Google sporer dig, selv om du slår det fra

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Lycon » 16. aug 2018, 18:12

Selv om du har slået placeringshistorikken fra. Men her er en vejledning i hvordan du slår sporingen fra.

Google sporer dig, selv om du slår det fra
Berlingske Business skrev: For at standse dataindsamlingen skal man nemlig også slå funktionen »Web- og appaktivitet« fra, selv om den ikke omtaler noget med positionsdata. Funktionen er som standard slået til.

Sådan standser du Googles dataindsamling:

Åbn en internetbrowser, og gå til adressen myactivity.google.com.
Klik i venstre spalte på »Administration af aktivitet«.
Slå funktionen »Web- og appaktivitet« fra med skyderen, og sørg for, at der ikke er hak i feltet »Medtag Chrome-historik og aktivitet fra andre websites, apps og enheder, der bruger Google-tjenester«.
Sørg for, at »Placeringshistorik« (nedenunder) også er slået fra.
Vær opmærksom på, at de ændrede indstilling kan begrænse, hvor effektivt f.eks. Googles digitale assistent fungerer. Th.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Je122
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. okt 2018, 11:08
Interesser: jagt, parkinventar, guns
Geografisk sted: Aarhus

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Je122 » 30. okt 2018, 11:12

Jeg har latid set det som lidt en service, at Google sporer mig. De har detaljerede kort over hvor jeg har været hele dagen.
Således, hvis jeg en dag bliver kidnappet, så bliver det nemt for folk at finde mig :smile:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Lycon » 30. okt 2018, 13:09

Je122 skrev:
30. okt 2018, 11:12
Jeg har latid set det som lidt en service, at Google sporer mig. De har detaljerede kort over hvor jeg har været hele dagen.
Således, hvis jeg en dag bliver kidnappet, så bliver det nemt for folk at finde mig :smile:
Hej og velkommen til NVF.
Er du rar lige at genlæse regelsættet som du accepterede at følge ved tilmelding.
Regelsættet skrev:Reklame:
Kommercielt salg, annoncering samt markedsføring vil ikke blive accepteret uden forudgående aftale med ADMIN. Dette gælder ligeledes grafiske billeder, adresse, kontaktinformation eller links i Signatur-, Interesse-, Avatar- og Brugernavnfeltet.
viewtopic.php?f=6&t=72444
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af C-X » 30. okt 2018, 13:51

Nu er du også sporet af Lycon, herinde :fun:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Parfait » 30. okt 2018, 15:58

Det er så sindssygt dystopisk at når man kommer ud af et offentligt toilet eller en eller anden tankstation, så spørger telefonen dig - "Google: Vi har brug for din hjælp. Hvordan var det at være ude at skide på X offentligt toilet? :smile: "

Eller så næsten da. Ja, med smiley og det hele. Man får virkelig følelsen af at Google er the good guys, "Do no evil".

Jeg er sikker på at uanset hvor meget sporing mv. du slår fra, så gemmer de ALT hvad de overhovedet kan om dig, inklusiv din lokation og din fulde søgehistorik, og at det nok er mere end en hemmelig tjeneste (privat, offentlig eller kriminel) der ved hvordan de skal få snabelen ned i det.

Mvh Jakon

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Senserazer » 30. okt 2018, 16:26

Lycon skrev:
30. okt 2018, 13:09
Je122 skrev:
30. okt 2018, 11:12
Jeg har latid set det som lidt en service, at Google sporer mig. De har detaljerede kort over hvor jeg har været hele dagen.
Således, hvis jeg en dag bliver kidnappet, så bliver det nemt for folk at finde mig :smile:
Hej og velkommen til NVF.
Er du rar lige at genlæse regelsættet som du accepterede at følge ved tilmelding.
Regelsættet skrev:Reklame:
Kommercielt salg, annoncering samt markedsføring vil ikke blive accepteret uden forudgående aftale med ADMIN. Dette gælder ligeledes grafiske billeder, adresse, kontaktinformation eller links i Signatur-, Interesse-, Avatar- og Brugernavnfeltet.
viewtopic.php?f=6&t=72444
Beklager for OT, men jeg kan ikke spotte overtrædelsen, og det irriterer mig gevaldigt :alcohol:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af LJ » 30. okt 2018, 16:58

Senserazer skrev:
30. okt 2018, 16:26
Lycon skrev:
30. okt 2018, 13:09
Je122 skrev:
30. okt 2018, 11:12
Jeg har latid set det som lidt en service, at Google sporer mig. De har detaljerede kort over hvor jeg har været hele dagen.
Således, hvis jeg en dag bliver kidnappet, så bliver det nemt for folk at finde mig :smile:
Hej og velkommen til NVF.
Er du rar lige at genlæse regelsættet som du accepterede at følge ved tilmelding.
Regelsættet skrev:Reklame:
Kommercielt salg, annoncering samt markedsføring vil ikke blive accepteret uden forudgående aftale med ADMIN. Dette gælder ligeledes grafiske billeder, adresse, kontaktinformation eller links i Signatur-, Interesse-, Avatar- og Brugernavnfeltet.
viewtopic.php?f=6&t=72444
Beklager for OT, men jeg kan ikke spotte overtrædelsen, og det irriterer mig gevaldigt :alcohol:
Overtrædelsen tror jeg Lycon slettede prompte :blink: ...det har formentlig været et link til en hjemmeside i Je122´s signatur eller lign. :smile:

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Kruffe » 30. okt 2018, 21:41

Hvorfor ikke blot bruge en browser som f.eks. Onion? Så burde man være ud over dette problem?
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Deepo » 30. okt 2018, 22:02

Det hjælper ikke meget at bruge en anden browser, hvis man stadig bruger Google som søgemaskine.
Men Chrome gør sikkert noget af arbejdet nemmere for Google - siger min konspiratoriske sans mig :)

Find sølvpapirshatten frem, før du klikker på dette link, som fortæller om hvordan vore bevægelser på internettet trackes:
https://myshadow.org/browser-tracking

/Mogens

Brugeravatar
Bino
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 617
Tilmeldt: 1. feb 2004, 22:07
Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Google sporer dig, selv om du slår det fra

Indlæg af Bino » 3. nov 2018, 15:10

Lycon skrev:
16. aug 2018, 18:12
Selv om du har slået placeringshistorikken fra. Men her er en vejledning i hvordan du slår sporingen fra.

Google sporer dig, selv om du slår det fra

Tak for det, kunne dog se at det allerede var slået fra :-)
Ham som var med fra starten.

Besvar