Hjælp søges til konfirmationsgave

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Carsten Bo » 7. apr 2014, 13:40

Jeg søger lidt info omkring hvad jeg skal købe til sønnen. Han ønsker sig en gamercomputer og skærm. Lige for tiden spiller han et fly simulatorspil der hedder War-thunder. Det trækker en del på grafikkort og skærm. Vi har 10mbit ind og 1mbit ud.
Computer.
Skræm.
Lyd.
Prisklasse under 10.000 totalt.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Sixpence
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. sep 2010, 09:23
Interesser: Jagt, skydning og forsvar
Geografisk sted: Vesthimmerland, den nordvestlige del
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Sixpence » 7. apr 2014, 15:48

Ok, der er mange muligheder for kombinationer.. Men en helt generel regel jeg holder mig til når jeg køber udstyr er at der skal ofres flest penge på hovedelementet, altså her computeren.
Da jeg ikke ved hvad din søn har af andet udstyr (går dog ud fra at han har noget) har jeg et forslag eller to :smile:

PC
http://www.elgiganten.dk/product/PC-tab ... r-computer
En fin potion kræfter som nok skal kunne klare de fleste spil (Tjek grafikkortet, rigtig god value for money)

http://www.dell.com/dk/p/alienware-x51-r2/fs
Du får ikke meget federe og stærkere gamer PC i den prisklasse.. Hvis jeg havde penge til det lige nu, så ville jeg købe Alienware.

Skærm
Skærmen behøver ikke at koste så meget mere end 1000 kroner, bare du køber en der er i fuld HD. Grunden til det er at skærmen helst skal kunne følge med computeren og så må det jo godt være lidt lækkert at se på :biggrin:
Jeg foretrækker Samsung, igen pga. value for money
http://www.elgiganten.dk/product/PC-tab ... d-PC-skarm
Alternativt så en Acer skærm
http://www.elgiganten.dk/product/PC-tab ... -s240hlbid

Lyd
Lyden er en rigtig vigtig ting når man spiller, men behøver jo ikke koste det hvide ud af øjene.
Logitec er måske ikke det bedste man kan få, men giver en fed oplevelse alligevel. Alternativ så kan knægten jo få et headset når han bare sidder alene og gamer. Lige meget hvad, så giver et headset den fedeste oplevelse når man gamer.
http://www.elgiganten.dk/product/PC-tab ... alersystem
Og det eventuelle headset
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... 4h-headset

Samlet set bliver det her under 10.000 hvilket passende kan gå til noget antivirus og ny mus og tastatur (altså hvis jeg kan regne, men lad være med at tage det for givet) :biggrin:

Jeg har valgt at finde det meste ved Elgiganten, bare for letheds skyld.
Learning by fucking up - Sergent From

I´m just in it for the hat

T. Stensby & Co. 12/70
Tikka T3 Lite 308.
Samt en lille ny CZ

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Langenge » 7. apr 2014, 16:05

HP'en er da fin, meeenn et GTX-645...deeeetttt.... hmmmm det er nok ikke ligefrem noget vildt spillegrafikkort.
Til en knægt i den alder, vil jeg nok gå efter noget med minimum GTX-750
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Irminsûl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 409
Tilmeldt: 1. apr 2009, 13:05
Interesser: Våben og natur
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Irminsûl » 7. apr 2014, 16:50

en R9 290 ville heller ikke være skidt.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af JPedersen » 8. apr 2014, 07:44

AMD skulle være rigtig godt i forhold til prisen, er dog selv nvidia mand.
Kig eventuelt inde på hol.dk det er et hardware forum, hvor tit er tråde om hvad man skal købe for x kr.
Der er mwget læsning der inde.

Hvis du har muligheden kan det være du selv kan bygge den? Nogle gange kan det være billigere.

Den første computer jeg købte, "lavede" jeg har mm-vision, der har man muæighed for selv at opgradere lidt. Jeg har dog hørt man skal holde sig fra deres bærbar.

Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Carsten Bo » 8. apr 2014, 07:54

Tak for mange gode input.

Som jeg forstår det så skal man vælge en computer med dedikeret ram til grafikkort?

Det er vel stadigvæk muligt at opgradere med kraftigere grafikkort, også i Dell computerne(alienware)?

Et specielt gamertastatur.

Skærm 5ms hd

Headsæt har drengen, surround sound, bruges det i computerspil?
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Onkelalfa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 19. maj 2013, 15:40
Interesser: Jagt, UV jagt, ski, vandre
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Onkelalfa » 8. apr 2014, 08:26

Goddag Carsten Bo.


Jeg vil så absolut(!) anbefale dig at gå ind på hardwareonline.dk (hol.dk) - det er for computere hvad NVF er for våben.


Med det sagt, vil jeg helt fordomsfuldt og uden at have læst hvad elgiganten eller de andre almindelige steder har til salg af "gamer" computere, anbefale dig IKKE at købe hos dem. Deres marked ikke er til gamere men til folk som ønsker at have en gamer men ikke ved noget om emnet, hvorfor de kan prakkes al verden crap på.


Generelt modtager firmaerne topdata.dk og mm-vision.dk gode anmeldelser (jeg har selv købt hos sidst nævnte).

Men igen vil jeg anbefale dig at spørge inde på hol.dk - brug søge funktionen, spørgsmål som dette kommer op flere gange om ugen.


Edit: Jeg kiggede lige på det første link som blev posted længere oppe angående elgiganten, hvor der blev brugt en sætning som "value for money". Det "tilbud" kan på ingen måde anses som værende value for money!
Remington 700 SPS Tactical .308w - Meopta ZD 3x-12x-56
Bushnell Legend Ultra HD 10x42 camo

Jensor
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 27. maj 2010, 15:51
Interesser: Jagt og dimser
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 6 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Jensor » 8. apr 2014, 09:41

Prioriter grafikkortet, CPU og RAM som det vigtigste. Det er tåbeligt at betale for et mid-range grafikkort nu og så skulle opgradere til et bedre om en måned.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af ACE1 » 8. apr 2014, 09:46

Føniks computer har et stort udvalg:

https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-co ... on%C3%A6r/
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Tonnytot » 8. apr 2014, 09:55

Jeg har denne stående (i en konfiguration til ca 11.000 kr incl. styresystem, men uden skærm)
Den er så lydløs, at man tror den er slukket.
http://www.mm-vision.dk/vision-game-green-silent-PC

Den ubetinget vigtigste enkeltdel er en solid state harddisk.
Jeg har sagt helt farvel til den gamle roterende harddisk, og det er nok det, der har rykket mest af alt, nogensinde.
Jeg valgte en 500 GB SSD, i7 processor, et (endnu) bedre grafikkortet, og 16GB RAM, og Windows 7 Pro for at kunne udbytte al rammen.

Den PC jeg havde før, købte jeg ved Føniks, og den var jeg også ret glad for.
Frihed frem for alt

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Brønden » 8. apr 2014, 10:09

Glem det møg som HP, Dell etc. kun deres businesss modeller har ordenligt indmad.

Jeg kan kun anbefale et mærke der hedder Adesk. De er DK´s største PC leverandør og jeg ved at de bruger indmad der dur.

HP´s bundkort og Dells bruger lav kvalitets komponenter som jeg har set rigtig mange fejl på. Dette er deres "privat" modeller. Business er ok.

Jeg bruger altid denne side som ref når jeg skal finde et nyt grafikkort
http://www.tomshardware.com/reviews/gam ... 107-4.html

Så du skal ud og have fat i en PC med følgende.
Intel I5 processor ( ingen grund til at få en i7. da harddiskene ikke kan føle med. Og grafikkortet klare det meste i spillene. Jeg spiller fra tid til anden Battelfield4. Som din knægt også vil finde rigtig sjov tror jeg. Og der klare i5 det perfekt. I7 er alt for dyr iforhold til hvad du får)
Gigabyte eller Asus bundkort
12 GB ram. DDR3 ( mærke er næsten ligegyldigt, ikke mange % at vinde i ydelse på dyre mærker )
120 GB SSD disk til windows og spil. ( dette gør maskinen 200% hurtigere og kan bare ikke undværes ) SKAL VÆRE SAMSUNG eller intel for bedst ydelse/pris.
2 TB Westerndigital RED, eller Hitachi Deskstar til filmene og billeder.
GeForce GTX 760 Grafikkort. Og ja et grafikkort til de spil skal koste ca 1500-2000 kr.
Skærm. De billigste skærme har TN paneler. Og disse er de bedste til at spille på. fx (http://www.edbpriser.dk/skaerm/benq-gl2 ... 95879.aspx)

Hvis der er penge til det.
http://www.edbpriser.dk/PC-headset/logi ... 89031.aspx
http://www.edbpriser.dk/joystick/thrust ... q=joystick

Det kan tilkøbes senere. Men hold dig til Logitech med mus og tastatur. Det virker i mange år.!

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Tonnytot » 8. apr 2014, 10:38

Brønden skrev:120 GB SSD disk til windows og spil. ( dette gør maskinen 200% hurtigere og kan bare ikke undværes ) SKAL VÆRE SAMSUNG eller intel for bedst ydelse/pris.
Enig. På nær:

Lige størrelsen bliver vi måske ikke enige om.
Der er ikke noget VÆRRE end en primær harddisk, der er ved at være fyldt op, efter kun et år.
En 120'er kan der ikke være noget som helst på.
240 GB er da minimum.
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Hjælp søges til konfirmationsgave

Indlæg af Senserazer » 8. apr 2014, 12:54

Jeg ville bygge noget selv. Så får man dobbelt så meget for pengene. Med en gaming PC, især stationær, ville jeg aldrig købe noget ved en større kæde som el-giganten. Deres service er elendig, og man betaler kassen for mærke osv.
Kig evt. på komplett.dk, hvis man ikke har mod på at bygge selv. De har styr på deres sager, og fornuftige priser synes jeg. De sælger både "Komplett PC" og dele til 'byg selv'. :razz:

Edit: Jeg vil også gerne tilslutte mig forslaget om atspørge inde på hardwareonline, der vil du helt sikkert finde de bedste svar nogen kan komme med :thumbup:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Besvar