Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Her kan alt om jagt & vildtpleje diskuteres og erfaringer udveksles.
Chrstn_Olsen
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 282 times
Been thanked: 264 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlægaf Chrstn_Olsen » 14. jun 2017, 21:27

Boldsen skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Jeg var også ude i går aftes efter de små. Fik en hvalp ca 19:15 og bror/søster slap med skrækken fordi den efter skuddet tog opstilling lige bag en hegnsstolpe :)

Jeg måtte også pga af myg trækket stikket før planlagt. De er arrige i år.

I kan også lige få et billede af årets reguleringsværktøj

Godt med snecamo til den danske sommer! :inspect:

Det var en test :)

Har fundet en rulle grøn camo nu. Men tanken var egentlig at det brød den sorte pind op så den var mindre synlig. Tror selve farverne er mindre vigtige.

Man laver jo også våben i orange camo.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 50 times
Been thanked: 105 times

Indlægaf Boldsen » 16. jun 2017, 14:18

Selvfølgelig. Kunne også være det bare havde siddet på siden reguleringen i februar.

Ellers kender jeg et sted med billig camotape :rock:
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 57 times
Been thanked: 43 times

Indlægaf Memphis » 18. jun 2017, 20:30

Bedste tråd.. :biggrin:

Dejligt at følge med I alle Jeres ræveeventyr, når nu min egen jagtudfoldelse står liiiiidt stille for tiden.
Ønskeliste

En hjort på samvittigheden

I got banned from laser tag today... Apparently you can't use a knife to save ammo.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 197 times
Been thanked: 289 times

Indlægaf TheDarkSide » 13. jul 2017, 23:00

Så er årets første rævehvalp leveret. Det var lidt sent, men jeg har heller ikke været meget afsted efter dem. Aftenens hvalp må dog være fra et sent kuld, da den ikke var større end en huskat, der har været trukket lidt i. Skudt på 180 meters afstand med lapua mega.

Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Indlægaf Tikka B93 » 6. aug 2017, 10:08

Har skudt 2 ung ræve i denne uge med 17 hmr jeg er imponeret over der er gennem skud og den er skånsom mod pelsen så de er gode til hundetræning bagefter . men så hører mine anbefalinger op jeg synes ikke kaliberet slår hurtig nok ihjel måske andre oplever noget andet men jeg synes ikke jeg kan anbefale kaliberet til ræv

Sortseer
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 50 times
Been thanked: 76 times

Indlægaf Sortseer » 6. aug 2017, 11:38

Tillykke med det!

Hvilke afstande skød du på?

Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member

Indlægaf Tikka B93 » 6. aug 2017, 13:48

afstand 1 ræv ca 60 meter rent sideskud ramte lidt højt på bladet gik ned i skuddet men kunne bevæge sig 3 meter efter ca 10 minutter var han ikke helt død :cry: ikke optimal skudplacering men alligevel... skal siges var næsten død. 2 ræv skudafstand ca 80 meter rent sideskud perfekt placeret hjerte lunge kugle gennem skud flugtafstand knap 100 meter meget lidt skudtegn hurtig flugt meget lidt faktisk ingen schweiss (hedder vist noget andet ved ræv)pga det var aften og at hun forsvandt ind i en kornmark eftersøgte jeg først ved solopgang næste dag med min ruhår hun fandt den trods en del regn i løbet af natten ca 30 meter ind i kornet forendt. De blev skudt med hornady v max skød 2 ræve for et par år siden med gamepoint cci lidt det samme flugt afstand på dem var 50 og 30 hvor de dog begge forendte jeg har kun skudt de 4 ræve ,men synes dog tendensen er tydelig .I stille vejr , moderate skudafstande får den måske stadig chancen men min 6,5x55 vil nu være min favorit ,hensigten med at skrive dette er bare at jeg ikke mener en 17 hmr er optimal som rævebasker hvis man vil købe den direkte til det. Uden min hund havde jeg aldrig fundet ræv nr 2 og efter skudtegn og den næsten ikke forekomne schweiss kunne et lignende tilfælde munde ud i at man troede det var bum skud .

Lars M. L.
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Has thanked: 32 times
Been thanked: 35 times

Indlægaf Lars M. L. » 23. aug 2017, 08:29

IMG_5025.JPG

Har været afsted nogle gange efter ferien. Det er en dejlig årstid og en fin mulighed til at betragte den buk, som snød en i bukkejagten :neutral:
Hvor om alting er, har jeg været heldig et par gange at lokke ræve med en musepibe. Skød en tævehvalp i sidste uge på ca 63 meters afstand og en hanhvalp til morgen på ca 10 meters afstand. Superspændende jagt :thumbup:

Mvh Lars

Lars M. L.
Silver Member
Silver Member

Indlægaf Lars M. L. » 26. aug 2017, 07:31

Stod tidligt op til morgen. Brugte musepiben lidt. Efter 5-7 minutter kom rævehvalpen på ca 115 meters afstand. Frit skud og godt kuglefang ind i skrænten. Perfekt :thumbup:

Mvh Lars
Vedhæftede filer
IMG_5050.JPG

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 57 times
Been thanked: 43 times

Indlægaf Memphis » 26. aug 2017, 20:36

Godt med ræve på Jeres territorie Lars, men du får da tyndet ud i dem :rock:

Hvad skyder du dem med og hvad sidder der oven på din riffel? En hvalp er jo en bette størrelse på 115 meter, så flot skudt.
Ønskeliste

En hjort på samvittigheden

I got banned from laser tag today... Apparently you can't use a knife to save ammo.

Lars M. L.
Silver Member
Silver Member

Indlægaf Lars M. L. » 26. aug 2017, 23:20

Memphis skrev:Godt med ræve på Jeres territorie Lars, men du får da tyndet ud i dem :rock:

Hvad skyder du dem med og hvad sidder der oven på din riffel? En hvalp er jo en bette størrelse på 115 meter, så flot skudt.

Tak. Jeg skyder med en gammel Sako Vixen i kaliber 223 rem med Somic 35 dæmper og Zeiss Conquest 3,5-10x44 ovenpå. Et gennemtestet sæt, som skyder godt.

Mvh Lars

Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member

Indlægaf Tikka B93 » 11. sep 2017, 12:08

Lars M. L. skrev:
Memphis skrev:Godt med ræve på Jeres territorie Lars, men du får da tyndet ud i dem :rock:

Tak. Jeg skyder med en gammel Sako Vixen i kaliber 223 rem med Somic 35 dæmper og Zeiss Conquest 3,5-10x44 ovenpå. Et gennemtestet sæt, som skyder godt.

Mvh Lars

Tillykke med rævene det er bare fantastisk jagt :numberone: hvilken kugle bruger du ser ikke ud til pelsen lider overlast

Lars M. L.
Silver Member
Silver Member

Indlægaf Lars M. L. » 11. sep 2017, 20:08

Tikka B93 skrev:
Lars M. L. skrev:

Mvh Lars

Tillykke med rævene det er bare fantastisk jagt :numberone: hvilken kugle bruger du ser ikke ud til pelsen lider overlast

Jeg skyder med det samme som jeg bruger til råvildt - Nosler Ballistic Tip 55 grains, V0 945 m/s.
Mvh Lars

Tilbage til "Jagt & Vildt."