Florerer der falske Linkedlnanmodninger p.t?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Florerer der falske Linkedlnanmodninger p.t?

Indlæg af Timber » 10. jul 2017, 17:31

Jeg har i dag modtaget sådan en Linkedlnanmodning pr. mail. Det er ikke første gang jeg har prøvet det, men det har så været fra nogen jeg kendte.

Den jeg har fået i dag, er fra en jeg ikke som sådan kender, men dog ved hvem er.. Og vedkommende ved nok også hvem jeg er.. Så principielt kunne den være god nok..

Men kan sådant noget forfalskes med snydelink og andet "godt"? Tænker de der falske postanvisninger m.v...

Kronen på værket er at jeg slet ikke har det det Linkedln, så faren er nok ikke så stor. Og det kunne jo være folk vil have fat i mig..

Nogen der kender til noget? :help:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Florerer der falske Linkedlnanmodninger p.t?

Indlæg af Bobo » 10. jul 2017, 17:57

Timber skrev:Jeg har i dag modtaget sådan en Linkedlnanmodning pr. mail. Det er ikke første gang jeg har prøvet det, men det har så været fra nogen jeg kendte.

Den jeg har fået i dag, er fra en jeg ikke som sådan kender, men dog ved hvem er.. Og vedkommende ved nok også hvem jeg er.. Så principielt kunne den være god nok..

Men kan sådant noget forfalskes med snydelink og andet "godt"? Tænker de der falske postanvisninger m.v...

Kronen på værket er at jeg slet ikke har det det Linkedln, så faren er nok ikke så stor. Og det kunne jo være folk vil have fat i mig..

Nogen der kender til noget? :help:

De vil have dig - overgiv dig straks
Bobo ------ Igen uden billeder

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Florerer der falske Linkedlnanmodninger p.t?

Indlæg af Timber » 10. jul 2017, 19:21

Bobo skrev:
Timber skrev:Jeg har i dag modtaget sådan en Linkedlnanmodning pr. mail. Det er ikke første gang jeg har prøvet det, men det har så været fra nogen jeg kendte.

Den jeg har fået i dag, er fra en jeg ikke som sådan kender, men dog ved hvem er.. Og vedkommende ved nok også hvem jeg er.. Så principielt kunne den være god nok..

Men kan sådant noget forfalskes med snydelink og andet "godt"? Tænker de der falske postanvisninger m.v...

Kronen på værket er at jeg slet ikke har det det Linkedln, så faren er nok ikke så stor. Og det kunne jo være folk vil have fat i mig..

Nogen der kender til noget? :help:

De vil have dig - overgiv dig straks
Ja, det er lige det.. Jeg overgiver mig.... :peace: ............. :fun:

Ej, fik fat i vedkommende, og det var ikke noget der var sendt bevidst, så det har nok været sådant noget spamstads... Ak ja...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Florerer der falske Linkedlnanmodninger p.t?

Indlæg af ReneKJ » 11. jul 2017, 11:20

Uanset hvad, så er det altid smartest at logge direkte på den relevante webside og tjekke, i stedet for at følge links i uopfordrede mails.

Besvar