Wifi Extender

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
357Magnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 7. maj 2005, 18:15
Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Wifi Extender

Indlæg af 357Magnum » 5. feb 2017, 13:37

Manger en wifi extender, der kan forlænge trådløs netværk i hele huset.

YouSee 2.4 og 5GHz router sidder i teknikskabet i den ene ende af hytten og laver super dækning der, men vi mangler signal i stue og køkken.

Den skal forlænge det eksisterende netværk (samme SSID navn) – og altså ikke oprettet et nyt netværk. Det skal være sådan, at man kan bevæge sig rundt i huset og være tilsluttet til samme netværk, men blot hoppe mellem de to punkter, som skal være på forskellige kanaler.

Der er adgang til netværksstik i køkkenet, som er koblet direkte til YouSee-routeren.

Billede

Har fundet denne D-Link DAP-1620 AC1200 extender, som jeg tror kan dét, som jeg efterspørg:

http://www.dlink.com/dk/da/products/dap ... e-extender

Nogen der kender dimsen eller har forslag til noget andet det duer? Budget er vel en 500 kroner.
..::: 357Magnum :::..

"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af Agamemnon » 5. feb 2017, 14:29

Jeg havde præcis det samme problem.
Router i teknikskabet, i den ene ende af huset og intet WiFi, i den anden ende.

Jeg købte en billig repeater/extender, som jeg placerede ca. midt i huset, og nu kører det bare.

Jeg har også en 2,4/5 GHz router fra Yousee.
Så vidt jeg kan se forstærker den kun 2,4 GHz signalet. Men det er okay, da det eneste der kræver 5 GHz er mit TV... Og dét er kører på kablet netværk. Så det betyder ikke noget.

Du kan sikker få både bedre og dyrere extendere. Men til mit behov har denne været rigeligt.

https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/ ... 0-mbps.asp
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af DB89 » 5. feb 2017, 14:41

Hvis du har et netværksudtag i den anden ende af huset, så køb et accespoint i stedet for en extender. Extenderen vil give en dårligere performance, da den er afhængig af styrken på det eksisterende netværk der, hvor du placerer den.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af Raptor357 » 5. feb 2017, 14:46

Hvis muligt, skift tdc kassen ud med noget der ikke er billigst muligt. En asus router her i hytten har helt løst problemet
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af DB89 » 5. feb 2017, 15:25

Raptor hvis vi taler om internet over kabel-tv, så er det godt nok svært helt at skrotte boksen. Men den kan sættes i bridge mode, så man kan sætte en router bagved.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af Kleth » 5. feb 2017, 15:53

DB89 skrev:Raptor hvis vi taler om internet over kabel-tv, så er det godt nok svært helt at skrotte boksen. Men den kan sættes i bridge mode, så man kan sætte en router bagved.
Jeg tror at det som Raptor mener er at knalde en mere moderne router op bag efter den udleverede og slå WIFI fra på den gamle boks.

Den optimale måde at få bedre WIFI-dækning er at trække et kabel til et centralt sted og der sætte WIFI eller udvide med et slave/accesspoint. Jeg har f.eks. både WIFI i teknikskabet og under trappen.
Et frækt alternativ er PLA, hvis et centralt sted i huset er på samme el-gruppe som teknikskabet, så kan PLA anvendes og have break-out til WIFI hvor det mangles.

En Extender virker udmærket, og til f.eks. streaming kan latency blive for høj til at der ikke kommer dropped frames eller stop for buffering.

Se evt. her for WIFI-extendere på smallnetbuilder
https://www.smallnetbuilder.com/tools/r ... ender/view
Senest rettet af Kleth 5. feb 2017, 15:56, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 546
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af KenP » 5. feb 2017, 15:55

Jeg havde sådan en fra internet udbyder, og købte en extender....

Den brev brugt nøjagtig 1 dag...

Så gik jeg udtog købte 2 stk. Ubiquiti AC Pro, og slukket for wifi i den fra udbyder.

Nu er der ordentlig dækning.

Brugeravatar
357Magnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 7. maj 2005, 18:15
Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Wifi Extender

Indlæg af 357Magnum » 5. feb 2017, 16:10

DB89 skrev:Hvis du har et netværksudtag i den anden ende af huset, så køb et accespoint i stedet for en extender.
Hvis jeg forstår det linkede produkt korrekt så kan den sættes op til Access Point ved at fodre den med internetadgang via RJ45.

Er godt klar over at hvis den skal suge wifi signal fra Yousee boks og sende det videre, så koster det på performance. Derfor kabelforbindelse.
..::: 357Magnum :::..

"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Wifi Extender

Indlæg af Kleth » 5. feb 2017, 16:18

357Magnum skrev: Hvis jeg forstår det linkede produkt korrekt så kan den sættes op til Access Point ved at fodre den med internetadgang via RJ45.
Det der det ud til iflg manualen
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar