Hackere stjal fotos af rejsende til USA
: 13. jun 2019, 01:05
Godt man ikke har noget at skjule. eller noget..
Hackere stjal fotos af rejsende til USA
Hackere stjal fotos af rejsende til USA
Nordisk Våbenforum
https://nordisk-forum.dk/
Ja, det er et utroligt vigtigt argument (misbrugspotentialet) mod overvågningssamfundet, som selv den mest fanatiske ikke-noget-at-skjule-fundamentalist kan forstå.Lycon skrev: ↑13. jun 2019, 01:05Godt man ikke har noget at skjule. eller noget..
Hackere stjal fotos af rejsende til USA
Er du gal - der er da stort potentiale for 1-til-flere kommisærer sættes på opgaven at udligne kørsel mellem lande - der er jo mange der bor i sverige som arbejder i Dk, og omvendt - samme alle andre steder.
Jeg har ikke noget imod roadpricing ud fra et princip om at man betaler for det man bruger og ikke den mulighed man har for at bruge.HappyNanoq skrev: ↑17. jun 2019, 17:11Er du gal - der er da stort potentiale for 1-til-flere kommisærer sættes på opgaven at udligne kørsel mellem lande - der er jo mange der bor i sverige som arbejder i Dk, og omvendt - samme alle andre steder.
Så der skal da nok komme noget i fælles EU-regi som gør det fair for landene imellem, også grundet åbne grænser og fri transport.
Og så kan EU jo trække endnu flere ressourcer til sig og gøre sig endnu mere uundværlige.
Du kan være HELT (u)rolig for, at der ikke bliver fjernet nogle afgifter!Wildlife skrev: ↑18. jun 2019, 08:30Jeg har ikke noget imod roadpricing ud fra et princip om at man betaler for det man bruger og ikke den mulighed man har for at bruge.HappyNanoq skrev: ↑17. jun 2019, 17:11Er du gal - der er da stort potentiale for 1-til-flere kommisærer sættes på opgaven at udligne kørsel mellem lande - der er jo mange der bor i sverige som arbejder i Dk, og omvendt - samme alle andre steder.
Så der skal da nok komme noget i fælles EU-regi som gør det fair for landene imellem, også grundet åbne grænser og fri transport.
Og så kan EU jo trække endnu flere ressourcer til sig og gøre sig endnu mere uundværlige.
I dag betaler jeg kr. 4.660 i grøn ejerafgift på den ene bil og kr. 1.880 på den anden.
Jeg kører ca 35.000 km om året i førstnævnte og min bedre halvdel kører ca 10.000 km i den sidstnævnte.
Det giver en "Afgift pr. kilometer på" henholdsvis 13 øre og 19 øre for de to biler.
Hvis de fjerner ejerafgiften, registreringsafgiften og afgiften på brændstof, så kan jeg ikke se det urimelige i at betale efter direkte forbrug på vejnettet..
Men jeg kan frygte at de beholder de tre gamle og lægger en ny ovenpå...
Jeg tænker ikke at det er godt at alle har adgang til billeder af alle personer og nummerplader og tidspunkt for hvornår de kørte ind i USA.Chrstn_Olsen skrev: ↑18. jun 2019, 10:21Mht. læk af billeder i USA - generelt er læk af data jo noget møg, men hvorfor er billeder et problem? Folk ligger jo glædeligt billeder af sig selv på FB, Istagram mv..
Det er svært at gøre på en rimelig måde.. Så vil folk i "udkantsdanmark" betale for at københavnerne holder i kø i indre by.Chrstn_Olsen skrev: ↑18. jun 2019, 10:21Vedr roadpricing/grøn ejerafgift/registreringsafgift, forstår jeg ikke hvorfor man ikke bare ligger det på brændstofafgifterne?
Jeg forstår ikke helt den med at det skal være dyrere at holde stille i Kbh end at køre på landet. Man udleder da mere CO2 når man kører? Så hvis det er af miljøhensyn, så skal den ikke være differentieret men derimod afhængig af CO2 udledning og der får man vel ikke en mere rimelig fordeling end efter brændstofforbrug dvs. et tillæg på brændstoffet.Wildlife skrev: ↑18. jun 2019, 11:30Jeg tænker ikke at det er godt at alle har adgang til billeder af alle personer og nummerplader og tidspunkt for hvornår de kørte ind i USA.Chrstn_Olsen skrev: ↑18. jun 2019, 10:21Mht. læk af billeder i USA - generelt er læk af data jo noget møg, men hvorfor er billeder et problem? Folk ligger jo glædeligt billeder af sig selv på FB, Istagram mv..
"Jamen skat, jeg var på arbejde"
"Internettet siger ellers at du krydsede grænsen der?"
"øh bøøh"
Det er svært at gøre på en rimelig måde.. Så vil folk i "udkantsdanmark" betale for at københavnerne holder i kø i indre by.Chrstn_Olsen skrev: ↑18. jun 2019, 10:21Vedr roadpricing/grøn ejerafgift/registreringsafgift, forstår jeg ikke hvorfor man ikke bare ligger det på brændstofafgifterne?
Der er man nødt til at sikre sig at det er dyrere at "holde i vejen" end at køre på en øde og tom landevej.
Men jeg håber virkeligt ikke de får gennemført det her med GPS i alle biler.
Sandsynligheden for at det offentlige i Danmark FJERNER en afgift er gående mod nul.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med ovenståendeHalvautomat skrev: ↑18. jun 2019, 19:02Jeg er ikke i tvivl kan om, at kriminelle klaphatte skal have læring... af ny teknologi.
Elsker politiets scannere....
https://www.version2.dk/artikel/overvaa ... ns-1088270
Det ligger meget op ad systemet PatronScan : https://www.patronscan.com/Halvautomat skrev: ↑18. jun 2019, 19:02Den nye teknologi kræver, at man politisk får taget stilling til hvem - og hvor - og hvorfor der skal overvåges
Jeg er ikke i tvivl kan om, at kriminelle klaphatte skal have læring... af ny teknologi.
Elsker politiets scannere....
https://www.version2.dk/artikel/overvaa ... ns-1088270