Jeg har bøvl med Express VPN

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Jeg har bøvl med Express VPN

Indlæg af SBO » 21. nov 2020, 10:22

Jeg har intet alvorligt at skjule, men har ikke den store tillid omverdenen, og slet ikke når det er på internettet. Derfor ville jeg prøve noget VPN, som så også kan give mulighed for at se streamingindhold der ellers kun er tilgængeligt i andre lande.
Jeg har tage en måned med ExpressVPN, som skulle være noget af det bedste på markedet, og kan også se Netflix fra USA eller Japan. Det virker helt fint med at lade som om at man er i andre lande.

Men jeg vil også gerne se DRTV, og der fucker det op, selvom jeg har sat min VPN til at jeg er i Danmark, så siger DR: Vi kan se, at du ikke befinder dig i Danmark. Derfor vil indholdet på DRTV være begrænset.
Den IP adresse jeg har fået er tilsyneladende i USA, selvom jeg har indstillet ExpressVPN til Danmark... :thumbdown:

Sikke noget rod, hvad har jeg overset ?

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Jeg har bøvl med Express VPN

Indlæg af Epae » 21. nov 2020, 10:26

Jeg bruger express VPN og har gjort det i et par år nu - med VPN router.
Hvornår er det du har problemer med drtv? Der kan være lidt timeout når du skifter og visse ting kan ikke rigtig finde ud af at du har skiftet og så går det i kage.

Er det på et tv eller bare i browseren?
Der kan også være at den danske ip du bruger er blevet flagged som VPN og det vil de fleste udbydere af streaming indhold ikke godkende og så virker det ikke.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: Jeg har bøvl med Express VPN

Indlæg af SBO » 21. nov 2020, 11:28

Det er i min browser (chrome) og den har stået til Danmark laaang tid.
Ja, jeg kan bare lukke VPN ned og se DR, men det var jo ikke det der var meningen.
De praler jo med at have servere i Danmark, og så skulle den jo netop simulere at man er i Danmark. Kan man bede om at skifte IP adressen, eller hjælper det ikke noget ?

På telefon med ExpressVPN appen, synes jeg den er god til at bruge lang tid på at koble på WIFI, hvilket irriterer mig. Den kan for resten heller ikke finde ud af DR TV.

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: Jeg har bøvl med Express VPN

Indlæg af SBO » 21. nov 2020, 11:36

Det ser ud til at jeg ER i Danmark, så det må være DR der har den IP på en liste eller noget. Det kommer den vel også hos Netflix og Disney+ på et tidspunkt så :thumbdown:
screendump.png

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Jeg har bøvl med Express VPN

Indlæg af Epae » 21. nov 2020, 12:01

SBO skrev:
21. nov 2020, 11:36
Det ser ud til at jeg ER i Danmark, så det må være DR der har den IP på en liste eller noget. Det kommer den vel også hos Netflix og Disney+ på et tidspunkt så :thumbdown:

screendump.png
Der skifter servere ofte på de mere eftertragtede lande som USA, Tyskland, Frankrig osv.
Danmark er ikke en del af deres 'Netflix proof' fokus fordi efterspørgslen er for lille. Kan allerede nu fortælle dig at hos mig virker det ikke på Disney+ eller Amazon Prime hvis jeg har Danmark VPN kørende.
Du kan tager kontakt til deres kundeservice, det har jeg gjort nogle gange med f.eks. problemer med Netflix på forskellige Benelux servere og de er meget grundige med deres hjælp må jeg sige. Man kan også efterspørge servere til fremtiden men hvor lang tid det går ned den slags vides ikke.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Besvar