3D printer hvad skal man købe?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 71 times
Been thanked: 6 times

Re: 3D printer hvad skal man købe?

Indlæg af SimonBJ » 9. feb 2024, 10:51

Jeg har lige købt en P1S efter at have rodet med en modificeret Creality CR10 V3 i et par måneder.
Det kan godt være den koster noget mere, men jeg bruger tiden på at printe i stedet for at optimere og løse problemer.

Jeg siger ikke at alle andre printere giver problemer, mine erfaringer er baseret på en brugt CR10, men Bambu er jeg altså imponeret over.

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 60 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af Hammertime » 9. feb 2024, 15:42

Jeg har brugt Ender 3 Pro+ via mit arbejde. Alle 5 vi indkøbte holdt præcis 1 år så gik de alle i stykker nærmest samtidig. De har været brugt til mindre hobby print til elever 1-2 gange om ugen.

Vi har nu indkøbt en Bambulab A1 Combo. Den kan kører testprint på 10 min. Som før tog Ender 1 time og 35 min for samme print. Den har kamera der holder øje med dit print og sender dig opdateringer og du kan sidde på Bali og få notifikationer og sætte nye print igang eller skifte filament direkte fra mobilen og prisen er "kun" 2000 kr. mere end Ender printeren.

1 Bambulab kan printe det samme som 5 Ender printere rent tidsmæssigt. Kvaliteten er printet føler jeg også er en anelse bedre.
Lige nu er de dog i restordre og kommer tilbage i maj måned.
Legends never die

ReneKJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 322 times
Been thanked: 674 times

Indlæg af ReneKJ » 9. feb 2024, 15:54

SimonBJ skrev:
9. feb 2024, 10:51
Jeg har lige købt en P1S efter at have rodet med en modificeret Creality CR10 V3 i et par måneder.
Det kan godt være den koster noget mere, men jeg bruger tiden på at printe i stedet for at optimere og løse problemer.

Jeg siger ikke at alle andre printere giver problemer, mine erfaringer er baseret på en brugt CR10, men Bambu er jeg altså imponeret over.
Købte du en AMS sammen med den?
Det virker som om den nye AMS lite på mange måder er nemmere at gå til, men den virker kun med A serien

ReneKJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 322 times
Been thanked: 674 times

Indlæg af ReneKJ » 9. feb 2024, 15:58

Hammertime skrev:
9. feb 2024, 15:42
Jeg har brugt Ender 3 Pro+ via mit arbejde. Alle 5 vi indkøbte holdt præcis 1 år så gik de alle i stykker nærmest samtidig. De har været brugt til mindre hobby print til elever 1-2 gange om ugen.

Vi har nu indkøbt en Bambulab A1 Combo. Den kan kører testprint på 10 min. Som før tog Ender 1 time og 35 min for samme print. Den har kamera der holder øje med dit print og sender dig opdateringer og du kan sidde på Bali og få notifikationer og sætte nye print igang eller skifte filament direkte fra mobilen og prisen er "kun" 2000 kr. mere end Ender printeren.

1 Bambulab kan printe det samme som 5 Ender printere rent tidsmæssigt. Kvaliteten er printet føler jeg også er en anelse bedre.
Er du opmærksom på det førnævnte recall af A1?
Jeg tror også det er derfor de ikke er til at finde nogen steder lige nu.

SimonBJ
Silver Member
Silver Member

Indlæg af SimonBJ » 9. feb 2024, 15:59

ReneKJ skrev:
9. feb 2024, 15:54
Købte du en AMS sammen med den?
Det virker som om den nye AMS lite på mange måder er nemmere at gå til, men den virker kun med A serien
Det gjorde jeg ikke nej, følte ikke lige behovet for multifarvede print og havde i forvejen svært ved at retfærdigøre overhovedet at købe en, så det var nemt at vælge den fra.
Kommer behovet kan man altid tilkøbe den, så kommer man til at bløde lidt dog :blink:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 285 times
Been thanked: 1053 times

Indlæg af Langenge » 9. feb 2024, 16:36

SimonBJ skrev:
15. dec 2023, 17:10
Wildlife skrev:
14. sep 2023, 09:37
Et andet godt bud kunne pt være Anycubic Kobra 2 Max
Er denne en du har erfaringer med? Umiddelbart ser det ud til folk generelt er tilfredse med den, modsat Ender modellerne som mange ser ud til at have problemer med.
Jeg har ikke turde blande mig i den her tråd ellers, for det virker til, at I alle har nogle vældig fine og komplicerede printere.
Men jeg har selv en Anycubic, som jeg faktisk er ret glad for. De er billige og min virker glimrende. Har ogsp to styk XYZ, men der er helt erstattet af min Anycubic.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Indlæg af Cpt » 10. feb 2024, 13:04

Langenge skrev:
9. feb 2024, 16:36
SimonBJ skrev:
15. dec 2023, 17:10
Wildlife skrev:
14. sep 2023, 09:37
Et andet godt bud kunne pt være Anycubic Kobra 2 Max
Er denne en du har erfaringer med? Umiddelbart ser det ud til folk generelt er tilfredse med den, modsat Ender modellerne som mange ser ud til at have problemer med.
Jeg har ikke turde blande mig i den her tråd ellers, for det virker til, at I alle har nogle vældig fine og komplicerede printere.
Men jeg har selv en Anycubic, som jeg faktisk er ret glad for. De er billige og min virker glimrende. Har ogsp to styk XYZ, men der er helt erstattet af min Anycubic.
Jeg er godt nok blevet lidt lun på en Anycubic kobra 2 pro som min første 3D printer, de lyder nemme at gå til..
Hvad er Jeres erfaringer kan den bo i en isoleret (men ikke opvarmet) garage?
Jeg vil gerne printe i PETG og TPU materialerne, det bør den vel kunne med den mængde varme den har i bordet?
Kræver nogen af disse 2 materialer udluftning eller affugtning eller andet besværligt ekstra udstyr?

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 60 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af Hammertime » 12. feb 2024, 18:18

ReneKJ skrev:
9. feb 2024, 15:58
Hammertime skrev:
9. feb 2024, 15:42

Er du opmærksom på det førnævnte recall af A1?
Jeg tror også det er derfor de ikke er til at finde nogen steder lige nu.
Ja det var jeg ikke klar. 1% af deres A1'ere går i brand. Vildt nok :shock: men altså vi har ingen problemer haft med vores. Tilgengæld skulle fejl være udbedret til maj i år
Legends never die

Cpt
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Indlæg af Cpt » 19. feb 2024, 21:05

Hvor shopper i filament henne? Jeg skal ha købt lidt forskelligt til at teste printeren med..

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Indlæg af Wildlife » 20. feb 2024, 08:24

Cpt skrev:
19. feb 2024, 21:05
Hvor shopper i filament henne? Jeg skal ha købt lidt forskelligt til at teste printeren med..
Enten hos https://3deksperten.dk/ hvis det bare er enkelte ruller, eller i lidt større mængder (24+ kg), så hos https://gst3d.eu/
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

SimonBJ
Silver Member
Silver Member

Indlæg af SimonBJ » 20. feb 2024, 08:49

Wildlife skrev:
20. feb 2024, 08:24
Cpt skrev:
Enten hos https://3deksperten.dk/ hvis det bare er enkelte ruller, eller i lidt større mængder (24+ kg), så hos https://gst3d.eu/
Jeg har købt en del forskelligt 3DE Premium ved 3D Eksperten, det har virket fantastisk i min printer.
Printer med 55 grader bed og 220 nozzle.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Indlæg af Wildlife » 20. feb 2024, 13:34

SimonBJ skrev:
20. feb 2024, 08:49
Wildlife skrev:
20. feb 2024, 08:24
Cpt skrev:
Jeg har købt en del forskelligt 3DE Premium ved 3D Eksperten, det har virket fantastisk i min printer.
Printer med 55 grader bed og 220 nozzle.
Ja, der ligger jeg på 60 og 215 grader, så det er jo næsten det samme.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Za_X_aZ
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Riffel, 3D Pring & Design
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Indlæg af Za_X_aZ » 21. feb 2024, 17:31

Cpt skrev:
Primært bruger jeg PLA 2.0 og nu også PETG 2.0 fra www.3do.dk der er et ok udvalg men ikke altid en regnbue af farver, så når jeg skal bruge en farve jeg ikke kan finde, så 3Deksperten.dk eller bambu lab hvis det er til min printer og jeg lige har et 40€ gavekort at brænde af også :D

Besvar