OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Indlæg af Marius » 10. mar 2021, 19:34

70er drengen skrev:
10. mar 2021, 17:31
Jeg mener ikke at det hører under gdpr reglerne. Der skal være tale om personfølsomme oplysninger. Det er ikke personfølsomt at man er formand for en bevægelse eller lignende.
Følsomme personoplysninger er bl.a. oplysninger om din seksualitet, religiøse og politiske overbevisning, etnicitet, helbred og fagforening.

Indsamlingen er så tilmed gjort værre af, at man postulerer en forbindelse mellem navngivne personer, da det ikke er en officiel bevægelse, men alene et fælles politiske ståsted.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 826
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 459 times
Been thanked: 214 times

Re: OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Indlæg af The Mad Viking » 10. mar 2021, 19:51

C-X skrev:
10. mar 2021, 18:51
The Mad Viking skrev:
10. mar 2021, 18:39
Jeg synes det minder lidt om en "God Gammeldags" Redox-registrering.
(De eneste i landet, ud over Jehovaerne, som åbenbart ikke skal overholde registerlovgivningen)
Selvfølgelig for at hjælpe offentligheden og alt det sædvanlige gøjl... :puke:

Og husk nu lige oven i, at jeg er en halv-rød satan :blink: , men jeg går en del op i principper på dette område.
Så deres "vidensdeling" med diverse tæskehold og økonomisk afpresning, var du altså ikke fan af? :???:
Jeg har for resten mindst én kammerat, som er smugfotograferet ar Redox-tosserne på en almindelig udflugt til en almindelig familie-seværdighed.
Hans voldsomme "forbrydelse" er at have udtalt sig kritisk, men langt, langt inden for lovens rammer (Men ikke tossernes rammer) om mængden af ikke-vestlig indvandring.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Indlæg af C-X » 10. mar 2021, 20:16

Ja, deres tolerance er ufatteligt lav, og de ville sikkert hellere end gerne "følge flertal af brugerne herinde hjem"...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Indlæg af Refraktorius » 11. mar 2021, 10:13

Marius skrev:
10. mar 2021, 19:34
70er drengen skrev:
10. mar 2021, 17:31
Jeg mener ikke at det hører under gdpr reglerne. Der skal være tale om personfølsomme oplysninger. Det er ikke personfølsomt at man er formand for en bevægelse eller lignende.
Følsomme personoplysninger er bl.a. oplysninger om din seksualitet, religiøse og politiske overbevisning, etnicitet, helbred og fagforening.

Indsamlingen er så tilmed gjort værre af, at man postulerer en forbindelse mellem navngivne personer, da det ikke er en officiel bevægelse, men alene et fælles politiske ståsted.

Jeg tror også den GDPR-mæssigt er et godt stykke forbi det tilladelige.
De har foretaget en registrering ved at samle data sammen om folks politiske/religiøse ståsted og aktiviteter.

Jeg synes det interessante er, hvor meget man kan malke ud af "åbne kilder".
Potentialet for misbrug af alle de småting vi hele tiden laver er enormt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Indlæg af Raptor357 » 11. mar 2021, 19:11

Refraktorius skrev:
11. mar 2021, 10:13
Marius skrev:
10. mar 2021, 19:34
70er drengen skrev:
10. mar 2021, 17:31
Jeg mener ikke at det hører under gdpr reglerne. Der skal være tale om personfølsomme oplysninger. Det er ikke personfølsomt at man er formand for en bevægelse eller lignende.
Følsomme personoplysninger er bl.a. oplysninger om din seksualitet, religiøse og politiske overbevisning, etnicitet, helbred og fagforening.

Indsamlingen er så tilmed gjort værre af, at man postulerer en forbindelse mellem navngivne personer, da det ikke er en officiel bevægelse, men alene et fælles politiske ståsted.

Jeg tror også den GDPR-mæssigt er et godt stykke forbi det tilladelige.
De har foretaget en registrering ved at samle data sammen om folks politiske/religiøse ståsted og aktiviteter.

Jeg synes det interessante er, hvor meget man kan malke ud af "åbne kilder".
Potentialet for misbrug af alle de småting vi hele tiden laver er enormt.
Du har gået til soldat som Officer ikke ?
Så har du vel også været på kursus i informations indhentning.
Det er helt råddent hvad man kan samle ind. Så kender man måske lige et par sikkerhedshuller hist og her og pludselig er den "harmløse" information man havde blevet forædlet til noget der kan anvendes :censored:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: OSINT: Netværksanalyse af coronamodstandere

Indlæg af 70er drengen » 11. mar 2021, 20:04

Raptor357 skrev:
11. mar 2021, 19:11
Refraktorius skrev:
11. mar 2021, 10:13
Marius skrev:
10. mar 2021, 19:34
70er drengen skrev:
10. mar 2021, 17:31
Jeg mener ikke at det hører under gdpr reglerne. Der skal være tale om personfølsomme oplysninger. Det er ikke personfølsomt at man er formand for en bevægelse eller lignende.
Følsomme personoplysninger er bl.a. oplysninger om din seksualitet, religiøse og politiske overbevisning, etnicitet, helbred og fagforening.

Indsamlingen er så tilmed gjort værre af, at man postulerer en forbindelse mellem navngivne personer, da det ikke er en officiel bevægelse, men alene et fælles politiske ståsted.

Jeg tror også den GDPR-mæssigt er et godt stykke forbi det tilladelige.
De har foretaget en registrering ved at samle data sammen om folks politiske/religiøse ståsted og aktiviteter.

Jeg synes det interessante er, hvor meget man kan malke ud af "åbne kilder".
Potentialet for misbrug af alle de småting vi hele tiden laver er enormt.
Du har gået til soldat som Officer ikke ?
Så har du vel også været på kursus i informations indhentning.
Det er helt råddent hvad man kan samle ind. Så kender man måske lige et par sikkerhedshuller hist og her og pludselig er den "harmløse" information man havde blevet forædlet til noget der kan anvendes :censored:
Hvis det er SÅ ulovligt som flere her påstår så går jeg ud fra at de pågældende personer ville anmelde det... men det er mig bekendt ikke sket endnu?

Jeg fastholder at der ikke er noget ulovligt i det. Det er ligesom hvis jeg sagde at Nick Hækkerup er socialdemokrat og justitsminister. Han har forbindelse til Søren Pape som er konservativ og tidligere justitsminister idet de begge sidder i folketinget.

Alle oplysninger i diagrammet er noget de selv lægger frem = ikke så følsomt at det skal beskyttes.

Besvar