Jagtprøve 30. maj

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 28. maj 2013, 22:02

Hej alle NFV'er.

Jeg er i den situation at jeg skal op til prøve her på torsdag :D og håber på det bedste :krydsser: :D

Da jeg er rimelig nervøs tænkte jeg på om i har nogle gode råd til prøven?

Og så hvor lang tid går der før man modtager sit jagttegn?

Har hørt noget om at man skal have våbentilladelse før jeg kan gå ud og købe riffel/halggevær, hvor kan jeg få sådan et? eller hvis jeg nu som jeg gør får min fars gamle, hvordan får jeg den registreret over i mit navn?

Og som jeg vil ud at tage riffelprøven, hvor lang tid går der for at jeg får riffelbeviset? og tror i så der vil være mulighed for at man kan nå bukke jagt? :)

Håber i kan hjælpe mig :D

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Holmux » 28. maj 2013, 22:28

Knæk & Bræk på Torsdag, rolig nu igen grund til panik, lidt nervøsitet er altid godt, så strammer man sig lidt mere op når det gælder :mrgreen:

Teori er kun et spørgsmål om Du har læst på lektien, hvis Du bliver ved med at køre teori prøven igennem og Du ikke har mere end en fejl i hver anden test, så er Du på rette spor, der er rigelig tid til prøven, så giv Dig selv god tid.

Den praktiske del er mere med at holde hoved koldt og ikke lave noget i panik, det er bedre at sænke tempoet lidt og gøre alt korrekt, jeg missede en enkelt på afstand, gåsen ser stor ud (også på afstand) :giggle:

Når Du har bestået prøven får Du et bevis med hjem, det kan Du dog ikke bruge til meget, men der gå et par Dage, så er popper regningen om på mitjagttegn, så snart Du har betalt kan Du printe et midlertidig jagttegn ud og med dette kan Du både købe haglgevær og riffel, ved køb af riffel skal Du ned forbi den lokale sherif og havde lavet en våben tilladelse, den første koster Kr. 840,- og Kr. 420 for de efterfølgende.

Jeg skal selv til Riffel prøve den 1.6 så det sidste spørgsmål kan jeg ikke hjælpe med før i næste uge :biggrin:
Holmux

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 28. maj 2013, 22:36

Holmux skrev:Knæk & Bræk på Torsdag, rolig nu igen grund til panik, lidt nervøsitet er altid godt, så strammer man sig lidt mere op når det gælder :mrgreen:

Teori er kun et spørgsmål om Du har læst på lektien, hvis Du bliver ved med at køre teori prøven igennem og Du ikke har mere end en fejl i hver anden test, så er Du på rette spor, der er rigelig tid til prøven, så giv Dig selv god tid.

Den praktiske del er mere med at holde hoved koldt og ikke lave noget i panik, det er bedre at sænke tempoet lidt og gøre alt korrekt, jeg missede en enkelt på afstand, gåsen ser stor ud (også på afstand) :giggle:

Når Du har bestået prøven får Du et bevis med hjem, det kan Du dog ikke bruge til meget, men der gå et par Dage, så er popper regningen om på mitjagttegn, så snart Du har betalt kan Du printe et midlertidig jagttegn ud og med dette kan Du både købe haglgevær og riffel, ved køb af riffel skal Du ned forbi den lokale sherif og havde lavet en våben tilladelse, den første koster Kr. 840,- og Kr. 420 for de efterfølgende.

Jeg skal selv til Riffel prøve den 1.6 så det sidste spørgsmål kan jeg ikke hjælpe med før i næste uge :biggrin:
Okay, tak for hjælpen :) jeg syntes selv jeg har god fornemmelse af den teoretiske hvor jeg hver aften tager ca 10. og de sidste 3 gange er jeg ikke dumpet, men har stadig haft de der 2-3 nogle gange 0 nogen gange 4 :)

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Holmux » 28. maj 2013, 22:57

ChrisianBJ1996 skrev:
Holmux skrev:Knæk & Bræk på Torsdag, rolig nu igen grund til panik, lidt nervøsitet er altid godt, så strammer man sig lidt mere op når det gælder :mrgreen:

Teori er kun et spørgsmål om Du har læst på lektien, hvis Du bliver ved med at køre teori prøven igennem og Du ikke har mere end en fejl i hver anden test, så er Du på rette spor, der er rigelig tid til prøven, så giv Dig selv god tid.

Den praktiske del er mere med at holde hoved koldt og ikke lave noget i panik, det er bedre at sænke tempoet lidt og gøre alt korrekt, jeg missede en enkelt på afstand, gåsen ser stor ud (også på afstand) :giggle:

Når Du har bestået prøven får Du et bevis med hjem, det kan Du dog ikke bruge til meget, men der gå et par Dage, så er popper regningen om på mitjagttegn, så snart Du har betalt kan Du printe et midlertidig jagttegn ud og med dette kan Du både købe haglgevær og riffel, ved køb af riffel skal Du ned forbi den lokale sherif og havde lavet en våben tilladelse, den første koster Kr. 840,- og Kr. 420 for de efterfølgende.

Jeg skal selv til Riffel prøve den 1.6 så det sidste spørgsmål kan jeg ikke hjælpe med før i næste uge :biggrin:
Okay, tak for hjælpen :) jeg syntes selv jeg har god fornemmelse af den teoretiske hvor jeg hver aften tager ca 10. og de sidste 3 gange er jeg ikke dumpet, men har stadig haft de der 2-3 nogle gange 0 nogen gange 4 :)
Du har stadig et par dage endnu, hvis jeg var Dig ville jeg øve noget mere på teorien, så Du ligge lidt bedre i procenterne, det skal lige passe at de spørgsmål Du ikke har styr på alle er samlet på den prøve Du skal bestå til jagt prøven :wall: , til selve prøven er der ikke et sted hvor Du kun ser en vinge, de er altid parret med selve dyret, ellers er det som vist i bogen.
Holmux

Michael Carlsen
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. maj 2013, 22:33
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Michael Carlsen » 28. maj 2013, 23:03

Hej
Hvis du består riffelprøve til den tid få du en seddel med der er bevis på at du har bestået og du kan derefter gå på jagt. Næste år kommer det til at stå på jagttegnet at du må gå på riffeljagt.

Knæk og bræk

Carlsen

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 28. maj 2013, 23:34

Holmux skrev:
ChrisianBJ1996 skrev:
Holmux skrev:Knæk & Bræk på Torsdag, rolig nu igen grund til panik, lidt nervøsitet er altid godt, så strammer man sig lidt mere op når det gælder :mrgreen:

Teori er kun et spørgsmål om Du har læst på lektien, hvis Du bliver ved med at køre teori prøven igennem og Du ikke har mere end en fejl i hver anden test, så er Du på rette spor, der er rigelig tid til prøven, så giv Dig selv god tid.

Den praktiske del er mere med at holde hoved koldt og ikke lave noget i panik, det er bedre at sænke tempoet lidt og gøre alt korrekt, jeg missede en enkelt på afstand, gåsen ser stor ud (også på afstand) :giggle:

Når Du har bestået prøven får Du et bevis med hjem, det kan Du dog ikke bruge til meget, men der gå et par Dage, så er popper regningen om på mitjagttegn, så snart Du har betalt kan Du printe et midlertidig jagttegn ud og med dette kan Du både købe haglgevær og riffel, ved køb af riffel skal Du ned forbi den lokale sherif og havde lavet en våben tilladelse, den første koster Kr. 840,- og Kr. 420 for de efterfølgende.

Jeg skal selv til Riffel prøve den 1.6 så det sidste spørgsmål kan jeg ikke hjælpe med før i næste uge :biggrin:
Okay, tak for hjælpen :) jeg syntes selv jeg har god fornemmelse af den teoretiske hvor jeg hver aften tager ca 10. og de sidste 3 gange er jeg ikke dumpet, men har stadig haft de der 2-3 nogle gange 0 nogen gange 4 :)
Du har stadig et par dage endnu, hvis jeg var Dig ville jeg øve noget mere på teorien, så Du ligge lidt bedre i procenterne, det skal lige passe at de spørgsmål Du ikke har styr på alle er samlet på den prøve Du skal bestå til jagt prøven :wall: , til selve prøven er der ikke et sted hvor Du kun ser en vinge, de er altid parret med selve dyret, ellers er det som vist i bogen.

Altså når jeg tager prøverne på computeren er vingerne da alene? men lyder lækkert hvis der bøde er dyr og vinge :)

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 28. maj 2013, 23:34

Michael Carlsen skrev:Hej
Hvis du består riffelprøve til den tid få du en seddel med der er bevis på at du har bestået og du kan derefter gå på jagt. Næste år kommer det til at stå på jagttegnet at du må gå på riffeljagt.

Knæk og bræk

Carlsen
Tak , og tak for hjælpen :)

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Elbæk » 29. maj 2013, 09:22

ChrisianBJ1996 skrev:Altså når jeg tager prøverne på computeren er vingerne da alene? men lyder lækkert hvis der bøde er dyr og vinge :)
I den egentlige prøve vil der aldrig være billeder af vingerne alene, det er altid fuglen + vinge eller fuglen alene. De tegninger af rovfugle som er på CD'en forekommer heller ikke i den egentlige prøve.

Sats på at terpe teori først og fremmest, hvis du består teoriprøven, har du to chancer for at bestå de praktiske prøver - hvis du ikke består teori, kan du først komme op igen til efteråret. Tag dig god tid til prøven, både den teoretiske og de praktiske - og husk at den jagtsagkyndige har al interesse i Verden i at du skal bestå, så længe du kan de ting du skal...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 29. maj 2013, 13:24

Elbæk skrev:
ChrisianBJ1996 skrev:Altså når jeg tager prøverne på computeren er vingerne da alene? men lyder lækkert hvis der bøde er dyr og vinge :)
I den egentlige prøve vil der aldrig være billeder af vingerne alene, det er altid fuglen + vinge eller fuglen alene. De tegninger af rovfugle som er på CD'en forekommer heller ikke i den egentlige prøve.

Sats på at terpe teori først og fremmest, hvis du består teoriprøven, har du to chancer for at bestå de praktiske prøver - hvis du ikke består teori, kan du først komme op igen til efteråret. Tag dig god tid til prøven, både den teoretiske og de praktiske - og husk at den jagtsagkyndige har al interesse i Verden i at du skal bestå, så længe du kan de ting du skal...
Okay tak, og fedt at vide at tegningerne af rovfuglene ikke kommer, dem har nemlig lidt problemer med :)

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Holmux » 29. maj 2013, 14:03

ChrisianBJ1996 skrev:Okay tak, og fedt at vide at tegningerne af rovfuglene ikke kommer, dem har nemlig lidt problemer med :)
Ja, det er normalt vingerne og de tegninger af rovfugle nedefra der tæller i statistikken :mrgreen:

Når de bliver taget ud, går det hele lidt nemmere og som Elbæk skriver, så er det mennesker der brænder for dette emne der dømmer Dig ved
prøven, de er ikke ude på at få Dig til at fejle !!
Holmux

SGLaursen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 194
Tilmeldt: 7. dec 2011, 20:35
Interesser: Jagt
Geografisk sted: 4300 Holbæk
Been thanked: 14 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af SGLaursen » 29. maj 2013, 18:21

Det bedste råd vedr. teoriprøven er at læs spørgsmålet 2 gange og først svar derefter.

Havde selv 2 fejl i min, en som Jeg ikke kunne og en som jeg troede jeg havde læst/forstået grundet den lignede et lignende spørgsmål. Dumt...

Knæk og bræk
Stig Laursen

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 29. maj 2013, 22:59

SGLaursen skrev:Det bedste råd vedr. teoriprøven er at læs spørgsmålet 2 gange og først svar derefter.

Havde selv 2 fejl i min, en som Jeg ikke kunne og en som jeg troede jeg havde læst/forstået grundet den lignede et lignende spørgsmål. Dumt...

Knæk og bræk
Tak for rådet :)

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Joffes » 30. maj 2013, 08:49

Held og lykke idag! :krydsser: :thumbup:
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 30. maj 2013, 11:17

Joffes skrev:Held og lykke idag! :krydsser: :thumbup:

Tak :D

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 30. maj 2013, 14:45

Det startede godt 1 ud af 14 dumpede teori og indtil videre har 2 dumpet praktisk inklusiv mig selv ...... :(

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7728
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af T-REX » 30. maj 2013, 15:26

Held og lykke med næste forsøg. :krydsser:

Jeg kiksede også mit første forsøg, for ca. 34 år siden.
Havde kørt med en Kammerat til Veksø, og havde HELE vejen snakket om, at nu skulle jeg HUSKE at knække bøssen og kigge gennem løbet.

Og hvad sker der, jeg får udleveret en lille bitte .410'er side by side, og bliver så forfjamsket over det minigevær, at jeg glemmer alle intentioner. :wall: 3 skridt senere er prøven ovre. :cry:

Andet forsøg, 3 måneder senere, i Bjæverskov, gik perfekt. Men der er godt nok langt fra Roskilde til Bjæverskov, selv på en lånt knallert.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 30. maj 2013, 15:56

JRexA skrev:Held og lykke med næste forsøg. :krydsser:

Jeg kiksede også mit første forsøg, for ca. 34 år siden.
Havde kørt med en Kammerat til Veksø, og havde HELE vejen snakket om, at nu skulle jeg HUSKE at knække bøssen og kigge gennem løbet.

Og hvad sker der, jeg får udleveret en lille bitte .410'er side by side, og bliver så forfjamsket over det minigevær, at jeg glemmer alle intentioner. :wall: 3 skridt senere er prøven ovre. :cry:

Andet forsøg, 3 måneder senere, i Bjæverskov, gik perfekt. Men der er godt nok langt fra Roskilde til Bjæverskov, selv på en lånt knallert.
Er virkelig så nede over det....... :cry:

Men så hedder den afstandsbedømmelse indtil den nye prøve den 12. juni

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af LFuppen » 30. maj 2013, 20:22

Det hjælper ikke med tuderiet, fandt jeg ud af i sin tid.
Teori ingen problemer overhovedet, igennem den praktiske afstand prøve uden problemer. Skulle så skyde de første to skud - lader korrekt.
Så tænkte jeg: Skulle dælme ramme de to duer, så jeg afsikrede og sagde: Klar!

DUMPET, lød det tørre svar :nutkick:

Ved næste praktiske prøve droppede jeg det med at afsikre før de :mad: duer var 8 m oppe i luften og jeg bestod :mrgreen:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 30. maj 2013, 20:28

LFuppen skrev:Det hjælper ikke med tuderiet, fandt jeg ud af i sin tid.
Teori ingen problemer overhovedet, igennem den praktiske afstand prøve uden problemer. Skulle så skyde de første to skud - lader korrekt.
Så tænkte jeg: Skulle dælme ramme de to duer, så jeg afsikrede og sagde: Klar!

DUMPET, lød det tørre svar :nutkick:

Ved næste praktiske prøve droppede jeg det med at afsikre før de :mad: duer var 8 m oppe i luften og jeg bestod :mrgreen:

Er også kommet på bedre tanker nu :) men føler stadig bare det er skuffende, så det skal tages med et par gravbajsere i morgen ;) og så må man håbe det går den 12. juni :)

Brugeravatar
Guns&Tits
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 564
Tilmeldt: 19. nov 2008, 19:17
Interesser: ........
Geografisk sted: ........
Geografisk sted: ..........
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Guns&Tits » 30. maj 2013, 20:55

Op på hesten igen . Kender en del dygtige jægere der dumpede første gang . Men se det som et hint. Det du dumpede på skal der øves mere på
..........

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Christ » 30. maj 2013, 21:18

Pisse ærgeligt du dumpede første skud :( krydser dem for næste gang.

Når det så er sagt, er det her en super fed tråd at læse, når man skal op engang i slutningen af året. Det er gode huskekager, at høre hvad i andre dumpede på første gang, også for trådstarter, tænker jeg.

Knæk og bræk næste gang
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af Holmux » 30. maj 2013, 21:58

ChrisianBJ1996 skrev:
JRexA skrev:Held og lykke med næste forsøg. :krydsser:

Jeg kiksede også mit første forsøg, for ca. 34 år siden.
Havde kørt med en Kammerat til Veksø, og havde HELE vejen snakket om, at nu skulle jeg HUSKE at knække bøssen og kigge gennem løbet.

Og hvad sker der, jeg får udleveret en lille bitte .410'er side by side, og bliver så forfjamsket over det minigevær, at jeg glemmer alle intentioner. :wall: 3 skridt senere er prøven ovre. :cry:

Andet forsøg, 3 måneder senere, i Bjæverskov, gik perfekt. Men der er godt nok langt fra Roskilde til Bjæverskov, selv på en lånt knallert.
Er virkelig så nede over det....... :cry:

Men så hedder den afstandsbedømmelse indtil den nye prøve den 12. juni
Det bedste ville være hvis Du kan træne på samme bane, hvor Du skal op til prøven, det er absolut en fordel.
Knæk & Bræk
Holmux

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 30. maj 2013, 22:01

Tak :)

Min far dumpede også første gang han var oppe, så han var fortrøstningsfuld, og så har jeg heldigvis nogle super fede kamerater på efterskolen at selvom de er bestået, og havde sagt at nu gad de ikke afstand og sådan noget lige foreløbig, at de så vælger at sige at vi nok skal hjælpe :D det hjalp :)

Men de andre gange vi har sat baner op har jeg bestået. Jeg var også til frivillig jagtprøve, hvor jeg så dumpede teori, men bestod praktisk, så jeg ved at jeg godt kan :) men jeg var en af de sidste 6 der skulle ud, og alle før mig havde bestået, så jeg følte bare presset stige og stige, og nu er jeg kun 16, og har kun prøvet eksamen i 9. klasse, og har ikke så meget erfaring, men jeg ved at jeg godt kan og så tager jeg den bare næste gang jo :)

ChrisianBJ1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17. feb 2013, 01:51
Interesser: Jagt, Fodbold
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 2 times

Re: Jagtprøve 30. maj

Indlæg af ChrisianBJ1996 » 30. maj 2013, 22:03

Holmux skrev:
ChrisianBJ1996 skrev:
JRexA skrev:Held og lykke med næste forsøg. :krydsser:

Jeg kiksede også mit første forsøg, for ca. 34 år siden.
Havde kørt med en Kammerat til Veksø, og havde HELE vejen snakket om, at nu skulle jeg HUSKE at knække bøssen og kigge gennem løbet.

Og hvad sker der, jeg får udleveret en lille bitte .410'er side by side, og bliver så forfjamsket over det minigevær, at jeg glemmer alle intentioner. :wall: 3 skridt senere er prøven ovre. :cry:

Andet forsøg, 3 måneder senere, i Bjæverskov, gik perfekt. Men der er godt nok langt fra Roskilde til Bjæverskov, selv på en lånt knallert.
Er virkelig så nede over det....... :cry:

Men så hedder den afstandsbedømmelse indtil den nye prøve den 12. juni
Det bedste ville være hvis Du kan træne på samme bane, hvor Du skal op til prøven, det er absolut en fordel.
Knæk & Bræk

Det kunne være rigtigt fedt, men er i den situation at jeg går på efterskole, og der skal vi være næsten hele tiden, og så fordi den næste tid på den bane, skal jeg måske op til engelsk, skal lige have hørt min engelsk lærer om jeg kan komme op dagen efter hvor der også er prøver :)

Besvar