Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Noname
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26. maj 2011, 18:18
Interesser: gamle fund
Geografisk sted: sjælland
Been thanked: 22 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Noname » 21. jan 2021, 14:32

Hold da op nogle reaktioner, alt fra at jeg skulle skide for skide for åben dør selv, til at se/lytte på tlf når der knaldes...og til snagen i data osv. af store firmaer.

Det må sandelig være Corona tider, må jeg ikke anbefale at der anskaffes en Nokia 1001, eller kommunikeres vi et tæppe og røg.

Jeg er udemærket klar over, at alt bliver tjekket og kontrolleret i dag. Men hvis man ikke ønsker sig 50. år tilbage i tiden, så tror jeg vi må lære at leve med det.

Bruger i også kun kolde kontanter når i handler ? Eller tanker bilen osv. Får udbetalt evt. løn i en brunpose.

Alt dette har også, at gøre med privatliv......jeg HADER selv dette overvågning, men har måtte lære at leve med det.
Nedlæg hjemmeværnet, sportsklubber kan selv betale for vejvisere og p-vagter.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2224
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 461 times
Been thanked: 351 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Kenned » 21. jan 2021, 14:43

Noname skrev:
21. jan 2021, 14:32
Hold da op nogle reaktioner, alt fra at jeg skulle skide for skide for åben dør selv, til at se/lytte på tlf når der knaldes...og til snagen i data osv. af store firmaer.

Det må sandelig være Corona tider, må jeg ikke anbefale at der anskaffes en Nokia 1001, eller kommunikeres vi et tæppe og røg.

Jeg er udemærket klar over, at alt bliver tjekket og kontrolleret i dag. Men hvis man ikke ønsker sig 50. år tilbage i tiden, så tror jeg vi må lære at leve med det.

Bruger i også kun kolde kontanter når i handler ? Eller tanker bilen osv. Får udbetalt evt. løn i en brunpose.

Alt dette har også, at gøre med privatliv......jeg HADER selv dette overvågning, men har måtte lære at leve med det.
Det ene øjeblik siger du:
Hvis man nu ikke, har dårlig samvittighed....hvad er så problemet ?
Og det er det vi reagerer på. Men hvis du selv synes at et webcam i dit soveværelse er en dårlig idé, så ved du jo allerede hvorfor andre ønsker at beskytte deres privatliv og deres data.

Det næste øjeblik siger du:
Alt dette har også, at gøre med privatliv......jeg HADER selv dette overvågning, men har måtte lære at leve med det.
Så hvad mener du egentlig?

Og OM man "bare må lære at leve med" det er jo det denne tråd går ud på. Jeg mener at det behøver man ikke - jeg finder mig bare i det af bekvemmelighedshensyn, mens andre går mere op i det.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Noname
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26. maj 2011, 18:18
Interesser: gamle fund
Geografisk sted: sjælland
Been thanked: 22 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Noname » 21. jan 2021, 15:01

Det er muligt, at man ikke vil finde sig i at bliver overvåget på sin tlf. Det kan man godt afhjælpe selv, men hvad med alle de andre steder, som jeg nævner, hvor der sker lige så meget ?
Her under også hvidvask loven mv. Det er bare ikke muligt, at slippe for det, og så må man lære at leve med det.
Eller flytte ned i et hul i jorden, uden forbindelse til andre.

Og jeg mener det jeg skriver, at er ens samvittighed ok...så er det jo bare sådan... Men derfor kan jeg da udemærket selv hade det bliver gjort mod mig og andre.
Jeg er så gammel, så jeg var voksen før internettet og mobil tlf. mv. Og vi levede da ok,i dag er tiden så bare en anden, og det står jo en hver frit for, at leve et liv uden disse elektroniske gode.
Personligt så jeg da gere tiden rulle en smule tilbage, men jeg bestemmer det ikke, og har lært at leve med det.
Noname
Nedlæg hjemmeværnet, sportsklubber kan selv betale for vejvisere og p-vagter.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2224
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 461 times
Been thanked: 351 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Kenned » 21. jan 2021, 15:31

Noname skrev:
21. jan 2021, 15:01
Det er muligt, at man ikke vil finde sig i at bliver overvåget på sin tlf. Det kan man godt afhjælpe selv, men hvad med alle de andre steder, som jeg nævner, hvor der sker lige så meget ?
Her under også hvidvask loven mv. Det er bare ikke muligt, at slippe for det, og så må man lære at leve med det.
Eller flytte ned i et hul i jorden, uden forbindelse til andre.

Og jeg mener det jeg skriver, at er ens samvittighed ok...så er det jo bare sådan... Men derfor kan jeg da udemærket selv hade det bliver gjort mod mig og andre.
Jeg er så gammel, så jeg var voksen før internettet og mobil tlf. mv. Og vi levede da ok,i dag er tiden så bare en anden, og det står jo en hver frit for, at leve et liv uden disse elektroniske gode.
Personligt så jeg da gere tiden rulle en smule tilbage, men jeg bestemmer det ikke, og har lært at leve med det.
Noname
Jeg kan umuligt være enig med dig i at hvis man ikke vil overvåges så er det fordi man har dårlig samvittighed. Jeg må selvfølgelig acceptere at du har det sådan, men jeg kan ikke følge logikken. Årsagen til at JEG ikke har et webkamera i mit soveværelse er ikke dårlig samvittighed.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af ReneKJ » 21. jan 2021, 16:54

Man kan godt gøre noget ved det.
Dels kan man gøre folk opmærksomme på at der er noget på spil også for dem der der ikke er kriminelle som f.eks. helt grundlæggende frihedsrettigheder.

Og dels kan man tage det med i overvejelserne så der er valg.

Det gør nok desværre ikke den store forskel da flertallet af befolkningen er ligeglade, men det er stadigt bedre end bare at trække på skuldrene og erklære kampen for tabt.

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 437
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Taby » 21. jan 2021, 17:55

Rigbymauser skrev:
17. jan 2021, 17:10
Langenge skrev:
17. jan 2021, 16:35
Næææe, men man kan jo altid se hvilken sendemast du er koblet op på.
Sålænge den ligger i posen kommer der ikke signal ind eller ud der kan opsnappes. Hackere kan heller ikke ‘komme ind’ heller.

Man kan også købe en GPS jammer til bilen når man køre rundt. Man skal vidst nok bare være 20m væk fra jammeren for igen at kunne foretage et opkald. Har man f.eks en bil med GPS i af forskellige årsager ville en Jammer være et fantastisk værktøj.
Synes du selv det vil være rimeligt for den der holder for rødt i lyskrydset ved siden af dig med en jammer?. Du kunne jo vælge at slukke din egen telefon...

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Slettes3 » 22. jan 2021, 13:57

Taby skrev:
21. jan 2021, 17:55
Rigbymauser skrev:
17. jan 2021, 17:10
Langenge skrev:
17. jan 2021, 16:35
Næææe, men man kan jo altid se hvilken sendemast du er koblet op på.
Sålænge den ligger i posen kommer der ikke signal ind eller ud der kan opsnappes. Hackere kan heller ikke ‘komme ind’ heller.

Man kan også købe en GPS jammer til bilen når man køre rundt. Man skal vidst nok bare være 20m væk fra jammeren for igen at kunne foretage et opkald. Har man f.eks en bil med GPS i af forskellige årsager ville en Jammer være et fantastisk værktøj.
Synes du selv det vil være rimeligt for den der holder for rødt i lyskrydset ved siden af dig med en jammer?. Du kunne jo vælge at slukke din egen telefon...
Nåå...dem i lyskrydset overlever nok.

At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Fastanhol » 22. jan 2021, 14:27

Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57


At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Hvilket slags signal mener du den sender ud i slukket tilstand.
Hvad med fly funktion mener du også den udsender signal i fly funktionen.
Det vil nemmelig være en overtrædelse af gældende regler hvis den gør.
Hvis altså ikke den er modificeret af en efterretningstjeneste.

Hvis den er tom for batteri mener du så også den stadig sender ud.

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Parfait » 22. jan 2021, 14:38

Jeg synes lidt der bliver draget problematiske konklusioner på det fakta, at vi bliver overvåget ulovligt. Nemlig at vi så bare må lade være med at bruge teknologi eller finde os i det.

Løsningen er at regeringen stopper den ulovlige overvågning af borgerne, og at systemer i højere grad bliver udviklet med slutbrugersikkerhed in mente (dvs. problemerne i f.eks. GSM skal adresseres). Dvs. man skal stille krav til sine politikere, og sine teknologileverandører og krav til ens kryptosoftware. Det er ikke så nemt, desværre.

I mellemtiden er vi nok nødt til at tænke over om man altid skal have sin telefon på sig, om man altid skal svare "Ja" til softwareterms, og om ikke den telefon skal være slukket engang imellem, om man ikke bør bruge et VPN.

Mvh Jakob

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8876
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1157 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Fast Fumble » 22. jan 2021, 14:40

Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
Nåå...dem i lyskrydset overlever nok.
Det kan man sige om mange forbrydelser (bortset fra drab). Det bliver det ikke lovligt af. Og det kan have konsekvenser du ikke kender til.
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Den skal selvfølgelig ikke bare i stand-by, den skal slukkes eller i fly-mode. Så sender den INGEN signaler ud.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af PSindrup » 22. jan 2021, 16:01

Rigbymauser skrev:
17. jan 2021, 16:27
Med alt det overvågning vores myndigheder elsker burde alle borgere købe et defenseShield til deres mobiltelefon. Det blokere GPS signaler bla. Det kommer ikke myndighederne eller teleselskabet en høstblomst ved hvor man befinder sig henne.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... +&_sacat=0
Du kan jo også bare slukke telefonen. :giggle:

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af ReneKJ » 22. jan 2021, 16:01

Fast Fumble skrev:
22. jan 2021, 14:40
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
Nåå...dem i lyskrydset overlever nok.
Det kan man sige om mange forbrydelser (bortset fra drab). Det bliver det ikke lovligt af. Og det kan have konsekvenser du ikke kender til.
Og det forudsætter også at det ikke bliver en trend. Hvor mange andre skal have den samme smarte ide før mobilnettet bliver upålideligt?
Hvis man ikke vil have en telefon på sig så lad den blive hjemme. Det er trods alt ikke mange år siden hvor langt de fleste slet ikke havde muligheden for at slæbe rundt på en telefon 24/7, og det gik da meget godt.
Fast Fumble skrev:
22. jan 2021, 14:40
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Den skal selvfølgelig ikke bare i stand-by, den skal slukkes eller i fly-mode. Så sender den INGEN signaler ud.
Eller køb en old-style Nokia hvor batteriet kan tages ud.

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 437
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Taby » 22. jan 2021, 16:30

Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
Taby skrev:
21. jan 2021, 17:55
Rigbymauser skrev:
17. jan 2021, 17:10
Langenge skrev:
17. jan 2021, 16:35
Næææe, men man kan jo altid se hvilken sendemast du er koblet op på.
Sålænge den ligger i posen kommer der ikke signal ind eller ud der kan opsnappes. Hackere kan heller ikke ‘komme ind’ heller.

Man kan også købe en GPS jammer til bilen når man køre rundt. Man skal vidst nok bare være 20m væk fra jammeren for igen at kunne foretage et opkald. Har man f.eks en bil med GPS i af forskellige årsager ville en Jammer være et fantastisk værktøj.
Synes du selv det vil være rimeligt for den der holder for rødt i lyskrydset ved siden af dig med en jammer?. Du kunne jo vælge at slukke din egen telefon...
Nåå...dem i lyskrydset overlever nok.

At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Det var dog ern herlig egoistisk tilgang til livet. Skidt med jeg blokere signal for andre der måske fører en vigtig samtale bare jeg ikke kan spores så pyt med alle andre....

Husker du så at slukke jammeren når en ambulance er i nærheden som er på vej til sygehuset med en hjertepatient, mens den sender EKG osv til hospitalet for at lægerne kan være bedst muligt forberedt på at modtage patienten....

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Slettes3 » 22. jan 2021, 18:20

Taby skrev:
22. jan 2021, 16:30
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
Taby skrev:
21. jan 2021, 17:55
Rigbymauser skrev:
17. jan 2021, 17:10
Langenge skrev:
17. jan 2021, 16:35
Næææe, men man kan jo altid se hvilken sendemast du er koblet op på.
Sålænge den ligger i posen kommer der ikke signal ind eller ud der kan opsnappes. Hackere kan heller ikke ‘komme ind’ heller.

Man kan også købe en GPS jammer til bilen når man køre rundt. Man skal vidst nok bare være 20m væk fra jammeren for igen at kunne foretage et opkald. Har man f.eks en bil med GPS i af forskellige årsager ville en Jammer være et fantastisk værktøj.
Synes du selv det vil være rimeligt for den der holder for rødt i lyskrydset ved siden af dig med en jammer?. Du kunne jo vælge at slukke din egen telefon...
Nåå...dem i lyskrydset overlever nok.

At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Det var dog ern herlig egoistisk tilgang til livet. Skidt med jeg blokere signal for andre der måske fører en vigtig samtale bare jeg ikke kan spores så pyt med alle andre....

Husker du så at slukke jammeren når en ambulance er i nærheden som er på vej til sygehuset med en hjertepatient, mens den sender EKG osv til hospitalet for at lægerne kan være bedst muligt forberedt på at modtage patienten....
Man kan opdigte og fantasere så mange scenaria at man der ikke er spalteplads i WORD docs. :rolf:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af PSindrup » 22. jan 2021, 19:28

Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Sikke da noget sludder.

Gider du forklare hvordan den skulle kunne det?

Peter

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Slettes3 » 23. jan 2021, 22:45

PSindrup skrev:
22. jan 2021, 19:28
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Sikke da noget sludder.

Gider du forklare hvordan den skulle kunne det?

Peter
Kan du stave Edward Snowden på dansk?.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14334
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1743 times
Been thanked: 1270 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Lycon » 24. jan 2021, 01:29

Rigbymauser skrev:
23. jan 2021, 22:45
PSindrup skrev:
22. jan 2021, 19:28
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Sikke da noget sludder.

Gider du forklare hvordan den skulle kunne det?

Peter
Kan du stave Edward Snowden på dansk?.
Argh come on, det er sgu ikke et pænt svar. Jeg er også meget interesseret i hvordan det skulle kunne lade sig gøre, så ved du det så fortæl, eller link til en artikel der forklare det. :Hug:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Raptor357 » 24. jan 2021, 01:34

Jeg må give rigbymauser ret.
Man kan ikke slukke en moderne smartphone helt. Nogle producenter tillader at man kan spore sin mobil, selv om den er slukket, man skal bare lige aktivere det først. Samsung kalder det offline tracking. jeg har ikke prøvet så jeg ved ikke hvordan det virker, det er formentligt noget lavenergi hejs og ikke de normale mobiltelefon bånd.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2021, 01:56

Raptor357 skrev:
24. jan 2021, 01:34
Jeg må give rigbymauser ret.
Man kan ikke slukke en moderne smartphone helt. Nogle producenter tillader at man kan spore sin mobil, selv om den er slukket, man skal bare lige aktivere det først. Samsung kalder det offline tracking. jeg har ikke prøvet så jeg ved ikke hvordan det virker, det er formentligt noget lavenergi hejs og ikke de normale mobiltelefon bånd.
Samsungs offline tracking virker ikke når deres telefoner er slukkede, blot når de ikke har forbindelse til wifi eller telefon-netværk.

Så forsøger de at forbinde til andre samsung telefoner der har tjenesten aktiveret og får dem til at ringe hjem. Det er forøvrigt slået fra som standard på en samsung telefon.

Så det er IKKE et eksempel på en telefon der kan spores når den er slukket.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af ReneKJ » 24. jan 2021, 08:15

Hvis man ikke tror på at telefonen er slukket, hvad forhindre den så i at optage alt hvad man siger og sende det videre så snart den kommer online?

Og de steder den bliver tændt er vel typisk hjemme, på arbejdet samt evt hvor man bruger den til betaling så de oplysninger skal de nok få.

Der er godt at folk tager privatlivet alvorligt men der er forskel på den generelle datahøst der plager os, og så at være personligt i en efterretningstjenestes sigtekorn.
Hvis det er det sidste man frygter så skal man nok ikke rende rundt med en smartphone eller andre former for elektronik når man ønsker at være diskret.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af PSindrup » 24. jan 2021, 08:27

Rigbymauser skrev:
23. jan 2021, 22:45
PSindrup skrev:
22. jan 2021, 19:28
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Sikke da noget sludder.

Gider du forklare hvordan den skulle kunne det?

Peter
Kan du stave Edward Snowden på dansk?.
Er det det bedste svar du kan komme med?

Jeg har ikke kendskab til at Edward Snowden har hacket slukkede mobiltelefoner. Har du?

Hvis ja, så må du meget gerne fremvise noget troværdigt dokumentation på din påstand.

Peter

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 09:13

Når mobiltelefonen er gennemtæsket så kan i bagefter være på tæerne over jeres nye strømboks der er obligatorisk idag. Den sender al info om din færden i hjemmet til selskaberne hvert 2 minut. og de sælger de info som deres ejendom. De måler så præcist at de ved præcis hvad du foretager dig hjemme og hvornår.
Det er guld værd at vide hvornår folk står op og tænder for tv'et. Hvornår de spiser og går i seng, Går hjemmefra m.m.
Det sælges til firmaer med interesse i at målrette reklamer.
Podcat Aflyttet fra det tidligere radio24syv havde en række programmet om dem og en af de montører der nægtede selv at få den installeret og som endte med at modtage en dom og at få den installeret under tvang
Velbekomme
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af PSindrup » 24. jan 2021, 10:24

InMySights skrev:
24. jan 2021, 09:13
Når mobiltelefonen er gennemtæsket så kan i bagefter være på tæerne over jeres nye strømboks der er obligatorisk idag. Den sender al info om din færden i hjemmet til selskaberne hvert 2 minut. og de sælger de info som deres ejendom. De måler så præcist at de ved præcis hvad du foretager dig hjemme og hvornår.
Det er guld værd at vide hvornår folk står op og tænder for tv'et. Hvornår de spiser og går i seng, Går hjemmefra m.m.
Det sælges til firmaer med interesse i at målrette reklamer.
Podcat Aflyttet fra det tidligere radio24syv havde en række programmet om dem og en af de montører der nægtede selv at få den installeret og som endte med at modtage en dom og at få den installeret under tvang
Velbekomme
:tinfoil:

Hvad er det for en stømboks du snakker om? Og hvem sælger hvad til hvem?
Jeg gætter på at du har hørt om GDPR?

Hvad er Podcat og har du dokumentation på den dom du henviser til?

Peter

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af DB89 » 24. jan 2021, 10:28

PSindrup skrev:
24. jan 2021, 10:24
InMySights skrev:
24. jan 2021, 09:13
Når mobiltelefonen er gennemtæsket så kan i bagefter være på tæerne over jeres nye strømboks der er obligatorisk idag. Den sender al info om din færden i hjemmet til selskaberne hvert 2 minut. og de sælger de info som deres ejendom. De måler så præcist at de ved præcis hvad du foretager dig hjemme og hvornår.
Det er guld værd at vide hvornår folk står op og tænder for tv'et. Hvornår de spiser og går i seng, Går hjemmefra m.m.
Det sælges til firmaer med interesse i at målrette reklamer.
Podcat Aflyttet fra det tidligere radio24syv havde en række programmet om dem og en af de montører der nægtede selv at få den installeret og som endte med at modtage en dom og at få den installeret under tvang
Velbekomme
:tinfoil:

Hvad er det for en stømboks du snakker om? Og hvem sælger hvad til hvem?
Jeg gætter på at du har hørt om GDPR?

Hvad er Podcat og har du dokumentation på den dom du henviser til?

Peter
Der menes nok elmåleren.

Nu er det ikke alle, der er så ufejlbarlige som dig til at stave :blink: mon ikke der skulle stå Podcast?

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2021, 10:31

PSindrup skrev:
24. jan 2021, 10:24
InMySights skrev:
24. jan 2021, 09:13
...nye strømboks der er obligatorisk idag. Den sender al info om din færden i hjemmet til selskaberne hvert 2 minut. ...
:tinfoil:

Hvad er det for en stømboks du snakker om? Og hvem sælger hvad til hvem?
Jeg gætter på at du har hørt om GDPR?

Hvad er Podcat og har du dokumentation på den dom du henviser til?

Peter
Tror han mener de nye el-målere, der måler forbruget så der kan laves differentierede regninger alt efter hvornår der bruges strøm.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Låst