Miroku og Browning passer de løb sammen

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Nymark
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. sep 2010, 13:08
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: Odense
Been thanked: 1 time

Miroku og Browning passer de løb sammen

Indlæg af Nymark » 10. jun 2022, 15:46

Jeg har en par Miroku MK70 og har set mig lun på et 81 cm løb til en MK38, men passer de løb sammen og vil alle Miroku, Browning, Winchester passe løb sammen, ved godt de skal fin tilpasses ved en våbensmed.

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 493
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 111 times

Re: Miroku og Browning passer de løb sammen

Indlæg af Gerdson39 » 10. jun 2022, 15:58

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår. På et dobbel-løbet haglgevær er løbene loddet sammen, dem kan man ikke bare væksle ud enkeltvis. Og selve mekaniken der fastholder løb og baskyle er forskellig, der passer ingenting. Selv på våben af samme producent og model vil det kræve tilpasning.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3357
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Miroku og Browning passer de løb sammen

Indlæg af Flugteren » 10. jun 2022, 16:09

Nymark skrev:
10. jun 2022, 15:46
Jeg har en par Miroku MK70 og har set mig lun på et 81 cm løb til en MK38, men passer de løb sammen og vil alle Miroku, Browning, Winchester passe løb sammen, ved godt de skal fin tilpasses ved en våbensmed.
Selv med tilpasning er det ikke sikkert, at løbene vil passe ordenligt sammen. Miroku (som bekendt laver våben for Browning) producerer våbendelene i overstørrelse på fabrikken, og så bliver baskyle, løb og forskæfte tilpasset sammen i hånden. Den eneste måde, du kan sikre dig at få et nyt løbssæt, der passer som fod i hose i din gamle baskyle, vil være, at du har et løbssæt i overstørrelse, der så skal tilpasses din baskyle. Er det sådan et løbssæt, du har kig på?

Ellers kan det nok bedst betale sig at købe en Miroku mere med 81 cm løb.

Besvar