Filserver på hjemmecomputeren

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
GamoHunter
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 235
Tilmeldt: 8. feb 2006, 19:46
Geografisk sted: 545421 0095608

Filserver på hjemmecomputeren

Indlæg af GamoHunter » 15. maj 2006, 18:28

Nu har jeg set flere personer som har indsat billeder i en post som refererer til et billede som folk har uploaded til en webserver og som derved ikke er begrænset af en hvis fil- eller pixelstørrelse, som ved upload på NVF-serveren.

Er det muligt at oprette en mappe på sin egen computer som kan referere til et billede på samme måde?

Jeg bruger XP Pro

Mvh GH
You can have it fast, cheap, or reliable. Pick any two.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Ninja_Moose » 15. maj 2006, 18:45

Hvis du har fast IP, ellers forsvinder billedet så snart din IP skifter.

Hvis du har det, så kan jeg godt guide dig igennem det, men det er vist lettere på Messenger, hvis du bruger det.

(Fast IP Koster vist 10-15,- om måneden hos TDC, ved Cybercity får du det gratis, og helt automatisk. Kender desværre ikke så meget til situationen hos andre udbydere)

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Filserver på hjemmecomputeren

Indlæg af Lycon » 16. maj 2006, 00:08

GamoHunter skrev:Nu har jeg set flere personer som har indsat billeder i en post som refererer til et billede som folk har uploaded til en webserver og som derved ikke er begrænset af en hvis fil- eller pixelstørrelse, som ved upload på NVF-serveren.
Jeg forstår ikke problemet!
Det er ikke længere af pladshensyn vi har sat de grænser, men af hensyn til medlemmerne. 500x900 pixel og 100Kb er alt rigeligt til at få vist et billede i en god kvalitet.

Det er nu en gang træls at åbne en tråd med 16 billeder der hver fylder 1Mb i stedet for kun 100Kb. Og så længe det kun er for illustrationens skyld gør det ingen forskel overhovedet.

Lyc/
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
GamoHunter
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 235
Tilmeldt: 8. feb 2006, 19:46
Geografisk sted: 545421 0095608

Re: Filserver på hjemmecomputeren

Indlæg af GamoHunter » 16. maj 2006, 08:02

Lycon skrev:
GamoHunter skrev:Nu har jeg set flere personer som har indsat billeder i en post som refererer til et billede som folk har uploaded til en webserver og som derved ikke er begrænset af en hvis fil- eller pixelstørrelse, som ved upload på NVF-serveren.
Jeg forstår ikke problemet!
Det er ikke længere af pladshensyn vi har sat de grænser, men af hensyn til medlemmerne. 500x900 pixel og 100Kb er alt rigeligt til at få vist et billede i en god kvalitet.

Det er nu en gang træls at åbne en tråd med 16 billeder der hver fylder 1Mb i stedet for kun 100Kb. Og så længe det kun er for illustrationens skyld gør det ingen forskel overhovedet.

Lyc/
Jeg kan godt se at det ikke gør nogen forskel som sådan, men nogle gange er det lidt rart at selv at kunne bestemme. Det er godt hvis man har et billede som er meget bredt i forhold til højden som f.eks. ved en riffel der ligger vandret. Man kan på den måde lade det fylde det meste af skærmens bredde, uden at det kommer til at fylde mere end 100 kb af den grund. Man kan naturligvis også bare dreje billedet 90 grader, men i visse situationer godt komme til at se lidt mærkeligt ud, når billedet er tænkt til at skulle ligge vandret.

Det er muligvis flueknepperi, men man får trods alt mere potentiale ud af billedet for de samme penge... :roll:
You can have it fast, cheap, or reliable. Pick any two.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Filserver på hjemmecomputeren

Indlæg af Lycon » 16. maj 2006, 10:29

GamoHunter skrev: Det er muligvis flueknepperi, men man får trods alt mere potentiale ud af billedet for de samme penge... :roll:
Tja de medlemmer der måtte sidde ved et dial-up modem kommer til at betale betydeligt mere for de store billeder. ;-)

Os der har flatrate får ganske rigtigt mere for pengene, men på bekostning af download tid.

Lyc/
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Indlæg af Marius » 16. maj 2006, 10:43

Et gyldent kompromis kunne vel være at linke til stor format billedet vha. et standard billede?

Brugeravatar
GamoHunter
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 235
Tilmeldt: 8. feb 2006, 19:46
Geografisk sted: 545421 0095608

Indlæg af GamoHunter » 16. maj 2006, 15:51

Det ville egentlig være ganske smart hvis det kunne lade sig gøre at vælge mellem alle bredde / højdeforhold, så længe billedet ikke har et areal der overstiger 450000 pixel (500 x 900 = 450000)...
You can have it fast, cheap, or reliable. Pick any two.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Indlæg af Marius » 16. maj 2006, 20:04

GamoHunter skrev:Det ville egentlig være ganske smart hvis det kunne lade sig gøre at vælge mellem alle bredde / højdeforhold, så længe billedet ikke har et areal der overstiger 450000 pixel (500 x 900 = 450000)...
Du kan vælge alle forhold op til 500 i bredden så længe det ikke overstiger 100Kb.

Se billede 1 i stor
Vedhæftede filer
testlink.jpg
Billede 1
testlink.jpg (10.67 KiB) Vist 5751 gange

Brugeravatar
GamoHunter
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 235
Tilmeldt: 8. feb 2006, 19:46
Geografisk sted: 545421 0095608

Indlæg af GamoHunter » 16. maj 2006, 20:27

Jeg har ikke så meget forstand på det, men er det besværligt at gøre det muligt at klikke på et "lille" billede i en post, som så refererer til billedets originale destination i fuld størrelse?

Det er ikke fordi jeg mener I skal gøre noget ved det, men det er da en funktion man oplever mange steder på nettet.
You can have it fast, cheap, or reliable. Pick any two.

Brugeravatar
FUB
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. jun 2004, 22:14
Geografisk sted: For enden af søen
Kontakt:

Indlæg af FUB » 17. maj 2006, 13:08

Kode: Vælg alt

[url=http://www.nordisk-forum.dk/templates/subSilver/images/NVF2.jpg][img]http://www.nordisk-forum.dk/files/testlink_141.jpg[/img][/url]
Billede


Er det sådan du mener Gamohunter??? (tryk på billede)
Her burde stå et eller andet smart

Brugeravatar
GamoHunter
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 235
Tilmeldt: 8. feb 2006, 19:46
Geografisk sted: 545421 0095608

Indlæg af GamoHunter » 17. maj 2006, 15:49

FUB skrev:

Kode: Vælg alt

[url=http://www.nordisk-forum.dk/templates/subSilver/images/NVF2.jpg][img]http://www.nordisk-forum.dk/files/testlink_141.jpg[/img][/url]
Billede


Er det sådan du mener Gamohunter??? (tryk på billede)
Ja det var lige den kode jeg søgte efter <**>|

Der er bare lige ét problem: Når jeg poster første gang kan man fint se billederne og og linket virker fint, men hvis man senere går tilbage til siden er det væk. Har det noget at gøre med at html er slået fra for mit vedkomne?

Nu har jeg kun redigeret indlægget 18 gange for at finde ud af at det måske er det som er galt...
You can have it fast, cheap, or reliable. Pick any two.

Besvar