremtræden som virker arrogant og den totalt manglende kvalitet og struktur i det han laver. Det er en pengemaskine baseret på en flot hjemmeside og en meget stor volumen af elever.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig anmeldelserne på trustpilot for hhv. Jagttegnsundervisning.com og Jagtministeriet.eu.

Jeg tog faktisk jagttegn for 32 år siden, men lod det løbet ud, da jeg ikke fik brugt det (dumt!). Jeg husker faktisk mere fra undervisningen dengang (52 timer svjh) som fra dette kursus. Min anbefaling er klart: Tag et "rigtigt" kursus med personlig undervisning. Værdien er mange, mange, mange gange højere end at give 1.500,- for disse kurser.

Just my 2 cents!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Raptor357 » 25. mar 2014, 23:02

Nu nævnes der riffel kursus. Spild af penge. det er bedre at lære at skyde rigtigt end lære det fra en "erfaren" jæger/instruktør/DJ noget.
Jeg vil gerne slå på tromme for at man melder sig ind i en lokal skytteforening og lærer at skyde der. Træning er det der skal til, træning i skydning, aftræk og våbenbetjening. det behøves ikke være på 100-200-300m man træner, 15m eller 50m i en skydeklub er rigtigt godt.
Så kommer det store spørgsmål, jammen skal jeg ikke træne med min jagtriffel inden prøven ? JO, men det kan du gøre hjemme, du skal lære aftrækket, intet andet er anderledes, hvis man ellers vælger at ligge ned under skydningen til prøven. Jeg modtog mit jagttegn om mandagen, om onsdagen modtog jeg min riffel tilladelse, hentede den og skød 2 skud, for at skyde kikkerten groft ind, som jeg sørme selv monterede. Lørdag morgen skød jeg den ind på 100m, brugte 5-6 skud på det og kørte til riffel prøven som jeg bestod med maksimum "point", 6 pletskud.
Min baggrund, jeg har skudt riffel on/off i mange år, på tidspunktet for riffelprøven havde jeg ikke skudt med en krudt riffel i 5-6 år, kun luft.
Jeg tager selvfølgelig udgangspunkt i at rekyl ikke er noget problem, det bør det ikke være hvis man vælger en lille eller mediumkaliber som den .300 win mag jeg startede med og sørger for at riflen ikke er let, men vejer godt til gerne +6kg med kikkert.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af Kleth » 26. mar 2014, 06:33

Raptor357 skrev:Nu nævnes der riffel kursus. Spild af penge. det er bedre at lære at skyde rigtigt end lære det fra en "erfaren" jæger/instruktør/DJ noget.
Jeg vil gerne slå på tromme for at man melder sig ind i en lokal skytteforening og lærer at skyde der. Træning er det der skal til, træning i skydning, aftræk og våbenbetjening. det behøves ikke være på 100-200-300m man træner, 15m eller 50m i en skydeklub er rigtigt godt.
Min baggrund er også fra skytteforening o.a. vi meldte os ind i en jagtforening med riffelbane og i velkomst holdt de lige et riffelprøvekursus for os uden meromkostning.
En anden fordel med en skytteforening, er at man ikke behøver at have jagttegn for at træne der. Og så tror jeg ikke nogen tager skade af at lære at sigte gennem diopter :cool:



Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: Jagttegn gennem jagtministeriet.eu?

Indlæg af AirPellet » 26. mar 2014, 08:45

Jeg tog også jagttegn ved Preben, rigtig fint kursus syntes jeg! Knæk og bræk når I skal op.

Hvis i stadig mangler et forberedelseskursus til riffelprøven, så udbyder Ballerup Jagtforening et kursus her i April til helt fornuftige penge syntes jeg. Se mere her: http://www.bjf.dk/portal/riffelproeve-f ... es-kursus/
klagt nicht - kämpft

Besvar