Installation/timing af mundingsbremse

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Installation/timing af mundingsbremse

Indlæg af Topcat » 5. jan 2020, 20:51

Jeg fik en JP recoil eliminator i julegave og skal nu have den installeret. Den kommer selvfølgelig i 5/8-24 gevind, så mellem mit 18x1 gevind skal der en adapter på. Kompensatoren kommer med en crush washer (hvad dælen hedder det på Dansk?) til at time med. Jeg synes man læser lidt blandet på nettet ift. om man skal bruge en crush washer eller shims i rette tykkelse for at opnå korrekt timing, men jeg tænker at crush washeren er fin når nu JP selv anbefaler den, eller hvad?

Jeg har tænkt mig at sætte crush washeren ind mellem kompensator og adapter, evt smide noget loctite på gevindet mellem de to, sådan at jeg skruer kompensator og adapter af som en samlet enhed når jeg skifter mellem kompensator og lyddæmper. Eller er der noget jeg overser?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Slettet bruger

Re: Installation/timing af mundingsbremse

Indlæg af Slettet bruger » 5. jan 2020, 21:19

Tror du overser varme ifbm locktite.

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Installation/timing af mundingsbremse

Indlæg af ChristianL » 6. jan 2020, 06:19

da jeg købte min comp, dog et andet mærke skrev de at jeg ikke måtte bruge en crush washer , så jeg drejede en ring der passer med en meget nøje tykkelse .så comp,en står i de rigtige grader, husk at for at den skal virke optimalt skal den pege mod højre hvis du er højrehåndet og omvendt hvis du er venstre håndet , lock tide tror jeg ikke holder til varmen, den skal bare spændes godt fast

AI
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 8. sep 2018, 22:03
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Re: Installation/timing af mundingsbremse

Indlæg af AI » 7. jan 2020, 21:24

Topcat skrev:
5. jan 2020, 20:51
Jeg fik en JP recoil eliminator i julegave og skal nu have den installeret. Den kommer selvfølgelig i 5/8-24 gevind, så mellem mit 18x1 gevind skal der en adapter på. Kompensatoren kommer med en crush washer (hvad dælen hedder det på Dansk?) til at time med. Jeg synes man læser lidt blandet på nettet ift. om man skal bruge en crush washer eller shims i rette tykkelse for at opnå korrekt timing, men jeg tænker at crush washeren er fin når nu JP selv anbefaler den, eller hvad?

Jeg har tænkt mig at sætte crush washeren ind mellem kompensator og adapter, evt smide noget loctite på gevindet mellem de to, sådan at jeg skruer kompensator og adapter af som en samlet enhed når jeg skifter mellem kompensator og lyddæmper. Eller er der noget jeg overser?
Hvis der er gods nok giver det måske god mening at ændre gevind på julegaven fra 5/8-24 til m18x1!!

Besvar