Windows 11 fordele og ulemper.

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af Raptor357 » 14. okt 2021, 21:37

:thumbdown:
Det ser anderledes ud
Det flytter på min ost.
:tinfoil: det er møg fyldt med fejl, som alt andet nyt

Men hvad pokker er fordelene ?
:thumbup:
:inspect:
:???:


Der er formentligt luset ud i uhensigtsmæssighed, til fordel for Microsoft, men som almindelig forbruger, hvad får man ud af det?

jeg har kun fundet https://www.microsoft.com/da-dk/windows ... ons#table3 fra hestens mund
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af ReneKJ » 15. okt 2021, 07:25

Jeg kan heller ikke se nogen grund til at opgradere, så længe win10 stadigt får sikkerhedsopdateringer

For mig er windows bare et værktøj, det egentlige mål er de programmer som jeg kører.
Og det er rent ud sagt møgirriterende at de flytter rundt på værktøjerne hver gang uden nogen speciel grund.

Det virker også ulogisk at det er windows selv der driver systemkravene i vejret, dens grundlæggende opgave burde været at håndtere de eksisterende ressourcer bedst mulige og give dem videre til programmerne.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af Kenned » 15. okt 2021, 08:19

Da jeg arbejder professionelt med det, er det jeg altid interesserer mig ført for, de problemer man kan forvente ved et skift. VENT med Win 11 til børnesygdommene er løst. Fx er der problemer med noget så simpelt som printerdrivere.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af Raptor357 » 15. okt 2021, 11:08

Men stadig, hvad er fordelen ved at opgradere?
Jeg æder deres postulat om at tpm 2.0 er nødvendig for at etablere et minimums niveau af sikkerhed. Men hvis man ikke krypterer, så kan jeg stadig ikke se fordelen.

Andre hardware krav end tpm 2 kan jeg ikke se er problematiske, havde ælde ikke gjort min gamle computer fra 2013 ustabil havde den levet op til kravene, med undtagelse af tpm 2.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af ReneKJ » 15. okt 2021, 17:04

Raptor357 skrev:
15. okt 2021, 11:08
Men stadig, hvad er fordelen ved at opgradere?
Jeg æder deres postulat om at tpm 2.0 er nødvendig for at etablere et minimums niveau af sikkerhed. Men hvis man ikke krypterer, så kan jeg stadig ikke se fordelen.

Andre hardware krav end tpm 2 kan jeg ikke se er problematiske, havde ælde ikke gjort min gamle computer fra 2013 ustabil havde den levet op til kravene, med undtagelse af tpm 2.
Hvis du spiller så er der måske noget at hente ved nye Direct-X versioner, men ellers så har jeg indtil videre ikke hørt noget der skulle få mig til at hoppe med på vognen.

Windows har jo et rygte for at hver anden version er lige til at springe over.
Der er som om der er fløjkrig i Microsoft. Denne ene fløj er fulde af "Visionære" der ikke kan tåle at folk bruger windows "forkert" og sikkert bruger ord som paradigmeskifte og onboarding.
Den anden fløj levere en stabil platform som kan udnytte de nyeste teknologier, men er ikke fokuseret på at selve Windows skal fyldes med bling-bling.

Ud fra beskrivelsen om at de vil låse taskbaren osv så er jeg allerede mentalt forberedt på at springe denne version over.
Ikke at det er en deal-breaker for mig i sig selv, men det tyder på at der ligger samme vision bag som dengang de ville trække tablet-interfacet ned over hoved på PC-brugere.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af T-REX » 15. okt 2021, 17:40

Raptor357 skrev:
15. okt 2021, 11:08

Andre hardware krav end tpm 2 kan jeg ikke se er problematiske, havde ælde ikke gjort min gamle computer fra 2013 ustabil havde den levet op til kravene, med undtagelse af tpm 2.
Den kører vel også en CPU, der er noget ældre, end kravet om en Intel Gen 8 eller bedre? (i5-8xxx/i7-8xxx)[q3'17]
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Windows 11 fordele og ulemper.

Indlæg af BentxBetjent » 15. okt 2021, 18:46

ReneKJ skrev:
15. okt 2021, 17:04

Windows har jo et rygte for at hver anden version er lige til at springe over.
Der er som om der er fløjkrig i Microsoft. Denne ene fløj er fulde af "Visionære" der ikke kan tåle at folk bruger windows "forkert" og sikkert bruger ord som paradigmeskifte og onboarding.
Den anden fløj levere en stabil platform som kan udnytte de nyeste teknologier, men er ikke fokuseret på at selve Windows skal fyldes med bling-bling.

Ud fra beskrivelsen om at de vil låse taskbaren osv så er jeg allerede mentalt forberedt på at springe denne version over.
Ikke at det er en deal-breaker for mig i sig selv, men det tyder på at der ligger samme vision bag som dengang de ville trække tablet-interfacet ned over hoved på PC-brugere.
Jeg sprang fra
Win 98 SE til
Windows ME til
XP
Win 7
Win 10

Det er ikke helt hver anden, men det er dælme tæt på.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Besvar