Politiets simulator

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Snakker vi forbi hinanden?

Indlæg af Fast Fumble » 12. nov 2004, 08:33

gunnut skrev:Seriøst er det altså en hel del lettere at holde koncentrationen under 10 skud frem for 30 skud. Jeg er sikker på jeg aldrig ville kunne lave 300 point på 15 meter, men med "kun" 10 skud kan jeg godt "sætte mig op til det".
Dvs, du kan godt sætte dig op til at placere 10 skud indenfor en diameter på 4 cm på 15m? Og så endda med en USP Compact? Du burde være sportsskytte, for det har jeg ikke set mange der kan.
gunnut skrev:Tro mig, på 3-8, ja selv ud til 12 meter betyder de ikke en skid. man sigter ikke. Man peger og beder til vor herre! Her betyder løbslængde ikke noget.
Ja, det ved jeg godt. Jeg har skudt en del Tjenestepistol (12,5m, let tidspres, incl. genladning), og uden at sigte, bliver man nr. sjok! Men det er noget andet, det er stadig baneskydning, der er tid til at sigte og folk skyder 10'ere.
gunnut skrev:Jeg ved godt du sikkert bruger meget tid på skydebanen, men at træne (og vide det er for at redde dit eget eller andres liv) er der en verden til forskel. Skriver det ikke for at være en "smart ASE", men sådan er det altså.
Tjah. Jeg tror nu måske godt man kan sammenligne lidt med IPSC træning. Selvfølgelig træner jeg ikke for at redde mit liv, men jeg træner meget varierende skydeforhold med et stopur i nakken, så adrenalinen pumper skam godtnok - jeg er jo NØDT til at banke de andre, ikke?
Fx. sidste træningsmatch - jeg havde et rimeligt forspring til Mapzter indtil sidste bane. Der satsede jeg så hele butikken, og smed hele lortet væk! Jeg fik 0 point på den bane, pga. for mange miss. En af de skiver jeg missede, skød jeg på 1½m afstand! (En IPSC skive er ca. torsostørrelse).
Så selvom konditionerne slet ikke er sammenlignelige (Jeg kæmper godtnok mod bevæbnet modstander, men han skyder ikke på MIG, han skyder kun på papskiver) så tror jeg godt resultaterne kan sammenlignes.
På under 10m i en presset situation tror jeg du har ret, det er ligemeget hvad man skyder med, det har ikke den store betydning for træfsikkerheden. Men på en bane (eller på længere distancer) ville jeg godtnok nødig stå med en Compact i hånden.
Mit første indlæg var ment som en let amuseren over politiets små stumper pistoler, og nu er vi godtnok kommet langt ud ;-)

Mvh.
Fast Fumble

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 12. nov 2004, 21:16

Pistolskytten
Dvs, du kan godt sætte dig op til at placere 10 skud indenfor en diameter på 4 cm på 15m? Og så endda med en USP Compact? Du burde være sportsskytte, for det har jeg ikke set mange der kan.
Hmmmmh måske, men den betjent jeg skød sammen med, gjorde det 2 gange i træk så jeg tror nu ikke det er så specielt. Normalt skyder jeg kun "10-delt" på 25 meter, så 15 meters føles bare skide let. På 25 meter med min SIG eller Beretta kan jeg bestemt ikke lave 100 ud af 100 mulige. Normalt ligger jeg på max 90 point, men ofte "kun" 85.
Tjah. Jeg tror nu måske godt man kan sammenligne lidt med IPSC træning. Selvfølgelig træner jeg ikke for at redde mit liv, men jeg træner meget varierende skydeforhold med et stopur i nakken, så adrenalinen pumper skam godtnok - jeg er jo NØDT til at banke de andre, ikke?
Fx. sidste træningsmatch - jeg havde et rimeligt forspring til Mapzter indtil sidste bane. Der satsede jeg så hele butikken, og smed hele lortet væk! Jeg fik 0 point på den bane, pga. for mange miss. En af de skiver jeg missede, skød jeg på 1½m afstand! (En IPSC skive er ca. torsostørrelse).
Jeg ved godt jeg helt 100% lyder som en "smart ASE" nu (det er jeg jo også <-: ), men når man er blevet beskudt flere gange ser man nok anderledes på det. I en "given situation" har man ikke råd til at "satse hele butikken". Hvis ikke man rammer (eller endnu bedre vælger at holde hovedet nede) så er man ikke bare ude af en konkurrence, men ude "for rearl".

Har aldrig prøvet en officiel IPSC skydning og jeg er sikker på, hvis jeg prøvede, ville jeg blive "nummer chock".

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

hej gunnut

Indlæg af SKB500 » 15. nov 2004, 10:37

Hej gunnut ka se vi har skudt med samme skyder mvh.ak47 he he.
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 2. jan 2005, 03:39

Få nu hevet tingene ned i deres rette sammenhæng!!
Pistoler og revolvere er sportsredskaber og stærkt overglorificerede symboler på magt og beføjelser.
INGEN ved deres fulde fem ville begive sig ind i en seriøs kampsituation, kun bevæbnet med en pistol eller en revolver, medmindre det absolut ikke kunne være anderledes, eller "situationen" fandt sted i en telefonbox, dette uanset hvor præcis eller næsetung kanonen måtte være!!
Pistoler og revolvere er for hygge og sjov, ligesom motorcykler - legetøj til store drenge.
med venlig hilsen
neuhof

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af SKB500 » 2. jan 2005, 18:21

NEUHOF :D :D :razz: <**>| \<**</ {::}
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Besvar