Tilpasning (udfyldning) af skæfte på pistol

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Tilpasning (udfyldning) af skæfte på pistol

Indlæg af SimonBJ » 21. dec 2022, 22:03

Jeg har lidt problemer med at få et konsistent greb på min SSP og kan konstatere noget af problemet kan skyldes at der er luft i bunden af skæftet. Det vil jeg godt have fyldt ud med et materiale som man kan slibe ned og tilpasse, men som samtidig kan holde og ikke skal fornyes eller skiftes.

Jeg har fundet en enkelt tråd hvor der nævnes forskellige løsninger, blandt andet Cernit som stadig kan skaffes kan jeg se, men linket til formplast er dødt.
Om Cernit er en god ide er jeg i tvivl om, da mit skæfte er plastic og jeg ved ikke hvor smart det er at putte det i ovnen :???:

Var en tur i Bilka og samlede en https://www.bilka.dk/produkter/formy-su ... 200126407/ op, men ved ikke lige om det vil virke.

Hvad har i andre der stod med dette problem gjort?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tilpasning (udfyldning) af skæfte på pistol

Indlæg af Raptor357 » 21. dec 2022, 22:32

Jeg har købt skæfter fra rink og karl nihl. jeg har prøvet at snitte mit eget og jeg har prøvet med plastic padding glasfiberspartel som blev formet med min hånd i en gummihandske.
Det er de færdigtsnittede træskæfter jeg har været gladest for. jeg er nok bare ikke dygtig nok til at snitte og modellere selv.
ellers se om du kan købe et ekstra håndtag billigt og øv dig på det.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Tilpasning (udfyldning) af skæfte på pistol

Indlæg af SimonBJ » 21. dec 2022, 22:39

Raptor357 skrev:
21. dec 2022, 22:32
Jeg har købt skæfter fra rink og karl nihl. jeg har prøvet at snitte mit eget og jeg har prøvet med plastic padding glasfiberspartel som blev formet med min hånd i en gummihandske.
Det er de færdigtsnittede træskæfter jeg har været gladest for. jeg er nok bare ikke dygtig nok til at snitte og modellere selv.
ellers se om du kan købe et ekstra håndtag billigt og øv dig på det.
Jeg har et Rink skæfte på min luftpistol og det passer mig perfekt, så jeg har bestemt overvejet at få et til min .22 også, men de er på ingen måde billige jo... Derfor er jeg lidt ude efter et billigere alternativ, hvis muligt.

Besvar