Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Lycon » 13. jun 2019, 01:05

Godt man ikke har noget at skjule. eller noget..
Hackere stjal fotos af rejsende til USA
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Kleth » 13. jun 2019, 07:10

Det er godt nok en pinlig situation for databehandleren og så er der alle de andre gange hvor databehandlere har mistet personfølsomme data; enten uden at vide det eller også holder de munden lukket og håber på at det ikke bliver opdaget
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Kalthoff » 13. jun 2019, 16:06

Det problem skal bekæmpes ved at reducere antallet af personfølsomme data der indsamles og oplagres.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Refraktorius » 14. jun 2019, 14:47

og på trods af, at der blev hævdet, at de ikke var sluppet videre ud, så er de ude:
https://www.vice.com/en_us/article/43j5 ... perceptics
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Parfait » 14. jun 2019, 23:05

Lycon skrev:
13. jun 2019, 01:05
Godt man ikke har noget at skjule. eller noget..
Hackere stjal fotos af rejsende til USA
Ja, det er et utroligt vigtigt argument (misbrugspotentialet) mod overvågningssamfundet, som selv den mest fanatiske ikke-noget-at-skjule-fundamentalist kan forstå.

Nååhja, det kan være at nogle andre (end staten) kunne misbruge mine data. Husk altid at få den pointe med!

Mvh Jakob

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Wildlife » 17. jun 2019, 16:04

Jeg glæder mig til vi får indført roadpricing baseret på GPS i alle biler i Danmark.

Når så der er nogen der får snablen i 3 års historiske data, bliver det nemt at lave et opslag i dem ala nedenstående tænkte eksempel.

Jeg vil gerne se følgende:
- Husstande med kun en bil og kun en beboer.
- Hjemmehørende på adresser i postnummer 1234
- Vis kun data for hverdage
- Biler der forlader hjemmeadressen før kl. 08:00 og som kommer hjem efter kl. 16:00

Vupti, her er chancen stor for at finde et hjem du uden videre problemer kan bryde ind i, midt på dagen med minimal risiko for at blive snuppet.

Det skal nok blive "festligt" når det engang bliver indført. Vores håb må vist være at EU kommer og redder os fra det.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af HappyNanoq » 17. jun 2019, 17:11

Wildlife skrev:
17. jun 2019, 16:04
Det skal nok blive "festligt" når det engang bliver indført. Vores håb må vist være at EU kommer og redder os fra det.
Er du gal - der er da stort potentiale for 1-til-flere kommisærer sættes på opgaven at udligne kørsel mellem lande - der er jo mange der bor i sverige som arbejder i Dk, og omvendt - samme alle andre steder.
Så der skal da nok komme noget i fælles EU-regi som gør det fair for landene imellem, også grundet åbne grænser og fri transport.

Og så kan EU jo trække endnu flere ressourcer til sig og gøre sig endnu mere uundværlige.

:tinfoil: Bare vent.!
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Wildlife » 18. jun 2019, 08:30

HappyNanoq skrev:
17. jun 2019, 17:11
Wildlife skrev:
17. jun 2019, 16:04
Det skal nok blive "festligt" når det engang bliver indført. Vores håb må vist være at EU kommer og redder os fra det.
Er du gal - der er da stort potentiale for 1-til-flere kommisærer sættes på opgaven at udligne kørsel mellem lande - der er jo mange der bor i sverige som arbejder i Dk, og omvendt - samme alle andre steder.
Så der skal da nok komme noget i fælles EU-regi som gør det fair for landene imellem, også grundet åbne grænser og fri transport.

Og så kan EU jo trække endnu flere ressourcer til sig og gøre sig endnu mere uundværlige.
Jeg har ikke noget imod roadpricing ud fra et princip om at man betaler for det man bruger og ikke den mulighed man har for at bruge.

I dag betaler jeg kr. 4.660 i grøn ejerafgift på den ene bil og kr. 1.880 på den anden.

Jeg kører ca 35.000 km om året i førstnævnte og min bedre halvdel kører ca 10.000 km i den sidstnævnte.

Det giver en "Afgift pr. kilometer på" henholdsvis 13 øre og 19 øre for de to biler.

Hvis de fjerner ejerafgiften, registreringsafgiften og afgiften på brændstof, så kan jeg ikke se det urimelige i at betale efter direkte forbrug på vejnettet..

Men jeg kan frygte at de beholder de tre gamle og lægger en ny ovenpå... :wall:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Bemoni1 » 18. jun 2019, 10:12

Wildlife skrev:
18. jun 2019, 08:30
HappyNanoq skrev:
17. jun 2019, 17:11
Wildlife skrev:
17. jun 2019, 16:04
Det skal nok blive "festligt" når det engang bliver indført. Vores håb må vist være at EU kommer og redder os fra det.
Er du gal - der er da stort potentiale for 1-til-flere kommisærer sættes på opgaven at udligne kørsel mellem lande - der er jo mange der bor i sverige som arbejder i Dk, og omvendt - samme alle andre steder.
Så der skal da nok komme noget i fælles EU-regi som gør det fair for landene imellem, også grundet åbne grænser og fri transport.

Og så kan EU jo trække endnu flere ressourcer til sig og gøre sig endnu mere uundværlige.
Jeg har ikke noget imod roadpricing ud fra et princip om at man betaler for det man bruger og ikke den mulighed man har for at bruge.

I dag betaler jeg kr. 4.660 i grøn ejerafgift på den ene bil og kr. 1.880 på den anden.

Jeg kører ca 35.000 km om året i førstnævnte og min bedre halvdel kører ca 10.000 km i den sidstnævnte.

Det giver en "Afgift pr. kilometer på" henholdsvis 13 øre og 19 øre for de to biler.

Hvis de fjerner ejerafgiften, registreringsafgiften og afgiften på brændstof, så kan jeg ikke se det urimelige i at betale efter direkte forbrug på vejnettet..

Men jeg kan frygte at de beholder de tre gamle og lægger en ny ovenpå... :wall:
Du kan være HELT (u)rolig for, at der ikke bliver fjernet nogle afgifter!
Hvad der måtte komme af ubehageligheder, bliver lagt oven i dem, som er der i forvejen :mad:
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af 458hunter » 18. jun 2019, 10:21

Mht. læk af billeder i USA - generelt er læk af data jo noget møg, men hvorfor er billeder et problem? Folk ligger jo glædeligt billeder af sig selv på FB, Istagram mv..

Vedr roadpricing/grøn ejerafgift/registreringsafgift, forstår jeg ikke hvorfor man ikke bare ligger det på brændstofafgifterne?

Så betaler man for præcist hvor meget man kører og har incitament til at vælge grønnere ved bilkøb. Alt det andet med værdibaseret afgift, energiklasser mv skaber en masse administration og rammer ikke nødvendigvis rigtigt i forhold til hvem der forurener. FX slipper en lille pendlerbil der kører 50.000km om året billigere end en Mustang der kører 500km om året. Det er jo helt sort.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Wildlife » 18. jun 2019, 11:30

Chrstn_Olsen skrev:
18. jun 2019, 10:21
Mht. læk af billeder i USA - generelt er læk af data jo noget møg, men hvorfor er billeder et problem? Folk ligger jo glædeligt billeder af sig selv på FB, Istagram mv..
Jeg tænker ikke at det er godt at alle har adgang til billeder af alle personer og nummerplader og tidspunkt for hvornår de kørte ind i USA.

"Jamen skat, jeg var på arbejde"

"Internettet siger ellers at du krydsede grænsen der?"

"øh bøøh"
Chrstn_Olsen skrev:
18. jun 2019, 10:21
Vedr roadpricing/grøn ejerafgift/registreringsafgift, forstår jeg ikke hvorfor man ikke bare ligger det på brændstofafgifterne?
Det er svært at gøre på en rimelig måde.. Så vil folk i "udkantsdanmark" betale for at københavnerne holder i kø i indre by.

Der er man nødt til at sikre sig at det er dyrere at "holde i vejen" end at køre på en øde og tom landevej.

Men jeg håber virkeligt ikke de får gennemført det her med GPS i alle biler.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af 458hunter » 18. jun 2019, 15:16

Wildlife skrev:
18. jun 2019, 11:30
Chrstn_Olsen skrev:
18. jun 2019, 10:21
Mht. læk af billeder i USA - generelt er læk af data jo noget møg, men hvorfor er billeder et problem? Folk ligger jo glædeligt billeder af sig selv på FB, Istagram mv..
Jeg tænker ikke at det er godt at alle har adgang til billeder af alle personer og nummerplader og tidspunkt for hvornår de kørte ind i USA.

"Jamen skat, jeg var på arbejde"

"Internettet siger ellers at du krydsede grænsen der?"

"øh bøøh"
Chrstn_Olsen skrev:
18. jun 2019, 10:21
Vedr roadpricing/grøn ejerafgift/registreringsafgift, forstår jeg ikke hvorfor man ikke bare ligger det på brændstofafgifterne?
Det er svært at gøre på en rimelig måde.. Så vil folk i "udkantsdanmark" betale for at københavnerne holder i kø i indre by.

Der er man nødt til at sikre sig at det er dyrere at "holde i vejen" end at køre på en øde og tom landevej.

Men jeg håber virkeligt ikke de får gennemført det her med GPS i alle biler.
Jeg forstår ikke helt den med at det skal være dyrere at holde stille i Kbh end at køre på landet. Man udleder da mere CO2 når man kører? Så hvis det er af miljøhensyn, så skal den ikke være differentieret men derimod afhængig af CO2 udledning og der får man vel ikke en mere rimelig fordeling end efter brændstofforbrug dvs. et tillæg på brændstoffet.

Mht. billeder læste jeg det som om det alene var det billede der blev taget i fx lufthavnen i immigrations. Kombineret med andre data som tidspunkt, bliver det selv lidt mere lakrids.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Kalthoff » 18. jun 2019, 18:47

Wildlife skrev:
18. jun 2019, 08:30
Hvis de fjerner ejerafgiften, registreringsafgiften og afgiften på brændstof, så kan jeg ikke se det urimelige i at betale efter direkte forbrug på vejnettet..
Sandsynligheden for at det offentlige i Danmark FJERNER en afgift er gående mod nul.

At supplere med nye afgifter, nye kontrolforanstaltninger, nye indberetningspligter og så en afgift oveni og endeligt moms af hele beløbet, det er langt mere i tråd med den offentlige sædvane her til lands.

Men snakke, det kan de.

:argue:

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Halvautomat » 18. jun 2019, 19:02

Den nye teknologi kræver, at man politisk får taget stilling til hvem - og hvor - og hvorfor der skal overvåges
Jeg er ikke i tvivl kan om, at kriminelle klaphatte skal have læring... af ny teknologi.
Elsker politiets scannere....
https://www.version2.dk/artikel/overvaa ... ns-1088270

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af Wildlife » 20. jun 2019, 12:00

Halvautomat skrev:
18. jun 2019, 19:02
Jeg er ikke i tvivl kan om, at kriminelle klaphatte skal have læring... af ny teknologi.
Elsker politiets scannere....
https://www.version2.dk/artikel/overvaa ... ns-1088270
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med ovenstående :razz:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hackere stjal fotos af rejsende til USA

Indlæg af HappyNanoq » 20. jun 2019, 13:52

Halvautomat skrev:
18. jun 2019, 19:02
Den nye teknologi kræver, at man politisk får taget stilling til hvem - og hvor - og hvorfor der skal overvåges
Jeg er ikke i tvivl kan om, at kriminelle klaphatte skal have læring... af ny teknologi.
Elsker politiets scannere....
https://www.version2.dk/artikel/overvaa ... ns-1088270
Det ligger meget op ad systemet PatronScan : https://www.patronscan.com/
(nej ikke scanning af patroner, men bruges til identificering af gæster på værtshuse og hvem der er udelukket pga brok/vrøvl/slagsmål).

Dog kan PatronScan så kædes sammen med ikke bare én ejers mange værtshuse, men også øvrige PatronScan systemer i området.
Så man kan risikere at blive banlyst fra et værtshus, for at have nolet en pakke tyggegummi i butikken.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar