Hvordan gemmer man sine gamle e-mail (outlook) på harddisk

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Hvordan gemmer man sine gamle e-mail (outlook) på harddisk

Indlæg af Speedman » 12. jul 2006, 23:50

Hej alle sammen...jeg skal snart have gjordt noget alvorlig ved min gamle PC'er, den opfører sig generel træls....men inden da vil jeg godt gemme mine gamle e-mail fra Outlook express....Hvordan gør man det trin for trin...så man kan åbne dem igen på normal vis...på forhånd tak :)
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Hvordan gemmer man sine gamle e-mail (outlook) på harddi

Indlæg af Lycon » 13. jul 2006, 02:01

Speedman skrev:Hej alle sammen...jeg skal snart have gjordt noget alvorlig ved min gamle PC'er, den opfører sig generel træls....men inden da vil jeg godt gemme mine gamle e-mail fra Outlook express....Hvordan gør man det trin for trin...så man kan åbne dem igen på normal vis...på forhånd tak :)
Først sikre du dig at du kan se skjulte filtyper i din Stifinder: /Funktioner/Mappeindstillinger/Vis/< sæt her prik i "Vis skjulte filer og mapper" og "Skjul beskyttede operativsystemfiler".

Åben nu dit Outlook program og højreklik på din indbakke, stien vil typisk se sådan ud: C:\Documents and Settings\(Din PC´s navn)\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{B5F69D02-14DD-4875-85A5-72617EB5EA7E}\Microsoft\Outlook Express\Indbakke.dbx

Følg stien via din Stifinder og når du er fremme ved mappen "Outlook Express" kopier du filen Indbakke.dbx og gemmer den på dit backup drev. Når du skal reetablere systemet smider du filen ned i samme mappe og du har nu alle indgående mails som før. Gentag operationen med de øvrige "Bakker"

Husk at sætte dine indstillinger: /Funktioner/Mappeindstillinger/Vis/< tilbage igen.

Lyc/ :razz:
Senest rettet af Lycon 13. jul 2006, 09:54, rettet i alt 1 gang.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
FUB
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. jun 2004, 22:14
Geografisk sted: For enden af søen
Kontakt:

Indlæg af FUB » 13. jul 2006, 09:52

Speedman, du ku jo også vælge at tage backup af dit adressekartotek (.wab fil) og emailkonti (.iaf fil ) så du er fri for at taste det hele ind igen
Her burde stå et eller andet smart

Besvar