Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Herluf » 24. jan 2021, 10:59

Lycon skrev:
24. jan 2021, 01:29

Argh come on, det er sgu ikke et pænt svar. Jeg er også meget interesseret i hvordan det skulle kunne lade sig gøre, så ved du det så fortæl, eller link til en artikel der forklare det. :Hug:
Der er nogen der siger det er muligt, men der er ikke noget der tyder på at det er en "feature" der kommer med din standard mobil.

https://techpp.com/2013/08/22/track-phone-turned-off/
https://slate.com/technology/2013/07/ns ... d-off.html

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 11:16

PSindrup skrev:
24. jan 2021, 10:24
InMySights skrev:
24. jan 2021, 09:13
Når mobiltelefonen er gennemtæsket så kan i bagefter være på tæerne over jeres nye strømboks der er obligatorisk idag. Den sender al info om din færden i hjemmet til selskaberne hvert 2 minut. og de sælger de info som deres ejendom. De måler så præcist at de ved præcis hvad du foretager dig hjemme og hvornår.
Det er guld værd at vide hvornår folk står op og tænder for tv'et. Hvornår de spiser og går i seng, Går hjemmefra m.m.
Det sælges til firmaer med interesse i at målrette reklamer.
Podcat Aflyttet fra det tidligere radio24syv havde en række programmet om dem og en af de montører der nægtede selv at få den installeret og som endte med at modtage en dom og at få den installeret under tvang
Velbekomme
:tinfoil:

Hvad er det for en stømboks du snakker om? Og hvem sælger hvad til hvem?
Jeg gætter på at du har hørt om GDPR?

Hvad er Podcat og har du dokumentation på den dom du henviser til?

Peter
Mente selvfølgelig podcast. radio on demand. Aflyttet var et program med Anders Kjærulf på Radio24syv.. sorry my bad. Mener de ligger på podimo app som fik rettighederne til arkiverne. Ellers benytter jeg ofte podcast addicts app
Og taler om de nye el målere der ved lov skal installeres idag. De podcast om emnet bliver montøren der blev straffes, hevet igennem hele forløbet fra han satte dem op hos folk, på sit job og fik indblik i de målere sendte langt mere og langt oftere end nødvendigt for almindelig strømmåling. Han satte sig ind i hvad den egentlig målte på og hvorfor og nægtede derfor at få den selv da turen kom til ham. Han ender i retten og får den også tvangs installeret hjemme.
Programmet har iøvrigt også en del afsnit med spændende interview omkring mobil og data beskyttelse og tyveri mm. Logning ikke mindst
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 11:29

Her er også en artikel fra 18 der beskriver et par af de ting man bruger/kan bruge et overvåget elforbrug til. Socialt bedrageri. Dyrkere af djævlens salat, børns trivsel osv osv . Muligvis valide grunde men stadig et voldsomt indgreb i alles privatliv, blot for at knalde de laveste i samfundet.
https://www.information.dk/debat/2018/1 ... blematiske
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af ReneKJ » 24. jan 2021, 11:30

Herluf skrev:
24. jan 2021, 10:59
Lycon skrev:
24. jan 2021, 01:29

Argh come on, det er sgu ikke et pænt svar. Jeg er også meget interesseret i hvordan det skulle kunne lade sig gøre, så ved du det så fortæl, eller link til en artikel der forklare det. :Hug:
Der er nogen der siger det er muligt, men der er ikke noget der tyder på at det er en "feature" der kommer med din standard mobil.

https://techpp.com/2013/08/22/track-phone-turned-off/
https://slate.com/technology/2013/07/ns ... d-off.html
Det der forudsætter at de har kompromitteret ens telefon med trojaner eller ligefrem hardware.
Så taler vi har igen om mennesker der er mere end almindeligt interessante for efterretningstjenesterne.
Og i danmark er det forhåbentlig noget der vil kræve en dommerkendelse

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Herluf » 24. jan 2021, 11:38

ReneKJ skrev:
24. jan 2021, 11:30

Det der forudsætter at de har kompromitteret ens telefon med trojaner eller ligefrem hardware.
Så taler vi har igen om mennesker der er mere end almindeligt interessante for efterretningstjenesterne.
Og i danmark er det forhåbentlig noget der vil kræve en dommerkendelse
Det er lige præcis det jeg referer til når jeg siger, at "featuren" ikke følger med din og min mobil.
Dog, med nogen af de ting man har set komme fra Kina, ved jeg ikke om min kinesisk OnePlus ikke har sådan en fin tracker indbygget. :blink: :tinfoil:
viewtopic.php?f=18&t=84067&p=951503&hil ... ip#p951503

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 11:39

En helt anden sjov ting er smart home produkter.
Har lige installeret nyt smart tv som selv når det er slukket, kan lytte med, reagere på kommandoer osv. Det fandt også selv andre apparater og da den sagde "tænd alle device og tryk ok" fandt den lige en ting jeg ikke havde sat til (ps4). den fandt selv ind på mit wifi ved at min telefon kører på samme google konto. Fandt ungernes chromecast med videre. Nu kan jeg sidde på kontoret og bede min mobil, slukke ungernes tv :-D
Det er sjovt at lege med men også skræmmende når man ved at alt logges og bruges "mod" dig
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 11:41

ReneKJ skrev:
24. jan 2021, 11:30
Herluf skrev:
24. jan 2021, 10:59
Lycon skrev:
24. jan 2021, 01:29

Argh come on, det er sgu ikke et pænt svar. Jeg er også meget interesseret i hvordan det skulle kunne lade sig gøre, så ved du det så fortæl, eller link til en artikel der forklare det. :Hug:
Der er nogen der siger det er muligt, men der er ikke noget der tyder på at det er en "feature" der kommer med din standard mobil.

https://techpp.com/2013/08/22/track-phone-turned-off/
https://slate.com/technology/2013/07/ns ... d-off.html
Det der forudsætter at de har kompromitteret ens telefon med trojaner eller ligefrem hardware.
Så taler vi har igen om mennesker der er mere end almindeligt interessante for efterretningstjenesterne.
Og i danmark er det forhåbentlig noget der vil kræve en dommerkendelse
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2021, 12:47

InMySights skrev:
24. jan 2021, 11:41
...
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and
Hvis det er en lov kan du linke til den, hvis det er en and er det FUD og næppe givtigt i en fornuftig diskussion mellem voksne mennekser.
https://da.wikipedia.org/wiki/FUD
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 13:07

Bofhenator skrev:
24. jan 2021, 12:47
InMySights skrev:
24. jan 2021, 11:41
...
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and
Hvis det er en lov kan du linke til den, hvis det er en and er det FUD og næppe givtigt i en fornuftig diskussion mellem voksne mennekser.
https://da.wikipedia.org/wiki/FUD
Nu vil jeg ikke sidde og tæske igennem amerikanske love for at retfærdiggøre jeg spørger til det. Der er utallige hits om emnet på google om emnet. Her er et enkelt eksempel https://www.berlingske.dk/samfund/tidli ... ervaagning
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2021, 13:18

InMySights skrev:
24. jan 2021, 13:07
Bofhenator skrev:
24. jan 2021, 12:47
InMySights skrev:
24. jan 2021, 11:41
...
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and
Hvis det er en lov kan du linke til den, hvis det er en and er det FUD og næppe givtigt i en fornuftig diskussion mellem voksne mennekser.
https://da.wikipedia.org/wiki/FUD
Nu vil jeg ikke sidde og tæske igennem amerikanske love for at retfærdiggøre jeg spørger til det. Der er utallige hits om emnet på google om emnet. Her er et enkelt eksempel https://www.berlingske.dk/samfund/tidli ... ervaagning
Men det er jo IKKE et eksempel på bagdøre eller aflytning af slukkede telefoner, det er et eksempel på aflytning af "almindelig" datatrafik af nogle der ikke må. I sig selv noget værre rod og dybt forkasteligt, men har intet med:
InMySights skrev:
24. jan 2021, 11:41
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software.
det her at gøre.

At du ikke vil finde kilder på dine påstande og dine eksempler er eksempler på noget andet end dine påstande... tja...

Her er en artikel fra 2016, hvor dette bliver problematiseret, men der falder dom om at det må de Amerikanske myndigheder IKKE. Det er der naturligvis ikke så meget sensation i.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/ap ... de-iphones
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Herluf » 24. jan 2021, 13:20

Bofhenator skrev:
24. jan 2021, 12:47
Hvis det er en lov kan du linke til den, hvis det er en and er det FUD og næppe givtigt i en fornuftig diskussion mellem voksne mennekser.
https://da.wikipedia.org/wiki/FUD
Enig, en lov SKAL være synlig for at kunne håndhæves, og der er ikke noget der tyder på at USA kræver bagdøre eller nogen i den stil af deres tech firmaer, i hvert fald ikke ved lov.
Kina på den anden side har lovhjemmel til at kræve det af deres egne firmaer:
Foreign Policy skrev: In 2017, under Xi’s intensifying authoritarianism, Beijing promulgated a new national intelligence law that compels Chinese businesses to work with Chinese intelligence and security agencies whenever they are requested to do so
https://foreignpolicy.com/2020/12/23/ch ... -agencies/

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 13:23

Bofhenator skrev:
24. jan 2021, 13:18
InMySights skrev:
24. jan 2021, 13:07
Bofhenator skrev:
24. jan 2021, 12:47
InMySights skrev:
24. jan 2021, 11:41
...
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and
Hvis det er en lov kan du linke til den, hvis det er en and er det FUD og næppe givtigt i en fornuftig diskussion mellem voksne mennekser.
https://da.wikipedia.org/wiki/FUD
Nu vil jeg ikke sidde og tæske igennem amerikanske love for at retfærdiggøre jeg spørger til det. Der er utallige hits om emnet på google om emnet. Her er et enkelt eksempel https://www.berlingske.dk/samfund/tidli ... ervaagning
Men det er jo IKKE et eksempel på bagdøre eller aflytning af slukkede telefoner, det er et eksempel på aflytning af "almindelig" datatrafik af nogle der ikke må. I sig selv noget værre rod og dybt forkasteligt, men har intet med:
InMySights skrev:
24. jan 2021, 11:41
Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software.
det her at gøre.

At du ikke vil finde kilder på dine påstande og dine eksempler er eksempler på noget andet end dine påstande... tja...

Her er en artikel fra 2016, hvor dette bliver problematiseret, men der falder dom om at det må de Amerikanske myndigheder IKKE. Det er der naturligvis ikke så meget sensation i.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/ap ... de-iphones
At jeg skriver syntes at have hørt og muligvis blot en and er næppe ne påstand og at du mener du skal opdrage på mig og nok lige fortælle hvor forkert jeg er.. må stå for din regning'
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 13:31

Forkert link i citatet
det her at gøre.

quote:
At du ikke vil finde kilder på dine påstande og dine eksempler er eksempler på noget andet end dine påstande... tja...

Her er en artikel fra 2016, hvor dette bliver problematiseret, men der falder dom om at det må de Amerikanske myndigheder IKKE. Det er der naturligvis ikke så meget sensation i.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/ap ... de-iphones

Nu er dit link til en sag ml aple og fbi. Nsa er en lidt anden organisation. Om de har adgang pr lov eller blot er taget med næsen i kagedåsen et utal af gange ved jeg ikke men da de droppede terrorist programmet der overvågede millioner af borger lavede de prism som muligvis kører endnu. I øvrigt er jeg af den overbevisning at har man noget at skjule så skal man holde sig fra digital kommunikation
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(su ... e_program)
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2021, 13:44

InMySights skrev:
24. jan 2021, 13:23
...
At jeg skriver syntes at have hørt og muligvis blot en and er næppe ne påstand og at du mener du skal opdrage på mig og nok lige fortælle hvor forkert jeg er.. må stå for din regning'
Jeg skriver ikke at du er forkert, blot at det du skriver er forkert og at dine kilder er forkerte ift det du fremføre.

Hvad er dit formål med at bringe ting til torvs du mener at have hørt der måske er en and? At få det bekræftet eller få det afkræftet? Eller blot at skabe forargelse?
Hvis det er bekræftelse eller afkræftelse, så kan det vel næppe skade at det bliver påpeget du tager fejl?

Hvis det er for at skabe forargelse er det naturligvis pisse træls at blive afkrævet dokumentation?

Udfordringen i den her diskussion er at der er MASSER af steder hvor den danske stat pisser på vores rettigheder (logningsbekendtgørelsen feks). Men hvis vi begynder med alle de ting vi synes at have hørt uden at komme med en eller anden form for henvisning til der er noget om det, så er det meget svært at blive taget seriøst.

Det er da nok NSA og FBI og andre trebogstavsinstitutioners våde drøm at få lov at snage alt det de kan, men de har fået nogle over snuden når de har prøvet at gøre det lovligt (så har Herluf en pointe i om de så gør det uden en lov).
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af InMySights » 24. jan 2021, 13:55

Når det bliver udlagt som en påstand jeg kommer med og bedt om dokumentation på kilder jeg tydeligt ikke er i besiddelse af når jeg skriver:
"Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and"
Så var det jo netop for enten at få det af eller bekræftet.
Så følte jeg egentlig lidt det blot var opdragende og belærende reaktion når det var skrevet som så.
Emnet er vildt spændende og der har været overvågning så længe der har været stat.

Jeg har også en anden vild påstand jeg ikke har tænkt mig at dokumentere.
Lige siden sidst 90'erne har jeg vidst at FE fra ubåde aflyttede andre landes borgere og andre lande aflyttede danske borgere. Oplysningerne blev så udvekslet ml nationerne som ikke måtte aflytte egne borgere.
Ikke samtlige samtaler men alle båndede samtaler der var udtaget til kontrol fordi de var fanget af filtre der bogmærkede og optog.
En fyr jeg kender arbejdede 3 mdr ude og en måned hjemme. Når vagten begyndte satte han sig med en kop kaffe og lyttede båndede samtaler som ofte var ganske uskyldige men havde sætninger og ord som kunne være alvorligt.
det var efter sigende en del af Echelon programmet
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2021, 14:00

InMySights skrev:
24. jan 2021, 13:55
Når det bliver udlagt som en påstand jeg kommer med og bedt om dokumentation på kilder jeg tydeligt ikke er i besiddelse af når jeg skriver:
"Syntes man har hørt at NSA ved lov har bagdør i al amerikansk software. Muligvis blot en and"
Så var det jo netop for enten at få det af eller bekræftet.
Så følte jeg egentlig lidt det blot var opdragende og belærende reaktion når det var skrevet som så.
Emnet er vildt spændende og der har været overvågning så længe der har været stat.
Det har du ret i, det kunne jeg god have udtrykt anderledes!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af Slettes3 » 24. jan 2021, 22:37

PSindrup skrev:
24. jan 2021, 08:27
Rigbymauser skrev:
23. jan 2021, 22:45
PSindrup skrev:
22. jan 2021, 19:28
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Sikke da noget sludder.

Gider du forklare hvordan den skulle kunne det?

Peter
Kan du stave Edward Snowden på dansk?.
Er det det bedste svar du kan komme med?

Jeg har ikke kendskab til at Edward Snowden har hacket slukkede mobiltelefoner. Har du?

Hvis ja, så må du meget gerne fremvise noget troværdigt dokumentation på din påstand.

Peter
Hvis du ellers havde fulgt lidt med ville du vide en slukket mobiltlf faktisk stadig kan "logges". Man kan faktisk åbne din mobiltlf uden du ved det og aktivere kamera , mikrofonen alle andre funktioner som sporingsenheden. Man kan lægge 'bugs' ind i en mobiltlf så når man slukker er den faktisk ikke slukket. Men brugeren af telefonen tror den er slukket.

Dette afslørede Mr. Snowden da han arbejdede for en efterretningstjenste som du så heller ikke har hørt om.


Det er nok svært at komme med svar til een som ikke ved så meget. Her vil selv en simpel 10 tabel virke mudderet og til tider uoverskulig.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af PSindrup » 25. jan 2021, 02:05

Rigbymauser skrev:
24. jan 2021, 22:37
PSindrup skrev:
24. jan 2021, 08:27
Rigbymauser skrev:
23. jan 2021, 22:45
PSindrup skrev:
22. jan 2021, 19:28
Rigbymauser skrev:
22. jan 2021, 13:57
At slukke tlf hjælper ikke. Den sender stadig signal ud.
Sikke da noget sludder.

Gider du forklare hvordan den skulle kunne det?

Peter
Kan du stave Edward Snowden på dansk?.
Er det det bedste svar du kan komme med?

Jeg har ikke kendskab til at Edward Snowden har hacket slukkede mobiltelefoner. Har du?

Hvis ja, så må du meget gerne fremvise noget troværdigt dokumentation på din påstand.

Peter
Hvis du ellers havde fulgt lidt med ville du vide en slukket mobiltlf faktisk stadig kan "logges". Man kan faktisk åbne din mobiltlf uden du ved det og aktivere kamera , mikrofonen alle andre funktioner som sporingsenheden. Man kan lægge 'bugs' ind i en mobiltlf så når man slukker er den faktisk ikke slukket. Men brugeren af telefonen tror den er slukket.

Dette afslørede Mr. Snowden da han arbejdede for en efterretningstjenste som du så heller ikke har hørt om.


Det er nok svært at komme med svar til een som ikke ved så meget. Her vil selv en simpel 10 tabel virke mudderet og til tider uoverskulig.
Jeg efterlyste dokumentation og det eneste du gør er at tale ned til mig.

Slut herfra.

Peter

JEN
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jan 2019, 19:50
Interesser: Riffel
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af JEN » 25. jan 2021, 02:45

Den er desvære god nok. Eneste mulighed for at sikker sporing og aflytning af en slukket mobiltelefon er at demonter batteriet.
Da jeg var i forsvaret måtte end ikke slukket mobiltelefoner være med til visse møder, skulle pænt ligges uden for mødelokalet.

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1070
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 215 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af FBN » 25. jan 2021, 03:05

Efter hvad jeg kan læse er, Problemet er hvis din
telefon er hacket,malware fået virus så tror man
den er slukket, men det er den så ikke.
Er der ikke sådan noget på, så er den nu slukket når
den er slukket.

Der er så større problemer ned nogle telefoner
og operativ systemer end andre.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Mobil tlf overvågning

Indlæg af ReneKJ » 25. jan 2021, 07:22

Rigbymauser skrev:
24. jan 2021, 22:37

Hvis du ellers havde fulgt lidt med ville du vide en slukket mobiltlf faktisk stadig kan "logges". Man kan faktisk åbne din mobiltlf uden du ved det og aktivere kamera , mikrofonen alle andre funktioner som sporingsenheden. Man kan lægge 'bugs' ind i en mobiltlf så når man slukker er den faktisk ikke slukket. Men brugeren af telefonen tror den er slukket.

Dette afslørede Mr. Snowden da han arbejdede for en efterretningstjenste som du så heller ikke har hørt om.


Det er nok svært at komme med svar til een som ikke ved så meget. Her vil selv en simpel 10 tabel virke mudderet og til tider uoverskulig.
Kender du udtrykket "Ekstraordinære påstande kræver ekstraordinære beviser"?

Intet sted her i tråden er der blevet bevist at en umodificeret telefon kan bruges mod dig når den er slukket.
Hvis den bliver kompromitteret så er sagen en anden, men det gælder alt fra din bil til din våbentaske. Hvis professionelle først har haft fingrene i den så er det ikke godt at vide hvad de har lagt ind af hardware eller software.

Og så er vi tilbage ved spørgsmålet om du tror at du personligt er interessant nok til at de vil ofre de ressourcer på dig?

"Snowden siger" er ikke et meget bedre argument end "Det står i biblen", kom med en reference til den konkrete udtalelse så der er noget at forholde sig til.

Bandit_Hest
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 15. nov 2008, 18:44
Interesser: Pistol skydning, IPSC
Geografisk sted: København/Nordsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Bandit_Hest » 26. jan 2021, 09:01

https://politiken.dk/viden/Tech/art7723 ... TM4eyqkFlM

De danske politikker er ellers godt på vej til og snage noget dybere end bare lige mastedata

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Mobil tlf overvågning "alle borgere burde købe et defenseShield til deres mobiltelefon"

Indlæg af Fast Fumble » 26. jan 2021, 10:39

[Moderator]

Ærgerligt at skulle låse en tråd, fordi selv erfarne debattører ikke kan finde ud af at tale ordentligt til hinanden.
Tal nu ordentligt, ellers deles der advarsler ud.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Låst