Er der nogen der skal til jagtfeltskydning i Tranum?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
SSG69
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 22. feb 2006, 23:38
Interesser: Militærhistorie og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 45 times
Been thanked: 49 times

Er der nogen der skal til jagtfeltskydning i Tranum?

Indlæg af SSG69 » 18. jun 2007, 16:40

Er der nogen der skal til jagtfeltskydning i Tranum på søndag ?
Klagt nicht, kämpft!

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 18. jun 2007, 16:59

SSG69 skrev:Er der nogen der skal til jagtfeltskydning i Tranum på søndag ?
Jeg kommer. :eek:
_______
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

22-250
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 554
Tilmeldt: 14. mar 2006, 11:43
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af 22-250 » 18. jun 2007, 20:53

jep vi er 10 der skal afsted :D

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 25. jun 2007, 00:13

I dag skulle evnerne så testes på øvelsesterrenget i Tranum.
Fint vejr fra morgenstunden, ikke udsigt til regn foreløbig.

Det gik ellers helt hæderligt på de to første stationer. Fuld hus på begge skiver.
De to næste stationer havde jeg to skud uden for point ellers 10ere og en otter.
Den sidste station var hjort og elg på henholdsvis 300 m. og ca 150 m.
Her skulle der skydes fra en skydestige og vinden var noget kraftig.
På elgen gik det godtnok, alle tre skud talte 2 trere og en firer.
På hjorten gik det så helt galt. Sidste år havde jeg 3 tiere og afstanden var den samme men vinden var ikke så kraftig. Jeg regnede med at afdriften var ca. 25 cm men den var det dobbelte. De tre skud sad alle i hjorten men lige uden for det tællende område. Sidste år skød jeg 198 point i år var det 166. Det var på den sidste station at alle havde problemer, men sådan er det jo at skyde under alm. forekommende forhold.
Vedhæftede filer
Bukkeskiven i Tranum.jpg
Tre skud liggende med valgfri anlæg
Bukkeskiven i Tranum.jpg (58.24 KiB) Vist 9888 gange
Hareskiven.jpg
Tre skud siddende eller knælende mit anlæg var en trebenet jagtstol
Hareskiven.jpg (52.89 KiB) Vist 9886 gange
Ræveskiven.jpg
Tysk ræveskive tre skud siddende eller knælende afstand ca. 75m
Ræveskiven.jpg (54.98 KiB) Vist 9880 gange
Hjorteskiven.jpg
Hjorteskiven tre skud fra skydestige stærk sidevind, afdrift ca 50 cm. to skud på bringen det sidste længere fremme på halsen uden for billedet.
Læg mærke til at jeg var den ottende jæger der havde skudt på alle skiverne. Det var ikke alle der traf lige godt!!!!
Hjorteskiven.jpg (67.78 KiB) Vist 9881 gange
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Gunnut » 25. jun 2007, 05:25

Lyder spændende. Har aldrig været med. Hvad er reglerne for tilmelding?
Skal man fx. være medlem af Danmarks Jægerforbund etc. eller kan man, helt uden medlemskab af nogen som helst forening, møde op og deltage? Skal man tilmelde sig på forhånd. Findes der en hjemmeside, for hovr og hvornår, sådanne skydninger løber af stablen?
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Olsen71 » 25. jun 2007, 07:16

Må man bruge sine støtteben ved liggende og siddende stilling til sådan noget terræn skydning ??

Olsen
2 skud i samme hul er tit held, 3 er nok fordi man bruger Olsens skydestok...

Bæverjagt....... Det blir man bidt af

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 25. jun 2007, 11:44

Gunnut skrev:Lyder spændende. Har aldrig været med. Hvad er reglerne for tilmelding?
Til jægerforbundets jagtfeldtsskydninger melder man sig som regel til i forvejen og kan indbetale dipositum som regel 100 kr.
Gunnut skrev: Skal man fx. være medlem af Danmarks Jægerforbund etc. eller kan man, helt uden medlemskab af nogen som helst forening, møde op og deltage?
Det behøves man ikke, du kan godt melde dig til på dagen ved at møde frem og så få en plads anvist for en der er udeblevet. Du kan så ikke udtages til landsmesterskabet i Ulfborg sids i Sep.
Gunnut skrev: Findes der en hjemmeside, for hovr og hvornår, sådanne skydninger løber af stablen?
Der har her på forumet været en for sidste år, men den er ikke opdateret for i år.
Reglerne og de 5 regioners skydninger står i indlæget i Jæger for juni-juli. på side 11

Der deles op i Mesterklassen Jægerklassen Veteranklassen Dameklassen-
_____________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Trotyl » 25. jun 2007, 14:16

Olsen71 skrev:Må man bruge sine støtteben ved liggende og siddende stilling til sådan noget terræn skydning ??

Olsen
Det må du gerne, hvis du ikke lige skyder i mesterklassen.
Mesterskytterne må kun bruge geværremmen som hjælpemiddel.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Trotyl » 25. jun 2007, 14:20

Zubra skrev:
Gunnut skrev: Skal man fx. være medlem af Danmarks Jægerforbund etc. eller kan man, helt uden medlemskab af nogen som helst forening, møde op og deltage?
Det behøves man ikke, du kan godt melde dig til på dagen ved at møde frem og så få en plads anvist for en der er udeblevet. Du kan så ikke udtages til landsmesterskabet i Ulfborg sids i Sep.
Lad mig sige det på den måde at det har været et krav at man som deltager var medlem af DJ.
Se Jægerforbundets håndbog herom: http://www.jaegerforbundets-haandbog.dk/?id=126
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Gunnut » 25. jun 2007, 14:29

Ok. Tak. Jeg tror det er lidt besværligt at deltage, hvis man ikke er medlem af DJ. Og da jeg aldrig helt "faldt" for ham Christian og alt det der foreningscrap, DJ har stået for, har jeg ikke været medlem. Har også mødt den nye formand og han er da ok (af en politibetjent at være <+: ). Men jeg er ikke 100 % overbevist om, at mine penge (via et medlemskab) går til et godt formål. Meldte mig ud, en gang jeg var sammen med den afgåede formand og jeg fandt ud af, hvad DJ brugte af midler til jagt i fx. Afrika (altså bestyrelsesmedlemmer etc. skulle afprøve jagt i Afrika etc.). Naturligvis med U-landshjælp som påskud (man ville lære Afrikanerne at tjene penge på jagt, på en god måde etc., bla, bla). Dette skal ikke opfattes som en hård kritik af DJ, blot er jeg ikke helt overbevist om at jeg støtter en organisation, som er til for medlemmerne og ikke omvendt.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Halvautomat » 25. jun 2007, 19:35

Jeg kan anbefale jagtfeltskydning...
Jeg har prøvet det 5 gange herunder været med til DM 2 gange.
Denne fom for skydning er ganske lærrig ud i at vurdere ens evner eller mangel på samme ;-)
Uanset om man støtter dj bestyrelsens jagtlige udskejelser har jeg valgt at være medlem - der kommer vel ordnede forhold på et tidspunkt

22-250
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 554
Tilmeldt: 14. mar 2006, 11:43
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af 22-250 » 25. jun 2007, 20:29

det var igen en fed skydning
men jeg syntes den var bedre sidste år
det der trak ned i år, var at man på tre af,
stand pladserne skød på samme afstand.
ja okay sidste år var der samme afstand på to af pladserne.
så der er forskellen ikke så stor.
men der hvor man lære noget er jo, hvad sker der,
når du springer fra 80m til 180m, hvor meget falder kugler,
og hvad har vinden at sige, der ude på det lange hold.
og lige et forslag, på den sidste standplads kunne man ikke
lave det sådan at man kunne skyde to hold af gangen så
ville man nok aldrig få vente tid på den sidste stand.
kun et forslag.
tak for en god skydning. og vi ses til næste år :D

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 25. jun 2007, 22:33

Gunnut skrev: Ok. Tak. Jeg tror det er lidt besværligt at deltage, hvis man ikke er medlem af DJ.
Det hedder sig godtnok at man skal være medlem af jægerforbundet, men om du var blevet afvist af den grund hvis du var mødt op, tror jeg ikke, og måske i år hvor der var overtegnet
Gunnut skrev: Men jeg er ikke 100 % overbevist om, at mine penge (via et medlemskab) går til et godt formål. Meldte mig ud, en gang jeg var sammen med den afgåede formand og jeg fandt ud af, hvad DJ brugte af midler til jagt i fx. Afrika (altså bestyrelsesmedlemmer etc. skulle afprøve jagt i Afrika etc.). Naturligvis med U-landshjælp som påskud (man ville lære Afrikanerne at tjene penge på jagt, på en god måde etc., bla, bla). Dette skal ikke opfattes som en hård kritik af DJ, blot er jeg ikke helt overbevist om at jeg støtter en organisation, som er til for medlemmerne og ikke omvendt.
Tjaaa!!! det er jo en smagssag om man vil være medlem eller ej. Da min jagtopdragelse, altid har været i fællesskabet, sammen med andre jægere i alle aldersklasser, så er et medlemsskab i en jagtforening, også en naturlig ting for mig. Jeg kan da godt forstå folks fustrationer over pampervældet, og deres gøren og laden. Sket er sket, og der bliver vel rettet op på tingene, og så får vi da trods alt et blad, af en rimelig kvalitet, med en h...... masse reklamer i. Vi er jo nysgerrige nok, hvor der der billig grej for tiden. De 150-200 kr. der er tilbage, når bladet er betalt, helt ærligt, så er jeg rimelig kold overfor, om der er nogle få fra direktionen, der får lov til at lufte riflen nede hos nogle negere. Hvor mange steder bliver der ikke smurt i det private, for at få tingene til at glide.

For mit vedkomne, synes jeg selv jeg får meget for de penge, ved at bruge de forskellige foreningers skydeanlæg, og deltage i forskellige arangementer.
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Raven » 25. jun 2007, 23:31

Zubra skrev:Tjaaa!!! det er jo en smagssag om man vil være medlem eller ej. Da min jagtopdragelse, altid har været i fællesskabet, sammen med andre jægere i alle aldersklasser, så er et medlemsskab i en jagtforening, også en naturlig ting for mig. Jeg kan da godt forstå folks fustrationer over pampervældet, og deres gøren og laden. Sket er sket, og der bliver vel rettet op på tingene, og så får vi da trods alt et blad, af en rimelig kvalitet, med en h...... masse reklamer i. Vi er jo nysgerrige nok, hvor der der billig grej for tiden. De 150-200 kr. der er tilbage, når bladet er betalt, helt ærligt, så er jeg rimelig kold overfor, om der er nogle få fra direktionen, der får lov til at lufte riflen nede hos nogle negere. Hvor mange steder bliver der ikke smurt i det private, for at få tingene til at glide.

For mit vedkomne, synes jeg selv jeg får meget for de penge, ved at bruge de forskellige foreningers skydeanlæg, og deltage i forskellige arangementer.
_________
Zubra
:;_()


Jeg kan forstå at Feltskydningen igen i år gav udfordring til alle!! Tranum er jo noget speciel hvad sidevind angår, den har vist snydt mange gennem årene :shock:
Det er vist også længe siden, der har været så mange til feltskydning i Tranum som i år. Det kunne jo være at flere jægere har fået øjnene op for de skydemæssige udfordringer, som ligger heri ;.;<
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 25. jun 2007, 23:46

Trotyl skrev:

Se Jægerforbundets håndbog herom: http://www.jaegerforbundets-haandbog.dk/?id=126
Her er alt pindet ud om jagtfeldtskydning
Den havde jeg ikke kunnet finde Trotyl!!
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 26. jun 2007, 00:01

22-250 skrev:På den sidste standplads kunne man ikke
lave det sådan at man kunne skyde to hold af gangen så
ville man nok aldrig få vente tid på den sidste stand.
kun et forslag.
I år var den sidste standplads noget mere udfordrende end den plejer. Fem mand sikkert op og ned fra en skydestige. Det tager tid, der kunne godt have været en mand mere til hjælp lige der. Nu var der jo NVF. folk på mindst fire af posterne og de gjorde det godt, men det tager altså også tid at sluse 125 mand igemmen 5 ad gangen. Da jeg gik fra post 5 lige før middag var der to hold der ventede.

Så SSG. til næste år vil vi skyde på to forskellige afstande på hver station. Jeg er godt klar over at der fra forbundet bliver stukket nogle mål ud, men alligevel er det fedest med variationer på afstandene.
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Olsen71 » 26. jun 2007, 07:59

Hjælpemidler. Alle må benytte egne medbragte, jagtrelaterede hjælpemidler såsom, jagtstol, flerbenet skydestok, rygsæk, påmonterede støtteben, afstandsmåler m.v.. I Mesterklassen må der dog kun benyttes rem og handske.
Vil det siger at man ikke må bruge skydestok eller støtteben i mesterklassen,eller er det mig der misforstår det ??

Så er 300 meter sku langt selv med hanske og rem :shock:

Så er der sku da minusser ved at har sku Egeløv :???:

Olsen
2 skud i samme hul er tit held, 3 er nok fordi man bruger Olsens skydestok...

Bæverjagt....... Det blir man bidt af

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 26. jun 2007, 09:10

Olsen71 skrev:
Hjælpemidler. Alle må benytte egne medbragte, jagtrelaterede hjælpemidler såsom, jagtstol, flerbenet skydestok, rygsæk, påmonterede støtteben, afstandsmåler m.v.. I Mesterklassen må der dog kun benyttes rem og handske.
Vil det siger at man ikke må bruge skydestok eller støtteben i mesterklassen,eller er det mig der misforstår det ??

Så er 300 meter sku langt selv med hanske og rem :shock:

Så er der sku da minusser ved at har sku Egeløv :???:

Olsen
Ja!! sådan er reglerne nu. På holdet før mig, var der en der skød i mesterklassen, han skød da totalt 206 point. Så der er vitterlig nogen der kan skyde, kun med rem og hanske som hjælpemiddel. Vi havde alle det faste anlæg, som en skyde stige kan give. På den hjorteskive jeg skød på, havde den foregående skytte, sat to tiere og en nier med en 243er. Alt er rellativt, men der er altså jægere(skytter) der er bedre end andre, når tingene foregår under naturlige forhold. På den her måde, er vi også fri for at der skal sættes forskellige krav til grejet (riflernes vægt, kikkertens forstørrelse og andre hjælpemidler)

På standplads 4 var græsset så højt foran dig, at du ikke kunne skyde siddende eller knælende, men måtte stå på knæene. Afstanden her var ca. 150 til vildsvinet. Der havde dem med en trebenet skydestok en fordel.

I det hele taget er det jo en god træning i, at kenden ens begrænsninger og styrker, når det endelig går for sig. Under praktisk jagt, er det også der forskellen er på dem, der får udnyttet de få chanser der er med godt resultat, og dem der ikke får gjort noget.
________
Zubra
Vedhæftede filer
Krageskiven i Tranum.jpg
Her er afstanden omkring 40 m. og skydestillingen er liggende. Her fik første skytte et Weatherby-øje i første skud, og måtte opgive det vidre forløb.
Krageskiven i Tranum.jpg (62.3 KiB) Vist 9656 gange
Gåseskiven  i Tranum.jpg
Gåseskiven med tre femmere. Jeg var den ottende skytte der havde skudt på den skive. Det er ikke alle 24 skud der har ramt gåsen.
Gåseskiven i Tranum.jpg (55.25 KiB) Vist 9654 gange
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Olsen71 » 26. jun 2007, 09:55

Jeg kunne aldrig drømme om at skyde på en buk på 100 meter fritstående,altså på jagt.

Derfor er det nu for mig udelukket at ta til jagtfeltskydning,fordi jeg skal skyde i mesterklassen.

Er jo netop der man skal træne med sin skydestok på forskellige afstande og ikke fritstående.

Men det er bare min mening......

Olsen
2 skud i samme hul er tit held, 3 er nok fordi man bruger Olsens skydestok...

Bæverjagt....... Det blir man bidt af

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Raven » 26. jun 2007, 10:41

Olsen71 skrev:Jeg kunne aldrig drømme om at skyde på en buk på 100 meter fritstående,altså på jagt.

Derfor er det nu for mig udelukket at ta til jagtfeltskydning,fordi jeg skal skyde i mesterklassen.

Er jo netop der man skal træne med sin skydestok på forskellige afstande og ikke fritstående.

Men det er bare min mening......

Olsen
Olsen 71 du kan da sagtens deltage med skydestok mv. Du skal bare tilmelde dig "dulighedmomentet" ;-)

Citat fra Jægerhåndbogen
"Tilmelder deltageren sig duelighedsmomentet – udenfor konkurrence – er der ikke krav om dokumentation og bevis for bestået Danmarks Jægerforbunds mærkeskydning med jagtriffel. Samtidig giver tilmelding heri ret til at deltage i et ubegrænset antal jagtfeltskydninger. Der kan ikke foretages tilmelding til Mesterskabet"
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Olsen71 » 26. jun 2007, 11:13

Så er der jo ikke noget problem :razz:

Tak for hjælpen


Olsen
2 skud i samme hul er tit held, 3 er nok fordi man bruger Olsens skydestok...

Bæverjagt....... Det blir man bidt af

Brugeravatar
SSG69
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 22. feb 2006, 23:38
Interesser: Militærhistorie og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 45 times
Been thanked: 49 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af SSG69 » 26. jun 2007, 16:57

Så SSG. til næste år vil vi skyde på to forskellige afstande på hver station. Jeg er godt klar over at der fra forbundet bliver stukket nogle mål ud, men alligevel er det fedest med variationer på afstandene.
Det er taget til efterretning !

Der er selvfølgelig mere arbejde for os, men hvad, vi kan jo lide det !
I år var den sidste standplads noget mere udfordrende end den plejer. Fem mand sikkert op og ned fra en skydestige. Det tager tid, der kunne godt have været en mand mere til hjælp lige der. Nu var der jo NVF. folk på mindst fire af posterne og de gjorde det godt, men det tager altså også tid at sluse 125 mand igemmen 5 ad gangen. Da jeg gik fra post 5 lige før middag var der to hold der ventede.
Der var NVF folk på alle baner. !
Næste år ændrer jeg på programmet så der ikke bliver så lang ventetid ved station 5.
Med den lange afstand, skal det gå meget stærkt for ikke at der bliver kø, så vi må være lidt kreative for at forkorte tiden. Det er derfor vi har indsat jagtvognen, Vi var til sidst oppe på 1,5 times ventetid, så det kan blive bedre, det ved jeg.
Er der andre ting der kan ændres til det bedre, så vil jeg da gerne vide det.

MVH
SSG69
Klagt nicht, kämpft!

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Zubra » 26. jun 2007, 21:00

SSG69 skrev:
Der var NVF folk på alle baner. !
Næste år ændrer jeg på programmet så der ikke bliver så lang ventetid ved station 5.
Med den lange afstand, skal det gå meget stærkt for ikke at der bliver kø, så vi må være lidt kreative for at forkorte tiden. Det er derfor vi har indsat jagtvognen, Vi var til sidst oppe på 1,5 times ventetid, så det kan blive bedre, det ved jeg.
Er der andre ting der kan ændres til det bedre, så vil jeg da gerne vide det.
Jeg har været med så mange gange, og det er altid en fornøjelse at deltage. Udfordringerne har altid været varieret, så jeg har ikke noget at beklage i den retning.

Små vildt skiverne kunne også godt varieres, jeg har flere muligheder hvis det skulle overvejes.
I det hele taget var jeg glad for at i år havde brugt tyske skiver som vi ikke kendte i forvejen. Der var en rigtig god ting, for vi lærer jo de gamle skiver uden af med tiden.

Med hensyn til station 5. så var ideen med skydestigen rigtig god, men kombineret med lange hold duede det ikke med den lange ventetid. Hvad med at bytte den med station 4 og så skud på elg og gris eller buk da det typisk er det man sidder i stige efter. Så kan station 5 stadig være til de lange skud med hjort eller buk på 200-300 m. Så var det måske en ide at pointene har samme værdi på alle skiver 10-9-8 osv. og ikke som på flere stationer forskellige værdier, så vi skulle holde øje med om der blev talt rigtigt.

Nej!! der er kun masiv regnvejr der kan ødelægge skydningen i Tranum.
________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
SSG69
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 22. feb 2006, 23:38
Interesser: Militærhistorie og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 45 times
Been thanked: 49 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af SSG69 » 28. jun 2007, 23:16

Stor tak for hjælpen til PEE - LUDVIG - HORNUM - MS uden jeres hjælp var det ikke gået :D :razz: <;>

MVH

SSG69
Klagt nicht, kämpft!

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Jagtfeltskydning

Indlæg af Trotyl » 29. jun 2007, 13:11

SSG69 skrev:Stor tak for hjælpen til PEE - LUDVIG - HORNUM - MS uden jeres hjælp var det ikke gået :D :razz: <;>

MVH

SSG69
Også tak til SSG69.
Du gør en kæmpeindsats ved jeg.
Også selv om du ikke altid får den ><>z_ du har brug for.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Besvar