S&W M41 aftrækker driller periodisk

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 4. feb 2020, 21:20

Jeg har lige haft slæden afmonteret på min S&W M41 og renset løbet. (jeg har kun haft den i kort tid og skudt 3 gange med den) jeg har efter jeg adskilte den fået et problem med at aftrækkeren ikke "tager fat" dvs aftrækkeren nogen gange bare kører helt frit i bund uden at udløse slagstiften, andre gange kører den fint.. Nogen forslag til hvad der kan være årsagen?

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af BentxBetjent » 4. feb 2020, 21:25

Mon ikke det snarere er fordi den ikke blevet spændt?
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Grendel » 4. feb 2020, 21:29

Går der ikke en pal fra aftrækkeren til sear som løftes op af en fjeder? (Det er mange år siden jeg har haft en m41)

Jeg tænker fjederen er hoppet ud af holdet i pal'en, knækket eller er helt væk? :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 4. feb 2020, 21:34

BentxBetjent skrev:
4. feb 2020, 21:25
Mon ikke det snarere er fordi den ikke blevet spændt?
Hvad er ikke spændt? Hvis du tænker på om det er for svag ladning er det ikke det, for det sker også når jeg manuelt kører slæden med hånden.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 4. feb 2020, 21:36

Grendel skrev:
4. feb 2020, 21:29
Går der ikke en pal fra aftrækkeren til sear som løftes op af en fjeder? (Det er mange år siden jeg har haft en m41)

Jeg tænker fjederen er hoppet ud af holdet i pal'en, knækket eller er helt væk? :smile:
Jeg har kun haft hevet aftrækkerbøjlen ned og taget slæden og løbet af, jeg syntes ikke umiddelbart at jeg har været nede ved nogen fjedre til aftrækkeren - kan jeg se den omtalte fjeder oppefra med løbet afmonteret?

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Grendel » 4. feb 2020, 21:45

Cpt skrev:
4. feb 2020, 21:36
Grendel skrev:
4. feb 2020, 21:29
Går der ikke en pal fra aftrækkeren til sear som løftes op af en fjeder? (Det er mange år siden jeg har haft en m41)

Jeg tænker fjederen er hoppet ud af holdet i pal'en, knækket eller er helt væk? :smile:
Jeg har kun haft hevet aftrækkerbøjlen ned og taget slæden og løbet af, jeg syntes ikke umiddelbart at jeg har været nede ved nogen fjedre til aftrækkeren - kan jeg se den omtalte fjeder oppefra med løbet afmonteret?
Nej, jeg mener ikke du se den umiddelbart uden at tage skæftet af, men den ligger lige skråt over aftrækkeren.

Og det kan også være et tilfælde at det er dette som er dit problem, tænker ikke det behøver at være noget i forbindelse med du har haft løbet afmonteret? :smile:
Vedhæftede filer
b34a1cfaa264346b7d968604a419dfdb.jpg
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 18. feb 2020, 20:48

Nu har jeg lige fået test skudt den noget mere, det er slæde sikringen der driller.. Ved den mindste berørelse slår sikringen til (den hopper ikke fuldt op i hakket på slæden) men bare det at den er rykket 0.5mm op gør at sikringen er slået til - og det sker så meget nemt efter jeg har haft renset og smurt pistolen.. Kan det være en fjeder der burde holde sikringen nede?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Ras.Killing » 18. feb 2020, 20:53

Cpt skrev:
18. feb 2020, 20:48
Nu har jeg lige fået test skudt den noget mere, det er slæde sikringen der driller.. Ved den mindste berørelse slår sikringen til (den hopper ikke fuldt op i hakket på slæden) men bare det at den er rykket 0.5mm op gør at sikringen er slået til - og det sker så meget nemt efter jeg har haft renset og smurt pistolen.. Kan det være en fjeder der burde holde sikringen nede?
Ja. Det er den markeret her:

7AAB2BC6-76F8-487C-92FE-902FEDA87074.jpeg

Den kan være knækket, forsvundet eller bare blevet slap med tiden.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1390
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af F U B A R » 18. feb 2020, 21:13

Hvis du mulighed for ultralyds rensning er det første skridt imod succes
Ellers PB mig
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 19. feb 2020, 08:12

Ras.Killing skrev:
18. feb 2020, 20:53
Cpt skrev:
18. feb 2020, 20:48
Nu har jeg lige fået test skudt den noget mere, det er slæde sikringen der driller.. Ved den mindste berørelse slår sikringen til (den hopper ikke fuldt op i hakket på slæden) men bare det at den er rykket 0.5mm op gør at sikringen er slået til - og det sker så meget nemt efter jeg har haft renset og smurt pistolen.. Kan det være en fjeder der burde holde sikringen nede?
Ja. Det er den markeret her:


7AAB2BC6-76F8-487C-92FE-902FEDA87074.jpeg


Den kan være knækket, forsvundet eller bare blevet slap med tiden.
Jeg kan se jeg fik skrevet slæde-sikringen, det er nok ikke helt det korrekte term.. Det er den alm afsikring (som kan glide op i et hak i slæden) - den mindste berørelse af sikringen gør at aftrækkeren er deaktiveret.. Jeg har desværre ikke noget ultralyds bad ved hånden men kan muligvis låne et hvis jeg spørger lidt rundt, hvilke dele er det man skal give ultralyds rens?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Fast Fumble » 19. feb 2020, 09:24

Cpt skrev:
19. feb 2020, 08:12
Ras.Killing skrev:
18. feb 2020, 20:53
Cpt skrev:
18. feb 2020, 20:48
Nu har jeg lige fået test skudt den noget mere, det er slæde sikringen der driller.. Ved den mindste berørelse slår sikringen til (den hopper ikke fuldt op i hakket på slæden) men bare det at den er rykket 0.5mm op gør at sikringen er slået til - og det sker så meget nemt efter jeg har haft renset og smurt pistolen.. Kan det være en fjeder der burde holde sikringen nede?
Ja. Det er den markeret her:


7AAB2BC6-76F8-487C-92FE-902FEDA87074.jpeg


Den kan være knækket, forsvundet eller bare blevet slap med tiden.
Jeg kan se jeg fik skrevet slæde-sikringen, det er nok ikke helt det korrekte term.. Det er den alm afsikring (som kan glide op i et hak i slæden) - den mindste berørelse af sikringen gør at aftrækkeren er deaktiveret.. Jeg har desværre ikke noget ultralyds bad ved hånden men kan muligvis låne et hvis jeg spørger lidt rundt, hvilke dele er det man skal give ultralyds rens?
Det er nok ikke så meget rens, der er behov for her, som tjek?
Jeg har også fået vendt fjederen forkert (og bortkastet en), er du sikker på fjederen sidder rigtigt? Det er nemt nok at rengøre omkring den med en tandbørste, men ligger den ikke rigtigt, så vipper sikringen op i tide og utide.
Så vidt jeg husker, er der ikke andet der holder den på plads, end grebsskallen, og den er af træ, og kan slides, derfor skal man være omhyggelig med den, når man skruer grebsskallen på.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 19. feb 2020, 09:36

20200219_093109.jpg
Jeg har søgt lidt rundt på amerikanske fora og der bliver der nævnt at man kan stramme en fjeder til sikringen, så den ikke flytter sig så nemt, det ser muligvis ud til at være de dele jeg har tegnet grønt omkring på tegningen.. Fastfumble, er det også den fjeder du tænker jeg bør lede efter?

Den røde markering på tegningen drillende mig også lidt da jeg skulle samle pistolen igen, men jeg tror den er kommet korrekt på plads - hvis der var et problem med den går jeg ud fra at det ville give knas med slæden ikke bliver ude efter sidste skud?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Fast Fumble » 19. feb 2020, 11:10

Cpt skrev:
19. feb 2020, 09:36
20200219_093109.jpg

Jeg har søgt lidt rundt på amerikanske fora og der bliver der nævnt at man kan stramme en fjeder til sikringen, så den ikke flytter sig så nemt, det ser muligvis ud til at være de dele jeg har tegnet grønt omkring på tegningen.. Fastfumble, er det også den fjeder du tænker jeg bør lede efter?

Den røde markering på tegningen drillende mig også lidt da jeg skulle samle pistolen igen, men jeg tror den er kommet korrekt på plads - hvis der var et problem med den går jeg ud fra at det ville give knas med slæden ikke bliver ude efter sidste skud?
Njah, den fjeder jeg har haft bøvl med, var faktisk den til slædelåsen, den markeret med rødt. Den forskubber sig let under samling, så den reelt ikke fungerer. Men ved nærlæsning kan jeg godt se at det ikke er der dit problem ser ud til at ligge.
Ja, sikringen er den grønne markering, og der er ikke nogen fjeder, så vidt jeg huske, kun en "bløb" der skal passe i en fordybning. Det kan godt være samlet forkert, og så give den fejlfunktion du oplever - men jeg mindes ikke der er en fjeder? Og jeg kan ikke tjekke, for jeg har solgt min M41 :cry:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Cpt » 27. feb 2020, 13:41

Nu har jeg fået skilt aftrækker mekanismen ad og der var løbet noget ballistol ind og havde smurt mekanismen op, så det er tørret væk og den går strammere efter jeg har samlet den igen, så nu må jeg ned og teste om det bare var for meget smørelse der var problemet :smile:

Jeg fandt så også ud af at den ene grebsskrue kører uendeligt rundt og har kvadret gevind.. Nogen forslag til et sted hvor en ny kan bestilles?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: S&W M41 aftrækker driller periodisk

Indlæg af Ras.Killing » 27. feb 2020, 13:47

Cpt skrev:
27. feb 2020, 13:41
Nu har jeg fået skilt aftrækker mekanismen ad og der var løbet noget ballistol ind og havde smurt mekanismen op, så det er tørret væk og den går strammere efter jeg har samlet den igen, så nu må jeg ned og teste om det bare var for meget smørelse der var problemet :smile:

Jeg fandt så også ud af at den ene grebsskrue kører uendeligt rundt og har kvadret gevind.. Nogen forslag til et sted hvor en ny kan bestilles?
Vaabensmeden.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar