GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Lycon » 27. maj 2017, 18:44

Jeg tænker på at opgradere fra mit Hero 3 til Hero 5. Umiddelbart er der flere fordele, f.eks. at det ikke behøver et vandtæt kamerahus når man ikke går dybere end 10 meter, men den har jo også en 2" skærm på bagsiden, hvilket gør det noget nemmere at komponere billedet. Men igen tænker jeg at det så måske bruger uforholdsmæssig meget strøm! Det er jo ikke fordi at run-time i forvejen er specielt imponerende, i hvert fald ikke for Hero 3.
Og det med at der kun er én knap for betjening, er det en fordel?

Og hvad nu med den her GoPro - Simplified til 1349,00, den ser jo også trim ud. :biggrin: Skal man bruge det som supplement til Hero 5, eller fungerer det også som stand-alone kamera?

Fordele og ulemper for begge kamera ønskes.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Gurk » 27. maj 2017, 21:05

Hvad bruger du primært dit Cam til?

Jeg bruger mit når jeg spiller Airsoft, cykler og hvad jeg ellers lige kan finde på. Dog har jeg ikke udsat det for dykning eller andet "vådt"
Jeg har et Gopro 4 black og jeg har også et Xiaomi YI. Og er tæt på lige så glad for dette. Jeg er dog ude i og måske gå over til et SJcam SJ7
http://sjcamhd.com/sjcam-sj7-star/ det kan tæt på det samme som Gopro men prisen er i en anden boldgade.

SJcam har også en lille model M10/M20 lige som Gopro har Session. ;)

Det var lige et side input.. og ikke direkte besvarelse af dit spørgsmål.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Lycon » 27. maj 2017, 21:37

Gurk skrev:Hvad bruger du primært dit Cam til?
Typisk til optagelser af sprængninger, og spektakulære skydninger. Hvis jeg er i vandet med sådan et, så er noget gået grueligt galt. Jeg syntes dog at den roughness som det udstråler tiltaler mig, ligesom vandtæt er fint når man er ude i fugtigt vejr. Det var bøvlet at skulle lægge Hero3 i den vandtætte plastickasse, og det gik voldsomt ud over lydkvaliteten. Spørgsmålet er så om lydkvaliteten er tålelig når nu hele kameraet er vandtæt?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Deepo » 27. maj 2017, 23:15

Jeg har en GoPro Hero+ LCD med WiFi, som er monteret permanent i et vandtæt kabinet. Man kan skifte bageste rude ud til en med hul i, men den har jeg ikke prøvet endnu.
Lyden er meget ringe på den model, og man kan ikke tilslutte ekstern mikrofon.
Men den har WiFi, og virker fantastisk sammen med den App der kan fjernstyre den. Menuen er også overkommelig at bruge, da skærmen er touch sensitiv.

/Mogens

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Gurk » 28. maj 2017, 21:20

Lycon skrev:
Gurk skrev:Hvad bruger du primært dit Cam til?
1. Typisk til optagelser af sprængninger, og spektakulære skydninger.
2. ude i fugtigt vejr.
3. gik voldsomt ud over lydkvaliteten.
4. Spørgsmålet er så om lydkvaliteten er tålelig når nu hele kameraet er vandtæt?
Bider lige dit indlæg lidt over i bidder :D

1. :respekt: for sprængninger ;)

2+3. Jeg har også midt med i fugtigt vejr. Men har det dog i huset. Dog har jeg boret huller lige ud for hvor mic sidder i en skrå vinkel. Så vand ikke render ind i huset. Og lyden er MEGET forbedre, dog ikke som med en ekstern mic. Dette arbejder jeg stadig på at finde en adapter som kan klare ext. mic + ext. power. Idet jeg bruger mit cam flere timer adgangen. Så har jeg USBpowerbank bag på hjelmen.

4. dette må en youtube video kunne hjælpe med. Der er nok mindst 1 der har lavet en lyd prøve på de forskellige cams :)
Deepo skrev:Jeg har en GoPro Hero+ LCD
/Mogens
Hero+ er så også den skrabede af den skrabede udgave..

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Deepo » 29. maj 2017, 00:03

Gurk skrev:
Deepo skrev:Jeg har en GoPro Hero+ LCD
/Mogens
Hero+ er så også den skrabede af den skrabede udgave..
Ja, det passede lige til hvad jeg havde lyst til at kaste efter et action cam på det tidspunkt :)
Dog synes jeg kun at det er lyden den er gal med. Men det kan jo også være galt nok...
Jeg er ovenud tilfreds med de opløsninger kameraet kan, og de features, som LCD og WiFi giver.

Her er en "lille" video taget med mit Hero+ på en flyvning i svævefly, hvor kameraet sidder på flyets vinge med en tre-delt sugekop dims, og sikkerhedsline ind i cockpittet.

youtu.be/PLesXiqmONk
Videoen er med vilje uden lyd, da det kun er meget høj vindstøj der kan høres.

/Mogens

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Lycon » 29. maj 2017, 12:55

Deepo skrev:
Her er en "lille" video taget med mit Hero+ på en flyvning i svævefly, hvor kameraet sidder på flyets vinge med en tre-delt sugekop dims, og sikkerhedsline ind i cockpittet.

youtu.be/PLesXiqmONk
Videoen er med vilje uden lyd, da det kun er meget høj vindstøj der kan høres.
Her ville det være lækkert om man kunne tilslutte ekstern mikrofon, og så føre den ind i cockpittet.
Men du skal have tak for ikke at have lagt et eller andet stupid musiknummer ind over, som folk ellers har for vane. :razz:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Gurk » 29. maj 2017, 22:07

Lycon skrev:Her ville det være lækkert om man kunne tilslutte ekstern mikrofon, og så føre den ind i cockpittet.
Det kan du jo godt lave.. Det er blot et spørgsmål om at købe et ekstra hus til Goproet. borer/dremle lidt ud i siden så USB-kablet kan komme ind.
Så trækker du ellers bare kablet ind i kabinen :)

Største minus jeg har med Goproen. Er at de ikke har lavet mulighed for ext. mic og ext. strøm på samme tid. :(

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Deepo » 30. maj 2017, 00:19

Gurk skrev:
Lycon skrev:Her ville det være lækkert om man kunne tilslutte ekstern mikrofon, og så føre den ind i cockpittet.
Det kan du jo godt lave.. Det er blot et spørgsmål om at købe et ekstra hus til Goproet. borer/dremle lidt ud i siden så USB-kablet kan komme ind.
Så trækker du ellers bare kablet ind i kabinen :)

Største minus jeg har med Goproen. Er at de ikke har lavet mulighed for ext. mic og ext. strøm på samme tid. :(
Virker det?
Jeg har ikke kunnet finde links der beskriver, at USB-til-mini-jack stikket til Hero 3 og 4 ville virke på en Hero+
Jeg har kun fundet links der beskriver at det netop ikke virker på Hero+, kun Hero 3 og 4.

/Mogens

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: GoPro Hero 5 versus GoPro Hero 3?

Indlæg af Gurk » 30. maj 2017, 17:13

Deepo skrev:Virker det?
/Mogens
Av.. der kom jeg måske i ufører. For det kan jo godt tænkes at det er et sted hvor Hero+ igen viser sig fra sin skrabede side af.

Ellers hvis du er ude efter billigt cam, så kig på SJcam serierne.. SJcam5000 burde allerede der ligge i specs over hvad hero+ og endda også over 3black.
Disse har mulighed for ext. lyd osv :)

Besvar