Blu-ray afspiller vil ikke...

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Deepo » 29. maj 2020, 20:16

Min gamle Blu-ray afspiller, en Sony BDP-S360 der nok er over 10 år gammel, vil ikke afspille visse Blu-ray film, mens den fint afspiller mange andre.
F.eks. vil den ikke afspille (den nye) Apocalypse Now - Final Cut (EAN 5055201844460), som kom i en pakke med både 4k og alm. Blu-ray.
Men den vil godt afspille f.eks. Bourne filmene, som jo er nogle år ældre (The UltimateBourne Collection, EAN 5050582710212). Men den vil ikke afspille den seneste Bourne på Blu-ray (EAN 5053083089320).
Den melder, at den har nyeste firmware, så jeg kan ikke rigtigt gøre mere i den retning.

Er der kommet nyere Blu-ray standarder, som den gamle afspiller ikke vil kendes ved?

/Mogens

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Raptor357 » 29. maj 2020, 22:03

Der udvikles løbende og for en del år siden hørte jeg der var en alvorlig opdatering af blueray systemet. Om en ny er bagud kompatibel ved jeg ikke.
Men hør sony.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Deepo » 30. maj 2020, 00:10

Ifølge Sony's support side for den, så har den nyeste firmware fra 2011, så den er for længst blevet "obsolete".
Så det bliver nok ikke bedre...

/Mogens

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af FrederikF » 30. maj 2020, 09:13

Træls at det lige er “final cut” den ikke vil tygge.
Har ikke set seneste version - har haft den film som favoritfilm siden jeg så den første gang i ‘90

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af DB89 » 30. maj 2020, 09:44

Jeg prøvede for nogle år siden, at en dengang nyere afspiller heller ikke ville afspille én bestemt Blu-ray. Fik en ny disc af forhandleren, men den var der også problemer med i den afspiller. F.eks. min PS3 ville dog godt afspille den.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af LJ » 31. maj 2020, 22:46

Deepo skrev:
29. maj 2020, 20:16
Min gamle Blu-ray afspiller, en Sony BDP-S360 der nok er over 10 år gammel, vil ikke afspille visse Blu-ray film, mens den fint afspiller mange andre.
F.eks. vil den ikke afspille (den nye) Apocalypse Now - Final Cut (EAN 5055201844460), som kom i en pakke med både 4k og alm. Blu-ray.
Men den vil godt afspille f.eks. Bourne filmene, som jo er nogle år ældre (The UltimateBourne Collection, EAN 5050582710212). Men den vil ikke afspille den seneste Bourne på Blu-ray (EAN 5053083089320).
Den melder, at den har nyeste firmware, så jeg kan ikke rigtigt gøre mere i den retning.

Er der kommet nyere Blu-ray standarder, som den gamle afspiller ikke vil kendes ved?

/Mogens
Har du kontrolleret landekoder (regioner)? Sony er blandt dem der ikke umiddelbart kan gøres kodefrie hvad det angår.

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Deepo » 1. jun 2020, 12:07

LJ skrev:
31. maj 2020, 22:46
Deepo skrev:
29. maj 2020, 20:16
Min gamle Blu-ray afspiller, en Sony BDP-S360 der nok er over 10 år gammel, vil ikke afspille visse Blu-ray film, mens den fint afspiller mange andre.
F.eks. vil den ikke afspille (den nye) Apocalypse Now - Final Cut (EAN 5055201844460), som kom i en pakke med både 4k og alm. Blu-ray.
Men den vil godt afspille f.eks. Bourne filmene, som jo er nogle år ældre (The UltimateBourne Collection, EAN 5050582710212). Men den vil ikke afspille den seneste Bourne på Blu-ray (EAN 5053083089320).
Den melder, at den har nyeste firmware, så jeg kan ikke rigtigt gøre mere i den retning.

Er der kommet nyere Blu-ray standarder, som den gamle afspiller ikke vil kendes ved?

/Mogens
Har du kontrolleret landekoder (regioner)? Sony er blandt dem der ikke umiddelbart kan gøres kodefrie hvad det angår.
Ja, det er checket. Alle skiver har samme landekode.

/Mogens

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af T-REX » 1. jun 2020, 23:34

Problemet er oftest nye standarder, til Kopibeskyttelse.

Og dem kommer der jævnligt nye af. :wall:

Har selv en oldgammel Panasonic, som jeg ikke har brugt, i årevis. Men forventer at den skal firmware opdateres, hvis den kan, den dag, jeg køber en ny BlueRay eller DVD.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Deepo » 2. jun 2020, 17:32

Jeg er nok lidt gammeldags på den front.
Jeg ved jo godt at man kan købe sig til film på streaming, men jeg kan altså godt lide at have nogle af klassikerne i skuffen, hvis nu der skulle komme en dag hvor fiberen er gravet over, og man så lige fik lyst til at se en film.

Af samme grund valgte jeg at få TV signalet fra en DVBT antenne på loftet (<10 km direkte udsyn til sendemasterne), og fiberen kun til data.
Så kan man da se et eller andet, hvis fiberen dør.

/Mogens

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Fast Fumble » 2. jun 2020, 19:54

Deepo skrev:
2. jun 2020, 17:32
Jeg er nok lidt gammeldags på den front.
Jeg ved jo godt at man kan købe sig til film på streaming, men jeg kan altså godt lide at have nogle af klassikerne i skuffen, hvis nu der skulle komme en dag hvor fiberen er gravet over, og man så lige fik lyst til at se en film.
Der er jeg også ret old-school.
Især fordi jeg har observeret, at licens aftaler får streaming tjenester til at fungere som en slags vindue, der bevæger sig hen over et film-sortiement. Man ser filmen, tænker "den var god", og et år senere, når man gerne vil se den igen, så er den ikke længere tilgængelig på tjenesten.
Så har man de vigtigste på Bluray, kommer man ikke ud i den slags skuffelser.
Jeg investerede en ret beskeden sum (3.000kr) for at få en moderne, opdateret Bluray og 4K afspiller. Så er jeg kørende nogle år endnu. (Ja, jeg har også et 4K tv).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af LJ » 2. jun 2020, 21:49

Fast Fumble skrev:
2. jun 2020, 19:54
Deepo skrev:
2. jun 2020, 17:32
Jeg er nok lidt gammeldags på den front.
Jeg ved jo godt at man kan købe sig til film på streaming, men jeg kan altså godt lide at have nogle af klassikerne i skuffen, hvis nu der skulle komme en dag hvor fiberen er gravet over, og man så lige fik lyst til at se en film.
Der er jeg også ret old-school.
Især fordi jeg har observeret, at licens aftaler får streaming tjenester til at fungere som en slags vindue, der bevæger sig hen over et film-sortiement. Man ser filmen, tænker "den var god", og et år senere, når man gerne vil se den igen, så er den ikke længere tilgængelig på tjenesten.
Så har man de vigtigste på Bluray, kommer man ikke ud i den slags skuffelser.
Jeg investerede en ret beskeden sum (3.000kr) for at få en moderne, opdateret Bluray og 4K afspiller. Så er jeg kørende nogle år endnu. (Ja, jeg har også et 4K tv).
Hvilket mærke og model købte du?

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Langenge » 2. jun 2020, 21:57

Hvorfor ikke bare købe en ny, billig blue-ray afspiller fra f.eks. Sony til 600,- kroner?
Hvis den så er forældet om fem år, så kan du smide den ud og købe en ny uden at tude over det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Fast Fumble » 2. jun 2020, 22:40

LJ skrev:
2. jun 2020, 21:49
Hvilket mærke og model købte du?
Jeg købte en LG, men modellen kan jeg ikke lige oplyse (der står ikke modelnavn på fronten, og den er for besværligt at pille ud).

Jeg havde faktisk tidligere sådan en 600kr's lorte-afspiller (også LG), men jeg kommer ikke til at købe de helt billige igen. Jeg tror bare det er et BD drev fra en computer de har lagt i et pænt kabinet, for al betjening var bøvlet og langsom, og billedkvaliteten var elendig.
Den nye laver utrolig flotte billeder, den er hurtig, og betjeningen er intuitiv. Jeg måtte jo godt nok flotte mig og købe et 4K HDMI kabel, for dem jeg havde var lige knap nok gode nok.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af LJ » 2. jun 2020, 22:46

Fast Fumble skrev:
2. jun 2020, 22:40
LJ skrev:
2. jun 2020, 21:49
Hvilket mærke og model købte du?
Jeg købte en LG, men modellen kan jeg ikke lige oplyse (der står ikke modelnavn på fronten, og den er for besværligt at pille ud).

Jeg havde faktisk tidligere sådan en 600kr's lorte-afspiller (også LG), men jeg kommer ikke til at købe de helt billige igen. Jeg tror bare det er et BD drev fra en computer de har lagt i et pænt kabinet, for al betjening var bøvlet og langsom, og billedkvaliteten var elendig.
Den nye laver utrolig flotte billeder, den er hurtig, og betjeningen er intuitiv. Jeg måtte jo godt nok flotte mig og købe et 4K HDMI kabel, for dem jeg havde var lige knap nok gode nok.
Ja, det kan godt betale sig at give lidt ekstra nogen gange. Ofte er de også til at gøre kodefri, så man har frit slag med Blu-rays fra andre regioner....og ja, så er de tit noget hurtigere i både opstart og generel betjening, samt ikke mindst støjsvage :smile:

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Deepo » 3. jun 2020, 00:29

Det blev en Sony UBP-X700 (What Hi-Fi? review), som gerne skulle ankomme en af de nærmeste dage.

/Mogens

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Blu-ray afspiller vil ikke...

Indlæg af Fast Fumble » 3. jun 2020, 08:59

Deepo skrev:
3. jun 2020, 00:29
Det blev en Sony UBP-X700 (What Hi-Fi? review), som gerne skulle ankomme en af de nærmeste dage.
Det ligner da også et fornuftigt valg. God fornøjelse - med en 4K Bluray afspiller til den pris, kan det da ikke betale sig at bøvle for meget med out-datede afspillere!
(Husk nu at købe et HDMI kabel som rent faktisk er godt nok til 4K. Et standard kabel kan nemlig ikke altid overføre signalet. Og kvalitetskabler er overraskende dyre)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar