Gode råd til billig printer søges

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af BGN » 3. apr 2020, 15:23

Som jeg tidligere har skrevet her, så fås der ikke billigere toner til en printer, som til dem der hedder tankprinter, f.eks. Epson, som jeg har haft nu i 2-3 år. Printeren er lidt dyrere, men prisen på tonerne er de samme uanset farve.
Det skal dog siges, at den jeg har ikke er nogen fotoprinter, men det er heller ikke noget jeg bruger.
Der findes nyere modeller og også flere fabrikater idag.
Måske der findes nogle test på nettet, hvis man søger.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af Langenge » 3. apr 2020, 23:15

BjarneGNielsen skrev:
3. apr 2020, 15:23
Som jeg tidligere har skrevet her, så fås der ikke billigere toner til en printer, som til dem der hedder tankprinter, f.eks. Epson, som jeg har haft nu i 2-3 år. Printeren er lidt dyrere, men prisen på tonerne er de samme uanset farve.
Det skal dog siges, at den jeg har ikke er nogen fotoprinter, men det er heller ikke noget jeg bruger.
Der findes nyere modeller og også flere fabrikater idag.
Måske der findes nogle test på nettet, hvis man søger.
Også derfor jeg, i et tidligere indlæg i denne tråd, foreslog bla. Epson EcoTank.
Jeg har selv denne:
https://www.epson.dk/products/printers/ ... nk-et-4500
Har haft den i et par år, og er ret glad for den.
Og den er faktisk ikke så voldsom i størrelsen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af ReneKJ » 26. aug 2021, 21:09

ReneKJ skrev:
3. apr 2020, 07:46
JRexA skrev:
2. apr 2020, 23:02
Hvis man skal skifte 3 HP tonere, på en gang, så er det tæt på, at det er billigere, med en ny laser.
Og jeg kan endda købe toneren, til forhandler kost...
Det gælder vist for de fleste forbrugerprintere.
Min laser løb tør for nylig, regnestykket så sådan ud ved en online forhandler:

*Original toner, 700 sider: kr 429
*Original toner, 1500 sider: kr 561
*Uoriginal toner, 1500 sider, kr 155

Eller: Ny farvelaser, 1200 siders toner inkluderet: kr 489

Da mine gamle printer havde udviklet et par irriterende særheder var det en hurtigt beslutning at smide den ud og købe en ny.
Det bliver spændende at se regnestykket når jeg næste gang skal have fire sæt toner til den nye printer.

Er der seriøst ikke noget her der trænger til regulering? Mobilbranchen fik på hatten fordi deres små opladere ikke var standardiserede, men printerfabrikanternes prismodel opfordre folk til at smide flere kilo elektronik ud hvert år.
Bump fordi nu er den første tonerpatron ved at være tom, så det er på tide at tjekke regnestykket.
Og som forventet, så koster een ny patron ca det samme som jeg gav for printeren :thumbdown:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af Peter » 27. aug 2021, 07:26

ReneKJ skrev:
26. aug 2021, 21:09
ReneKJ skrev:
3. apr 2020, 07:46
JRexA skrev:
2. apr 2020, 23:02
Hvis man skal skifte 3 HP tonere, på en gang, så er det tæt på, at det er billigere, med en ny laser.
Og jeg kan endda købe toneren, til forhandler kost...
Det gælder vist for de fleste forbrugerprintere.
Min laser løb tør for nylig, regnestykket så sådan ud ved en online forhandler:

*Original toner, 700 sider: kr 429
*Original toner, 1500 sider: kr 561
*Uoriginal toner, 1500 sider, kr 155

Eller: Ny farvelaser, 1200 siders toner inkluderet: kr 489

Da mine gamle printer havde udviklet et par irriterende særheder var det en hurtigt beslutning at smide den ud og købe en ny.
Det bliver spændende at se regnestykket når jeg næste gang skal have fire sæt toner til den nye printer.

Er der seriøst ikke noget her der trænger til regulering? Mobilbranchen fik på hatten fordi deres små opladere ikke var standardiserede, men printerfabrikanternes prismodel opfordre folk til at smide flere kilo elektronik ud hvert år.
Bump fordi nu er den første tonerpatron ved at være tom, så det er på tide at tjekke regnestykket.
Og som forventet, så koster een ny patron ca det samme som jeg gav for printeren :thumbdown:
Hvis printeren så bare er billig nok, er det måske ok..

Men det er også tilfældet her. Jeg gav 500 + moms for en Lexmark-farveprinter, som i øvrigt printer helt fint, og her efter ca. 1½ år, har jeg skiftet toner 3 gange til knap 400 + moms pr. stk.

Det er vist en offentlig hemmelighed, at de tonere der sidder i en ny printer, er "halvtomme", så gevinsten ved at købe en ny printer når tonerne er tomme, er til at overse.

Men ellers er jeg helt enig - det kan ikke være rigtigt, at prisforskellen ikke er større og man derved lokker folk til at kassere ellers velfungerende elektronik.

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af InMySights » 27. aug 2021, 08:08

Epson ecoprint hvor man køber 70 ml blæk for en ca 100 kr og hælder direkte i beholderen. Ikk enoget med dyre patroner med 5 ml til 200 ish
Bruger selv modellen ET-2650 og er super tilfreds. Har 3 eller 4 i vennekredsen der også bruger ecoprint dog andre modelnumre og ingen har ytret sig negativt om dem
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af BGN » 27. aug 2021, 18:46

Det er også det jeg har skrevet tidligere i mit indlæg. Den kører bare derudaf, men til tekst er den Ok, men til foto, ville jeg nok vælge en hp eller lign. Men den er billig i drift, men dyr i anskaffelse, men der er også flere mærker nu, der kører med samme funktion, med blæktank, men har ikke selv fulgt med i det, da jeg håber den kan holde til mit behov i lang tid.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af ReneKJ » 27. aug 2021, 19:50

Peter skrev:
27. aug 2021, 07:26
ReneKJ skrev:
26. aug 2021, 21:09

Bump fordi nu er den første tonerpatron ved at være tom, så det er på tide at tjekke regnestykket.
Og som forventet, så koster een ny patron ca det samme som jeg gav for printeren :thumbdown:
Hvis printeren så bare er billig nok, er det måske ok..

Men det er også tilfældet her. Jeg gav 500 + moms for en Lexmark-farveprinter, som i øvrigt printer helt fint, og her efter ca. 1½ år, har jeg skiftet toner 3 gange til knap 400 + moms pr. stk.

Det er vist en offentlig hemmelighed, at de tonere der sidder i en ny printer, er "halvtomme", så gevinsten ved at købe en ny printer når tonerne er tomme, er til at overse.

Men ellers er jeg helt enig - det kan ikke være rigtigt, at prisforskellen ikke er større og man derved lokker folk til at kassere ellers velfungerende elektronik.
Det lyder som om vi har samme printer. :smile:
Af en eller anden årsag så er resten af tonerpatronerne stadigt halvfyldte, så i denne omgang bider jeg nok i det sure æble og køber den der mangler.
Men der er nu mærkeligt at tænke på at det ville have givet bedre mening at købe et par ekstra printere dengang bare for at få tonerpatronerne :freak:

Inkjet som det tales om er jeg ikke begejstret for. Jeg syntes altid de endte med at have stoppede dyser eller andet besværlig hvis man ikke lige havde brugt dem et stykke tid.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Gode råd til billig printer søges

Indlæg af Raptor357 » 27. aug 2021, 22:28

Jeg er ganske varm på en epson ecotank, mest grundet muligheden for at printe fotos i hæderlig kvalitet. Men jeg ved at behovet her hjemme mere er til 2-3 måneders stilstand, et enkelt print eller to i ny og næ for så at skulle printe 100 sider et par gange om året.
Så det vil formentligt dræbe dysserne
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar