Browning 725 fejl på ejektor.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Jagtræven
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. dec 2020, 09:06
Interesser: Hagl og kuglejagt
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 1 time

Browning 725 fejl på ejektor.

Indlæg af Jagtræven » 24. sep 2021, 22:27

Lad mig prøve at spørge ekspert panelet her.

Problemstilling: Ejektorfejl på B725 kal. 12. Købt fra ny af i marts 2021 og efter små 10 skud (jagtammo) kan måske omkring hver 3-4 skud sætte sig fast og ejektoren vil ikke skyde afskudt hylster ud. den kan lige lirkes ud med et anden hylster e.l.

Jeg har ikke haft problemer med de ca. 1200 skud på flugtskydningsbanen, det er kun problem med jagt ammo.

Jeg har haft ejektorfejl på følgende ammunition: BIOAMMO 30 gm str. 5 / GAMEBORE REGAL 28 gm str. 5 / BORNAGHI BIOWAD 32 gm str. 4
Alle disse 3 mærker har jeg haft fejl på. Har i oplevet eller hørt om dette problem før? Jeg har naturligvis smurt skilt ejektor ad mm. og alt ser fint ud.

Så tænker det kan skyldes 2 ting. 1 at løbet er boret lige stramt nok på mål 2. at der er fejl på ammunitionen, og den udvider sig under skud og klemmer sig fast?


Hvad siger i?


Vh. Jagtræven.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Browning 725 fejl på ejektor.

Indlæg af PSindrup » 24. sep 2021, 22:39

Jagtræven skrev:
24. sep 2021, 22:27
Lad mig prøve at spørge ekspert panelet her.

Problemstilling: Ejektorfejl på B725 kal. 12. Købt fra ny af i marts 2021 og efter små 10 skud (jagtammo) kan måske omkring hver 3-4 skud sætte sig fast og ejektoren vil ikke skyde afskudt hylster ud. den kan lige lirkes ud med et anden hylster e.l.

Jeg har ikke haft problemer med de ca. 1200 skud på flugtskydningsbanen, det er kun problem med jagt ammo.

Jeg har haft ejektorfejl på følgende ammunition: BIOAMMO 30 gm str. 5 / GAMEBORE REGAL 28 gm str. 5 / BORNAGHI BIOWAD 32 gm str. 4
Alle disse 3 mærker har jeg haft fejl på. Har i oplevet eller hørt om dette problem før? Jeg har naturligvis smurt skilt ejektor ad mm. og alt ser fint ud.

Så tænker det kan skyldes 2 ting. 1 at løbet er boret lige stramt nok på mål 2. at der er fejl på ammunitionen, og den udvider sig under skud og klemmer sig fast?


Hvad siger i?


Vh. Jagtræven.
:welcome:

Tilbage til forhandleren. Der er stadig garanti på den.

Det burde ikke ske med nogen ammunition.

Peter

Besvar