Hvilken riffel skal jeg vælge?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Karlo » 17. okt 2009, 23:39

Hej alle.
Begynder på jagttegnet i næste måned, orv hvor er jeg spændt!
Er allerede begyndt at kigge lidt på våben. :mrgreen:

Har tidligere kigget på Tikka T3 og det virker da som en fin riffel, men nu overvejer jeg stærkt Howa 1500 i kaliber 6,5*55.

Hvad synes i om den, skal jeg spare mine penge op eller købe den når det blive tid?

Hvad med kaliberen, skal siges jeg kun er 15år gammel og ikke særlig kraftig bygget, ikke fordi jeg er lav.. Er 188, men bare ikke særlig fed! :twisted: Er der en anden kaliber som jeg bliver mere tilfreds med?

Hvad med kikkert, har i nogle gode bud på hvad det kunne være?

Mvh.
Karlo

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Riddersholm » 18. okt 2009, 00:11

Howa 1500 er skam en fin riffel som har en god præsision og er bygget så det faktisk kan kaldes kvalitet.

Tikka T3 er også en fornuftigt riffel, jeg ville dog nok heller havde Howaen, er ikke så meget for de nye Tikkaer

6,5x55 er en fin kaliber til jagt i Sverige og i DK, svenskerne skyder elge med den, personlig turde jeg nok ikke :biggrin:

Evt kig på 308, det er den mest udbredte og den der bliver brugt mest, jeg personlig ejer ikke en 308 da jeg ikke kan lide kaliberen, men alt det vildt den har nedlagt med mine kammeratere ved roret kan alligevel ikke tage fejl, og med hensyn til rekylen skal du ikke være bange for en 308, har en ven der er spinkel men langt fra høj vil mene han er 1.60 + 5cm måske, og han skyder 308.

Kikkerten er en smags sag, jeg personlig holder mig til Leupold indtil nu.

Ellers er der Swarowski, Nikon, Bushnells elite serie er en fornuftigt kikkert til prisen, men det er helt op til dig selv.

Held og lykke

M.V.H Andi R Andersen
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Cobolt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 11. okt 2009, 09:35
Interesser: Alt jagt, samt skydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 7 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Cobolt » 18. okt 2009, 08:58

Jeg vil mene du ikke bør kigge alt for snæversynet på udvalget af rifler, der findes jo mange lækre geværer rundt om i butikkkerne. Og hvem siger i grunden man absolut skal købe en splinter ny riffel?

Du bør tage rundt hos forskellige våbenhandere og se hvad de har stående uden at kigge på mærker, kalibre, brugt, ny osv. til at starte med. Når du så falder for en riffel, som du kan lide, kan du se på alt det andet (læs: pris - kaliber osv.)
Prøv at se hvad du så finder, og tag den derfra.

Med hensyn til kikkerten, så komme det jo meget an på hvilke behov man har. Man lad nu være at spare på kikkerten!

Husk at handle prisen ned!

/cobolt

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af XaVieR » 18. okt 2009, 09:39

Tikka T3 Hunter i cal 270 .. :mad:
(har selv såen en hæhæ)
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
BrotherG
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 4. okt 2007, 11:48
Interesser: Jagt, Pistoler, Rifler
Geografisk sted: Stor Kbh.

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af BrotherG » 18. okt 2009, 10:24

Du skal have dig en .300 Win Mag og så på flødekur :blink:
"You failed to maintain your weapon, son" - Harry Brown (Micheal Caine)

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Riddersholm » 18. okt 2009, 11:16

Gator skrev:Tikka T3 Hunter i cal 270 .. :mad:
(har selv såen en hæhæ)
Begynder du nu på det igen :biggrin:
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Stephan A
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 144
Tilmeldt: 4. okt 2008, 17:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Stephan A » 18. okt 2009, 11:54

Som mange andre skriver, så er der meget forskelligt ude i butikkerne. Det lyder til du ikke har de store midler at gøre med, så brugt er måske slet ikke så dumt.

Jeg har selv en Tikka T3 Hunter. Jeg hidtil ikke fundet noget som jeg er utilfreds med. Før i tiden var magasinet ikke lavet ordentligt, så man let kunne tabe det. Det kan man ikke mere. Det siger en lille klik-lyd, når det sættes i, og man er ikke i tvivl om det sidder løst eller fast.
Det er en dejlig let riffel - Vejer kun 3,1kg, hvilket jeg er godt tilfreds med. Man skal dog altid huske, at alting har en pris. I dette tilfælde er det iform af rekyle.
Jeg har selv købt den i cal. .308 og det er overhovedet ikke fordi jeg selv synes den sparker hårdt. Er selv 1,80 høj, vejer 77 kg. Så kan du holde det lidt op imod dig selv.

Mht. Howa så kiggede jeg også meget på den, da jeg selv skulle købe. Jeg undlod udelukkende af den grund, at jeg ikke synes dens finish var så pænt. Det er selvfølgelig en smagssag. Synes heller ikke at bundstykket gik så godt som jeg kunne tænke mig til, men en god riffel til prisen er det selvfølgelig.

Nu ville det være lidt lettere at rådgive dig, hvis du skrev hvor meget du har til indkøb. Hvis du ikke har alt for mange penge, synes jeg du skal kigge efter en fon Carl Gustav - Med mindre de har fået skiftet pide, er det cal 6,5x55. Uden at vide hvordan du tager rekyle, tror jeg dette er den rette rekyle for dig. Hvis du derimod er lidt mere hårdføre, så tag da endelig en cal. 308. - Så kan du også bruge den i Polen uden at blive kigget skævt til, hvis du engang får penge og lyst til det.
Dog går der nok nogle år, når du er 15 før det sker, så spørgsmålet er bare om du ikke bør starte med en 6,5x55? :) Det ved kun du.

Hvis du derimod gerne vil ofre lidt ekstra, så synes jeg bestemt du skal tage ud og se en Tikka T3 Hunter - Ikke bare fordi jeg selv har købt den, men fordi jeg synes det er noget af det bedste til pengene. Der er mange gode funktioner ved den riffel - Mulighed for lav montage, justerbar aftræl 1-2kg, en rigtig god pibe med præcisiongaranti (3 kugler indenfor 1" out-of-the-box på 100 meter) hvis jeg husker ret.

Jeg ved Østjysk våbenhandel plejer at køre nogle tilbud, men et tilbud jeg er meget overrasket af, er hos følgende: http://www.jagt-fritid.dk/

"Tikka T3 Hunter

Monteret med en Bushnell Elite 3200 3-9x40.
Kaliber: 243Win., 22-250, 308Win., 30-06, 6,5x55.

Nu kun: 7.995,-"

Og et fremgår ikke ordentligt, men du får det monteret med orginal tikka montage, hvilket koster +1500 normalt.

Dvs. et sæt, der normalt står til 13.500 kr til 8.000 :) Jeg synes selv det lyder rigtigt godt!

Dette er selvfølgelig bare min holdning - og holninger er der mange af. Der er ikke andet for end, at du går igang med noget "fieldresearch" og selv kommer ud at ser på det, så du selv kan danne dig et indtryk.

Mvh.
Stephan
Nyt projekt: www.motionogmad.dk

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Olsen71 » 18. okt 2009, 13:31

Ud på skydebanen og prøv at skyde med nogle forskellige rifler.....

Det er bedre end at stå i butikken og kun røre ved dem :razz:

Olsen
2 skud i samme hul er tit held, 3 er nok fordi man bruger Olsens skydestok...

Bæverjagt....... Det blir man bidt af

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af XaVieR » 18. okt 2009, 13:49

Riddersholm skrev:
Gator skrev:Tikka T3 Hunter i cal 270 .. :mad:
(har selv såen en hæhæ)
Begynder du nu på det igen :biggrin:
:rolf:
Ka slet ik la være..
Det ville vist være lige som om be carl mar om at lade være og sige pik en hel dag.. :fun:

Og til den kære trådejer...
Det bedste råd er allerede givet.. ud og prøv og skyd med nogen forskellige og få en fornemmelse af hvad der passer til DIG .. sku du komme forbi herover så giv et bip, du er mere end velkommen til at prøve min 270'er, jeg bor ik så langt fra ulfborg så det tager 10 min og suse ud og få øffet lidt med den..
Og mange gange held og lykke med jagt tegnet, det er en helt ny verden der åbner sig for dig.. og træn endelig dit afstands bedømmelse igen og igen og igen.. der er mange der ryger i svinget på den konto.. og også våbenhåndtering..
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Speedman » 18. okt 2009, 13:59

Du får langt bedre kvalitet og finish i en Tikka T3 frem for en Howa 1500 (har selv haft en en Howa i 308Win, og har en Tikka T3 light i cal. 22-250 rem. nu) der er desuden ik magasin på en Howa 1500, og det er der på Tikka T3, ja okey godt nok i ren PVC, men alligevel..Låsen kører oz bedre i en Tikka, bedre aftræk osv...Nej, køb du blot en Tikka, det vil du ik fortryde :blink: :razz:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af XaVieR » 18. okt 2009, 14:04

Speedman skrev:Du får langt bedre kvalitet og finish i en Tikka T3 frem for en Howa 1500 (har selv haft en en Howa i 308Win, og har en Tikka T3 light i cal. 22-250 rem. nu) der er desuden ik magasin på en Howa 1500, og det er der på Tikka T3, ja okey godt nok i ren PVC, men alligevel..Låsen kører også bedre i en Tikka, bedre aftræk osv...Nej, køb du blot en Tikka, det vil du ik fortryde :blink: :razz:
:bowdown: :mad: Lige mine ord..
Der findes utrolig mange flotte og lækre rifler.. og det er en ren jungle.. man kan købe sig fattig på ingen tid.. du går ik galt i byen med en Tikka.. jeg har på min egen riffel haft skæftet pillet a, og har slebet den godt og grundig, til sidst med korn 600 , og derefter givet den ny olie.. det har gjort rigtig meget ved den, årene i træet fremstår tydeligt og flot... og for mit vedkommende har det personlig gjort riflen lidt.. det kan godt være det er noget pjat, men jeg syntes ihvertfald selv den er blevet rigtig lækker ..
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Hansemand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 10. feb 2006, 20:44
Interesser: Jagt - Luft/Westernvåben
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Hansemand » 18. okt 2009, 17:12

Er der ikke samme låsegang i alle tikkas rifler uanset caliber? Er det ikke anderledes med Sako rifler, lille caliber lille låsegang osv?
/Hansemand

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Karlo » 18. okt 2009, 23:17

Tak for hjælpen, så blev man så meget klogere!
Har også kigget med på Tikka T3, men har hørt rygter om kvaliteten var endnu bedre på deres ældre rifler. Så har overvejet måske en af dem brugt?

Hvad siger i til det?

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Odyssey » 19. okt 2009, 09:17

Jeg siger, hvad har du af budget??? :blink:

Så kan vi bedre råde og mislede dig :smile:
Senest rettet af Odyssey 19. okt 2009, 16:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Jamo » 19. okt 2009, 09:35

Hej!

Mange siger at kvaliteten på din gamle Tikka-modeller var/er bedre. Det skyldes at de blev lavet før Italienerne tog over :nolisten:

Derudover blev de gamle tikka-modeller lavet med låselængder der svarede til kalibren (kort, medium, lang)

Der er ofte M590, 595 og 690, 695'ere tilsalg på DBA m.v. Jeg ville ikke tøve 2 sekunder med at købe en af disse modeller, hvis de eller er velholdte! Det er kvalitet!

590/595 er med kort/medium lås (308W, 2243W, 22-250), 690/695 er med lang lås (6,5x55, 30-06, 270W)

De findes ofte til meget rimelige priser, så der burde være en god slat tilovers til god optik!

J.
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Karlo » 19. okt 2009, 13:22

Mit budget er nok 10.000 uden optik.
Har også kigget meget på dba efter tikka'erne, og der er nogle gode tilbud imellem.
Skal også sige tak til Gator for tilbuddet, det vil jeg meget gerne så hvis jeg er i nærheden finder vi ud af noget. :bowdown:

Har kun prøvet jagtgevær, salonriffel og self. luftgevær!
Kan huske den første gang jeg prøvede et lånt jagtgevær på bane, tog jeg 11 duer ud af 20. Hvilket jeg synes er meget godt, når man tænker på det var aller første gang!

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Jamo » 19. okt 2009, 15:11

Hej igen!

Det ville være nemmere hvis du kunne oplyse dit samlede budget! Som sagt er en god tommelfingerregel at du anvender 2/3 på optik og montage og 1/3 på riffel...

Feks fås de gamle tikka'er som du søger til noget under 10k...og så er det til endnu mere optik!

J.
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Odyssey » 19. okt 2009, 16:27

Karlo skrev:Mit budget er nok 10.000 uden optik.
!
Jamen så kan sættet jo også løbe op i 20-25.000 inden du får set dig om. :smile:

Så dit samlede budget?

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Lassescout » 19. okt 2009, 17:29

Du kan jo også undersøge udbudet af den gode danske riffel Schultz & Larsen.

Jeg tror ikke der er forskel præcisionsmæssigt på den og Tikkaen, men S&L har da lidt mere lokal historie og tradition, hvis det ellers appellerer til dig. Hvis man ikke behøver at have seneste nye model, kan man få en ny S&L til samme pris som en Tikka, endda med mulighed for kaliberskifte, og med deres egne montager.

Bliv du bare ved kaliber 6,5x55 hvis det er det kaliber du foretrækker. Jeg overvejer selv hvordan jeg lige kommer tilbage til det kaliber igen, jeg har ellers været lidt rundt i kaliberjunglen, men 6,5´eren er altså bare dejlig at skyde med.

Når du ikke er ældre, synes jeg det er overdrevet at smide flere penge efter kikkerten end efter riflen, så hellere ofre montagen lidt mere opmærksomhed. Køb f.eks. en brugt kikkert af en af de gode mærker, eller en ny af den klasse lige under de bedste, f.eks. Leupold eller Bushnell elite. De er så gode, at der kun er få der nogensinde vil opleve forskellen, og så kan du jo ønske dig en Zeiss eller Swarovski til din 30 års fødselsdag.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Karlo » 19. okt 2009, 17:48

Mit samlede budget for riffel, optik og montage er 18.000kr. eller deromkring.

I må meget gerne sende et link hvis i kender en butik som sælger nogle af de nævnte rifler, og måske også nogle link med optik.

Du har ret i at jeg ikke behøver at ofre alt for meget til at starte med, man kan altid købe noget bedre... Hvis jeg bliver bidt af det. Det tvivler jeg stærkt på at jeg ikke skulle blive. Da jeg har ville tage jagttegn siden jeg var 10år!

Mvh.
Karlo.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Carsten Bo » 19. okt 2009, 17:51

Du har personlig besked
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Topcat » 19. okt 2009, 19:25

Karlo skrev:Mit samlede budget for riffel, optik og montage er 18.000kr. eller deromkring.

I må meget gerne sende et link hvis i kender en butik som sælger nogle af de nævnte rifler, og måske også nogle link med optik.

Du har ret i at jeg ikke behøver at ofre alt for meget til at starte med, man kan altid købe noget bedre... Hvis jeg bliver bidt af det. Det tvivler jeg stærkt på at jeg ikke skulle blive. Da jeg har ville tage jagttegn siden jeg var 10år!

Mvh.
Karlo.
Du behøver ikke at spekulere alt for meget over "1/3 riffel - 2/3 optik" snakken, for 18.000kr kan du få en rigtig fin riffel med en ganske fornuftig kikkert. Du kan evt. overveje at starte billigere (f.eks. med Tikka T3 + f.eks. en Leupold kikkert) og bruge resten af pengene på træningsammunition, det er givet godt ud her i starten.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Sebniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 13. okt 2008, 10:00
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 3 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Sebniel » 20. okt 2009, 08:44

hejsa.. Held og lykke med dit jagttegns kursus! :)

Hvad angår riffel, så kommer det jo an på hvad du skal bruge den til.. Bliver det hovedsageligt råvildtjagt i dk? Så gør dig selv en tjeneste og køb en forholdsvis lille kaliber.. en .222 er fremragende til råvildt og ræv!

Jeg er selv den lykkelige ejer af en Tikka T3 Lite i kal. 308Win og den er jeg ovenud tilfreds med! Det eneste der er med den er at den sparker lidt hårdt, fordi den er så let...
Men jeg kan kun anbefale Tikka'en :) :sniper:
Der er ingen palauer med Sauer !
------------------------------------
.Sauer 202 XT Classic .308Win
.SKB 500 12/70 + SKB 200E 20/70
.Baikal IJ27 12/76 (til havjagt)
.Winchester 9422 .22LR LeverAction

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Karlo » 20. okt 2009, 15:06

Tror det bliver råvildt mest. Ellers ræv da jeg har en bekendt der har mange høns = mange ræve. Tror ikke han har noget imod at jeg skyder ræve hos ham.

Men er også blevet inviteret til jagt i sverige engang når det bliver tid.

Brugeravatar
Sebniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 13. okt 2008, 10:00
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 3 times

Re: Hvilken riffel skal jeg vælge?

Indlæg af Sebniel » 20. okt 2009, 15:08

Hvis du så skal skyde noget lidt større end råvildt i sverige så køb en 6,5x55 eller en .308win :)
Der er ingen palauer med Sauer !
------------------------------------
.Sauer 202 XT Classic .308Win
.SKB 500 12/70 + SKB 200E 20/70
.Baikal IJ27 12/76 (til havjagt)
.Winchester 9422 .22LR LeverAction

Besvar