magasin fra USA lovligt/ulovligt

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Kadd
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26. aug 2006, 22:51
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 1 time

magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af Kadd » 14. jun 2008, 08:51

har forsøgt at købe et magasin til en 0.22. i USA man alle våbenhandler derovere siger de ikke må sende noget ud af landet. er det muligt at få en der bor i USA til at købe det derovere og så sende det til mig her i danmark. og hvilken tilladesel skal jeg i så fald bruge ???

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 582
Tilmeldt: 27. jun 2005, 18:42
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 32 times

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af Dumpe » 14. jun 2008, 09:04

Det allerførste er, at du skal have en importtilladelse ved politiet. så skal du have helt styr på om det er rigtigt at de ikke må sende magasiner ud af landet. Så vidt jeg ved er der ingen problemer, så længe det ikke er løb og rammer, og at beløbet er under $100, ellers kræver det en export erklæring, og det er noget bøvl.

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 223
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af SAVAGE » 23. jun 2008, 22:54

Jeg er ret interesseret i det samme, skal man have en import tilladelse til hver enkelt pakke eller kan man få en til flere løs dele?
Hvad er kriterierne for at få sådan en tilladelse og hvor lang tid tager det?
Magasiner er dejligt billige over there for ikke at snakke om rifler http://www.tikkaprecision.com
<+:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af HappyNanoq » 23. jun 2008, 23:41

Først - hvilket magasin er der tale om, til hvilket våben.?

Det er rigtigt at man kan eksportere magasiner uden det store bøvl, så længe magasinet ikke er til et "Restricted Firearm" OG magasinet ikke er over TI SKUDS KAPACITET !!

Hvis det er til et "Restricted" våben - kræver det tilladelse.!
Hvis det er over 10 skuds kapacitet - kræver det tilladelse, uagtet at det koster under 100$!!


Med "Restricted" kan jeg henvise til :
http://www.e-gunparts.com/Foreign_Restricted.asp

Den første gruppe (af tre) på listen, kræver importtilladelse af modtagerlandet.
Den anden og tredie gruppe på listen, kan kun bestilles af militær og politistyrker.

Med andre ord - hvis det er magasin til AK47 fordi man vil have det for sjov, så kræver det at politiet bestiller det hjem for én.

Hvis det er til AR15 eller lignende - kræver det tilladelse, uagtet prisen.!

Dette er en liste som E-Gunparts har på deres hjemmeside - men som viser hvad BATFE tillader.!! (Bureau for Alchohol, Tobacco, Firearms and Explosives...... hvilket ikke burde være et regeringsbureau for kontrol.... det burde være en butik!!)


Højkapacitets magasiner - her menes magasiner over 10 skud.!
Op til og med 10 skud - kan bestilles frit, så længe værdien for forsendelsen ikke overstiger 100$.
Certain parts are restricted for export by the United States Government, including barrels, barrel blanks, bolt assemblies, cylinders, receivers, frames, bolts, and high capacity magazines.
(med bolts... menes der naturligvis ikke "bolte".. men "lås")


Mange butikker i USA har mere eller mindre paranoia når det kommer til eksport.

De kan ofte ikke holde sig opdaterede med alle lovene og når der kommer nye love på området - så lukker de normalt al eksporthandel, indtil de er sikre på hvad de må og ikke må.!

Nogle handlende tager den lette udvej og afviser kunder med "Det må vi ikke"... simpelthen fordi de ikke gider følge med i eksportlovgivningen og kun satser på det interne marked.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af HappyNanoq » 23. jun 2008, 23:49

Tilladelsen vil gælde for hele ordren !

Hvis du bestiller for eks 150$ og der er 3 dele i pakken til 50$ hver - så kommer man over de magiske 100$ som lovgivningen sætter. (fjollet, men det gør man)

I så fald kræver pakken/ordren eksporttilladelse - for at få den, kræves importtilladelse fra modtagerlandet.
Når importtilladelsen er fremme, ansøger sælgeren om eksporttilladelse hos det lokale statlige BATFE-kontor - der vil gå alt fra 1-3 måneder før eksporttilladelsen er færdigbehandlet og varene kan sendes.


Jeg ville i stedet sende 3 separate ordrer på et magasin hver - hvor hele ordren ville lyde på 50$ pr stk.

Derved kræver ingen af de 3 forsendelser så eksporttilladelse - idet det er separate ordrer og under beløbsgrænsen.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 223
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af SAVAGE » 2. jul 2008, 12:15

HappyNanoq skrev:Tilladelsen vil gælde for hele ordren !
Jeg ville i stedet sende 3 separate ordrer på et magasin hver - hvor hele ordren ville lyde på 50$ pr stk.

Derved kræver ingen af de 3 forsendelser så eksporttilladelse - idet det er separate ordrer og under beløbsgrænsen.
Der er så lige den detalje at hver forsendelse koster lige så meget som et magasin så hvis du laver 3 forsendelser går fidusen lidt af at købe i udlandet \.

Brugeravatar
(Nico_dk)
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 206
Tilmeldt: 5. aug 2008, 01:40
Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af (Nico_dk) » 12. aug 2008, 18:06

Jeg står og mangler en som kan og vil sende magasiner, til mossberg salon, har set dem til ca 10$ hos CheaperThanDirt men de sender INTET ud af staterne. Nogen som kender andre forhandlere?
Med venlig hilsen

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af HappyNanoq » 13. aug 2008, 11:14

Har haft gode erfaringer med http://www.e-gunparts.com

De er meget inde i reglerne og sender gerne ud af landet. - De har samtidig et af verdens største reservedels-udvalg til våben.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af HappyNanoq » 13. aug 2008, 11:21

SAVAGE skrev:
HappyNanoq skrev:Tilladelsen vil gælde for hele ordren !
Jeg ville i stedet sende 3 separate ordrer på et magasin hver - hvor hele ordren ville lyde på 50$ pr stk.

Derved kræver ingen af de 3 forsendelser så eksporttilladelse - idet det er separate ordrer og under beløbsgrænsen.
Der er så lige den detalje at hver forsendelse koster lige så meget som et magasin så hvis du laver 3 forsendelser går fidusen lidt af at købe i udlandet \.
Det kommer lidt an på hvor man handler henne.

Hvis et magasin koster 10 dollars og forhandleren tager 5 dollars i eksportgebyr samt 10 dollars i forsendelse (25$ i alt)... og samme magasin i Dk koster vel typisk fra 200Kr og op.

Jo, man sparer ikke så meget, men det er stadig under Dk pris.


Har selv et eksempel på 2 stk magasin til en CZ riffel, det kostede ca 450kr incl fragt fra Dk.

Selvsamme magasin fra USA (da jeg skulle have to til en kunde), skulle sendes over to ordrer fra USA.
Samlet pris for to magasiner, samt to forsendelser, ja endog incl to gange eksportpapirer - pris 280Kr.

Jeg mener godt at det i mange tilfælde kan betale sig - men jo, jeg ville da hellere have betalt 230Kr og fået magasinerne i én pakke. Men hvad, jeg giver gerne 50kr for at spare 170kr samlet set.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 223
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: magasin fra USA lovligt/ulovligt

Indlæg af SAVAGE » 13. aug 2008, 19:52

Endnu en tåbelig regel, ingen udover fragtfirmaet får noget ud af det :evil: :evil: :evil:

Besvar