Silverlight-sider på linux, er det muligt

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Silverlight-sider på linux, er det muligt

Indlæg af ESAF » 14. okt 2019, 19:42

Forsvaret har været så snotdumme og ufremsynede at lave fsvmunderingsshop.dk som en silverlight-side. At man valgte en så forældet og elendig løsning i 2017 er fuldstændig uforståeligt og komplet idiotisk, det er nok en erhvervspraktikant der ikke har haft andet at lave, som har taget beslutningen (at ens standardpassword, som man får udleveret, er noget der minder om "Kodeord123?" gør det jo bare endnu mere hovedrystende)... nå men... når deres brugersupports svar er at man bare kan bruge safari på macintosh eller internet explorer på PC, og bliver helt stille når man spørger hvordan man installerer internet explorer på en linux-maskine ( :giggle: ) så kommer man sgu ikke ret langt af de kanaler.
Der fandtes tidligere noget der hed Moonlight til linux men den distribueres ikke længere og hvis jeg kan undgå det vil jeg gerne slippe for at skulle compile den selv.

Er der nogen her der har gode forslag, udover at bruge computeren på biblioteket, til at tilgå siden?

Jeg har forsøgt med Firefox og Chromium på min Linux Mint maskine, og der er ingen held med det. Jeg har også forsøgt at installere explorer ( :puke: ) gennem wine (intet held) og firefox til windows, ligeledes gennem wine (sidstnævnte kan godt installeres og køre nogenlunde, men jeg kan ikke installere silverlight plugin på den).
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Silverlight-sider på linux, er det muligt

Indlæg af Kleth » 14. okt 2019, 20:03

Pipelight er måske en mulighed

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install --install-recommends pipelight-mul…
Jeg kan ikke anbefale pipelight eller fraråde det, da jeg ikke kender det.

Du kunne også prøve at se om de plug-ins Netflix anbefaler for at køre Netflix fra Linux kan dække dig ind.

Ellers er der mulighed for at køre Windoze gennem Virtualbox/KVM som fallback (hvis altså du har en licens, men lovlige OEM licenser kan købes til småpenge i f.eks. Tyskland)
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Silverlight-sider på linux, er det muligt

Indlæg af ESAF » 14. okt 2019, 20:21

Kleth skrev:
14. okt 2019, 20:03
Pipelight er måske en mulighed

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install --install-recommends pipelight-mul…
Jeg kan ikke anbefale pipelight eller fraråde det, da jeg ikke kender det.

Du kunne også prøve at se om de plug-ins Netflix anbefaler for at køre Netflix fra Linux kan dække dig ind.

Ellers er der mulighed for at køre Windoze gennem Virtualbox/KVM som fallback (hvis altså du har en licens, men lovlige OEM licenser kan købes til småpenge i f.eks. Tyskland)
Tak for tippet. Jeg researcher lige lidt på det pipelight :thumbup:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Besvar