Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Raptor357 » 9. maj 2020, 23:02

Alle rådene er gode, men det er en stor pærevælling.
Få fat i en bane med en erfaren riffelskytte som gerne selv piller ved sin egen riffel. Der er for mange "erfarne" som kun gør ting værere.

1, alle er enige om at riflen skal være fritliggende, også i skydestillingen.
2, Det er en rigtig god ide at prøve at vride, presse og hive i pibe og forskæfte, skiftevist, mens en anden prøver at se om piben stadig er fritliggende. Mange bruger en pengeseddel, den er dog kun god til den inderste del mod kammeret, der skal gerne kunne komme 2 og gerne 3 lag almindeligt papir ind mellem forskæftet og pibe på den øvrige del. Hvorfor er grundet pibens svingninger, og den skal kunne svinge frit.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Gustloff
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 3. feb 2009, 21:22
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 54 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Gustloff » 9. maj 2020, 23:33

Prøv at få en bøssemager til at isætte forskellige kaliberdorne i piben. Jeg har flere gange set ældre Savage rifler med alt for store indvendige tolerancer i piberne. Riflerne var fabrikeret formodentlig i slut 80´erne/begyndelsen af 90´erne. Løsningen var ompibning med Tikka piber så vidt jeg husker. Hvis du ikke kan finde kaliberdorne kan du henvende til til mig hvis du kommer til Jylland.
"Si Vis Pacem, Para Bellum".

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 639
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 316 times
Been thanked: 175 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Lars M. L. » 10. maj 2020, 10:07

Kajakroeren skrev:
9. maj 2020, 17:45
For nogle måneder siden forærede min svoger mig en Savage riffel. Med en god og garvet ven ud i bukkejagt, mislykkedes det os at indskyde den. Skudbilledet var alt for tilfældigt. Jeg købte derfor ny kikkert og fik den indskudt i Hubertushuset.
Nu har vi så prøvet igen, og igen var det helt vildt tilfældigt. To skud i træk kunne sidde med en centimeters afstand og meget tæt på centrum, og pludselig kunne de næste ryge over skiven. Vi har været ihærdige for der er skudt cirka 70 skud.
Jeg er ved at give op, for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Skal op til prøven om to uger, og kan under ingen omstændigheder bestå.
Kan I hjælpe med bud på hvad det kan skyldes og hvad jeg eventuelt kan gøre?
Kunne din svoger få riflen til at skyde? Næppe.
Mit bedste råd: Smid lortet ud og køb noget ordentligt. Livet er for kort til upræcise rifler...
Dbh Lars

Kajakroeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:40
Interesser: Fasanjagt
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Kajakroeren » 10. maj 2020, 10:20

Hej Lars
Ja, han fik den til at skyde og bestod også prøven med den. Så jeg forsøger lige lidt mere inden jeg køber noget andet.

Kajakroeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:40
Interesser: Fasanjagt
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Kajakroeren » 10. maj 2020, 10:22

Nu har jeg fået hjælp af en venlig fyr fra dette forum. Den forreste skrue i skæftet sad temmelig løs, så jeg håber at det kan have afhjulpet noget.
Han har inviteret mig på skydebane på onsdag. Der skal jeg møde en instruktør som kan lidt af hvert.
Jeg holder jer opdateret og tak endnu en gang for hjælpsomhed og gode råd.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Raptor357 » 10. maj 2020, 10:26

Kajakroeren skrev:
10. maj 2020, 10:22
Nu har jeg fået hjælp af en venlig fyr fra dette forum. Den forreste skrue i skæftet sad temmelig løs, så jeg håber at det kan have afhjulpet noget.
Han har inviteret mig på skydebane på onsdag. Der skal jeg møde en instruktør som kan lidt af hvert.
Jeg holder jer opdateret og tak endnu en gang for hjælpsomhed og gode råd.
Sådan, de fleste rifler der skyder dårligt og som ikke er skadet i piben, kan fikses på en simpel og billig/gratis måde.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Bjarne41 » 10. maj 2020, 11:25

Kajakroeren skrev:
10. maj 2020, 10:22
Nu har jeg fået hjælp af en venlig fyr fra dette forum. Den forreste skrue i skæftet sad temmelig løs, så jeg håber at det kan have afhjulpet noget.
Han har inviteret mig på skydebane på onsdag. Der skal jeg møde en instruktør som kan lidt af hvert.
Jeg holder jer opdateret og tak endnu en gang for hjælpsomhed og gode råd.
Fint du fandt en fejl.
.
Da du forlod Hubertushuset, hvilken ammunition blev der afsluttet med ?
Hvor stor var skudgrupperne ?

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af PSindrup » 10. maj 2020, 11:38

Kajakroeren skrev:
10. maj 2020, 10:22
Nu har jeg fået hjælp af en venlig fyr fra dette forum. Den forreste skrue i skæftet sad temmelig løs, så jeg håber at det kan have afhjulpet noget.
Han har inviteret mig på skydebane på onsdag. Der skal jeg møde en instruktør som kan lidt af hvert.
Jeg holder jer opdateret og tak endnu en gang for hjælpsomhed og gode råd.
:NVFrules:

Vi følger dine opdateringer med tilbageholdt åndedræt. :giggle: :razz:

Peter

Kajakroeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:40
Interesser: Fasanjagt
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Kajakroeren » 13. maj 2020, 21:45

Hej med jer
Hermed en opdatering som jeg lovede.
En meget venlig sjæl fra dette forum hjalp mig i søndags. Han tjekkede riflen efter, og spændte en meget løs skrue i skæftet. Dernæst lavede han en aftale for mig med en instruktør på en skydebane. Der er jeg lige kommet fra, og det gik over al forventning.
Det tog 4-5 skud at indskyde den, og den samlede skuddene fra første skud. Efter den var indskudt havde den 40 mm spredning omkring centrum. Så jeg tør godt gå til prøve d. 23 😊
Mange tak for alle jeres gode råd og hjælp, det har været en fornøjelse.
Knæk og Bræk d. 16 👍

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Bofhenator » 13. maj 2020, 22:29

Kajakroeren skrev:
13. maj 2020, 21:45
Hej med jer
Hermed en opdatering som jeg lovede.
En meget venlig sjæl fra dette forum hjalp mig i søndags. Han tjekkede riflen efter, og spændte en meget løs skrue i skæftet. Dernæst lavede han en aftale for mig med en instruktør på en skydebane. Der er jeg lige kommet fra, og det gik over al forventning.
Det tog 4-5 skud at indskyde den, og den samlede skuddene fra første skud. Efter den var indskudt havde den 40 mm spredning omkring centrum. Så jeg tør godt gå til prøve d. 23 😊
Mange tak for alle jeres gode råd og hjælp, det har været en fornøjelse.
Knæk og Bræk d. 16 👍
Fedt!!

Knæk og bræk :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Raptor357 » 13. maj 2020, 22:38

Kajakroeren skrev:
13. maj 2020, 21:45
Hej med jer
Hermed en opdatering som jeg lovede.
En meget venlig sjæl fra dette forum hjalp mig i søndags. Han tjekkede riflen efter, og spændte en meget løs skrue i skæftet. Dernæst lavede han en aftale for mig med en instruktør på en skydebane. Der er jeg lige kommet fra, og det gik over al forventning.
Det tog 4-5 skud at indskyde den, og den samlede skuddene fra første skud. Efter den var indskudt havde den 40 mm spredning omkring centrum. Så jeg tør godt gå til prøve d. 23 😊
Mange tak for alle jeres gode råd og hjælp, det har været en fornøjelse.
Knæk og Bræk d. 16 👍
Det er godt at læse.
Knæk og bræk med prøven.
Jeg er lidt skuffet over at de ikke allerede i butikken opdagede fejlen med den løse skrue, nu når den skød så ringe.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af LJ » 13. maj 2020, 23:32

:thumbup: for meldingen!
Godt du har fået det løst.
Jeg må tilslutte mig at det er noget tvivlsomt at man ikke fandt årsagen i butikken...

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Ras.Killing » 14. maj 2020, 01:25

Men det er da alligevel utroligt at en løs skrue i forskæftet kan gøre så meget? Jeg antager at det er en af de skruer der holder riffel og skæfte sammen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af PSindrup » 14. maj 2020, 06:02

Fedt! Og tak for update! :thumbup:
Ras.Killing skrev:
14. maj 2020, 01:25
Men det er da alligevel utroligt at en løs skrue i forskæftet kan gøre så meget? Jeg antager at det er en af de skruer der holder riffel og skæfte sammen.
Ja, det var også min tanke. Hvordan i alverden kan en løs skrue mellem riffel og skæfte få den til at skyde SÅ dårligt? :???:

Og så er det da ubeskriveligt ringe at en professionel våbensmed ikke opdager det. :wall:

Peter

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Lassescout » 14. maj 2020, 07:42

PSindrup skrev:
14. maj 2020, 06:02
Fedt! Og tak for update! :thumbup:
Ras.Killing skrev:
14. maj 2020, 01:25
Men det er da alligevel utroligt at en løs skrue i forskæftet kan gøre så meget? Jeg antager at det er en af de skruer der holder riffel og skæfte sammen.
Ja, det var også min tanke. Hvordan i alverden kan en løs skrue mellem riffel og skæfte få den til at skyde SÅ dårligt? :???:

Og så er det da ubeskriveligt ringe at en professionel våbensmed ikke opdager det. :wall:

Peter
Jeg har selv været ude for det samme. Pludselig begyndte en riffel jeg ellers er meget glad for, og som jeg ved skyder præcist, at smide med skuddene helt uacceptabelt. Jeg er sådan en pilfinger der altid skal afprøve forskellige sigtemidler, bipods, skæfter, patroner og mange andre ting, så der var en hel række mulige fejlkilder at tage fat på. Løsningen var at stramme den skæfteskrue der var gået løs, så skød den fint igen.

Jeg har overvejet at lave mig en tjekliste der starter med at tjekke skæfteskruerne og dernæst om piben er fritliggende, og først derefter går videre til mere eksotiske fejlkilder, for hold op hvor skal man tit lære at have styr på det helt grundlæggende før man overvejer andre fejl.

...jeg synes også at en professionel der skyder 10 cm grupper ved indskydning burde have fundet fejlen.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af PSindrup » 14. maj 2020, 09:55

Lassescout skrev:
14. maj 2020, 07:42
PSindrup skrev:
14. maj 2020, 06:02
Fedt! Og tak for update! :thumbup:
Ras.Killing skrev:
14. maj 2020, 01:25
Men det er da alligevel utroligt at en løs skrue i forskæftet kan gøre så meget? Jeg antager at det er en af de skruer der holder riffel og skæfte sammen.
Ja, det var også min tanke. Hvordan i alverden kan en løs skrue mellem riffel og skæfte få den til at skyde SÅ dårligt? :???:

Og så er det da ubeskriveligt ringe at en professionel våbensmed ikke opdager det. :wall:

Peter
Jeg har selv været ude for det samme. Pludselig begyndte en riffel jeg ellers er meget glad for, og som jeg ved skyder præcist, at smide med skuddene helt uacceptabelt. Jeg er sådan en pilfinger der altid skal afprøve forskellige sigtemidler, bipods, skæfter, patroner og mange andre ting, så der var en hel række mulige fejlkilder at tage fat på. Løsningen var at stramme den skæfteskrue der var gået løs, så skød den fint igen.

Jeg har overvejet at lave mig en tjekliste der starter med at tjekke skæfteskruerne og dernæst om piben er fritliggende, og først derefter går videre til mere eksotiske fejlkilder, for hold op hvor skal man tit lære at have styr på det helt grundlæggende før man overvejer andre fejl.

...jeg synes også at en professionel der skyder 10 cm grupper ved indskydning burde have fundet fejlen.
Er der nogen der har et bud på hvordan en løs skæfteskrue kan forårsage at riflen skyder så upræcist.

Jeg har svært ved at forstå logikken ... :???:
Skæftet og "metaldelene som selve riflen består af" er jo to "forskellige" ting.

Peter

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Raptor357 » 14. maj 2020, 10:02

PSindrup skrev:
14. maj 2020, 06:02
Fedt! Og tak for update! :thumbup:
Ras.Killing skrev:
14. maj 2020, 01:25
Men det er da alligevel utroligt at en løs skrue i forskæftet kan gøre så meget? Jeg antager at det er en af de skruer der holder riffel og skæfte sammen.
Ja, det var også min tanke. Hvordan i alverden kan en løs skrue mellem riffel og skæfte få den til at skyde SÅ dårligt? :???:

Og så er det da ubeskriveligt ringe at en professionel våbensmed ikke opdager det. :wall:

Peter
En løs skæfteskrue, kan godt sidde fast i gevindet uden at trykke/holde tilstrækkeligt på skæftet.
Man skal også sørge for at spænde skruerne i den rigtige rækkefølge og at rekyl stoppet ligger an mod modparten.
Så det er ikke en selvfølge at en løs skrue er let at opdage.

Hvis system og skæfte ikke har samme kontakt eller er udsat for ens spændinger fra skud til skud, påvirker det bevægelserne i systemet, særligt pibens vibrationer.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3357
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Flugteren » 14. maj 2020, 10:28

PSindrup skrev:
14. maj 2020, 09:55

Er der nogen der har et bud på hvordan en løs skæfteskrue kan forårsage at riflen skyder så upræcist.

Jeg har svært ved at forstå logikken ... :???:
Skæftet og "metaldelene som selve riflen består af" er jo to "forskellige" ting.

Peter
Det er ret logisk. Piber oplever svingninger, når skud affyres. Afhængig af, hvordan riflen er konstrueret kan en løs skæfteskrue forårsage, at pibe og skæfte ikke opfører sig efter hensigten; om det er, at de to altid skal røre hinanden eller ej er et designvalg fra producenten. Hvis piben er afhængig af, at skæftet understøtter den (eller omvendt) og dette ikke sker, så kan piben grundet irregulære svingninger ikke producere konsistente resultater.

I de fleste rifler nu om dage ser man, at piben er fritlagt fra skæftet under normale skydeforhold, så man helt fjerner muligheden for, at skæftet kan påvirke piben. Hvis så skæftet ikke er skruet fast til låsestolen kan det komme til at røre piben (især, hvis man placerer riflen på noget) under skydning, og så går al præcision væk.

Nogle rifler af mere taktisk udseende forhindrer dette ved, at man simpelthen giver over en cm friluft mellem pibe og eventuelle rails, så selv ved at trykke på rails rører de ikke piben.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af PSindrup » 14. maj 2020, 11:03

Flugteren skrev:
14. maj 2020, 10:28
PSindrup skrev:
14. maj 2020, 09:55

Er der nogen der har et bud på hvordan en løs skæfteskrue kan forårsage at riflen skyder så upræcist.

Jeg har svært ved at forstå logikken ... :???:
Skæftet og "metaldelene som selve riflen består af" er jo to "forskellige" ting.

Peter
Det er ret logisk. Piber oplever svingninger, når skud affyres. Afhængig af, hvordan riflen er konstrueret kan en løs skæfteskrue forårsage, at pibe og skæfte ikke opfører sig efter hensigten; om det er, at de to altid skal røre hinanden eller ej er et designvalg fra producenten. Hvis piben er afhængig af, at skæftet understøtter den (eller omvendt) og dette ikke sker, så kan piben grundet irregulære svingninger ikke producere konsistente resultater.

I de fleste rifler nu om dage ser man, at piben er fritlagt fra skæftet under normale skydeforhold, så man helt fjerner muligheden for, at skæftet kan påvirke piben. Hvis så skæftet ikke er skruet fast til låsestolen kan det komme til at røre piben (især, hvis man placerer riflen på noget) under skydning, og så går al præcision væk.

Nogle rifler af mere taktisk udseende forhindrer dette ved, at man simpelthen giver over en cm friluft mellem pibe og eventuelle rails, så selv ved at trykke på rails rører de ikke piben.
:goodpost:

Tak for super fin forklaring! :razz:

Så blev det alligevel en god dag - en af dem hvor man lærer noget nyt. :giggle:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21700
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Refraktorius » 14. maj 2020, 15:39

Fedt at det lykkedes at få den til at arte sig!



Skal man virkeligt se hvad en løs skrue kan gøre, så ligger der adskillige tråde i luftvåbenforummet, hvor historien ender med “jeg strammede den løse skrue, og nu kører det”.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Timber » 14. maj 2020, 16:23

Refraktorius skrev:
14. maj 2020, 15:39
Fedt at det lykkedes at få den til at arte sig!



Skal man virkeligt se hvad en løs skrue kan gøre, så ligger der adskillige tråde i luftvåbenforummet, hvor historien ender med “jeg strammede den løse skrue, og nu kører det”.
Som Weihrauch ejer kommer det automatisk... Synes altid man lige skal spænde skruerne efter de først par gange man har skudt med geværet, indtil det ligesom er slidt til.. :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Kajakroeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:40
Interesser: Fasanjagt
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Kajakroeren » 7. jun 2020, 19:57

En sidste opdatering herfra - jeg bestod riffelprøven i fredags, så det der for mig synede som et umuligt projekt, lod sig gøre med gode råd fra jer, og konkret hjælp fra en af jer.
Tak 😊

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Topcat » 7. jun 2020, 20:00

Tillykke!
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af FrederikF » 7. jun 2020, 20:19

Tillykke.
Sådan er det her forum - faktisk helt fantastiskt :oops:
:NVFrules:

Kajakroeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:40
Interesser: Fasanjagt
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: Hjælp ... hvad gør jeg? Indskydning af riffel.

Indlæg af Kajakroeren » 17. sep 2020, 20:20

Kære alle

Hermed en sidste opdatering, og et par linjer om hvad hjælpsomhed i dette forum kan føre til.
Som allerede beskrevet gav en fyr, Thomas, mig kompetent og tiltrængt hjælp med riflen. Derfor lykkedes det mig at bestå prøven.
Som tak inviterede jeg Thomas på jagt, og det endte som I kan se.
Solnedgang den pågældende dag var 19.59. Skuddet faldt kl. 19.58. Hjorten vejede 95 kg i brækket stand, og Thomas var glad.
God aften og tak til jer alle 😊
Vedhæftede filer
B8B424EC-2472-440B-9A3A-DE90254EDCEC.jpeg

Besvar