Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Wildlife » 11. nov 2013, 20:18

LKJ skrev: Min familie og jeg er oprigtigt bange for de ulve "du som natur elsker" så gerne ser leve i vores land.
Dengang de levede her vildt havde befolkningen der bor udenfor byerne sedvanligvis våben de ku forsvare sig med, i dag kan man så i praksis bare se på bæsterne æder ens børnebørn.
For et stykke tid siden var der i forbindelse med en artikel om de nye indvandrere (ulvene..) en afstemning om hvorvidt man skulle skyde ulven, her svarede så vidt jeg husker omkring 40% at "Ulven må skydes hvis den er til fare for mennesker eller husdyr" og mere overraskende svarede hele 11% af Jyllands Postens læsere "Nej, ulven må ikke skydes"

Oversat til dansk må det betyde at 11% af læserne mener at det er OK at fodre ulvene med dig og din familie..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

S200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. feb 2010, 20:18
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 77 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af S200 » 11. nov 2013, 20:30

....og så lykkedes det endnu engang dette forum at udstille alle os lovlydige jægere, som en gang skydegale idioter der blæser på gældende lovgivning. Ønsket om en mangfoldig og rummelig dansk natur, erstattes af lomme-filosofiske betragtninger om ulven, der æder alt fra børnebørn til kronvildt og truer såvel vores familie som vore hunde og bytte-dyr. Næh, dansk "natur" er store hønserier med tusindvis af udsatte fugle, hvor vi så sataneme har ryddet godt og grundigt ud i alt rov-tøjet. Skulle vi bryde loven i denne sammenhæng, så helliger målet skam midlet, for vi jægere kan altid finde en god undskyldning for at krumme pegefingeren.

Jeg har samme forhold til folk, som ikke tør færdes i den danske natur pga. ulven, som jeg har til de forældre, der har taget deres børn ud af skov-børnehaverne af frygt for de livsfarlige skov-flåter: Glæd jer over at vores over-polerede Walt Disney natur stadig kan byde på et lille "gys" en gang i mellem - sådan har jeg det selv, hver gang jeg ser en hugorm. Skulle jeg en dag have den glæde at møde en ulv, vil det for mig være en fantastisk oplevelse.

Med ægte jægerhilsen

:razz:

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Rixen » 11. nov 2013, 20:35

Tangloppen skrev: Hold da op! Til at starte med er jeg vist ikke mere naturelsker end at jeg går på jagt og fisker.

Så vidt jeg ved har der endnu ikke været nogle sager i Norden hvor bæsterne kommer væltende og æder ens børn/børnebørn.
Så vidt jeg ved er ulve ganske sky, måske derfor der er så få der rent faktisk har set dem.
Så vidt jeg ved erstatter staten evt. skade som ulven foresager på landbrugsdyr.


Hvorvidt jeg har en stjerne i dit hjem eller ej er vel ret underordnet, jeg klare mig nok :giggle: .
Når du nu siger at folk som "mig" er til fare for mine omgivelser, vil du være rar at forklare mig hvorledes.


Bliver blot en smule forarget når ulven er fredet, men der samtidig offentligt opfordres til at de skydes og gemmes væk.
Sjovt nok ikke noget jeg lærte da jeg tog mit tegn.


Rolig min ven, jeg er også begejstret for ulven. Og jeg kunne ikke finde på at skyde den, med andet end kamera. Medmindre det er selvforsvar.


I skulle skamme jer over at opfordre til ulovligheder. :thumbdown:

Brugeravatar
Guns&Tits
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 564
Tilmeldt: 19. nov 2008, 19:17
Interesser: ........
Geografisk sted: ........
Geografisk sted: ..........
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Guns&Tits » 12. nov 2013, 12:22

Great Dane skrev:
Guns&Tits skrev:Shoot and shovel

Nu må du altså lære at lytte efter min dreng - Det hedder de 3 S'er

Shoot, Showel, Shut up....
Skal ske min ven :giggle:
..........

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af YoungDane » 12. nov 2013, 12:40

Ja, det kunne være noget værre noget - men helt ærligt, hvis ulven var lige på nippet til at æde din hund? Ville du så ikke skyde ulven først? Selvom ingen af os kender konsekvenserne, eller ved om det ville være okay?

Jeg ville nok tøve lidt, men ingen tvivl om at min hunds liv stod højere på listen end ulvens i den situation.

Og hvorfor kan det tage så lang tid for de lovgivende, at få nedskrevet nogle retningslinjer vi kan arbejde efter? De har haft over et år nu... :mad:

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af LFuppen » 12. nov 2013, 12:42

Fordi, at det kan tage lang tid - Christiansborg logik :freak:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af C-X » 12. nov 2013, 13:01

Ulven findes kun i udkantsdanmark, ergo har det ingen politisk relevans på borgen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

DS413J
Banned
Banned
Indlæg: 172
Tilmeldt: 26. mar 2013, 09:29
Interesser: jagt og sport
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af DS413J » 12. nov 2013, 13:24

LKJ skrev:Jeg er ikke jæger men er bare en af dem der har fornøjelsen at bo et øde sted i en skov i det du kalder den Danske natur om som jeg kalder det Danske kulturlandskab, tror det er svært at finde et sted i DK hvor mennesket ikke har sat sit spor.
Min familie og jeg er oprigtigt bange for de ulve "du som natur elsker" så gerne ser leve i vores land.
Dengang de levede her vildt havde befolkningen der bor udenfor byerne sedvanligvis våben de ku forsvare sig med, i dag kan man så i praksis bare se på bæsterne æder ens børnebørn.
Ka godt sige dig at mennesker med din holdning ikke har en stor stjerne i mit hjem, vi anser jer for at være til fare for jeres omgivelser, bare det at man nu skal leve med, at skulle til at være bange og forsigtig når man går ud af døren.
Vildsvin ser jeg feks. også som farlige at møde.
Mårhunden tja den har jo ikke noget at gøre i DK men er så ikke specielt farlig at møde.

Jeg håber oprigtigt at Danske jægere i stilhed udviser hvad jeg opfatter som ansvarlighed over for resten af deres folk.

Og det er så min mening som ikke jæger og ikke bybo.
:giggle: den var go..

Nå men måske du sku overveje og sælge "villaen" i skoven og flytte tilbage til byen.... for det lyder lidt til det er der du høre hjemme hvis du er så bange for skov og krat og hvad der ku gemme sig deri ..
sansynligheden for at blive overfaldet af en blegfed rocker der har spist småbørn er vist større end chancen for at der kommer en ulv og æder dig , dine børnebørn, eller hvad der ellers måtte befinde sig på din grund ..
Men nej fanden ta mig , naturen må kraftedderlynme hellere flytte sig for mennesket.. for HER skal VI være.. uanfægtet om det er godt eller skidt..
husk lige på din holocaust mission imod ulvene at få revet skovflåterne med i forløbet . de er i sidste ende nok farligere , så UD med dem :giggle:
Senest rettet af DS413J 13. nov 2013, 17:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Refraktorius » 13. nov 2013, 09:36

Great Dane skrev:
Guns&Tits skrev:Shoot and shovel
Nu må du altså lære at lytte efter min dreng - Det hedder de 3 S'er
Shoot, Showel, Shut up....
Og slutter med et "B" for banned.

Vi har før sagt det helt klart fra moderatorgruppen.

Hvis man opfordrer til ulovligheder, herunder ulovligt jagt, så forlader man NVF.
:modbat:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af KKA » 22. jan 2014, 18:28

Sakset fra andet forum:

Så skete det!

Tysk politi har stoppet en lastbil ved den polske grænse, som prøvede at smugle ulv og los ind i landet.

Nu kan vi så spekulere i, hvor de danske er kommet fra

http://www.natuerlich-jagd.de/index.php ... 3&Itemid=1

P.S. Gad vi om de skulle til Fyns land

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Bessie4ever » 22. jan 2014, 18:47

Jeg kunne aldrig aldrig aldrig finde på at skyde en dansk ulv................efter solopgang :rolf:
Det er jo forbudt
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Great Dane » 22. jan 2014, 18:47

KKA skrev:Sakset fra andet forum:

Så skete det!

Tysk politi har stoppet en lastbil ved den polske grænse, som prøvede at smugle ulv og los ind i landet.

Nu kan vi så spekulere i, hvor de danske er kommet fra

http://www.natuerlich-jagd.de/index.php ... 3&Itemid=1

P.S. Gad vi om de skulle til Fyns land

Der er frisk sag i december fra Italien eller Frankrig, med nøjagtig samme scenarie :evil:
Mvh Great Dane

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Michael9220 » 22. jan 2014, 21:16

Great Dane skrev:
KKA skrev:Sakset fra andet forum:

Så skete det!

Tysk politi har stoppet en lastbil ved den polske grænse, som prøvede at smugle ulv og los ind i landet.

Nu kan vi så spekulere i, hvor de danske er kommet fra

http://www.natuerlich-jagd.de/index.php ... 3&Itemid=1

P.S. Gad vi om de skulle til Fyns land

Der er frisk sag i december fra Italien eller Frankrig, med nøjagtig samme scenarie :evil:
Omvendt har tyske forskere sporet en tysk ulv som var vandre 1600 km til Hviderusland, så jeg kan ikke se at det skulle være urealistisk at de vandrede til Danmark som er noget tættere på.

Brugeravatar
Paco
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 10. dec 2008, 13:17
Interesser: Bukke og andejagt
Geografisk sted: Ringkøbing
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Paco » 22. jan 2014, 21:32

Tangloppen skrev:
LKJ skrev: Jeg er ikke jæger men er bare en af dem der har fornøjelsen at bo et øde sted i en skov i det du kalder den Danske natur om som jeg kalder det Danske kulturlandskab, tror det er svært at finde et sted i DK hvor mennesket ikke har sat sit spor.
Min familie og jeg er oprigtigt bange for de ulve "du som natur elsker" så gerne ser leve i vores land.
Dengang de levede her vildt havde befolkningen der bor udenfor byerne sedvanligvis våben de ku forsvare sig med, i dag kan man så i praksis bare se på bæsterne æder ens børnebørn.
Ka godt sige dig at mennesker med din holdning ikke har en stor stjerne i mit hjem, vi anser jer for at være til fare for jeres omgivelser, bare det at man nu skal leve med, at skulle til at være bange og forsigtig når man går ud af døren.
Vildsvin ser jeg feks. også som farlige at møde.
Mårhunden tja den har jo ikke noget at gøre i DK men er så ikke specielt farlig at møde.

Jeg håber oprigtigt at Danske jægere i stilhed udviser hvad jeg opfatter som ansvarlighed over for resten af deres folk.

Og det er så min mening som ikke jæger og ikke bybo.
Hold da op! Til at starte med er jeg vist ikke mere naturelsker end at jeg går på jagt og fisker.

så vil jeg som jæger da også gerne høre din menjng om vildsvin i danmark?? bare lidt nysgerig :popkorn:

Så vidt jeg ved har der endnu ikke været nogle sager i Norden hvor bæsterne kommer væltende og æder ens børn/børnebørn.
Så vidt jeg ved er ulve ganske sky, måske derfor der er så få der rent faktisk har set dem.
Så vidt jeg ved erstatter staten evt. skade som ulven foresager på landbrugsdyr.


Hvorvidt jeg har en stjerne i dit hjem eller ej er vel ret underordnet, jeg klare mig nok :giggle: .
Når du nu siger at folk som "mig" er til fare for mine omgivelser, vil du være rar at forklare mig hvorledes.


Bliver blot en smule forarget når ulven er fredet, men der samtidig offentligt opfordres til at de skydes og gemmes væk.
Sjovt nok ikke noget jeg lærte da jeg tog mit tegn.
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.

Brugeravatar
Paco
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 10. dec 2008, 13:17
Interesser: Bukke og andejagt
Geografisk sted: Ringkøbing
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Paco » 22. jan 2014, 21:32

Paco skrev:
Tangloppen skrev:
LKJ skrev: Jeg er ikke jæger men er bare en af dem der har fornøjelsen at bo et øde sted i en skov i det du kalder den Danske natur om som jeg kalder det Danske kulturlandskab, tror det er svært at finde et sted i DK hvor mennesket ikke har sat sit spor.
Min familie og jeg er oprigtigt bange for de ulve "du som natur elsker" så gerne ser leve i vores land.
Dengang de levede her vildt havde befolkningen der bor udenfor byerne sedvanligvis våben de ku forsvare sig med, i dag kan man så i praksis bare se på bæsterne æder ens børnebørn.
Ka godt sige dig at mennesker med din holdning ikke har en stor stjerne i mit hjem, vi anser jer for at være til fare for jeres omgivelser, bare det at man nu skal leve med, at skulle til at være bange og forsigtig når man går ud af døren.
Vildsvin ser jeg feks. også som farlige at møde.
Mårhunden tja den har jo ikke noget at gøre i DK men er så ikke specielt farlig at møde.

Jeg håber oprigtigt at Danske jægere i stilhed udviser hvad jeg opfatter som ansvarlighed over for resten af deres folk.

Og det er så min mening som ikke jæger og ikke bybo.
Hold da op! Til at starte med er jeg vist ikke mere naturelsker end at jeg går på jagt og fisker.

så vil jeg som jæger da også gerne høre din menjng om vildsvin i danmark?? bare lidt nysgerig



så vil jeg som jæger da også gerne høre din menjng om vildsvin i danmark?? bare lidt nysgerig :popkorn:

Så vidt jeg ved har der endnu ikke været nogle sager i Norden hvor bæsterne kommer væltende og æder ens børn/børnebørn.
Så vidt jeg ved er ulve ganske sky, måske derfor der er så få der rent faktisk har set dem.
Så vidt jeg ved erstatter staten evt. skade som ulven foresager på landbrugsdyr.


Hvorvidt jeg har en stjerne i dit hjem eller ej er vel ret underordnet, jeg klare mig nok :giggle: .
Når du nu siger at folk som "mig" er til fare for mine omgivelser, vil du være rar at forklare mig hvorledes.


Bliver blot en smule forarget når ulven er fredet, men der samtidig offentligt opfordres til at de skydes og gemmes væk.
Sjovt nok ikke noget jeg lærte da jeg tog mit tegn.
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.

Woodleigh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 2. feb 2013, 00:02
Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 89 times
Been thanked: 57 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Woodleigh » 24. jan 2014, 00:45

YoungDane skrev:Tænk hvad der sker, hvis den bliver kørt over, og det er en jagttegnsberettiget der sidder bag rattet :giggle: Konspirationsteorierne ville stå i kø.
Siden hvornår er trafikdrab blevet ulovligt ?? og ja, jeg har jagttegn til min Volvo, det kaldes et kørekort :mrgreen:

Jeg var til et foredrag på Århus Uni. om ulvene og det er da påfaldende at man så nøjagtigt kendskab til hvorfra ulvene er "indvandret".

I forbindelse med spørgerunden dukkede rabies spørgsmålet op og her kunne man berolige tilhørerne med at det ikke var et problem da man vidste fra hvilken tysk bestand ulvene kom og man vidste hvor langt de kunne vandre, så bla bla. (hælden vand ud af ørerne).

Underligt at man er så sikker på at de er tyske, da afstanden fra den tyske bestand til DK svarer til afstanden fra de polske bestande af ulv til DK og her har man rabies.

Hvor mange ulve er der observeret nord for Kielerkanalen i Tyskland. På de tyske ulvesider ser det ikke ud som om der er set nogen, lidt underligt!

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Joffes » 24. jan 2014, 06:49

Nu bor jeg i Thy, hvor den første ulv blev observeret, og da jeg var til foredrag omkring ulven, der nævnte de deres DNA-register, fra alle europæiske ulve. Derfor kunne de se, ved hjælp af afføring og døde eksemplarer, hvor ulven helt præcist kom fra. For eksempel havde man også fundet ud af, at den ene af Thy-ulvens søskende var fulgt med, men blev kørt over i det nordlige Tyskland.
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af YoungDane » 24. jan 2014, 11:26

Siden hvornår er trafikdrab blevet ulovligt ?? og ja, jeg har jagttegn til min Volvo, det kaldes et kørekort :mrgreen:
Hvis nu, eller når, der er en ulv der bliver trafikdræbt, så håber jeg inderligt, at det ikke er en jagttegnsberettiget der sidder bag rattet...

Konspirationsteorierne ville ingen ende tage.

Når det så er sagt, så ville jeg - set ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv - kraftigt overveje om jeg ville bremse, hvis ulven hoppede ud foran min bil.

Når jeg tænker på, hvad det allerede nu koster for statskassen at have gang i de par ulve, hold nu op. Skal det ende som i Sverige, hvor hver ulv gennemsnitligt påfører staten en udgift på jeg ved ikke hvor mange millioner årligt? Det er fint nok de er her, men så lad det være med det. DNA register...vi har sgu da heller ikke DNA register over de vildsvin der krydser grænsen og over dem der findes rundt omkring?

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Michael9220 » 24. jan 2014, 12:43

Joffes skrev:Nu bor jeg i Thy, hvor den første ulv blev observeret, og da jeg var til foredrag omkring ulven, der nævnte de deres DNA-register, fra alle europæiske ulve. Derfor kunne de se, ved hjælp af afføring og døde eksemplarer, hvor ulven helt præcist kom fra. For eksempel havde man også fundet ud af, at den ene af Thy-ulvens søskende var fulgt med, men blev kørt over i det nordlige Tyskland.
Præcis, forleden viste TV2 Fri et ulveprogram hvor de sporede en tysk ulv, den vandrede 1600 km fra Tyskland til Hviderusland, så hvorfor er det så svært at tro på at de kan vandre til Danmark også?

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Michael9220 » 3. feb 2014, 22:15


KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af KKA » 4. feb 2014, 06:10

Hoffentlich nicht;-)

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4087
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 566 times
Been thanked: 369 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Caspian1911 » 30. apr 2014, 08:23

Vedhæftede filer
Ulvekort.jpg
Ulvekort.jpg (54.75 KiB) Vist 6915 gange
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


LQS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 778
Tilmeldt: 3. sep 2008, 19:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 93 times
Been thanked: 25 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af LQS » 6. jun 2014, 18:17


Brugeravatar
Freezion
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 4. sep 2011, 22:58
Interesser: Jagt, natur & falkejagt
Geografisk sted: Denmark
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af Freezion » 6. jun 2014, 18:57

er der nogen som lige kan fylde de tomme huller?
så snart der bliver nævnt ulv går over halvdelen af danmarks jæger bestand i selvsving, siger at den skal skydes, shoot shovel shutup, opfordrer til kriminalitet og gud vide hvad.
dernæst prædiker de om hvor farligt det er at have den i naturen, hvordan de ikke tør at lade deres hunde gå ude, hvordan deres børn ikke kan være udenfor uden at de er bange for at blive angrebet.
men alligevel så prædiker mange for dyr som vildsvinet når det er mindst, hvis ikke mere skadevoldene end ulvene og udgør en lige så stor trussel mod dyr og mennesker som en ulv.

jeg syntes at det er dybt hyklerisk og det er intet mindre en dårlig representation for de danske jægere og det hjælper bare anti-jægeres stereotyp om at alle der går på jagt er skydegale idioter. :impatient:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Ulv spottet i Løvenholmskoven på Djursland

Indlæg af C-X » 6. jun 2014, 20:43

Jeg synes det er røvtræls, at man skal frygte for, at have sine hunde med på jagt. Eller der er husdyrsejere, der nu har endnu en trussel overfor deres dyr og dets afkom. :evil:

Det afhænger jo nok af, hvor meget man selv har på spil. Lidt som de kultur-radikale, der synes vi sagtens kan lukke grænserne op, for de ser alligevel ikke nogen negative konsekvenser deraf, modsat så mange andre i befolkningen. Ikke at de to emner er direkte sammenlignelige, da ulven jo hverken kan tæmmes eller holdes ansvarlig for sine handlinger. :impatient:

Derudover synes jeg rigtig godt om ulve og har altid drømt om, at se dem i deres naturlige udbredelsesområder. Bare æ' li'e her.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar