Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Fredericia?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
JakobGeertsen
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. jul 2013, 20:50
Interesser: jagt
Geografisk sted: fredericia

Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Fredericia?

Indlæg af JakobGeertsen » 3. jul 2013, 21:10

:mad: jeg var på skydebanen i vejle for første gang i mit liv. jeg har lige taget mit jagt tegn, og købt en brugt Lamber. men ikke før jeg har sat min fod på skydebanen begynder 3 fuldvoksne mænd at rive mit haglgevær ud af mine hænder, og svine det til på det groveste. da de havde nogle meget dyre haglevægre :mad:

udover denne oplevelse fik jeg endnu en dårlig oplevelse på skydebanen. jeg havde lige købt 25 lerduer, og ville jo selvfølgelig gerne have en instuktør med ud og hjælpe mig. dog var jeg så uheldig at jeg fik en indstuktør som råbte og skreg mig ind i hoved at jeg var for langt foran og forlangt bagved og slog mig i nakken. sidden har jeg slet ikke haft lyst til at tage på skydebanen. skal jeg bare op på hesten igen eller finde et andet sted at skyde lerduer?

ps. findes der ikke nogle dage på de forskelige skydebaner for ungjæger'?

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Bessie4ever » 3. jul 2013, 22:01

Skynd ud til Randbøl flygtskydningsbane onsdag kl 17 jeg giver en øl hvis de ikke tager godt i mod dig.
Kl 17-18 er for de ny og de har rigtig gode instruktører
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Renico12 » 3. jul 2013, 22:03

Finde et nyt sted lige med det samme.

Lyder godt nok som et rigtigt dårligt sted det andet!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3338 times
Been thanked: 414 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Kalthoff » 3. jul 2013, 22:45

Flyt til en anden skydebane

Min egen første gang på bane med hagl var det stik modsatte.

Venlig og kompetent instruktør med store pædagogiske evner. En times tid og 75 duer forløb i en rolig og behagelig atmosfære med et forrygende indlæringstempo. Sjældent har jeg lært så meget på så kort tid.

Så op på hesten og find en anden skydebane :DancingBanana:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: hjælp til en ny jæger

Indlæg af 308 W » 3. jul 2013, 22:56

Det er svært at blive en god skytte, når du er omringet af sådanne tåber :shock:

Som de andre skriver - find en anden bane, der er rigeligt med flygtskydningsbaner og kompetente instruktører.

Held og lykke med skydningen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af EGJ » 3. jul 2013, 23:00

jakobgeertsen skrev::mad: jeg var på skydebanen i vejle for første gang i mit liv. jeg har lige taget mit jagt tegn, og købt en brugt Lamber. men ikke før jeg har sat min fod på skydebanen begynder 3 fuldvoksne mænd at rive mit haglgevær ud af mine hænder, og svine det til på det groveste. da de havde nogle meget dyre haglevægre :mad:

udover denne oplevelse fik jeg endnu en dårlig oplevelse på skydebanen. jeg havde lige købt 25 lerduer, og ville jo selvfølgelig gerne have en instuktør med ud og hjælpe mig. dog var jeg så uheldig at jeg fik en indstuktør som råbte og skreg mig ind i hoved at jeg var for langt foran og forlangt bagved og slog mig i nakken. sidden har jeg slet ikke haft lyst til at tage på skydebanen. skal jeg bare op på hesten igen eller finde et andet sted at skyde lerduer?

ps. findes der ikke nogle dage på de forskelige skydebaner for ungjæger'?
Skift skydebane og husk at gøre opmærksom på, at du er nybegynder når du tjekker ind, så bør de tage godt imod dig, og der bør være en skydeinstruktør der kan hjælpe dig.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Carsten Bo » 3. jul 2013, 23:10

Og sæt gerne god tid af til det. Rigeligt med tid er væsentligt for ikke at stresse.


Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Niisa » 3. jul 2013, 23:18

:welcome: Den slags menesker er til at :puke: sig over. Du må op på hesten igen, knæk & bræk.
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Brugeravatar
Frederik65x55
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 30. apr 2012, 14:55
Interesser: Jagt & Fiskeri.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 2 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Frederik65x55 » 3. jul 2013, 23:19

Det er simpelthen langt fra i orden sådant noget! :mad: :wall:
Som de andre anbefaler ville jeg også forsøge at komme op på hesten igen, samt også vælge en anden skydebane, og måske også fortælle din kommende instruktør hvad der er hændt, så han måske vil tage ekstra god hånd om dig.

Personligt tror jeg heller ikke på, at prisen på et haglgevær, kan afgøre hvorvidt det er godt eller skidt, men blot hvilket træ det er lavet af.. personligt har jeg en AYA Shootingstar, en 65 år gammel simpson suhl, en mindst ligeså gammel laurona og de skyder alle sammen godt. Har da i alle fald været i stand til at doublere snepper såå..

Men kom nu for din egen skyld ind i kampen igen, og få dig nogle gode oplevelser på dels banen og i marken, alt andet vil være en synd og en skam, bare på grund af en flok klaphatte, der har glemt hvordan det er at være ungjæger som os..

Held og lykke herfra!
-Staun
Knæk og bræk!

"Husk på: Du fortryder aldrig et skud du aldrig har skudt."

-Niels R Nørgaard.

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: hjælp til en ny jæger

Indlæg af Memphis » 3. jul 2013, 23:48

Glem du alt om den tarvelig oplevelse og find et andet sted at slå dine folder. Evt. kan ringe i forvejen og lave en aftale med en instruktør.

Langt de fleste instruktører jeg har mødt på både flugtskydnings og riffelbaner har været rigtig flinke, rolige, grundig og velmenende. Tror du har været rigtig uheldig og mødt 1/100 som bare er et surt løg eller har haft en rigtig dårlig dag og det må du endelig ikke lad dig påvirke af fremadrettet.

Som nyjæger er det nemlig rigtig super at du bruger tid på en skydebanen både til repetition af sikkerhed og skydafgivelsen. Det vil helt sikkert være mærkbart til efteråret når du skal på hagljagt.

Held og lykke og knæk og bræk.

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Frederici

Indlæg af LFuppen » 4. jul 2013, 09:16

JakobGeertsen - jeg vil anbefale dig at kører ud på den skydebane i Vejle igen. Er de samme jægere tilstede igen, så fortæl dem e.v.t. på en kontant måde, at du skyder med det gevær der passer dig..... hvorfor skal de ikke have ren besked ?
De behandler måske også en del andre nye skytter på samme måde som dig - hvorfor skal de slippe af med det ?
Havde jeg tid, ville jeg tilbyde at tage med dig ....... jeg er god til at kalde en skovl for en skovl :mrgreen:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1904
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 222 times

Re: Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Frederici

Indlæg af Robse » 6. jul 2013, 10:28

JakobGeertsen skrev: :mad: jeg var på skydebanen i vejle for første gang i mit liv.
Hvilken skydebane er der tale om ?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Frederici

Indlæg af Kristian_J » 6. jul 2013, 10:44

JakobGeertsen skrev: og slog mig i nakken.
Hvis han bogstaveligt fysisk slog dig i nakken, så syntes jeg at du skal politianmelde ham, og det mener jeg helt seriøst. Hvem ved, hvem han så ellers går og små slår til...?
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Frederici

Indlæg af Bessie4ever » 6. jul 2013, 10:50

Har du tænkt over mit forslag med at tage til Randbøl? Det har en helt unik instruktørånd derude. Ser er sat en time af fra kl17-18 med flere instruktører på og i denne periode må der kun være dem som ønsker instruktion.
Hvis i fylder en bil så betyder køreturen jo ikke så meget. I kan med fordel ringe til dem først og sige i kommer så skaffer de evt flere instruktører.
Jeg har selv været instruktør derude i mange år og de gør det vildt godt

Da jeg var 16år og stod med min første haglbøsse faldt min verden sammen da en jæger sagde at den faldt dårligt og balancen var elendigt i den. Jeg var rystet selv om han sagde det pænt og sagligt.
Men da jeg 6 år efter fik en anden bøsse, så indså jeg at manden faktisk havde ret. Det gjorde bare ondt dengang og hvis det var blevet sagt grimt så ville det ha været helt a h til
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Findes der dage på skydebaner for ungjæger ved Frederici

Indlæg af Senserazer » 6. jul 2013, 10:57

Kristian_J skrev:
JakobGeertsen skrev: og slog mig i nakken.
Hvis han bogstaveligt fysisk slog dig i nakken, så syntes jeg at du skal politianmelde ham, og det mener jeg helt seriøst. Hvem ved, hvem han så ellers går og små slår til...?

Lidt i samme rille kom jeg til at tænke på... Bare at rive et våben ud af hænderne på dets ejermand... Er det lovligt? Hvis jeg gik op til en betjent og trak hans pistol "Jeg vil bare lige kigge, min egen pistol er nu flottere." Slipper man så bare med et klask i nakken? :giggle:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Besvar