Driftsikre 2011 Magasiner?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Driftsikre 2011 Magasiner?

Indlæg af Martin G » 30. dec 2019, 00:52

Hvem producere de mest driftsikre 2011 Magasiner?

Jeg har en håndfuld af de nyere STI Gen.2 Mags. Generelt er de egentlige ret gode! men der er dog nogle problemer, næste skud klar til rampen falder ofte med ud under reload, hvis der skal reload til inden der er udsolgt.. Og til IPSC er det jo ikke optimalt...

Jeg har prøvet nogle ældre STI mags hvor problemet ikke opstår. Men de falder ikke frit i mit STI DVC greb...

Det er jo ikke altid muligt at få i pose og i sæk. men det ville jo være rart! især til de priser som sådan nogle mags står i :neutral:

Link gerne til danske forhandlere, da jeg ik magter bøvle med import tilladelse osv..
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Driftsikre 2011 Magasiner?

Indlæg af Ras.Killing » 30. dec 2019, 09:16

2011... driftsikker? :biggrin:

Held og lykke! :blink:

undskyld... kunne ikke dy mig
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Driftsikre 2011 Magasiner?

Indlæg af Grendel » 30. dec 2019, 11:26

Martin G skrev:
30. dec 2019, 00:52
Hvem producere de mest driftsikre 2011 Magasiner?

Jeg har en håndfuld af de nyere STI Gen.2 Mags. Generelt er de egentlige ret gode! men der er dog nogle problemer, næste skud klar til rampen falder ofte med ud under reload, hvis der skal reload til inden der er udsolgt.. Og til IPSC er det jo ikke optimalt...

Jeg har prøvet nogle ældre STI mags hvor problemet ikke opstår. Men de falder ikke frit i mit STI DVC greb...

Det er jo ikke altid muligt at få i pose og i sæk. men det ville jo være rart! især til de priser som sådan nogle mags står i :neutral:

Link gerne til danske forhandlere, da jeg ik magter bøvle med import tilladelse osv..
Min erfaring med den løse patron som falder med ud under magasinskift, er at fjederen skal justeres lidt i toppen, som regel i overgangen fra bredvindning til enkeltvindning.

Og en gang imellem er det base pad som driller! den forkerte kan godt give problemer i toppen.

Er det Taran's egne fjedere/followere og hvilken follower, Universal eller Ultra thin? :smile:

Jeg bruger Grams Engineering follower kit, DAA's Fjedere/followere(som minder meget om Grams), STI' fjedre/followere og også Taran's produkter.

http://www.speedshooter.com/product_det ... /SPS-170mm

https://www.doublealpha.biz/magazine-springs. Armis.dk har DAA.

Medhensyn til STI magasinerne som ikke falder frit ud af dit grep, kan du med fordel tilpasse dem i et skruestik indtil de passer i grebet, klemme dem forsigtigt på de høje punkter. :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Driftsikre 2011 Magasiner?

Indlæg af ChristianL » 30. dec 2019, 11:46

jeg bruger sti magasiner og k mag, de har altid kørt ok både med og uden gram,s fjedre og follow,er , har dog haft det problem med sti,s ,at slæden nogen gange bliver tilbage når der er en patron tilbage

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Driftsikre 2011 Magasiner?

Indlæg af Fast Fumble » 30. dec 2019, 17:13

ChristianL skrev:
30. dec 2019, 11:46
jeg bruger sti magasiner og k mag, de har altid kørt ok både med og uden gram,s fjedre og follow,er , har dog haft det problem med sti,s ,at slæden nogen gange bliver tilbage når der er en patron tilbage
Det med at slæden låser tilbage, er ret let at justere sig ud af. Du skal slibe af venstre forreste hjørne af followeren, tror jeg har illustreret det her: http://blog.uckfup.dk/2007/04/mag-tunin ... ti-in-9mm/

Jeg bruger STI, K-mag (med STI fjeder/follower, Taran eller Grams) og SPS, og det hele er ultra pålideligt. Jeg ved ikke hvordan Milling har fået et andet indtryk, men i de sidste 10 år har 2011 været den dominerende platform i både Standard og Open, så den kan nok ikke riiiiigtig anfægtes som upålidelig. (Men han er også revolver skytte, så hvad ved han :biggrin: )
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar