Nyt grej

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Nyt grej

Indlæg af SHR 30.06 » 28. feb 2008, 23:47

Nå, det er ved at være et stylle tid siden der sidst er nogen der har lagt billeder ud af deres nye legetøj....... Eller bare hvad de går og tænker på at anskaffe sig........

Er der slet ikke nogen ærede medlemmer der skal ud og investerere i et eller andet indenfor de næste par måneder som vi andre skal delagtiggøres i?

Jeg har jo lige haft den store pung fremme for at få min højt værdsatte Sako. Men hvis ikke man har drømme er der jo ikke meget ved livet.......

Mit næste projekt er jeg allerede begyndt at spare sammen til. Der kommer nok til at stå Blaser på den.
Tænker stadig på om jeg allerhelst kunne tænke mig en off road i 6,5x55 med en Z6 1,7-10x42 på toppen, eller om det skal være en D99 i 7,65Rx65/20/76 med et doctor holosight ovenpå........ Begge dele kunne jeg sagtens se i mit våbenskab, men med priserne på det isenkram går der nok et års tid eller to inden det kommer så vidt. Men så længe man har sådanne drømme kan man jo inspireres til at lade pengene stå på kontoen og det er jo heller ikke så tosset..... :cool:

Er der ingen af jer andre der går rundt og tænker på hvad i skal ud og have handlet? Vi skal jo ikke på jagt de næste par måneder alligevel...... Så hvorfor ikke snakke lidt grej inden bukkejagten går ind ;-)
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Lange
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 7. feb 2008, 23:39
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Lange » 29. feb 2008, 20:14

jeg har lidt kik på en riffel fra skyttebutik.dk men kan ikke rigtig finde ud af ham ejnar han syntes ikke det er nødvendigt at prøveskyde så det går nok desværre i vasken :???:
det er sku synd jeg kan godt li riflen en otterup pibe med en mauserstol af civil type
Senest rettet af Lange 29. feb 2008, 21:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Zubra » 29. feb 2008, 20:57

SHR 30.06 skrev:
Er der slet ikke nogen ærede medlemmer der skal ud og investerere i et eller andet indenfor de næste par måneder som vi andre skal delagtiggøres i?

Jeg har jo lige haft den store pung fremme for at få min højt værdsatte Sako. Men hvis ikke man har drømme er der jo ikke meget ved livet.......

Mit næste projekt er jeg allerede begyndt at spare sammen til. Der kommer nok til at stå Blaser på den.
Tænker stadig på om jeg allerhelst kunne tænke mig en off road i 6,5x55 med en Z6 1,7-10x42 på toppen, eller om det skal være en D99 i 7,65Rx65/20/76 med et doctor holosight ovenpå......
Nyt legetøj er altid intersant. For mit vedkomne skal der noget ud før der er plads til mere nyt. Så det bliver der ikke brugt så meget energi på lige i øjeblikket. Det gå mest på at få ladet noget krudt til årets skydninger.

Derfor kan man godt savle over den nye serie kikkerter fra Swarovski. Lige i øjeblikket mener jeg de er helt fremme i skoene. Den nye Z6 1,7-10x42 mener jeg er det bedste bud på en allround kikkert til vi jægere. Bevares den er langt fra billig, men lur mig det bliver nok (Once in a lifetime)

En D 99 kræver en del tryjagter eller jagt i udlandet for at den kommer til sin ret, bevares det er et lækkert våben, men indhugget i månedslønnen er også rimelig voldsomt. Så mon ikke det kun bliver til at kasten den til kinden hos våben-pusheren.
__________
Zubra

Nu er vi jo rimelig venligsindet overfor BLASER ;-) her på sitet, så det er jo en dejlig ting at gå og spekulere på. Jeg har aldrig fortrut mit køb af 243eren og sidst år gik der godt 500 skud gennem den.
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Nyt grej

Indlæg af SKB500 » 1. mar 2008, 00:48

Tjaa i går købte jeg en Laica 1200 Rangemaster (afstandsmåler)suk, gav 5500 kr for barnet, græder sgu endnu over prisen, men den er i den grad blevet skamrost på div.forummer i amerika såååå.
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Slettet bruger

Re: Nyt grej

Indlæg af Slettet bruger » 1. mar 2008, 11:28

Har lige erhvervet mig en remington rollingblock lås fra en person her på NVF.. <+:
Skal til at lave nyt skæfte af et stykke vellagret træ. starter med bagskæftet, så kan jeg nemlig nå at ombestemme mig mange gang inden jeg bestemmer mig for hvilken kaliber det skal være i. Skulle gerne være færdig, så bukkefar kan møde sit nemesis den 16maj..
Projektet vil blive dokumenteret og beskrevet.!!

prm
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. nov 2007, 19:57
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Nyt grej

Indlæg af prm » 1. mar 2008, 12:01

Det er altid spændene med en grej snak. :eek:
jeg har lige købt min drømme riffel en Mauser M03 i kaliber 270 win, og sat min 1 år gamle Swarovisk PIV-2. 2,5-10 -56 på.
nu skal jeg igemmen de dirverse skydeøvelser, og prøveladninger, jeg læste om ham der skød på mælkekatonger, men jeg thor jeg vil taste min gennemtræning på våde telefonbøger. og det lide så spændene som at købe nyt grej. :D
min drøm at få en veksel-storebror til 270. lige fortiden er det i kabilber 338 med indbygget magnum-port, men det kunne også være 375 men jeg ved det ikke rigtigt, men den snak kan vi begynde en anden gang.

Brugeravatar
H.Nielsen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29. feb 2008, 19:32
Geografisk sted: Roskilde-Holbæk

Re: Nyt grej

Indlæg af H.Nielsen » 1. mar 2008, 17:20

går og venter på en Remington 700 VTR..... :mad:
regner med at sætte en nightforce 3,5x15 -50 NXS, er ikke helt sikker på hvilken montage jeg skal vælge, kunne godt tænke mig NF's egen
Altid huske, aldrig sjuske....
DRLR/DDIV...

Stoned
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 234
Tilmeldt: 7. dec 2007, 14:28
Geografisk sted: Aabenraa
Has thanked: 10 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Stoned » 1. mar 2008, 18:37

Kigger i øjeblikket lidt på en "lillebror" til min Rem 700 (.308).

Overvejelserne går i retning af en Tikka Varminter eller Super Varminter i .223.
+ en Leupold eller lign. kikkert.

Nu mangler jeg så bare lottogevinsten og så er den hjemme <+:

Brugeravatar
Club338
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 11. feb 2008, 23:13
Geografisk sted: Østjylland

Nyt grej: Sako .338 med Z6

Indlæg af Club338 » 1. mar 2008, 19:12

Er ved at følge een af mine drømme. Har anskaffet efter mange år med 6,5x55 anskaffet en Sako Hunter .338WM (brugt, men velholdt). Købte den til 5.800 inkl. Sako baser, så det er vel OK?

Efter blødningen i økonomien var stoppet, har jeg fået nye kræfter og har købt den Swarovski Z6, som Zubra nævner.

Har brugt "vinteren" til at lade til 6,5 og .338WM og glæder mig nu til at komme ud og få indskudt Sako'en med den nye kikkert, så jeg kan få testet de nye patroner. :lol:

Til .338WM vil jeg som forsøg anvende Remington hylstre (bruger egt. Norma, men Rem. er billigere og skal prøves) samt Hornady SP 250gr. kugler med MRP krudt.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Nyt grej

Indlæg af SHR 30.06 » 7. mar 2008, 14:27

Ja det er skønt at gå og drømme.......

Jeg fik også sådan en lyst til lige at køre omkring skov på tilbagevejen i dag. Formelt for at købe nogen 9,7 Super hammerhead til bukkejagten, men den reelle grund var at komme ind og gramse lidt på de dejlige sager :mrgreen:

Sådan en Blaser er nu et lækkert stykke værktøj, men for sxxxx hvor de da bare er DYRE!!!!!!! :,.>(/

Ellers virker din M03 også meget lækker...... Dog noget tung i det, men hvis du skal have en 338/375 pibe på den er det jo rigtig fornuftigt. Og så har den et super lækkert kantet bundstykke. Det ser hammergodt ud!!

Den nye steyr Take Down synes jeg virker lidt mærkelig i designet. Kan ikke rigtig blive klog på hvad jeg mener om den?!

Af andre interessante ting havde de en Sauer 202 Europe med EAW stålmontager til 9.995 kr. Den virkede som ny, så det var da et godt tilbud (ikke nedsat så jeg regner altid med at krejle dem ned inden endelig handel). Det er jo ikke lige den vej mine drømme går, men den var nu sød. En spøjs detalje på den var, at det var en kaliber 6,5x55 og så var den påmonteret rekyldæmper <=>
Zupra skrev:En D 99 kræver en del tryjagter eller jagt i udlandet for at den kommer til sin ret, bevares det er et lækkert våben, men indhugget i månedslønnen er også rimelig voldsomt. Så mon ikke det kun bliver til at kasten den til kinden hos våben-pusheren.
Du har ret Zupra. Det er også derfor det forbliver en drøm mange år endnu ;-)

Til gengæld er off roaden til at finde lidt billigere og så er der den praktiske ting ved det at en 6,5 er bedre til det behov jeg har i Danmark. Efter indkøbet af 338eren vil en sådan kaliber ikke komme med på trykjagt/svinejagt, men kun blive brugt til den almindelige jagt her i landet hvor det mest er rådyr der er på programmet.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Zubra » 7. mar 2008, 20:37

SHR 30.06 skrev: Af andre interessante ting havde de en Sauer 202 Europe med EAW stålmontager til 9.995 kr. Den virkede som ny, så det var da et godt tilbud (ikke nedsat så jeg regner altid med at krejle dem ned inden endelig handel). Det er jo ikke lige den vej mine drømme går, men den var nu sød. En spøjs detalje på den var, at det var en kaliber 6,5x55 og så var den påmonteret rekyldæmper <=>
Tja!! men havde du haft en vægt så kunne den godt vise under 3500 g. med montage, og så bliver sådan en 6,5er anstrengende for nogen at skyde med.

Helt galt går det for dem der har den i Outback hvor vægten er på 2900 g. og i 308 og 30-06 her giver selv garvede skytter fortabt. Efter sigende minder det mest om et hestespark.
SHR 30.06 skrev: Ja det er skønt at gå og drømme.......
Det har du ret i, uden drømme bliver tilværelsen lidt tom. Store drenge leger bedst med større legetøj, og gerne sammen med andre, så der er lidt at vise frem.
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Gunslinger » 7. mar 2008, 22:17

Har efterhånden ønsket mig en Lever-action længe. Er vist nået dertil at det skal være en Winchester model 94 i .30-30. Det er en fin skyder sådan én, og elsker at hive i det håndtag <+:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Nyt grej

Indlæg af Lycon » 7. mar 2008, 22:24

Gunslinger skrev:Har efterhånden ønsket mig en Lever-action længe. Er vist nået dertil at det skal være en Winchester model 94 i .30-30. Det er en fin skyder sådan én, og elsker at hive i det håndtag <+:
Hej GunSlinger tag lige et kig på vores betingelser her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=21&t=11561
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Gunslinger » 7. mar 2008, 22:28

Sorry. Er gjort nu.....

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Nyt grej

Indlæg af Lycon » 7. mar 2008, 23:00

Gunslinger skrev:Sorry. Er gjort nu.....
Smukt :razz:

Så mangler vi bare resten. :mrgreen:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Nyt grej

Indlæg af SHR 30.06 » 8. mar 2008, 13:00

Zubra skrev:Tja!! men havde du haft en vægt så kunne den godt vise under 3500 g. med montage, og så bliver sådan en 6,5er anstrengende for nogen at skyde med.

Helt galt går det for dem der har den i Outback hvor vægten er på 2900 g. og i 308 og 30-06 her giver selv garvede skytter fortabt. Efter sigende minder det mest om et hestespark.
Zubra
Ja det har du naturligvis ret i. Jeg har aldrig skudt med en Sauer så kan ikke udtale mig om hvordan de er at skyde med. Synes bare ikke det burde være så slemt med en 6,5er. ?! Jeg tænkte mere i retning af, at der har været en eller anden der synes den så "smart ud" med sådan en monteret.
Men jeg mente det bestemt ikke nedsættende. Rekyle er individuelt for hver enkelt og hvad der gør ondt på mig gør ikke nødvendigvis ondt på en anden mand. Derfor har jeg respekt for dem der tager konsekvensen og benytter sådanne ordninger såfremt de ikke mener de kan kontrollere deres 6,5 tilstrækkeligt.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Sauerwaffen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 4. mar 2007, 22:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Himmerland

Re: Nyt grej

Indlæg af Sauerwaffen » 11. mar 2008, 19:40

ja,den måtte jeg bare eje :mrgreen:
Vedhæftede filer
P1010248.JPG
P1010248.JPG (23.67 KiB) Vist 16074 gange
Senest rettet af Sauerwaffen 10. jan 2009, 17:19, rettet i alt 1 gang.
Min fjendes fjende er min ven

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Gunnut » 13. mar 2008, 09:22

Zubra skrev:
Helt galt går det for dem der har den i Outback hvor vægten er på 2900 g. og i 308 og 30-06 her giver selv garvede skytter fortabt. Efter sigende minder det mest om et hestespark.
Aaaaaaaaarrrrrrrrhhhhhh så galt er det nu heller ikke, men det kan mærkes. :,.>(/

Sidste år, blødte jeg mindst 2 gange, efter at have skudt buk (ok opdagede det først da blodet løb ned i øjet), så det er korrekt at den slår. Man skal ikke være det mindste skudræd, når man skyder med en Outback i .308. Men kan man accepterer at man "en gang imellem" får et kindkys, så er det en super skyder. OK den indbyder IKKE til at ligge på skydebanen og skyde 50 skud i løbet af en lille time, meeeeeeeeen så kan man jo købe et vekselsæt i .223 :mrgreen:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Madsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 23. okt 2006, 11:47
Interesser: Jagt, flugtskydning, våben.
Geografisk sted: Midtjylland
Been thanked: 4 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Madsen » 13. mar 2008, 17:28

Mit nye legetøj, primært til grise, belv denne Benelli Argo Comfortech i 9,3 x 62. Kikkert blev
en Zeiss Varipoint 2,5-10 x 42 med sigte 0. Efter lidt aftentest på terrassen må jeg sige at
jeg umiddelbart er meget overrasket over kikkertens lysegenskaber i mørke/skumring. Det
tegner til at blive den all-round kikkert jeg havde håbet på.... Har ingen erfring med det
kaliber endnu, har brændt 3 skud af i en tunnel, men man får fornemmelsen af at lukke en
maaasse gas ud når man trykker på knappen.... :eek:
web1.jpg
web1.jpg (5.9 KiB) Vist 15771 gange
Drømmer om den store....

(ikke den til venstre, den har jeg fået)

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Nyt grej

Indlæg af SHR 30.06 » 13. mar 2008, 21:05

Sådan de herrer......

Super haglbøsse til Sauerwaffen. ! Købt ny eller er den slidt lidt til?

og en rigtig dejlig halvautomat du har fået dig Madsen. Jeg er bare vild med det design på den Bennelli! Dig og R4F skal vist ha dannet en tråd med praktiske erfaringer med den?!

Skal den bruges som all round eller er det drivjagt? (fisker efter hvorfor der ikke sidder en decideret drivjagtskikkert på den)
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

rifle4fun
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 239
Tilmeldt: 9. sep 2007, 23:56
Geografisk sted: Nordjylland + København
Has thanked: 1 time

Re: Nyt grej

Indlæg af rifle4fun » 13. mar 2008, 22:52

Madsen skrev:Mit nye legetøj, primært til grise, belv denne Benelli Argo Comfortech i 9,3 x 62. Kikkert blev en Zeiss Varipoint 2,5-10 x 42 med sigte 0. Efter lidt aftentest på terrassen må jeg sige at jeg umiddelbart er meget overrasket over kikkertens lysegenskaber i mørke/skumring. Det tegner til at blive den all-round kikkert jeg havde håbet på....
Jow - jow! Det ligner unægteligt noget jeg har set før <+: TILLYKKE Madsen - Den æ bår dejli' :eek:
Madsen skrev:Har ingen erfring med det kaliber endnu, har brændt 3 skud af i en tunnel, men man får fornemmelsen af at lukke en maaasse gas ud når man trykker på knappen....
Var den ikke glimrende at skyde med? Man mærker ikke rekylen og den hopper ikke i skuddet. :nolisten:

Min er dog lidt for hård i aftrækket, på det punkt er der stadigvæk lang distance til det fantastiske aftræk, der er på Sauer 303 :???:

Hvad lægger du ud med af ammo?

Hilsen R4F

Brugeravatar
Madsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 23. okt 2006, 11:47
Interesser: Jagt, flugtskydning, våben.
Geografisk sted: Midtjylland
Been thanked: 4 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Madsen » 14. mar 2008, 08:09

Til 30.06, kikkertvalg er et forsøg på allround, dvs. een kikkert til både drivjagt i Polen, natjagt
i Tyskland og lidt kronvildt-jagt i DK. Under evt. ligger en drøm at at skyde elg og det er kaliber/kikkert også velegnet til. Har set enkelte stk. råvildt skudt med 9,3 i 18,5 gram og de ser absolut apetitlige ud.... meget pænere end med min 300wsm.... :shock:

Til R4F, glæder mig hvis rekylen er moderat, ud fra kun 3 skud i en akavet overbøjet position har jeg slet ikke en klar fornemelse af det endnu, men jeg tror at skæftet og bagkappen er udformet
helt rigtigt for at give en lav rekyl. MHT ammo. så er jeg startet ud med 100 stk. Norma spids, så
kommer vi hurtigt i avl med lidt hjemmeladet ammo. som bliver i 18,5 gr. til grisse'riet :)
Drømmer om den store....

(ikke den til venstre, den har jeg fået)

rifle4fun
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 239
Tilmeldt: 9. sep 2007, 23:56
Geografisk sted: Nordjylland + København
Has thanked: 1 time

Re: Nyt grej

Indlæg af rifle4fun » 14. mar 2008, 12:44

Madsen skrev:Til R4F, glæder mig hvis rekylen er moderat, ud fra kun 3 skud i en akavet overbøjet position har jeg slet ikke en klar fornemelse af det endnu, men jeg tror at skæftet og bagkappen er udformet helt rigtigt for at give en lav rekyl.
Jeg tror også, at den lange fjedder fra bundstykket ned i skæftet optager meget rekyl.
Madsen skrev:MHT ammo. så er jeg startet ud med 100 stk. Norma spids, så
kommer vi hurtigt i avl med lidt hjemmeladet ammo. som bliver i 18,5 gr. til grisse'riet :)
Jeg har også købet 100 15g jaktmatch, men jeg er også startet med 15g Vulcan og Oryx til jagt i håb om at de går nogenlunde ens med jaktmatch.

Til hjemmebryggeriet starter jeg med 15g RWS Keglespids, da en kugle til gris godt må lukke lidt op. På sigt vil jeg dog gå over til 250gr (16,2g) projektiler, da de giver den bedste kombination mellem hastighed og vægt i 9,3x62


Hilsen R4F

Jonsson
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27. jan 2008, 00:30
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Nyt grej

Indlæg af Jonsson » 20. mar 2008, 17:56

Hej !!

En god tråd du har startet for alle os grejfreaks. Drømme er jo som bekendt gratis, men når de føres ud i livet koster de nogen gange kassen. Når de så er blevet til virkelighed, opstår der nye, og grejspiralen er sat i gang. Jeg har investeret i noget godt grej i løbet af efteråret. Først måtte jeg købe mig en Leica rangefinder 1200. Et lækkert lille instrument, som både kan bruges til jagt, men også som en lille kikkert til søndagsturen til skov og strand hvor man vil kende afstanden til forskellige objekter. Prisen kan betegnes som høj, men den er helt sikkert det værd. En anden lille investering jeg har gjort er en helt ekstem lommelygte fra firmaet Docter i Tyskland. Det er en lille lommelygte som lyser helt ekstremt langt og præcist. Lyskeglen er cirkelrund og den kan lyse et vejskilt op på ca. en kilometers afstand. Den må aldrig rettes mod personer. Den anvender 4 stk. aa-batterier og er udstyret med en lille computer som regulerer strømforbruget og som kan dæmpe lysstyrken. Den er købt via nettet hos Triebel i Tyskland og koster ca. 2000 kr. Ja det er dyrt, men den er helt sikkert det værd, hvis man har behov for meget/skarpt lys. Den lyser næsten så kraftigt som fjernlygterne fra en personbil.

På Jagtmessen i Odense for 2 år siden mødte jeg en knivbygger fra Nyborg. Jesper Nielsen, som lavede nogle meget fine små knive. Jeg måtte bestille en lille kniv med damaskeret klinge og ca. 10.000 år gammelt mamutelfenben som skæfte. Det er en lille unique og anvendelig kniv som hvis jeg ikke taber den, vil følge mig til mine dages ende.

Den lave dollar-kurs har gjort det fordelagtigt at handle i USA. Her harr jeg så købt mig en compoundbue af mærket Bladerunner. Den er bare virkelig lækker, så nu må jeg til at øve mig, så jeg en dag kan bestå jagtbueprøven.

På ønskeseddelen står nu en Blaser R93 stutzen (Fuldskæftet) i cal. 30-06 med ekstra magasin i skæftet, titanium bundstykkehoved, kickstop og med en Swarovski Z6i på toppen. Den vil virkelig pynte i våbenskabet.

God grejjagt til alle.
Knud Jönsson
Solrød Strand.

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Zubra » 20. mar 2008, 22:24

Jonsson skrev:
En god tråd du har startet for alle os grejfreaks. Drømme er jo som bekendt gratis, men når de føres ud i livet koster de nogen gange kassen. Når de så er blevet til virkelighed, opstår der nye, og grejspiralen er sat i gang.
Tjaa!!! mere vil have mere. Store drenge stort legetøj. :eek:
Jonsson skrev: På Jagtmessen i Odense for 2 år siden mødte jeg en knivbygger fra Nyborg. Jesper Nielsen, som lavede nogle meget fine små knive. Jeg måtte bestille en lille kniv med damaskeret klinge og ca. 10.000 år gammelt mamutelfenben som skæfte. Det er en lille unique og anvendelig kniv som hvis jeg ikke taber den, vil følge mig til mine dages ende.
Jaaaa!!! knive kan man ikke få for mange af. Jeg har også et par klinger fra fra en af landes dygtige klingemagere der venter på at få et skaft.
Kunne vi få et billede af din kniv engang??

Jonsson skrev: På ønskeseddelen står nu en Blaser R93 stutzen (Fuldskæftet) i cal. 30-06 med ekstra magasin i skæftet, titanium bundstykkehoved, kickstop og med en Swarovski Z6i på toppen. Den vil virkelig pynte i våbenskabet.
Drømme er som sagt gratis, men en riffel med den der udrustning, gør magnetstriben noget varm på plastikkortet.
Husk vi er et Blaser venligt forum. :neutral: :lol:
Såååå!!! du er velkommen sammen med de knap to håndfulde, der bekender sig til riflen som andre kalder : The widow maker. <+:
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Besvar