GROV PISTOL

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
CB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 3. sep 2004, 19:53
Geografisk sted: Sjælland

GROV PISTOL

Indlæg af CB » 16. okt 2004, 20:54

Er der nogen af jer, der har gjort sig erfaringer med det Italienske pistol mærke Tanfoglio.

Jeg overvejer at købe en Tanfoglio Limited/Custom 9 mm.

:razz:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: GROV PISTOL

Indlæg af Fast Fumble » 16. okt 2004, 21:29

CB skrev:Er der nogen af jer, der har gjort sig erfaringer med det Italienske pistol mærke Tanfoglio.
Jeg overvejer at købe en Tanfoglio Limited/Custom 9 mm.
:razz:
Det kan jeg godt forstå, den overvejede jeg selv meget seriøst tidligere på året.
Jeg har prøveskudt et par forskellige Tanfoglio (Limited, Limited Custom HC, Gold Match), og det virker umiddelbart som fine skydere med flot finish til små penge.
Vær opmærksom på at de i DK forhandles af ganske mange forskellige forhandlere, og disse har både forskellig prispolitik og forskellig opfattelse af service og garantiforpligtelser!
På "minus siden" har jeg noteret mig, at de gutter jeg kender med Tanfoglio skydere har haft mange funkfejl. Der har været stævner hvor de har haft grotesk mange funkfejl. Om dette skyldes småting der hurtigt kan tunes væk, er jeg ikke i stand til at vurdere, men jeg har bemærket mig at Tanfoglio oprindeligt ikke laves i 9mm Luger (da den kaliber er forbudt i Italien), men i bl.a. 9x23. Nogle af mine kammyers Tanfoglios er leveret i 9x23 og efterfølgende "konverteret", men om det er normalt ved jeg ikke.
Man kunne også overveje Pardini GT45 (har jeg også prøvet, urimeligt dejlig skyder!), STI/SVI (dyrt men godt) eller CZ IPSC (eller den nye model der er kommet som afløser til IPSC modellen, den er nemlig i samme prisleje som Tanfoglio Limited Custom HC og Pardini GT45).
Jeg endte med en STI Edge (skal bruges til IPSC).

Mvh.
Fast Fumble

Brugeravatar
CB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 3. sep 2004, 19:53
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af CB » 16. okt 2004, 21:43

Hej igen.

Jeg har selv venner som skyder med STI og det er virkelig en fin skyder. Jeg har selv kigget på modeller som TROJAN og den er virkelig lækker..

Men priserne er også lidt høje, men ok man får også kvalitet.

Brugeravatar
technika.nu
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 25. aug 2004, 00:25

Indlæg af technika.nu » 16. okt 2004, 22:39

Det är en skidpistol.
Kun möjj.....

Vet inget fabrikat som har haft så många eldavbrott, spruckna löb, spruckna sleder, osv.
KÖP INTE.

Skall du ha till nationellt så köb en Neuhausen, skall du ha till IPSC köp en Glock.

MVH Technika.nu

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Argumenter?

Indlæg af Fast Fumble » 17. okt 2004, 13:16

technika.nu skrev:Skall du ha till nationellt så köb en Neuhausen, skall du ha till IPSC köp en Glock.
Hvorfor?

Mvh.
Fast Fumble

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 17. okt 2004, 16:07

Jeg har en Tanfoglio. Jeg HADER Tanfoglio!!!! :evil: :evil: :evil: Hold dig LANGT væk fra det ELENDIGE bras!!!

Jeg har også en Pardini GT9 (9mm). En virkelig dejlig og velfungerende sportpistol. Den kan varmt anbefales til både hyggeskydning og terrænskydning. Er dog steget en hel del i pris på det seneste :???:

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 17. okt 2004, 17:09

Jeg har en STI Eagle 5.0, og jeg kan kun sige godt om den. Jeg har haft i ca et år nu og der har ikke været noget i vejen endnu. Sååå.. Jeg kan varmt anbefale STI :D
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Vælg forhandler med omhu!

Indlæg af Fast Fumble » 17. okt 2004, 20:24

byf43 skrev:Jeg har også en Pardini GT9 (9mm). En virkelig dejlig og velfungerende sportpistol. Den kan varmt anbefales til både hyggeskydning og terrænskydning. Er dog steget en hel del i pris på det seneste :???:
Ja, til terrænskydning og bane kunne jeg også godt finde på at vælge en Pardini GT9/GT45 (GT9 og GT45 er sådan set det samme, herhjemme sælges GT45'ere der er konverteret til 9mm, og så er det sådan set samme pistol). Den findes i to udgaver, en 6" med en herlig næsetung balance og en 5" der må bruges til IPSC i Standard klasse, og den skyder har et utroligt lækkert aftræk! Til IPSC er det dog lidt irriterende at der kun kan være 16 bønner i magasinet, men til terræn... Jeg tror aldrig jeg har prøvet noget der var lettere at sigte med.

Vælg dog forhandler med omhu, vi er nu 3 i min klub der har oplevet Karlslunde Sports lidt specielle holdning til service og garantiforpligtelser. Man kan let risikere at blive kaldt idiot og løgner, eller på anden måde blive behandlet ubehøvlet, og jeg har da ellers lagt over 20.000kr i hans lommer :-(

Mvh.
Fast Fumble
http://www.uckfup.dk

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

STI er gud.

Indlæg af Fast Fumble » 17. okt 2004, 20:28

Nygaard skrev:Jeg har en STI Eagle 5.0, og jeg kan kun sige godt om den. Jeg har haft i ca et år nu og der har ikke været noget i vejen endnu. Sååå.. Jeg kan varmt anbefale STI :D
Jeg har jo holdt din STI i hånden (under et tjenestepistol stævne i Frederikshavn i Februar måned - I SLUD!) så jeg kan godt forstå du er glad for den.
Men STI er DYRT! Faktisk dobbelt så dyrt som andre gode pistoler.
Alligevel har jeg købt en STI, og jeg tror din var medvirkende til at jeg bestemte mig. Bare at holde den i hånden... STI oser af kvalitet. SÅ jeg skyder nu STI Edge 5" i 9mm.

Mvh.
Fast Fumble
(http://www.uckfup.dk)

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: STI er gud.

Indlæg af Nygaard » 17. okt 2004, 21:18

Pistolskytte skrev:
Nygaard skrev:Jeg har en STI Eagle 5.0, og jeg kan kun sige godt om den. Jeg har haft i ca et år nu og der har ikke været noget i vejen endnu. Sååå.. Jeg kan varmt anbefale STI :D
Jeg har jo holdt din STI i hånden (under et tjenestepistol stævne i Frederikshavn i Februar måned - I SLUD!) så jeg kan godt forstå du er glad for den.
Men STI er DYRT! Faktisk dobbelt så dyrt som andre gode pistoler.
Alligevel har jeg købt en STI, og jeg tror din var medvirkende til at jeg bestemte mig. Bare at holde den i hånden... STI oser af kvalitet. SÅ jeg skyder nu STI Edge 5" i 9mm.

Mvh.
Fast Fumble
(http://www.uckfup.dk)
Sejt :cool:

:razz:
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Vælg forhandler med omhu!

Indlæg af Nygaard » 17. okt 2004, 22:41

Pistolskytte skrev:Vælg dog forhandler med omhu, vi er nu 3 i min klub der har oplevet Karlslunde Sports lidt specielle holdning til service og garantiforpligtelser. Man kan let risikere at blive kaldt idiot og løgner, eller på anden måde blive behandlet ubehøvlet, og jeg har da ellers lagt over 20.000kr i hans lommer :-(
Aabo Bullets fra Nykøbing M, Er yderst fornuftig med priserne. Jeg mener han handler STI.
Han har også Caspian som er en super 1911'er, bare lavet helt plain som den oprindelige Colt 1911 M1."Den får Tanfoglio's bedste custom skyder til at blegne :D "
Du kan også få ham til at sammensætte din drømme 1911. Så vælger du selv delene, og så tilpasser han dem med div. CNC maskiner og "diamant pulver".
Men sådan perle render nemt op i 25.000 og derover:roll:
Fate is a fickle bitch..

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Re: Vælg forhandler med omhu!

Indlæg af byf43 » 18. okt 2004, 08:57

Pistolskytte skrev:
byf43 skrev:Jeg har også en Pardini GT9 (9mm). En virkelig dejlig og velfungerende sportpistol. Den kan varmt anbefales til både hyggeskydning og terrænskydning. Er dog steget en hel del i pris på det seneste :???:
Ja, til terrænskydning og bane kunne jeg også godt finde på at vælge en Pardini GT9/GT45 (GT9 og GT45 er sådan set det samme, herhjemme sælges GT45'ere der er konverteret til 9mm, og så er det sådan set samme pistol). Den findes i to udgaver, en 6" med en herlig næsetung balance og en 5" der må bruges til IPSC i Standard klasse, og den skyder har et utroligt lækkert aftræk! Til IPSC er det dog lidt irriterende at der kun kan være 16 bønner i magasinet, men til terræn... Jeg tror aldrig jeg har prøvet noget der var lettere at sigte med.

Vælg dog forhandler med omhu, vi er nu 3 i min klub der har oplevet Karlslunde Sports lidt specielle holdning til service og garantiforpligtelser. Man kan let risikere at blive kaldt idiot og løgner, eller på anden måde blive behandlet ubehøvlet, og jeg har da ellers lagt over 20.000kr i hans lommer :-(

Mvh.
Fast Fumble
http://www.uckfup.dk
Så vidt jeg har forstået, leveres løbet i rå tilstand til en tysk fabrik, der så færdiggør det i 9x19. Man kan købe 19 skuds magasiner, men prisen for 2 ekstra patroner er sikkert uforholdsmæssig høj (der kan godt være 17 i std. magasin)? Hvad er det for noget med reklamationer??? Har du/i haft bøvl med Pardini'en??

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Vælg forhandler med omhu!

Indlæg af Fast Fumble » 18. okt 2004, 09:40

Nygaard skrev:Aabo Bullets fra Nykøbing M, Er yderst fornuftig med priserne. Jeg mener han handler STI.
Han har også Caspian som er en super 1911'er, bare lavet helt plain som den oprindelige Colt 1911 M1."Den får Tanfoglio's bedste custom skyder til at blegne :D "
Du kan også få ham til at sammensætte din drømme 1911. Så vælger du selv delene, og så tilpasser han dem med div. CNC maskiner og "diamant pulver".
Men sådan perle render nemt op i 25.000 og derover :roll:
Ja, jeg ved det, en af mine kammyer i klubben er ved at få lavet en custom 1911 hos Jørn (Aabo). Faktisk bliver den ikke mere end et par tusinde dyrere end en tilsvarende STI! Jeg valgte STI fordi jeg har en ide om at "hyldevarer" er lettere at få dele til, og lettere at reparere i en fart, men jeg ved sgu ikke...
Aabo har jeg kun hørt godt om, selvom hans leveringstid kan være lidt svingende.

Mvh.
Fast Fumble

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Vælg forhandler med omhu!

Indlæg af Fast Fumble » 18. okt 2004, 09:54

byf43 skrev:Så vidt jeg har forstået, leveres løbet i rå tilstand til en tysk fabrik, der så færdiggør det i 9x19.
Helt rigtigt! Det skyldes det der underlige forbud mod 9x19 kaliber de har i Italien.
byf43 skrev:Man kan købe 19 skuds magasiner, men prisen for 2 ekstra patroner er sikkert uforholdsmæssig høj (der kan godt være 17 i std. magasin)?
En af vennerne har Pardini GT9, og der kan kun være 16 i. De 19-skuds magasiner, kan pistolen overholde IPSC Standard klasse mål med dem?
Mål i IPSC er lidt specielle. En 6" kan ikke klare målene, den bliver for lang, standardklassen er indrettet efter 5" pistoler. Min H&K USP Expert er 5½", men så må man montere en afkortet hammer, for IPSC mår skal overholdes i "Ready condition 1" som er "klar til at skyde", dvs. med hanen spændt! (Med mindre man skyder første skud double action, så skal den bare overholde målene med hammeren lagt ned).
byf43 skrev:Hvad er det for noget med reklamationer??? Har du/i haft bøvl med Pardini'en??
Ja, den ene Pardini (GT9) fejlede meget lige fra starten. Det tog lidt tovtrækkeri og en del argumenteren, men det lykkedes at få skiftet løbet og få den "Aabo trimmet" på garantien. Men en anden skyttes Hämmerli knækkede en fjeder, og han skulle gennem meget ubehøvlet behandling før det lykkedes at få tilsendt en ny fjeder. Så han har handlet der for sidste gang. Senest er der opstået en defekt på min luftpistol, og Karslunde Sport vil hverken medvirke til reparation eller salg af reservedele. Derfor har jeg også lagt mine sidste kroner hos den mand. Gudskelov sælger Karslunde Sport ikke noget man ikke kan købe hos Skyttebutikken.dk, Hunters House, Topguns.dk eller Aalborg Våbenhandel.

Mvh.
Fast Fumble

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 18. okt 2004, 12:21

Uha det lyder ikke godt. Jeg kan så melde mig i jeres klub af nedtrykte kunder. Jeg har bl.a. købt min Tanfoglio hos Karlslunde Sport. Det er en fed pistol, den kan bare ikke skyde. Reklamation og garanti kunne jeg kigge i vejviseren efter :???: Men til hans forsvar tog han kun halv pris i forhold til Hunters, selvom det ingen undskyldning er. Tilbage sidder jeg med sorteper.

Hvad dækker "aabo trimmet" over?

Min kan rumme 17 i std. magasin, men til tider rasler en patron længere nede i magasinet, når der er 17 i. Uden betydning men lidt kikset måske. Anyway det er uden betydning for mig, da jeg ikke skyder IPSC. Vi har en regel om maks 5 skud i min forening, den overholder jeg.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Så ka vi lære det!

Indlæg af Fast Fumble » 18. okt 2004, 14:34

byf43 skrev:Uha det lyder ikke godt. Jeg kan så melde mig i jeres klub af nedtrykte kunder. Jeg har bl.a. købt min Tanfoglio hos Karlslunde Sport. Det er en fed pistol, den kan bare ikke skyde. Reklamation og garanti kunne jeg kigge i vejviseren efter :???: Tilbage sidder jeg med sorteper.
Tjah. Så ka vi lære det, ka vi!
byf43 skrev:Hvad dækker "aabo trimmet" over?
Det ved jeg faktisk ikke, men jeg skal spørge på onsdag. Jeg tror nok det var noget tilpasning af piben, men jeg er ikke sikker.
byf43 skrev:Min kan rumme 17 i std. magasin, men til tider rasler en patron længere nede i magasinet, når der er 17 i. Uden betydning men lidt kikset måske. Anyway det er uden betydning for mig, da jeg ikke skyder IPSC. Vi har en regel om maks 5 skud i min forening, den overholder jeg.
Ja, til alle DDS skydninger (og træninger) har vi selvfølgelig kun 5 bønner i, men til IPSC brug kan det være ret vigtigt om der kan være 16, 17 eller 18 bønner i magasinet. Det kan nogle gange svinge lidt hvor mange patroner der kan være i et magasin. Min STI kan fx. teoretisk holde 18, men jeg kan kun få 17 i. En anden skytte i omgangskredsen har et (modificeret) STI magasin med 20 skuds kapacitet, men det er ret svært at få i pistolen, så det dur kun til "startmagasin".

Mvh.
Fast Fumble

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 18. okt 2004, 16:06

byf43 skrev:Hvad dækker "aabo trimmet" over?
Det kommer an på hvad han trimmer. Man kan jo få trimmet aftrækket, og tilpasning mellem løb, slæde og ramme osv. ;-)
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
krudt karl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 24. jan 2006, 20:07
Interesser: Skydning,fiskeri,camping
Geografisk sted: københavn

Grov pistol

Indlæg af krudt karl » 13. mar 2006, 15:48

Hvad med en SPS, super skyder ! no problemo .. 13500.- virker altid.
kan indeholde 17-21 bønner.

>>/: <->
Hilsen fra
skyttenderaldrigrammerdethanskal

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Grov pistol

Indlæg af Nygaard » 13. mar 2006, 16:05

krudt karl skrev:Hvad med en SPS, super skyder ! no problemo .. 13500.- virker altid.
kan indeholde 17-21 bønner.

>>/: <->
Ville hellere bruge 13500,- på en STI.. ;-)
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
krudt karl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 24. jan 2006, 20:07
Interesser: Skydning,fiskeri,camping
Geografisk sted: københavn

Grov pistol

Indlæg af krudt karl » 13. mar 2006, 16:54

Ja, det kan man godt, har ikke prøvet en sådan! men har selv meget glæde af en SPS, :razz:
Det gik mere på at fortælle at SPS også fandtes.
:eek: :mad:

Mener at de er bygget over 2011 model / ramme, jeg har ALDRIG nogle funk. fejl på min, har monteret et rød fiber sigte , og bygget en funktion, så jeg kan montere et rødpunkt sigte ( OKO ), kun med en skrue, det tager 2 min, så sidder det der, og rammer lige som sidste gang.

<-:
Hilsen fra
skyttenderaldrigrammerdethanskal

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Grov pistol

Indlæg af Nygaard » 13. mar 2006, 17:03

krudt karl skrev:Og bygget en funktion, så jeg kan montere et rødpunkt sigte ( OKO ), kun med en skrue, det tager 2 min, så sidder det der, og rammer lige som sidste gang.

<-:
Billeder!

Har altid været intreseret i af få et rødpunkt på min STI, men ville ikke undvære faste sigtemidler.. Og Jeg kan ikke bare anskaffe mig endnu en pistol, da de to jeg har står på min fars kort sammen med hans to (er ikke fyldt 21) :roll:

Så det kunne være topdollar hvis du ville vise hvordan du har lavet det <-:

Har aldrig set en SPS ud over på billeder, men på de billeder jeg har set af den, ligner den en exact kopi af STI's 2011 system :)
Senest rettet af Nygaard 13. mar 2006, 17:14, rettet i alt 1 gang.
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Grov pistol

Indlæg af Fast Fumble » 13. mar 2006, 17:08

Nygaard skrev:
krudt karl skrev:Hvad med en SPS, super skyder ! no problemo .. 13500.- virker altid.
kan indeholde 17-21 bønner.
Ville hellere bruge 13500,- på en STI.. ;-)
Tjah...
Jeg kan godt følge jer begge to.
Jeg har haft SPS og STI samtidig, så jeg har haft gode muligheder for at sammenligne. Begge pistoler er topklasse, ingen tvivl om det, og jeg vil klart anbefale begge! Men der er det der med prisen... SPS og STI koster det samme (SPS Plus II 13.5K og STI Edge 13.5K), og så ved jeg sgu ikke rigtig - så vil jeg nok vælge STI, for den er lige en anelse foran.

Jeg HAR valgt - min SPS blev solgt, og jeg har nu 2 STI Edge, men jeg bruger SPS magasiner, for de er billigere og bedre end STI's
Men det er close race mellem STI og SPS, mit bedste terræn resultat nogensinde er skudt med SPS.

Jeg synes at STI er i marginalt bedre kvalitet end SPS, og jeg synes at SPS standard frontsigte er for bredt. Jeg synes også at SPS' sikring er meget bedre end STI's, fordi den er bredere, og passer kanon til min tommelfinger som "tommelfinger hylde" til rekylkontrol (der ryger nok sådan en på STI'erne på et tidspunkt). Men det vigtigste for mig, er at SPS forhandles af Hunters House, en butik jeg har meget dårlige erfaringer med - en sag som blev afgjort af Forbrugerstyrelsen. Der handler jeg ikke igen! Men så er der SPS' netshop, den er helt vildt fed! Lave priser, nem at shoppe i og lynhurtig levering - TOPkarakter! At handle STI stumper er noget mere bøvlet og langsommeligt, og priserne er heller ikke så behagelige.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
krudt karl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 24. jan 2006, 20:07
Interesser: Skydning,fiskeri,camping
Geografisk sted: københavn

Grov pistol

Indlæg af krudt karl » 13. mar 2006, 17:36

Hej der !
Yes, jeg har lige fået lavet nogle foto af mine skyder, men ikke detaljeret billeder, men jeg skal da se om det kan lade sig gøre, så kommer de på her. Hvis det ikke lykkedes, så kan jeg sende dem til dig.
Jeg har opdaget at det ikke er så nemt at tage noge gode billeder af skyder, svært med baggrund og lys. ::;>
Med hensyn til det andet, så har du nok ret, det er jo også noget med hvad man er til, af udsende. og detaljer, og den detalje med tommel fingeren, er super, jeg skal have lavet en til min venstre tommelfinger, som skal sidde på riggen til mit rødpunkt sigte, ( wewer, tror jeg det skrives. ) på venster side af min skyder.
Det er en SPS II, og købt der hvor du har haft problemer.
Det skal da så lige siges at, jeg har kun gode oplevelser, og flot service derinde, men sådan er der jo så meget.

:mad:
Hilsen fra
skyttenderaldrigrammerdethanskal

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Grov pistol

Indlæg af Speedman » 13. mar 2006, 17:59

Pistolskytte skrev:
Nygaard skrev:
krudt karl skrev:Hvad med en SPS, super skyder ! no problemo .. 13500.- virker altid.
kan indeholde 17-21 bønner.
Ville hellere bruge 13500,- på en STI.. ;-)
Tjah...
Jeg kan godt følge jer begge to.
Jeg har haft SPS og STI samtidig, så jeg har haft gode muligheder for at sammenligne. Begge pistoler er topklasse, ingen tvivl om det, og jeg vil klart anbefale begge! Men der er det der med prisen... SPS og STI koster det samme (SPS Plus II 13.5K og STI Edge 13.5K), og så ved jeg sgu ikke rigtig - så vil jeg nok vælge STI, for den er lige en anelse foran.

Jeg HAR valgt - min SPS blev solgt, og jeg har nu 2 STI Edge, men jeg bruger SPS magasiner, for de er billigere og bedre end STI's
Men det er close race mellem STI og SPS, mit bedste terræn resultat nogensinde er skudt med SPS.

Jeg synes at STI er i marginalt bedre kvalitet end SPS, og jeg synes at SPS standard frontsigte er for bredt. Jeg synes også at SPS' sikring er meget bedre end STI's, fordi den er bredere, og passer kanon til min tommelfinger som "tommelfinger hylde" til rekylkontrol (der ryger nok sådan en på STI'erne på et tidspunkt). Men det vigtigste for mig, er at SPS forhandles af Hunters House, en butik jeg har meget dårlige erfaringer med - en sag som blev afgjort af Forbrugerstyrelsen. Der handler jeg ikke igen! Men så er der SPS' netshop, den er helt vildt fed! Lave priser, nem at shoppe i og lynhurtig levering - TOPkarakter! At handle STI stumper er noget mere bøvlet og langsommeligt, og priserne er heller ikke så behagelige.
Jeg kender en våben mekaniker/skytte han siger grav alvorlig at pistoler bygget op som 1911 samt STI, SPS osv., er ut, det eneste der virker optimalt er SIG 226, jeg sagde bare ja ja :???: ......Hvad mener i om dette >>_:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
krudt karl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 24. jan 2006, 20:07
Interesser: Skydning,fiskeri,camping
Geografisk sted: københavn

Grov pistol

Indlæg af krudt karl » 13. mar 2006, 18:35

øøø, har aldrig set den på banen, kan være super , ved ikke. men ! ud fra det jeg lige har kunne finde, såå er det slet ikke den klasse vi taler om her, SÅ nu får jeg sku ! skæld ud, ååå shit, jeg her ikke noget at have det i, men det kan være at der er nogen her der bliver tændt nu !
Lad os høre... :razz:
Hilsen fra
skyttenderaldrigrammerdethanskal

Besvar