Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af LapuaMagnum » 20. feb 2018, 13:51

Når jeg skriver et indlæg kan der gå optil 15 sekunder inden det vises på skærmen.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Greyberd63 » 20. feb 2018, 13:58

LapuaMagnum skrev:Når jeg skriver et indlæg kan der gå optil 15 sekunder inden det vises på skærmen.

mvh
Det er for at give dig tænke tid, så du kan nå at fortryde :getout:

MVH
Grey

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af LapuaMagnum » 20. feb 2018, 14:02

Greyberd63 skrev:
LapuaMagnum skrev:Når jeg skriver et indlæg kan der gå optil 15 sekunder inden det vises på skærmen.

mvh
Det er for at give dig tænke tid, så du kan nå at fortryde :getout:

MVH
Grey
Hahaha den var god :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Kleth » 20. feb 2018, 14:20

Jeg tror ikke det har noget med NVF at gøre, måske din device har travlt med at lave andet arbejde; som deltage i et bot-netværk, sprede virus eller det bare er spy-ware der har travlt med at stjæle dine billeder og private data m.v. :mrgreen:
Det lyder til at din device savner hukommelse eller processorkraft i forhold til hvad den ellers skulle lave, som f.eks. malware scanning, backup m.v.
Kan du se hvad den laver? - Windows taskmanager eller ligenende?

When in doubt - Reboot :moon:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Langenge » 20. feb 2018, 18:04

I kender vel den her med fire mand i en bil:

En VVS-mand, en elektriker, en smed og en IT-mand er på en rigtig mandetur langt væk. Med både fiskestænger og skydere.
Pludselig bryder deres bil sammen. Midt i ingenting, langt, langt væk fra alt :mad:

VVS-manden åbner bildøren og stiger ud, åbner kølerhjelmen og kigger ned i motorrummet: "Der er sgu noget galt med med benzinslanger og rør"
Han roder rundt med det hele.
Bilen starter ikke. Død som en sild. :thumbdown:

Elektrikeren åbner bildøren og stiger ud, og kigger ned i motorrummet: "Der er sgu noget galt med tændingen" siger han, og roder rundt med en masse ledninger.
Bilen starter ikke. Død som en sild. :thumbdown:

Smeden stiger ud og kigger ned under bilen: "Det er sgu da bare kardanakslen, der er knækket!" Han svejser en masse, men bilen flytter sig ikke. :thumbdown:

IT-manden kigger sig lidt omkring og ser på de tre andre, der nu har sat sig tilbage i bilen og sidder og surmuler. Så siger IT-manden: "Hvis vi nu alle sammen stiger ud af bilen, og så ind igen, tror I så ikke den virker?" :thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Tangloppen » 20. feb 2018, 18:32

Hvilket dyr lever af tomme flasker?



:neutral:


En panter!!!! :rolf:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Langenge » 20. feb 2018, 19:08

Tangloppen skrev:Hvilket dyr lever af tomme flasker?



:neutral:


En panter!!!! :rolf:
:rolf:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Bobo » 20. feb 2018, 19:12

Kleth skrev:Jeg tror ikke det har noget med NVF at gøre, måske din device har travlt med at lave andet arbejde; som deltage i et bot-netværk, sprede virus eller det bare er spy-ware der har travlt med at stjæle dine billeder og private data m.v. :mrgreen:
Det lyder til at din device savner hukommelse eller processorkraft i forhold til hvad den ellers skulle lave, som f.eks. malware scanning, backup m.v.
Kan du se hvad den laver? - Windows taskmanager eller ligenende?

When in doubt - Reboot :moon:
Ku jeg få den på jydsk :smile:

jeg er mere til chrome end bing/explorer/edge der prøver at tvinge mig til at se hvordan en skuespiller ser ud 20 år senere :offtopic:
problemet er at min chrome browser er ekstrem langsom og jeg har afinstalleret og geninstalleret og fanden og han pumpestok, men lige lidt hjælper det, og hvis du vil hjælpe mig med det skal jeg nok hjælpe dig med at se værdierne i de gode gamle europæiske kalibre :mrgreen:
Så sent som i dag kom jeg til at bruge en 7x57 i en 7x57r og det kan jeg forholde mig til og udbedre men Reboot- hvad fan..n betyder det :???:

please :help:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Kleth » 20. feb 2018, 19:32

Bobo skrev:Ku jeg få den på jydsk :smile:

problemet er at min chrome browser er ekstrem langsom og jeg har afinstalleret og geninstalleret og fanden og han pumpestok, men lige lidt hjælper det, og hvis du vil hjælpe mig med det skal jeg nok hjælpe dig med at se værdierne i de gode gamle europæiske kalibre :mrgreen:

men Reboot- hvad fan..n betyder det :???:

please :help:
Der er da god værdi i de gamle kalibre :thumbup:

Reboot - Det er en genstart af systemet, ikke bare lukke låget på den bærbare eller slukke skærmen på den stationære.

Dit problem, tænker jeg, er at antivirus, browsere, systemopdateringer, programopdateringer mv er begyndt at trække uforholdsvis meget på systemresourcerne.
Windoze havde, eller har en tendens til at “sande” til over tid så de resourcer der ellers skulle give en god brugeroplevelse, brændes af på alt muligt andet som brugeren ikke ser kører og ikke direkte ser gavn af.

Da maskinen var ny, trak antivirus og backup måske 5% af Systemresourcerne, men da softwaren hele tiden skal forbedres og der kommer ny hurtigere hardware, så er der ikke det store incitament for softwarefirmaerne til at holde resourceforbruget nede og dermed æder alle baggrunds services sig mere og mere ind på de resourcer som der ellers var til rådighed for brugeren, så selv om du ikke har gjort noget så bruger baggrunds services måske 45% af systemresourcerne nu og den Chrome du installerer er måske designet til at køre på en PC der nu er 2-5 gange hurtigere end den maskine du har. Det er en af årsagerne til at jeg primært kører Linux privat, da resourceforbruget regnes i hundreder af megabytes hvor Windows regnes i gigabytes altså et spørgsmål om hvor mange resourcer, som der for brugeren at køre programmer i på en maskine med en endelig kapacitet.

Har jeg besvaret dit spørgsmål ? :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af ReneKJ » 20. feb 2018, 21:22

Bobo skrev:
jeg er mere til chrome end bing/explorer/edge der prøver at tvinge mig til at se hvordan en skuespiller ser ud 20 år senere :offtopic:
problemet er at min chrome browser er ekstrem langsom og jeg har afinstalleret og geninstalleret og fanden og han pumpestok, men lige lidt hjælper det, og hvis du vil hjælpe mig med det skal jeg nok hjælpe dig med at se værdierne i de gode gamle europæiske kalibre :mrgreen:
Så sent som i dag kom jeg til at bruge en 7x57 i en 7x57r og det kan jeg forholde mig til og udbedre men Reboot- hvad fan..n betyder det :???:

please :help:
Søgemaskine og browser er ikke uløseligt bundet sammen, du kan godt få Edge til at bruge google, Chrome til at bruge Bing og de fleste andre kombinationer.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Bobo » 21. feb 2018, 09:18

Kleth skrev: Har jeg besvaret dit spørgsmål ? :smile:
Du mener jeg skal købe en ny ?
det jeg har i dag er en intel NUC d54250wyk fra 2014.
det er kun chrome der er langsom. Den har jeg fjernet og installeret igen, men det hjælper ikke.
Når jeg køber en ny og overfører det jeg har på den gamle til den nye, flytter nissen så ikke med ?

Beklager mine spørgsmål men det lader til du ved hvad du snakker om :smile:

P.s. Det med kalibre var med tanke på at du har købt en kiplauf / enkeltskudsriffel i amputeret automatdværgkaliber :getout:
Bobo ------ Igen uden billeder

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af ReneKJ » 21. feb 2018, 09:31

Bobo skrev:
Kleth skrev: Har jeg besvaret dit spørgsmål ? :smile:
Du mener jeg skal købe en ny ?
det jeg har i dag er en intel NUC d54250wyk fra 2014.
det er kun chrome der er langsom. Den har jeg fjernet og installeret igen, men det hjælper ikke.
Når jeg køber en ny og overfører det jeg har på den gamle til den nye, flytter nissen så ikke med ?

Beklager mine spørgsmål men det lader til du ved hvad du snakker om :smile:

P.s. Det med kalibre var med tanke på at du har købt en kiplauf / enkeltskudsriffel i amputeret automatdværgkaliber :getout:
Har du kigget på om du har en masse l*** installeret i Chrome?
Jeg bruger den ikke meget selv, men jeg får indtrykket at den kan synkronisere bl.a. extensions med din google konto. Og dermed vil det hele blive hentet ned igen selv om du reinstallere
Google Chrome

Google’s Chrome browser has been all about the syncing action since day one. When you install it on a new machine you’re instructed to log in, and that’s pretty much all you need to do: it will automatically sync your history, bookmarks, usernames and passwords, custom search engines, and settings across all installations. It will also download your extensions from the Chrome Web Store, but take note that most don’t include any web storage for settings, so you’ll need to take a peek at the extensions settings page if you’ve customized them to any extent.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Kleth » 21. feb 2018, 10:03

Bobo skrev:
Kleth skrev: Har jeg besvaret dit spørgsmål ? :smile:
Du mener jeg skal købe en ny ?
det jeg har i dag er en intel NUC d54250wyk fra 2014.
det er kun chrome der er langsom. Den har jeg fjernet og installeret igen, men det hjælper ikke.
Når jeg køber en ny og overfører det jeg har på den gamle til den nye, flytter nissen så ikke med ?

Beklager mine spørgsmål men det lader til du ved hvad du snakker om :smile:

P.s. Det med kalibre var med tanke på at du har købt en kiplauf / enkeltskudsriffel i amputeret automatdværgkaliber :getout:
Det er ikke min pointe, det er dog en af flere løsninger :smile:
Har du prøvet hvordan Firefox virker? Eller alternativet Opera!?!

Google har et Chrome Cleanup tool, du kunne prøve først: https://www.google.com/chrome/cleanup-tool/

Ja ja, min Bergera Scout,var der kun i .308Win og jeg ville hellere havde haft den i 7mm-08Rem, men det gør det vel ikke bedre i din verden :giggle: " amputeret automatdværgkaliber" er vel en passende kaliber til en sort/sølv plastik-skyder i legetøjsstørrelse :smile:
Jeg har dog halv-seriøst kigget på en BBF i 7x57R, men jeg var lidt bekymret om den ville skyde godt med .284 projektiler, som der er et større udvalg af end af .285 projektiler og jeg bruger allerede .284 projektiler og så er jeg i tvivl om mine middelmådige evner med en haglspreder bliver påvirket af at der skulle sidde et sigte på. Men en handy Kipplauf i 7x57R ville jeg bestemt ikke kimse af :biggrin: men dem jeg har haft fundet har haft en HELT anden pris :shock:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af LapuaMagnum » 21. feb 2018, 10:08

Kleth skrev:Jeg tror ikke det har noget med NVF at gøre, måske din device har travlt med at lave andet arbejde; som deltage i et bot-netværk, sprede virus eller det bare er spy-ware der har travlt med at stjæle dine billeder og private data m.v. :mrgreen:
Det lyder til at din device savner hukommelse eller processorkraft i forhold til hvad den ellers skulle lave, som f.eks. malware scanning, backup m.v.
Kan du se hvad den laver? - Windows taskmanager eller ligenende?

When in doubt - Reboot :moon:
Det er kun på NVF jeg lacker, og det er ikke hele tiden, men meget ofte. Jeg har ingen problemer på andre online medier.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Kleth » 21. feb 2018, 10:16

LapuaMagnum skrev:Det er kun på NVF jeg lacker, og det er ikke hele tiden, men meget ofte. Jeg har ingen problemer på andre online medier.
Hvilken device bruger du og hvilken browser? :razz:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af LapuaMagnum » 21. feb 2018, 10:26

Kleth skrev:
LapuaMagnum skrev:Det er kun på NVF jeg lacker, og det er ikke hele tiden, men meget ofte. Jeg har ingen problemer på andre online medier.
Hvilken device bruger du og hvilken browser? :razz:
Jeg bruger Chrome og en F@st 3890 router.

Jeg har genstartet routeren til standardindstillinger samt slettet alt i Temp, Prefect mappen og Chrome historik og det fremkommer stadig med lack. dog intet i denne skrivelse.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Bofhenator » 21. feb 2018, 10:29

LapuaMagnum skrev:
Kleth skrev:
LapuaMagnum skrev:Det er kun på NVF jeg lacker, og det er ikke hele tiden, men meget ofte. Jeg har ingen problemer på andre online medier.
Hvilken device bruger du og hvilken browser? :razz:
Jeg bruger Chrome og en F@st 3890 router.

Jeg har genstartet routeren til standardindstillinger samt slettet alt i Temp, Prefect mappen og Chrome historik og det fremkommer stadig med lack. dog intet i denne skrivelse.

mvh
Hvilke extensions har du installeret i Chrome? (addblock og den slags)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af LapuaMagnum » 21. feb 2018, 10:46

Jeg har ikke installeret Extensions :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Kleth » 21. feb 2018, 10:54

LapuaMagnum skrev:
Kleth skrev:
LapuaMagnum skrev:Det er kun på NVF jeg lacker, og det er ikke hele tiden, men meget ofte. Jeg har ingen problemer på andre online medier.
Hvilken device bruger du og hvilken browser? :razz:
Jeg bruger Chrome og en F@st 3890 router.
Så det er Windows med Chrome?
Nu er NVF jo ellers ikke ret script-tung, jeg får to CSS fejl når jeg profiler siden, men ellers er der ikke noget væsentligt.
Hvad har du af settings?
Jeg fik min til at lagge ret kraftigt på NVF, da jeg slog hardware acceleration fra. Har du hardware acceleration slået til eller fra? Jeg kunne mistænke at de animerede GIF kan være med til at trække performance, især hvis hardware acceleration er slået fra. I samme ombæring er baggrunds apps slået til eller fra?
Chrome_advanced.png
Chrome_advanced.png (10.38 KiB) Vist 14251 gange
Settings - > Tryk advanced i bunden og scroll ned til "System"
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af LapuaMagnum » 21. feb 2018, 11:03

Kleth skrev:
LapuaMagnum skrev:
Kleth skrev:
LapuaMagnum skrev:Det er kun på NVF jeg lacker, og det er ikke hele tiden, men meget ofte. Jeg har ingen problemer på andre online medier.
Hvilken device bruger du og hvilken browser? :razz:
Jeg bruger Chrome og en F@st 3890 router.
Så det er Windows med Chrome?
Nu er NVF jo ellers ikke ret script-tung, jeg får to CSS fejl når jeg profiler siden, men ellers er der ikke noget væsentligt.
Hvad har du af settings?
Jeg fik min til at lagge ret kraftigt på NVF, da jeg slog hardware acceleration fra. Har du hardware acceleration slået til eller fra? Jeg kunne mistænke at de animerede GIF kan være med til at trække performance, især hvis hardware acceleration er slået fra. I samme ombæring er baggrunds apps slået til eller fra?
Chrome_advanced.png
Settings - > Tryk advanced i bunden og scroll ned til "System"
Ja, det er Windows og chrome, jeg har aldrig haft problemer før. Nu lacker den helt vildt så det kan være det er dig :rolf: :rolf:

Jeg har lige prøvet at så hardwareacc. fra og den kører ikke apps i baggrunden :smile:

Jeg prøver at slå acc. til igen.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af ReneKJ » 21. feb 2018, 11:17

Det kan være der kører en russisk bitcoin-miner i baggrunden. (Eller måske er NVF begyndt at prioriter posts fra folk med supporter status :blink: )
Jeg har gode erfaringer med Malwarebytes til at finde diverse ting og sager der har listet sig ind på folks computere.

https://www.malwarebytes.com/

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Langenge » 26. feb 2018, 19:49

Hmmmmmm :evil:
Jeg er begyndt at have samme problem, når jeg vil skrive et indlæg her på forum, og bruger Chrome.
Og det er vel at mærke på to vidt forskellige computere.
Problemet er KUN i Chrome.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af ReneKJ » 26. feb 2018, 21:00

Langenge skrev:Hmmmmmm :evil:
Jeg er begyndt at have samme problem, når jeg vil skrive et indlæg her på forum, og bruger Chrome.
Og det er vel at mærke på to vidt forskellige computere.
Problemet er KUN i Chrome.
Denne test er skrevet i Chrome på Win10

ETA: Og jeg oplevede ingen lag

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Langenge » 26. feb 2018, 21:54

Jamen også opdateret win-10 og opdateret chrome på begge de maskiner, som jeg nu oplever problemet på. Men ellers to maskiner, som aldrig har set hinanden, hverken fysisk eller på nettet.
Og jeg er ret sikker på, at der ikke er snavs på nogen af dem.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Info: NVF lacker helt vildt, eller er jeg ved at få skriveforbud?

Indlæg af Kleth » 27. feb 2018, 07:21

Nu mangler jeg et arbejdsdokument her til morgen, så jeg kiggede også lige på nettet om der var andre med det problem og det er der
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2460906

Svaret på det er at de mistænker på at det enten er et problem med hardware accelerationen eller driver inkompatibilitet og løsningen på det er under "settings" -> Advanced (helt i bunden) -> Use hardware acceleration when available -> disable og relaunch. Hvis det ikke virker, så er det enkelt at enable igen og relaunche hvis det ikke hjælper på lag.

Jeg fandt iøvrigt at der i Chrome er en hel side med mere eller mindre dokumenterede "Flags" som man kan pille i på eget ansvar URL'en er chrome://flags
Der er nogle anbefalinger her, på hvordan man skulle kunne gøre Chrome hurtigere:
https://digiwonk.gadgethacks.com/how-to ... r-0155989/

Og der er lidt mere her: https://www.itoptrick.com/speed-up-goog ... me-faster/
Hvor jeg fandt ignore-gpu-blacklist her som i forhold til det første statement fra phpbb.com må være interessant . Den prøver jeg :biggrin: - Umiddelbart gør den vist ikke noget for mig.

Husk at det er et godt grundprincip i IT, kun at ændre en indstilling ad gangen og bekræfte om der er en effekt. Hvis der ikke er en effekt, bør man ændre indstillingen tilbage.

Jeg oplever iøvrigt mindre lag nu hvor jeg har slået "Use hardware acceleration when available" fra, men Chrome er generelt set noget langsommere og jeg har endnu ingen ide om det er et rent tilfælde, periodisk eller om der faktisk er en virkning.

Nu slog jeg ignore-gpu-blacklist fra igen og nu oplever jeg en del lag igen. Så er der andre der vil prøve at disable hardware acceleration og GPU acceleration?

En anden ting jeg bemærkede er at lag var værre imedens at stavekontrollen markerede ord i teksten, så jeg ville helt klart slå stavekontrollen fra under alle omstændigheder.

Og vi skulle overveje at få flyttet tråden til teknik . . .
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar