Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 34 times

Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Indlæg af Sunscale » 30. okt 2022, 11:41

Er der nogen herinde der muligvis ved hvilken kaliber standard, hvis nogen, som Schultz & Larsen overholder i deres produktion af rifler og riffelpiber ? (f.eks. C.I.P eller SAAMI)

Danmark er jo ikke medlem af C.I.P, så S&L er vel ikke lovbestemt til at skulle efterleve C.I.P krav ?

Der er umiddelbart ingen stemplede godkendelser på hverken pibe eller låsestolen på de S&L rifler jeg ejer.
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Indlæg af T-REX » 30. okt 2022, 13:15

Vi er i Europa, så Forvent at S&L Overholder eller overgår C.I.P kravene.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Indlæg af C-X » 30. okt 2022, 15:01

Jeg ville ikke have de store forventninger, til ret meget derfra. De har leveret nogle rifler, der ikke engang kunne skyde med standard ammunition. Bl.a. deres, i øvrigt flotte, Legacy, som ofte ikke kan slå fænghætterne an, på kommercielle .300 BLK.
Med så mange andre muligheder, ville jeg søge andetsteds. Og jeg er ikke engang sart, har købt flere amerikanske "projektrifler", der lige manglede den sidste finish, men det er også en anden prisklasse.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1399
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 196 times

Re: Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Indlæg af F U B A R » 30. okt 2022, 15:50

Slut med larsen :modbat:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Indlæg af Sunscale » 30. okt 2022, 18:10

C-X skrev:
30. okt 2022, 15:01
Jeg ville ikke have de store forventninger, til ret meget derfra. De har leveret nogle rifler, der ikke engang kunne skyde med standard ammunition. Bl.a. deres, i øvrigt flotte, Legacy, som ofte ikke kan slå fænghætterne an, på kommercielle .300 BLK.
Med så mange andre muligheder, ville jeg søge andetsteds. Og jeg er ikke engang sart, har købt flere amerikanske "projektrifler", der lige manglede den sidste finish, men det er også en anden prisklasse.
Når det kommer til kvalitet og finish, så er jeg umiddelbart ret enig med dig i, at det de leverer til tider kan være ganske useriøst. Men tror du, at det er samme historie, når det kommer til det sikkerhedsmæssige? For mig at se, er det rimeligt centralt, at en riffel som minimum kan holde til det tryk der er specificeret til den pågældende kaliber, og kan en riffel ikke det, er der i mine øjne intet forretningsgrundlag.

Som minimum må man jo gå ud fra at de ønsker at fortsætte deres forretning, hvorfor det sikkerhedsmæssige er et ufravigeligt krav :???:
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hvilken kaliber standard overholder Schultz & Larsen ?

Indlæg af C-X » 30. okt 2022, 18:21

Jeg ved det ærligt ikke, men kan de se stort på funktion og finish, så kan det jo også glide på andre områder. Kort og kontant, så har jeg ikke tillid til hverken produkterne eller deres kundeservice, så brandet er en dødsejler, i min optik. Det på trods af, at det er dansk og de kan lave flotte sager, men det berettiger ikke så mange mandagsudgaver eller et totalt fravær af ordentlig kundeservice, der efterlader kunder og forhandlere i en lortesituation.

Så handler jeg bare med nogen andre i stedet, og råder andre til det samme. En kammerat var blevet foreslået en S&L som første riffel, fik ham heldigvis overtalt til en Tikka i stedet. Der er langt færre mandagsudgaver og produktet er nærmest kedeligt forventeligt i kvaliteten, der bare leverer.

Det er ikke ment som et rant imod S&L, jeg ville ønske at jeg ikke havde den opfattelse af dem og deres produkter, som jeg har.

Har man tillid til deres sager? :what:
Jeg har ikke ligefrem hørt om havari og destruktion, men så galt behøver det vel heller ikke gå, før man er videre til næste producent. :???:

Deres råpiber har da i det mindste et pænt ry.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar